6 שלבים לקבלת ייפוי כוח מתמשך

אם גם אתם מביטים במראה וברור לכם, בכל יום שעובר, שאתם כבר לא צעירים כמו בעבר, בוודאי אתם רוצים לתכנן את העתיד שלכם. כל אחד מאתנו עלול להפוך להיות, ברגע אחד, סיעודי או אדם שמסיבה כזו או אחרת זקוק לאפוטרופוס ולא יכול לקבל החלטות בעצמו. מה שכן, כדאי שתדעו: בעזרת ייפוי כוח מתמשך תוכלו בכל זאת להחליט מראש מי יהיה האדם שיקבל עבורכם החלטות כשאתם כבר לא תוכלו לעשות זאת, אז למה אתם מחכים?

 

השלב הראשון: מילוי שאלות

כאשר מדברים על שלבים שונים בהכנת ייפוי כוח מתמשך ניתן לראות שהשלב הראשון שצריך לעבור הוא למעשה מילוי השאלון. המטרה כאן היא לרכז את החומר בצורה מקדימה, וכל זאת עוד לפני הפגישה עם המומחים שיכינו עבורכם בסופו של דבר את ייפוי הכוח.

 

השלב השני: פגישה והכנת ייפוי הכוח

בשלב הזה נפגשים עם אנשי המקצוע ובהתאם לשאלון שמילאתם, ניתן יהיה לכתוב את ייפוי הכוח שרציתם ושבו אתם מעוניינים. כמובן שבשלב הזה אפשר יהיה להכניס תיקונים ושינויים כי בהחלט ייתן שבזמן שחלף מאז שמילאתם את השאלון שיניתם את דעתכם לגבי פרט כזה או אחר.

 

השלב השלישי: קבלת גרסה מלאה של ייפוי הכוח

בשלב הזה אתם מקבלים, אחרי מילוי השאלון והכי הפגישה הראשונה של הכנת ייפוי הכוח – את הגרסה לאישורכם. חשוב לציין שגם בשלב הזה אתם עדיין יכולים להכניס תיקונים ושינויים ולכן יש לקרוא בעיון את כל הפרטים ואת כל הסעיפים השונים של ייפוי הכוח.

 

השלב הרביעי: פגישה עם מיופי הכוח

חשוב לדעת שכאשר מדברים על ייפוי כוח מתמשך כמובן שגם מיופי הכוח שלכם צריכים לחתום על המסמך וזה בדיוק מה שקורה בשלב הרביעי. במהלך הפגישה מיופי הכוח יוכל לקרוא בעיון המסמך ובנוכחותכם יחתום עליו.

 

השלב החמישי: הפקת ייפוי הכוח במשרד המשפטים

יש להפקיד את המסך במשרד המשפטים שכן בעתיד, אם יהיה צורך לעשות שימוש במסמך הזה, ניתן יהיה לפנות אל משרד המשפטים ופשוט לקחת את המסמך ולפעול בהתאם לכתוב בו.

 

השלב השישי: קבלת שירו ממשרד המשפטים

בשלב הזה אתם פשוט מקבלים אישור כתוב ממשרד המשפטים על כך שייפוי הכוח שלכם נקלט והוא נמצא במקום הנכון, שמור ומחכה לכם בעת הצורך.

כפי שניתן לראות, יש נהלים מאוד ברורים במדינת ישראל בהקשר של הפקת ייפוי כוח מתמשך. אומנם איש לא היה רוצה לראות את עצמו בסיטואציה הזאת, אך אתם יכולים להיות בטוחים שאם תגיעו לכך ואם יהיה למישהו מטעמכם ייפוי כוח מתמשך, כל ההתנהלות תהיה פשוטה יותר. לכן, ממש כפי שאנשים חושבים על העתיד וכותבים את צוואתם, כך כדאי לעשות גם כאשר מדברים על ייפוי הכוח המתמשך, אז למה לדחות את העניין?

אנשים סיעודים

מאמרים נוספים בתחום

התקופה האחרונה מלמדת את כולנו שאי אפשר לחזות את העתיד, אך הדבר הטוב ביותר הוא להכין כמה שיותר ביטוחים לימים שבהם לא בטוח שנוכל לקבל את ההחלטות הרצויות. אחד האתגרים הכי גדולים שאיתם מערכות המדינה נאלצות להתמודד הוא לקבל החלטות עבור אנשים שכבר לא כשירים להחליט בעצמם. כאן נעזור...