עורך דין ביטוח לאומי

עורך דין ביטוח לאומי באשדוד

עורך דין ביטוח לאומי באשקלון

עורך דין ביטוח לאומי בבאר שבע

עורך דין ביטוח לאומי בבן זכאי

עורך דין ביטוח לאומי בבני ברק

עורך דין ביטוח לאומי בגבעתיים

עורך דין ביטוח לאומי בגן יבנה

עורך דין ביטוח לאומי בהוד השרון

עורך דין ביטוח לאומי בהרצליה

עורך דין ביטוח לאומי בזכרון יעקב

עורך דין ביטוח לאומי בחדרה

עורך דין ביטוח לאומי בחולון

עורך דין ביטוח לאומי בחיפה

עורך דין ביטוח לאומי בחצור הגלילית

עורך דין ביטוח לאומי בטבריה

עורך דין ביטוח לאומי בטייבה

עורך דין ביטוח לאומי בטירת כרמל

עורך דין ביטוח לאומי ביבנה

עורך דין ביטוח לאומי בירושלים

עורך דין ביטוח לאומי בכפר בן-נון

עורך דין ביטוח לאומי בכפר סבא

עורך דין ביטוח לאומי בכפר קאסם

עורך דין ביטוח לאומי בכרמיאל

עורך דין ביטוח לאומי בנס ציונה

עורך דין ביטוח לאומי בנתניה

עורך דין ביטוח לאומי בעומר

עורך דין ביטוח לאומי בעכו

עורך דין ביטוח לאומי בעפולה

עורך דין ביטוח לאומי בפרדס חנה כרכור

עורך דין ביטוח לאומי בפתח תקווה

עורך דין ביטוח לאומי בקריית ביאליק

עורך דין ביטוח לאומי בקרית מוצקין

עורך דין ביטוח לאומי בקרית עקרון

עורך דין ביטוח לאומי בראשון לציון

עורך דין ביטוח לאומי ברחובות

עורך דין ביטוח לאומי ברמלה

עורך דין ביטוח לאומי ברמת גן

עורך דין ביטוח לאומי ברמת ישי

עורך דין ביטוח לאומי ברעננה

עורך דין ביטוח לאומי בתל אביב-יפו

עורך דין ביטוח לאומי בתל מונד

הצורך בשירותיו של עורך דין ביטוח לאומי עולה במגוון הקשרים שונים. בחלק מהסיטואציות נשללת מאדם היכולת לעבוד, תהיה הסיבה אשר תהיה לכך, והוא מוצא עצמו נדרש ועומד מול בירוקרטיה סבוכה של ביטוח לאומי. במקרים אחרים, מדובר בתובע שנדרש להתמודד עם אתגרי חיים מסוימים, המחייבים אותו לבקש סיוע כלכלי לו ולבני משפחתו.

למשל במקרה של משפחות חד הוריות, משפחות עם ילדים נכים או צרכים סיעודיים, ועוד. לפעמים, הדרישות הבירוקרטיות לקבלת סיוע מהמוסד לביטוח לאומי, עשויות להיראות מורכבות וקשות לביצוע עד כי האדם מוותר על התביעה כליל, ולמעשה מוותר על הזכויות להן הוא זכאי כחוק, אשר היו  עשויות לשפר את חייו לאין ערוך.

ההסתייעות בעורך דין ביטוח לאומי בתביעות השונות יכולה לשנות את התוצאה הסופית, כיוון שכדי להתמודד עם ביטוח לאומי ולקבל את הקצבה המקסימלית האפשרית, יש להכיר את החוקים השונים ולהציגם באופן היעיל ביותר מול הוועדות השונות.

על הזכאות להגשת תביעת ביטוח לאומי בעזרת עורך דין ביטוח לאומי

על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח מעל גיל 18 חייב בתשלום ביטוח לאומי ובתמורה הוא יהיה זכאי לכספי פיצוי, קביעת נכות, גימלה או קיצבה כאשר יהיה לו צורך בכך. ביטוח לאומי הינו גוף אשר נוצר למטרת סיוע לאנשים אשר איבדו את מקום עבודתם מסיבה כלשהי, ונזקקים לקבלת סיוע כלכלי בתקופה בה הם לא עובדים.

זכאים לתבוע גם חולים במחלות שונות אשר איבדו את כושר עבודתם, ולו רק באופן זמני, או אנשים אשר נפגעו מתאונות דרכים, תאונות עבודה, או אנשים הנדרשים להישאר בביתם לתקופות מסוימות, כמו למשל בשמירת הריון או כאשר נולד תינוק חדש. בנוסף לכך, אמהות או משפחות חד הוריות זקוקות אף הם לסיוע וטיפול, וכך גם קשישים אשר נזקקים לדמי קצבת סיעוד או סיוע ועזרה בביתם לפעולות היומיומיות.

האם כל תושב בישראל חייב בתשלום דמי ביטוח לאומי?

כל תושב מעל גיל 18 בישראל חייב בתשלום דמי ביטוח לאומי, כאשר גובה התשלום לביטוח לאומי משתנה על פי מצבו ומעמדו של האזרח, כך שחייל, למשל, לא משלם דמי ביטוח לאומי בגובה דומה למה שמשלם שכיר, ומובטל לא משלם כפי שמשלם עצמאי. נקבעו תשלומי חובה לביטוח לאומי גם עבור סטודנטים, עובדים בחל"ת, מובטלים וסקטורים נוספים, על פי טבלה ידועה מראש, ועל פי תשלום מדורג.

יש לקחת בחשבון כי לכל אדם בישראל מגיע תשלום דמי פיצויים או קביעת שיעור אחוזי נכות כאשר הוא נזקק לו, וזוהי גדולתה של מדינת רווחה, אשר דואגת לאותם תושבים הזקוקים לה ברגעים מסוימים בחייהם. גובה הפיצויים, הקצבה או ההחזר לא ייקבעו רק על פי התשלומים שמשלם האזרח, אלא על פי מצבו, נימוקי הבקשה ודרגת החומרה של המצב.

יש לציין כי כאשר ישנם מקרים בהם מתגלה כי בשנים מסוימות לא שילם האזרח דמי ביטוח לאומי, מסיבות שונות, וצבר חובות כלפי המוסד, הם עלולים לא להיחשב או להיות מקוזזים מהפיצוי המגיע כאשר הוא מגיע. לכן, יש לדאוג, מבעוד מועד לשלם מדי חודש בחודשו תשלום לביטוח לאומי, כדי שכל אדם ידע שהוא מבוטח ומכוסה, לכל צרה שלא תבוא.

מי צריך עורך דין ביטוח לאומי?

עורך דין ביטוח לאומי נדרש במקרים בהם צריך האדם לבקש את זכויותיו המגיעות לו על פי חוק מדינת ישראל, או כאשר הוא נדרש לעמוד מול ועדות רפואיות שונות. אדם אשר לא יכול לעבוד בעבודתו והוא נמצא לפני גיל פרישה, יהיה זכאי להחזרים שונים ולשיעורי נכות על פי הקבוע בחוק. כדי להשיג את שיעור הנכות המקסימלי עבור המחלה או הקושי ממנו הוא סובל, עליו לעבור מספר בירורים ותשאולים אשר יוכיחו את זכאותו.

אנשים רבים מרגישים נבוכים ומבולבלים מול מילוי הטפסים הנוקשים, הוועדות הפולשניות והחוק הסבוך, ומסתייעים בעזרתו של עו"ד ביטוח לאומי. גם אם נראה על פניו כי אדם מסוים לא זכאי לזכויות שונות, ההמלצה היא לברר זאת מול עורך הדין, אשר לרוב, הייעוץ הראשוני עימו יהיה בחינם, כדי שהוא יוכל להכיר את התיק ולברר האם ישנה עילה והצדקה לתביעה.

בדרך כלל עורך הדין יוכל לתת לתובע את הידע והמידע הראשוני לו הוא זקוק להמשך ניהול התביעה.

שלבי בדיקת והכנת התיק על ידי עורך דין ביטוח לאומי

אז מה נדרש מעו"ד ביטוח לאומי לפני שהוא ניגש לליווי תביעה מול ביטוח לאומי?

  • ראיון וסקירה ראשונית – בתחילה, לפני שעורך דין ביטוח לאומי לוקח על עצמו תיק זה או אחר, עליו לסקור את התיק ולוודא כי אכן התביעה הינה מוצדקת. לשם כך הוא יידרוש את החומרים הרפואיים והנוספים אשר יש ברשותכם, וינסה לבדוק את מהות התיק, טיבו ועלותו. בשלב זה תיערך פגישה בין התובע הפוטנציאלי לבין עורך הדין כדי לברר ולהבהיר את המקרה ולדלות את אותם פרטים ראשוניים הנדרשים להערכה.
  • קבלת חומרים ומסמכים נוספים – לאחר שהחליט עורך הדין כי יש ממש בתביעה וכי כדאי להגישה לביטוח לאומי, הוא יוכל לייעץ לכם על המשך התביעה ועל הצעד הבא הנדרש. כדי להכין את התיק לתביעה זו, הוא יידרש לעוד מסמכים, רפואיים ואחרים, כך שסביר להניח כי הוא ייצטרך לאסוף אותם מבית החולים או המוסדות הרפואיים הנדרשים. פעמים רבות איסוף נתונים וחומרים אלה תהיה קלה יותר לעורך הדין מאשר לאדם התובע עצמו.
  • חוות דעת רפואית – לפעמים, יידרש עורך הדין גם להשיג חוות דעת רפואית, אשר תוכל לסייע לו בביסוס התביעה, ומתן דעה נוספת, שתוכל להיחשב כדעה מקצועית של מומחים. על עו"ד ביטוח לאומי, יהיה לחפש את המומחים הטובים ביותר בתחום התביעה, כדי שאפשר יהיה להסתמך על דבריהם וחוות דעתם. חוות דעת רפואית זו עשויה להתווסף גם לחוות דעת נוספות אשר יתקבלו על ידי רופאי הוועדה, ודווקא בשל עובדה זו יש לקבל חוות דעת שונה ונוספת.

אילו שירותים עורך דין ביטוח לאומי מספק?

עורך דין ביטוח לאומי יהיה מעוניין לייצג נתבעים אשר סובלים מבעיה רפואית כלשהי וזקוקים לעזרתם של מוסדות גדולים ובירוקרטים כמו ביטוח לאומי. עורך הדין יכול למלא את הטפסים הרבים הנדרשים, לסייע בנבכי הבירוקרטיה ולייצג את התובע מול הוועדות הרפואיות הגדולות.

כמו כן, יוכל עורך דין ביטוח לאומי לייצג נתבעים בנושאים כמו מחלות מקצוע, כאשר למשל אדם הסובל מצפצופי אוזניים או חבלה בגפיים או בגב כתוצאה ממאמץ יתר בעבודה ועוד. בנוסף, יכול עורך הדין  לייצג נתבע אשר היה מעורב בתאונת עבודה כלשהי מול ייצוג בוועדות הרפואיות, וכן במגוון נושאים נוספים כמו תאונות דרכים או תאונות שמתרחשות במרחב הציבורי, פגיעה ממחלות כמו גזזת או פוליו ועוד קשיים הקשורים לנזקי גוף.

במקרה ונדחתה תביעה מסוימת על ידי הוועדה הרפואית, יוכל עורך הדין לערער על ההחלטה בביטוח לאומי ואף בבית משפט לעבודה, ויוכל להגיש ראיות והוכחות נוספות שלא הוגשו בתביעה הראשונית. ביטוח לאומי גם עוסק בתביעות של דמי לידה, שמירת הריון, גמלת ילד נכה או קצבת נכות כללית.

בכל התביעות הללו ונוספות יוכל לסייע עורך הדין כך שתוכל להבטיח את קבלת מירב הפיצויים המגיעים לכם. יש לזכור כי בדרך כלל עורך דין ביטוח לאומי עוסק בעוד נושאים משלימים לנושאי הביטוח הלאומי, כך שהוא יכול לתת ערך מוסף חשוב ומשמעותי לתובע.

מהי הכשרתו המקצועית של עורך דין ביטוח לאומי?

הכשרתו המקצועית של עורך דין ביטוח לאומי היא קודם כל לימודי משפטים וחברות בלשכת עורכי הדין. כדאי ורצוי שעורך הדין יהיה בעל ניסיון רב בתחום עריכת הדין בטרם ייצג לקוחות מול ביטוח לאומי. תת ההתמחות של עורך דין שכזה היא בתחום דיני נזיקין הגוף. עורך הדין נדרש להבין במושגים רפואיים בסיסיים ולהכיר לעומק את חוקי ונהלי ביטוח לאומי.

כמו כן עליו להכיר רופאים ובתי חולים, כדי שיהיה באפשרותו למצוא את חוות הדעת המקצועיות ביותר, והוא ידע איך מתנהלת המערכת הבריאותית והמוסדות הרפואיים. למרות שלא נדרשת השכלה רפואית רחבה, כשל רופא, עורך הדין יידרש לעסוק במגוון בעיות רפואיות, כך שיש לצפות ממנו שתהיה לו הזיקה לנושאים אלה.

בנוסף, מומחיות וכישרון לגיטציה יכול גם לסייע בידו לשכנע את הוועדה בצדקתו של התובע, כך שיקבעו לו אחוזי הנכות המקסימליים שהוא זכאי להם.

איך אוכל לבחור עורך דין ביטוח לאומי שישיג עבורי את המקסימום האפשרי?

יש לוודא מספר דברים בטרם שוכרים את שירותיו של עורך דין ביטוח לאומי. חיפוש קצר באינטרנט מעלה מספר רב של שמות עורכי דין העוסקים בתחום זה.

עם זאת, ההמלצה היא ללכת דווקא על פי המלצות חברים או מכרים אשר יכולים לתת את חוות דעתם ממקור ראשון ולספר לכם פרטים נוספים, אשר בדרך כלל יושמטו מאתרי האינטרנט, כמו למשל לגבי אופיו של עורך הדין, מידת האמפתיה אותה הוא מקרין, הכימיה הקיימת בינו לבין הלקוח, מספר העובדים במשרד והמומחיות שלהם. פרט עיקרי וחשוב נוסף שיש לברר הוא לגבי מידת הצלחתו של עורך הדין בתיקים דומים.

בדרך כלל תיק אחד אינו דומה למשנהו, לכן השוואה זו בין התיקים תהיה קצת קשה, אולם כדאי לברר האם היו לעורך הדין הצלחות דומות והאם הצליח לשכנע את חברי הוועדה הרפואית בקבלת סיוע לנתבע הספציפי. כמו כן, כדאי לשאול האם עורך הדין בעל הניסיון ייצג אתכם, ולא מתמחה ממשרדו אשר פחות בקיא בנבכי החוק והנהלים של המוסד לביטוח לאומי.

כמו כן, סמכו על האינסטינקטים שלכם לגבי בחירת עורך דין, ועל השפעתה של הפגישה הראשונה עימו. בדרך כלל, כאמור, הפגישה הראשונה תהיה פגישת ייעוץ. כאשר ישנה כימיה בפגישה זו, והיא יכולה להתבצע באווירה חופשית ומשוחררת, סימן כי מצאת את עורך הדין המתאים ביותר לתפקיד.

3 יתרונות עיקריים לייצוג עורך דין ביטוח לאומי בתביעות ביטוח לאומי

ישנם שלושה יתרונות עיקריים בייצוג של עורך דין ביטוח לאומי בתביעות המוגשות לביטוח לאומי.

  1. זמן טיפול מהיר – אחד מהיתרונות מתבטא בכך שכאשר עורך דין מייצג את התובע מול מוסדות ארגוניים גדולים אלה, יכולה להימנע סחבת מיותרת בתיק, אשר פעמים רבות מייאשת מראש ומרפה את ידיהם של התובעים, התובעים את דרישתם הכלכלית. סחבת זו עלולה להעלות ביוקר בעיקר כאשר מדובר על סיוע כספי אשר התובע זקוק להם למחייתו השוטפת.
  2. הקטנת סיכון דחיית התביעה – כאשר אדם המומחה בדינים ובחוקי הביטוח הלאומי ממלא את הטפסים ומגיש את התביעה והדרישה, הוא עושה זאת בניסיון ומתוך ידע והכרה, כך שהוא מקטין את הסיכון לדחיית התביעה.
  3. הכרת זכויות התובע – עורך דין ביטוח לאומי מתמחה בעבודתו בהכרת החוקים והנהלים הקיימים בביטוח לאומי. באמצעות הכרות זו, הוא יודע באופן עמוק וודאי לגבי זכויות התובע, כך שהוא יכול להשיג את התוצאות הטובות ביותר. כאשר עונים באופן ענייני על דרישות הביטוח הלאומי, גודל הסיכוי שהתובע יקבל את מבוקשו באופן הטוב, היעיל והמהיר ביותר.
זמן טיפול מהיר אחד מהיתרונות מתבטא בכך שכאשר עורך דין מייצג את התובע מול מוסדות ארגוניים גדולים אלה, יכולה להימנע סחבת מיותרת בתיק, אשר פעמים רבות מייאשת מראש ומרפה את ידיהם של התובעים, התובעים את דרישתם הכלכלית. סחבת זו עלולה להעלות ביוקר בעיקר כאשר מדובר על סיוע כספי אשר התובע זקוק להם למחייתו השוטפת.
הקטנת סיכון דחיית התביעה כאשר אדם המומחה בדינים ובחוקי הביטוח הלאומי ממלא את הטפסים ומגיש את התביעה והדרישה, הוא עושה זאת בניסיון ומתוך ידע והכרה, כך שהוא מקטין את הסיכון לדחיית התביעה.
הכרת זכויות התובע עורך דין ביטוח לאומי מתמחה בעבודתו בהכרת החוקים והנהלים הקיימים בביטוח לאומי. באמצעות הכרות זו, הוא יודע באופן עמוק וודאי לגבי זכויות התובע, כך שהוא יכול להשיג את התוצאות הטובות ביותר. כאשר עונים באופן ענייני על דרישות הביטוח הלאומי, גודל הסיכוי שהתובע יקבל את מבוקשו באופן הטוב, היעיל והמהיר ביותר.

בזכות יתרונות אלו, נדמה כי תובעים רבים משתמשים באופציה זו ושוכרים עו"ד ביטוח לאומי שיוכל לסייע להם. ככל שיקדימו לשכור את שירותי עורך הדין כך יקל עליהם לנהל את ההליך כולו והם עשויים להקדים את קבלת הסיוע.

עם זאת, אפשר לשכור את שירותיו של עורך הדין רק לסיטואציות מסוימות מול ביטוח לאומי, כמו למשל הצגת המקרה מול הוועדות הרפואיות. גם באופציה זו מגדיל התובע את סיכוייו להצליח ולקבל את המגיע לו באופן המהיר ביותר.

עורך דין ביטוח לאומי לסיוע בהגשת תביעות וקבלת קצבאות

עורך דין ביטוח לאומי, כאמור, מסייע למיוצגיו בהגשת תביעות וקבלת קצבאות אל מול המוסד לביטוח לאומי והוועדות הרפואיות השונות. יש לציין ולזכור כי ישנה הגבלה על שכר הטרחה אשר עו"ד ביטוח לאומי יכול לדרוש מהלקוחות, ולכן יש להקפיד שהוא אכן עומד במגבלות אלו.

כמו כן, כאשר תביעה עוסקת במספר נושאים, אולם נחשבת כנושא אחד, אסור לו לעורך הדין לדרוש שכר טרחה נוסף, מכיוון שגם בוועדות הרפואיות יתייחסו לנושא זה כאל נושא אחד, מבחינת גובה דמי הפיצויים או שיעור הנכות אשר יגיע.

יש לזכור כי ביטוח לאומי לא מחייב ייצוג התובע על ידי עורך דין, אולם ישנו סיכוי סביר שעל ידי ייצוג של בעל מקצוע מיומן המכיר את החוקים והנהלים, יוכלו חברי הוועדה או הפקידים היושבים במוסד הביטוח הלאומי להקשיב יותר ולקבל את התביעה. עם זאת, במקרים ספציפיים, בהם לא יכול התובע להסתייע בשירותי עורך דין ביטוח לאומי, ישנן עמותות או אגודות אשר עשויות לסייע לו בנושאים ספציפיים.

אילו סוגי תביעות ניתן להגיש בעזרת עו"ד ביטוח לאומי

ביטוח לאומי עוסק במגוון תביעות וסיטואציות שונות בחיי האזרחים, החל מאבטלה, דמי לידה, קצבת נכות, דמי מזונות, תאונות אישיות ועד נכות מתאונות עבודה, קצבת זקנה וסיעוד ועוד. הזכויות לקבלת תביעות אלו מפורטות באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, לרבות הטפסים והדרישות המחייבות להגשת התביעה.

לא בכל תביעה ישנה דרישה לעורך דין ביטוח לאומי, מכיוון שישנן תביעות שהן רוטיניות ולא דורשות חשיבה סבוכה או מיוחדת, כמו דמי לידה.

במקרים טריביאלים ופשוטים יהיה קל יותר לקבל את התשלום המגיע לתובע, בעוד שבמקרים קצת יותר סבוכים, הדורשים חוות דעת רפואיות וחקירה מעמיקה יותר של המקרה, כמו למשל בתביעות של תאונות עבודה או אובדן כושר עבודה יהיה קשה יותר לקבל את הפיצויים הנדרשים ללא סיוע של עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בנושאים אלה.

בנוסף, ישנן מחלות שונות אשר בגינן אפשר יהיה לבקש סיוע כללי או פיצויים, כמו סוכרת, דמנציה, ליקויי ראיה, קרוהן וכמובן מחלות הסרטן עוד, אשר גם בהם סביר להניח יידרש סיוע של בעל מקצוע. כאמור, בכל סיטואציה בה מאבד התובע את כושר עבודתו, הוא עשוי לתבוע את ביטוח לאומי, כדי לקבל החזר או קיצבה אשר תסייע לו לחיות חיים יומיומיים נורמטיביים ככל האפשר.

מהן הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי ומה חשוב לדעת על העמידה מולן?

תובע הנדרש לעמוד מול ועדות רפואיות ידרוש איזושהי הקלה וסיוע בעקבות מצב רפואי, אשר יש להוכיח אותו. כיוון שישנם שיעורי נכות שונים, הנקבעים על פי דרגת החומרה של המקרה, כך גם הפיצויים שיקבעו יהיו מתואמים עם שיעורים אלה. ועדה רפואית היא אותה ועדה אשר חוקרת את הנושא הרפואי, את מצבו הבריאותי של התובע ואת יכולתו להיות עצמאי אל מול מטלות היום יום.

עורך הדין יידרש להוכיח לוועדה כי התובע סובל מליקויים וקשיים רבים יותר ממה שנדמה לוועדה, אשר מונעים ממנו להמשיך לעבוד ואף לבצע פעולות יומיומיות פשוטות. יש לזכור כי שיעור הנכות הנקבע לתובע הינו חשוב וחיוני ביותר, מכיוון שהוא עשוי לקבוע לא רק את ההחזר או הקיצבה הצפויים אלא גם להשליך על חובות כלכליות וכספיות אחרות החלות על כל אזרח, כמו למשל תשלום למס הכנסה.

עורך דין ביטוח לאומי והכנה לוועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי

כחלק מההכנה לוועדות, יידרש עורך הדין לספק חוות דעת רפואיות שונות על מצבו של התובע, ולהכין את כל החומר כך שיענה על דרישות ביטוח לאומי לקבלת קצבה על המצב האמור. הוועדה הרפואית תדון בפרטי התביעה, ובסופה תקבע את שיעורי הנכות או הפיצויים להם יהיה זכאי התובע.

לכן, כחלק נוסף מההכנה לוועדות יאמן עורך הדין את הנתבע למענה על שאלות שישאל במהלך הוועדה, כחלק מחקירת המקרה. לפעמים, שאלות אלו לא יהיו נעימות לתובע, ועלולות להישמע פולשניות מדי ולא אמפתיות.

ערעור על החלטת ועדה רפואית בעזרת עורך דין ביטוח לאומי

ניתן וכדאי לערער על החלטת הועדה הרפואית, כאשר ההחלטה המתקבלת היא לא לשביעות רצונות של התובע, אשר מאמין ויודע כי הוא יכול וזכאי לפיצויים גדולים וטובים יותר. הוועדה קובעת את גובה הפיצויים על פי המסמכים והחומרים שהוגשו לה, וחוות דעת רפואית, לפעמים של רופא מטעמה.

כאשר יש טעם מבחינת התובע להגיש ערעור על החלטת הועדה, עליו להגיש לידי עורך דין ביטוח לאומי מסמכים וחומרים רפואיים חדשים ומשלימים, אשר לא הוגשו בתביעה הראשונית. את הערעור על החלטת הועדה הרפואית, יגיש עו"ד ביטוח לאומי לועדת הערעורים של ביטוח לאומי, באמצעות הטפסים המיועדים לכך.

את הערעור יש להגיש לוועדת העררים המיוחדת לנושא האמור, כך למשל נושא נכות יידון בוועדת העררים המיוחדת למקרים אלה ומו הוועדה לשירותים לנכים קשים וכך הלאה. במקרים מסוימים וספציפיים, יוכל עורך הדין,על פי שיקול דעתו לערער על החלטת הוועדה בבית משפט לעבודה. עם זאת, יש לציין כי הערעור בבית המשפט יינתן על נושאים משפטיים ולא על שיקולי שיעורי הנכות שנקבעו.

חשיבות ייצוג עו"ד ביטוח לאומי בערעור על החלטת ועדה רפואית

ההמלצה היא כמובן לשכור את שירותיו של עו"ד ביטוח לאומי כדי שיערער על החלטת הועדה הרפואית, בנושאים כמו דרגת הנכות שנקבעה, מועד תחילתה, אחוזי הנכות שנקבעו או עובדת קביעת נכות זמנית בלבד. למרות שאין לכאורה צורך בייצוג עורך הדין, ההמלצה לשכור את שירותיו נובעת מהעובדה כי הערעור הינו הצעד האחרון בו יוכל לנקוט התובע לקבלת הפיצויים המגיעים לו.

לאחר ערעור זה ועל פי קביעתה של הוועדה, יקבע מצבו הסופי של התובע, ולא תהיה לו זכות לערעור שני. לכן, יש לחשוב ולהתכונן היטב לערעור זה, ולבחור את הנימוקים לכך בקפידה. אין להקל ראש בקביעת שיעורי הנכות, מכיוון שלרוב המשפחות והמטופלים, כספים אלה יסייעו מאד בשיפור רמת ואיכות החיים הצפויה, מימון טיפולים עתידיים והבראת המשפחה כולה מהמצב אליו הם נקלעו.

את הערר ניתן להגיש עד 30 יום מקבלת התשובה של הועדה הרפואית, אולם לפעמים ייקבע עורך הדין את המועד הטוב ביותר מבחינת התובע והתביעה האמורה.

עורך דין ביטוח לאומי לייצוג עצמאים מול המוסד לביטוח לאומי

כאמור, האזרחים השונים במעמדם ומצבם התעסוקתי והכללי משלמים מדי חודש תשלום לביטוח לאומי, כאשר העלות נקבעת על פי מצבם זה. כך שעצמאים רבים לא ישלמו עלות דומה לזה שמשלמים שכירים.

כך, כאשר עצמאי נזקק לשירותי ביטוח לאומי וסיועו, החישוב לתשלום הפיצויים או שיעור הנכות יידרש לקחת בחשבון גורמים שונים, כמו גובה התשלום במהלך השנים, איבוד כושר העבודה במשכורת שאינה קבועה באופן חודשי, היכולת לעבוד באופן עצמאי ועוד.

כיוון ששיקולים אלה יכולים להיות נתונים לוויכוחים ומשא ומתן בין הצדדים, כדאי ורצוי לעצמאי לקחת את שירותיו של עורך דין. באופן כזה הוא יכול לוודא כי תלונותיו ודרישותיו מוצגות באופן ברור, נהיר והגיוני לוועדה הרפואית או מול מוסדות הביטוח הלאומי.

עורך דין, המומחה ומנוסה בתחום, יוכל או לפחות ינסה ככל האפשר, לשכנע את הוועדה בצדקת דבריו של התובע, באופן שיספק לו את הסיכוי הטוב ביותר האפשרי לקבלת שיעור הנכות הגבוה האפשרי או  לקבלת גובה פיצויים מקסימליים.

האם פגיעות נפשיות מוכרות על ידי המוסד לביטוח לאומי?

ביטוח לאומי מכיר בפגיעות נפשיות של נתבע, לכן אפשר ומומלץ להגיש גם תביעה על נזקים אלו. פגיעה נפשית עלולה להתרחש בעקבות דיכאון , טראומה מסוימת, היחשפות למראות או קשיים שונים כתוצאה ממקום עבודה ועוד. עם זאת, יש לקחת בחשבון, שמכיוון שתביעות אלו סבוכות יותר מהנראה לעין, יש להיעזר בסיועו של עורך דין ביטוח לאומי.

על פי ראיות שונות, תובעים אשר מגישים את תביעתם באופן עצמאי ופרטני, יזכו לפחות תשומת לב או הקפדה על הפרטים, מתובעים אשר מסתייעים בסיועו של עורך דין ביטוח לאומי. הכוונה היא לא כי אי אפשר לפעול לבד מול ביטוח לאומי, אלא שהסיכוי לקבלת התוצאה הסופית הרצויה יהיה גדול יותר כאשר עו"ד מעורב בתיק.

תביעות אלו נחשבות למורכבות, גם כאשר הן מובאות בפני בתי המשפט, מכיוון שבשונה מהפגיעה הפיסית אותה ניתן לראות, למשש ולכמת, פגיעה נפשית הינה יותר ערטילאית ולא ברורה, וכך גם קביעת שיעורי הנכות היכולים להינתן בגינה. לפני כל תביעה שכזאת, יש להתייעץ עם עורך הדין, לשטוח בפניו את התמונה המלאה, ולנסות להציג את הראיות באופן שכזה אשר יוכל לשכנע את הוועדה מולה עומד התובע.

לסיכום

כדי לעמוד מול הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי, כדאי ורצוי להתייעץ ולשכור את שירותיו של עורך דין ביטוח לאומי, המומחה בנושאים אלה. תביעות רבות יכולות להיות מוגשות לקבלת סיוע כלכלי בעקבות נכות, תאונות עבודה, מחלות קשות, בעיות של שמירת הריון ועוד. בכל אחד ממקרים אלו ואחרים, יאלץ התובע לעמוד מול ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי, לקביעת אחוזי הנכות או הפיצויים המגיעים לו.

ועדה זו תחקור לעומק את הנושא, תשאל שאלות ותבקש חוות דעת רפואיות, של רופאים מטעמה או רופאים חיצוניים. כך או כך, כדאי לפנות לעורך דין ביטוח לאומי אשר יוכל לייצג אתכם מול ועדות אלו להשגת התוצאה המיטבית עבורכם. עורך הדין יבצע בדיקה ראשונית כדי לוודא את הצדקת התביעה ולאחר מכן יבקש את כל החומרים הדרושים, לרבות חוות דעת רפואית מטעמו.

הוא יכול להכין את התובע להציג בפני הוועדה הרפואית את המקרה, לענות על השאלות הקשות והפולשניות אשר עלולות להישאל, ולהציג את חוות הדעת הרפואית התומכת בתלונותיו. יש לזכור כי כל אזרחי ישראל זכאים לסיוע, במקרים מסוימים, כמענה לתשלומים הקבועים אותם הם משלמים מדי חודש בחודשו. אולם כדי להשיג את הסיוע הנדרש יש לעמוד בסטנדרטים מסוימים ולפעול על פי חוקי ונהלי ביטוח לאומי.

מאמרים נוספים בתחום עורך דין ביטוח לאומי

גמלת שמירת הריון היא גמלה חשובה אשר המוסד לביטוח לאומי מעניק לאישה שנמצאה תקופה ארוכה במידה מספקת בשמירת הריון. מדובר במצב שתמורתו איננה משולמת על ידי שום גורם אחר. לפיכך, הדחייה של תשלום הגמלה על ידי המוסד לביטוח לאומי עלולה לגרום לכך שלמבוטחת לא תהיה הכנסה אחרת ומצבה הכלכלי,...
המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי האחראי לרווחתם הכלכלית והסוציאלית של תושבי ישראל. גוף זה אחראי לצמצם את הפערים הסוציו אקונומיים בציבור הישראלי, על ידי מתן סעד כלכלי אלמנטרי לשכבות האוכלוסייה המוחלשות, על פי תנאי זכאות מוגדרים. כל אזרח בישראל שמלאו לו 18 שנים, נדרש לשלם דמי ביטוח לאומי...
כאשר נפגע עבודה מגיש תביעה להכרה באחוזי נכות למוסד לביטוח לאומי, הוא נדרש להופיע בפני ועדה רפואית מטעמו של המוסד לביטוח לאומי. הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי אחראית לבדוק את מצבו הבריאותי של המבוטח ולקבוע על פי הבדיקה והממצאים שהוגשו להם במסגרת התביעה, האם אכן מדובר על פגיעת עבודה המצדיקה...
שיעור אחוזי הנכות שנקבע לנפגעי עבודה נושא בחובו השלכות רבות, היות ובהתאם לו נקבעת הזכאות של המבוטח לקבלת סעד כספי ומגוון זכויות רפואיות בהיקף משתנה. בסקירה שלהלן נדון בפרוטרוט במצבים שבהם הגדלת אחוזי נכות של נפגע עבודה עשויה להתאפשר, ובהתנהלות הנדרשת מן המבוטח שמעוניין למצות את זכויותיו.   כיצד...
עובד במדינת ישראל שנפגע בעבודתו או בדרכו אליה / ממנה, זכאי על פי חוק לקבל מהביטוח הלאומי קצבאות שונות ומגוון זכויות רפואיות. מטרתן של הטבות אלו הינה לפצות את העובד בגין ימי העבודה שהחמיץ ויחמיץ בעתיד, עקב פגיעת העבודה שקרתה לו, ואף בגין נזקי הגוף שספג, לצד הנזק העתידי...
כשאדם עובר תאונת עבודה או נפגע ממחלת מקצוע, על מנת שיוכר במוסד לביטוח לאומי בתור נפגע עבודה בעקבות פגיעתו, ויהיה זכאי לקבל קצבת נכות מעבודה, הוא נדרש להופיע בפני ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי. הועדה הרפואית לנכות מעבודה אחראית לקבוע אם המבוטח זכאי לקבל את הקצבה ובאיזה היקף. מכאן...
החוק במדינת ישראל קובע שכל תושב מתושבי המדינה שמלאו לו 18 שנים ויותר, נדרש לשלם דמי ביטוח לאומי, בין אם הוא עובד ובין אם לאו. מעמדו הביטוחי של כל אזרח, תלוי בין היתר במצבו התעסוקתי, כאשר אדם יכול להיות רשום בתור עובד שכיר, עובד עצמאי, מבוטח שאינו עובד אך...
משמעותה של קביעת נכות רטרואקטיבית לנפגעי עבודה מטעמו של המוסד לביטוח לאומי, היא כי קצבת הנכות מעבודה משולמת לעובד הנפגע על פי תחשיב המבוצע בדיעבד, עבור התקופה שקדמה למועד הגשת הבקשה לקבלת אחוזי נכות מעבודה. הדבר תקף גם לעניין המענק החד פעמי המשולם בגין פגיעות עבודה. במדריך שלהלן נדון...
ביטוח שארים הוא קצבה המשולמת לקרובי המשפחה של אדם שחסך כספים לגיל הפנסיה במסגרת מכשיר חיסכון פנסיוני כדוגמת ביטוח מנהלים או קרן פנסיה. קצבת השאירים משולמת לשאריו של החוסך במידה והוא או היא הלכו לעולמם והותירו אחריהם בלכתם בני משפחה שנסמכו עליהם מבחינה כלכלית. משמעות הדבר הינה שבמקרה שבו...
אנשים רבים נפטרים בטרם עת במדינת ישראל, מדי שנה בשנה. חלקם – בעקבות תאונות עבודה, אחרים, עקב תאונת דרכים מצערת או פעולות איבה, ויש מי שהולכים לעולמם גם בעקבות מחלה קשה. תהא הסיבה אשר תהיה, קרובי המשפחה שהותיר אחריו המנוח, זכאים לקבלת קצבת שארים מהמוסד לביטוח לאומי, ולעתים גם...
מגוון מצבים בחיים וביניהם בעיות בריאותיות מסוגים שונים או משברים כלכליים, עלולים לפקוד כל אחד ואחת מאיתנו במפתיע. למרבה המזל, במצבים כאלו עומדת לאזרח בישראל הזכות להגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי, ולדרוש שיכירו באחוזי הנכות שלכם, באופן שיקנה לכם הטבות רפואיות וסיוע כספי שיוכל לסייע לכם בהתמודדות עם הבעיה...
אנשים רבים במדינת ישראל מרגישים פעמים רבות, ואף בצדק, כי המוסד לביטוח לאומי עשה להם עוול גדל, כאשר החליט לפסול את תביעתם לקבלת אחוזי נכות במלואה, או שאישר את תביעתם להכרה באחוזי נכות באופן חלקי בלבד. בשורות הבאות נסביר מדוע תביעות המוגשות למוסד לביטוח לאומי אינן מתקבלות או מתקבלות...
הגשת ערר על החלטת ועדה רפואית של הביטוח הלאומי היא הליך שמבוטחים רבים בישראל נאלצים לפנות אליו כאשר הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי דוחה על הסף את תביעתם להכרה באחוזי נכות בעקבות פגיעת עבודה או בעיה רפואית אחרת המונעת מהמבוטח לעבוד למחייתו. הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי...