עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון ברמת גן

במדינת ישראל, שהשירות הצבאי בה הוא חובה לכל אזרח, ישנם מטבע הדברים, אנשים רבים שניזוקו בגופם או בנפשם בעקבות תרומתם למדינה. בהתאם לכך, החוק מאפשר לחיילים ולמשוחררי צבא להגיש תביעת פיצויים למשרד הביטחון. זאת על מנת שיוכלו לקבל פיצוי כספי והטבות שונות שיסייעו לנפגעים הללו לשקם את עצמם ולנהל חיים אזרחיים תקינים. אולם אף שמדובר בזכות השמורה לכל אדם שתרם למדינה והתגייס לצה"ל או לכוחות הביטחון, אין פירושו של דבר שההליך המשפטי הסובב סביב הגשת תביעה למשרד הביטחון הוא קצר או פשוט. אדם ששואף לקבל את הסיוע המגיע לו במסגרת זו, יטיב לעשות אם יסתייע בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון, שיכול לקצר ולייעל תהליכים בדרכים שנמנה בסקירה הבאה.

מה עושה עורך דין משרד הביטחון ואילו שירותים הוא מספק?

עורך דין משרד הביטחון הוא איש מקצוע המתמחה בייצוג של אנשים שנפגעו במסגרת שירותם הצבאי ונדרשים להגיש תביעת פיצויים למשרד הביטחון.

עורך דין משרד הביטחון מספק ליווי אישי ללקוחותיו בכל הנוגע לתביעות נזיקין המוגשות למשרד הביטחון – החל מייעוץ ראשוני והערכת סיכויי ההצלחה של התביעה, דרך הכנת כתב התביעה ואיסוף החומרים לבניית תיק ראיות איתן, עובר בהגשת התביעה עצמה לקצין התגמולים במשרד הביטחון והכנת התובעים להתייצבות בפני ועדה רפואית בהתאם לצורך, ועד לקבלת פיצוי הולם ומימוש מלא של זכויות התובע.

מהם הקריטריונים לבחירת עורך דין משרד הביטחון מומלץ?

כאשר מגיעים להחלטה להגיש תביעת נזיקין למשרד הביטחון, הליך שעובר במקרים רבים גם דרך ועדה רפואית של משרד הביטחון ומסכת בירוקרטית ארוכה ומייגעת, בחירת עורך הדין הנכון שייצג את התובע בהליך, יכולה לחולל הבדל של ממש באופן שבו הוא יתנהל.

על מנת שההליך המשפטי בתביעת משרד הביטחון יתנהל ביעילות מרבית ויהיה כרוך במינימום טרחה לתובע ויביא לו מקסימום תועלת, ישנם 5 קריטריונים שחשוב מאוד לשים אליהם לב בבחירת עורך דין משרד הביטחון:

  1. ניסיון עשיר בייצוג תובעים ורקורד מקצועי של הצלחות רבות בתביעות משרד הביטחון.
  2. בקיאות רבה בדיני נזיקין ותביעות בנושא נזקי גוף.
  3. היכרות רבת שנים עם מנגנון קבלת פיצויים ממשרד הביטחון, בעלי התפקידים השונים, ואופן ההתנהלות מול הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון.
  4. שליטה בחקיקה הרלוונטית ובהלכה הפסוקה בתיקים דומים בארץ ובעולם, והתעדכנות שוטפת.
  5. מוניטין מקצועי ללא רבב המתבטא בהמלצות חמות מלקוחות מרוצים.

כמה עולה פגישת ייעוץ ראשונית עם עורך דין משרד הביטחון?

במרבית המקרים, עורך דין משרד הביטחון אינו גובה תשלום בגין פגישת הייעוץ הראשונית כאשר מדובר על נפגעי צה"ל שמעוניינים בפרטים לגבי הגשת תביעה כנגד משרד הביטחון או התנהלות מול הוועדה הרפואית בצבא. שכר הטרחה של עורך דין משרד הביטחון יקבע מול הלקוח במידה ולאחר פגישת הייעוץ הראשונית יוחלט על המשך עבודה משותפת בהקשר של הגשת תביעת נזיקין כנגד משרד הביטחון.

מדוע חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון בעקבות התיקון לחוק הנכים?

באפריל 2017 נכנס לתוקפו תיקון שנוסף לחוק הנכים, הקובע הפרדה בין חיילים המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון במסגרת שירות חובה, ובין קצינים או נגדים, אשר משרתים בצבא במסגרת שירות קבע. לתיקון החדש שהתווסף לחוק הנכים ישנה השפעה על ההליך של הגשת תביעות פיצויים למשרד הביטחון, היות והוא יצר מסלולי תביעה נפרדים שלא היו קיימים עד אותה עת.

על קצה המזלג, בהינתן מסלולי התביעה החדשים, כיום רשאים אנשי קבע להגיש תביעות כנגד משרד הביטחון במידה ונחבלו במסגרת שירותם, אך ורק במידה ויצליחו להוכיח כי הפגיעה שחוו היא תוצר ישיר של פעילותם המבצעית או אירוע אחר שמהווה מאפיין בלעדי של השירות בצבא או בכוחות הביטחון.

לעומת זאת, במקרה שמדובר במחלת שהתפתחה אצל אנשי קבע, שאינה חבלה, על פי התיקון לחוק הנכים, רק בגין מחלות המופיעות ברשימת המחלות המוכרות לעניין הפיצויים, ניתן לתבוע את משרד הביטחון, וגם אז – נדרש התובע להוכיח כי המחלה התפתחה כתוצר של תנאי השירות שלו או אירוע ספציפי שאירוע במסגרת השירות ובהקשר ישיר אליו.

הכרת מסלולי התביעה הללו, השוני ביניהם והתנאים להגשת תביעות על פי החקיקה העדכנית, היא חיונית להתנהלות נכונה ויעילה מול משרד הביטחון בהליך קבלת הפיצויים לנפגעי צה"ל, ויכולה למנוע סחבת בירוקרטית מיותרת ומתסכלת עבור התובעים.

מה ההבדל בין עורך דין משרד הביטחון לעורכי דין אחרים?

הגשת תביעה כנגד משרד הביטחון, בין אם בעקבות פציעה ובין אם עקב מחלה שנגרמו כפועל יוצא של השירות בצבא או בכוחות הביטחון, מחייבת התמחות ספציפית בהוראות החוק המתייחסות לדיני נזיקין למשרתי הצבא וצבא הקבע. זאת מאחר ודינן של פגיעות שנגרמו בעקבות תנאי השירות בצבא, אינו זהה בכל המקרים לפגיעות עבודה שאדם חווה באזרחות.

בכל הנוגע לטיפול בתביעות משרד הביטחון, נדרש עורך הדין להיכרות עם חוקים ספציפיים שאינם בהכרח רלוונטיים בהגשת תביעות נזיקין בתביעה אזרחית. בין התקנות שמצופה עורך דין משרד הביטחון להכיר, ניתן למנות את חוק הנכים שאותו הזכרנו קודם לכן, את חוק משפחות הנספים, חוק החבלה בחופשה, ועוד.

היכולת של עורך דין לסייע למיוצגיו במימוש זכויותיהם מול המערכת הביטחונית, תלויה במידה רבה גם בבקיאותו עם הפסיקה התקדימית בתחום וההלכה הפסוקה בתיקים דומים. בקיאות זו היא פועל יוצא של התמחות ספציפית והתמקצעות בתת התחום של תביעות כנגד משרד הביטחון.

כך שלא כל עורך דין מגיע עם הידע והכלים שיאפשרו לו להשיג ללקוחותיו את הפיצוי המגיע להם מול משרד הביטחון והוועדות הרפואיות. זאת בשונה מעורך דין משרד הביטחון שחי ונושם את התחום.

עורך דין משרד הביטחון הוא כזה שמכיר את "הנפשות הפועלות" במערכת

מטבע הדברים, הליך קבלת הפיצויים ממשרד הביטחון, נוטה להיות מורכב, סבוך וממושך. כל תביעת פיצויים המוגשת למשרד הביטחון, מחייבת ממשק עם גורמים רבים ובכללם: מחלקת התביעות של משרד הביטחון, אגף השיקום במשרד הביטחון, היחידה לוועדות רפואיות, וכמובן גם אינטראקציה עם עורכי הדין מהפרקליטות הצבאית, שאחראיים על ייצוג משרד הביטחון בבתי המשפט.

על מנת שריבוי הגורמים שהתובע בא עמם במגע במסגרת ההליך המשפטי, לא יוביל לסחבת בירוקרטית אינסופית, נכון להסתייע לאורך כל ההליך, באיש מקצוע שמבין כיצד המערכת עובדת, מכיר את הגורמים השונים הפועלים בה, ויודע למשוך בחוטים הנכונים על מנת לקדם תהליכים. ליכולות אלו ניתן לצפות אך ורק מעורך דין משרד הביטחון שחי ונושם את התחום.

הצורך בעורך דין משרד הביטחון בהתנהלות מול הוועדות הרפואיות

כאשר נפגע צה"ל מגיש תביעה כנגד משרד הביטחון, עליו להופיע מול ועדה רפואית מטעם המשרד. מבחינת משרד הביטחון, ההופעה של התובע בפני הוועדה הרפואית נועדה לבדוק האם אכן מדובר בתביעה מוצדקת שיש בה קשר סיבתי מוכח בין הפגיעה לה טוען התובע ובין תנאי השירות הצבאי או הבטחוני שלו.

כחלק מהשירותים המקצועיים שמציע עורך דין משרד הביטחון, זוכים התובעים גם להכנה ראויה להופעה בפני הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון, וגם לגיבוי של רופאים מומחים שנמצאים בקשר עם עורך הדין ומספקים חוות דעת רפואית שתתמוך בתביעתם.

בשורה התחתונה

בסקירה זו הסברנו על חשיבות הסיוע המשפטי מעורך דין משרד הביטחון עבור נפגעי צה"ל שנדרשים להגיש תביעת פיצויים לקצין התגמולים במשרד הביטחון. הבחירה בעורך דין שמתמחה בליווי משפטי של נכי צה"ל משפרת באופן ניכר את הסיכוי לקבלת פיצויים וזכויות רפואיות, ולכן חשוב לבחור דווקא בעורך דין משרד הביטחון להגשת תביעות כנגד משרד הביטחון.

בהקשר זה, אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד ולקרוא על כל מה שקשור לתביעות משרד הביטחון כדי להגיע מוכנים להליך. בהצלחה!

מאמרים נוספים בתחום עורך דין משרד הביטחון

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים עוד ועוד נשים שבוחרות להישאר בקבע בשירות הצבאי. אחרי שהן מסיימות את שירות החובה הן חותמות על קבע ולפעמים גם יוצאות ללימודים על חשבון הצבא. בנוסף לכך, ככל שעוברות השנים יש גם יותר ויותר תפקידים שנשים מבצעות בצה"ל, מה שמוביל לכך שיש גם יותר...