ייפוי כוח מתמשך – מהם השלבים לתהליך

התקופה האחרונה מלמדת את כולנו שאי אפשר לחזות את העתיד, אך הדבר הטוב ביותר הוא להכין כמה שיותר ביטוחים לימים שבהם לא בטוח שנוכל לקבל את ההחלטות הרצויות. אחד האתגרים הכי גדולים שאיתם מערכות המדינה נאלצות להתמודד הוא לקבל החלטות עבור אנשים שכבר לא כשירים להחליט בעצמם. כאן נעזור לכם להבין איך למנוע את המצב הזה.

 

מהו ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא כתב מינוי שבו אתם למעשה מצהירים על מי שיכול לקבל עבורכם החלטות בשלושה תחומים בזמן שבו אתם כבר לא תוכלו לקבל את ההחלטות הללו. חתימה על ייפוי כוח עלולה אולי להרתיע אתכם בשלב הראשוני, אולם מדובר בסך הכל על מסמך משפטי שאף אחד מלבד החתומים עליו לא אמור להיות מודע אליו, כך שאתם בהחלט לא צריכים לדאוג לגבי זה.

מהו ייפוי כוח מתמשך

 

עבור מה אנחנו רוצים לבצע ייפוי כוח

הדבר הראשון שעליכם לקבוע הוא עבור מה אתם רוצים לבצע ייפוי כוח. שלושת התחומים הם התחום הרפואי, האישי והכלכלי, כאשר ניתן כמובן להפריד ביניהם ולמנות לכל אחד מיופה כוח אחר. מי שמקבל את ייפוי הכוח יוכל לקבל עבורכם החלטות באותם תחומים, כאשר לכל ההחלטות הללו יהיה תוקף משפטי מלא, בדיוק כמו במצב שבו אתם הייתם מקבלים את אותן החלטות.

 

הכנת המסמך

לאחר שהחלטתם מה התחומים שבהם הייתם רוצים להעניק ייפוי כוח יש להכין את המסמך עצמו. מדובר על מסמך משפטי לכל דבר ולכן יש להכין אותו בליווי עורך דין. בהכנת המסמך תגדירו את תחומי האחריות המדויקים של מיופה הכוח וכמובן תסבירו בצורה ברורה מה התנאים שבהם האחריות עוברת למיופה הכוח ומה המצבים שבהם אתם תהיו אלו שמקבלים את ההחלטות.

 

חתימה על המסמך והפקדתו

השלב הסופי הוא החתימה של כל הצדדים על המסמך בליווי עורך דין ולאחר מכן הפקדתו אצל האפוטרופוס הכללי, כדי שבבוא העת המדינה תוכל להתייחס למסמך ככזה שמחייב אותה. מרגע ההפקדה של המסמך אתם יכולים לשכוח ממנו, אולם אם תרצו לבצע בו שינויים כמובן שהאפשרות הזו פתוחה בפניכם.

 

ייעוץ מקצועי

לא משנה מה הסיבה שבגינה אתם רוצים לחתום על ייפוי כוח מתמשך, מה שחשוב הוא לבצע את התהליך הזה בליווי צמוד של עורך דין. מדובר על מסמך בעל משמעות משפטית מרחיקת לכת שנועד לעזור לכם בעת הצורך. עורך דין מטעמכם יוכל לוודא שייפוי הכוח שומר על הזכויות שלכם, ומעניק לכם את יכולת ההחלטה על למצב שבו תיווצר התנגשות עם טובתכם האישית.

 

לסיכום

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך שנועד להעניק לאדם אחר את הזכות לקבוע עבורכם בשלושה תחומים, רפואי, אישי וכלכלי. לייפוי כוח מתמשך יש משמעות משפטית מרחיקת לכת, ועל כן יש לבצע אותו בליווי צמוד של עורך דין שמומחה בתחום האפוטרופסות.

ייעוץ מקצועי

מאמרים נוספים בתחום

אם גם אתם מביטים במראה וברור לכם, בכל יום שעובר, שאתם כבר לא צעירים כמו בעבר, בוודאי אתם רוצים לתכנן את העתיד שלכם. כל אחד מאתנו עלול להפוך להיות, ברגע אחד, סיעודי או אדם שמסיבה כזו או אחרת זקוק לאפוטרופוס ולא יכול לקבל החלטות בעצמו. מה שכן, כדאי שתדעו:...