חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל

אם אתם מצויים באחד של פשיטת רגל, אין ספק כי מדובר בהליך קשה מנשוא, אך יחד עם זאת יש כמה דברים שעליכם לדעת ולהכיר.

בזכות הכרה של הזכויות שלכם בתור פושטי רגל, התהליך יהיה יותר קל ופשוט עבורכם.

אחד הדברים החשובים ביותר בהליך פשיטת הרגל הוא הנושא של ניהול חשבון בנק, היום לא ניתן להתנהל ללא קיום של חשבון בנק סדיר.

 

חשבון בנק בהליך פשיטת רגל – כדאי שתדעו

רבים נוטים לחשוב כי בזמן שהם מצויים בהליך של פשיטת רגל, הם יהיו מסורבים לפתוח חשבון בנק פרטי, אבל לא כך הדבר.
בנק אינו ראשי לסרב לפתוח חשבון בנק עבור אדם, רק מעצם היותו מצוי בהליך של פשיטת רגל.

גם אם הייתם מצויים בהליך של פשיטת רגל בעבר, עדיין אין סיבה שבגללה ראשי הבנק לסרב לכם לפתיחת החשבון, הבנק יחד עם שאת ראשי להקים לכם חשבון בנק ללא מסגרת אשראי, כלומר חשבון בו מתנהלים הכספים אך ורק ביתרת זכות.

 

סיבות בגללן בנק יכול לסרב לפתיחת חשבון

סכסוך 

אם בעבר אותו אדם שהייה בפשיטת רגל מצוי בסכסוך עם הבנק בעקבות אותה פשיטת רגל ומתנהלים ברקע עדיין הליכים משפטיים, שפתיחת החשבון עלולה לפגוע בסדר התקין של אותם הליכים משפטיים.

 

התנהגות אלימה 

אם בעבר אותו אדם התנהג בצורה אלימה בסניף כלפי העובדים, או אחד הלקוחות, ראשי הבנק לא לפתוח לו חשבון (גם אם לא מדובר במישהו הנמצא בהליך של פשיטת רגל).

 

חוק איסור הלבנת הון 

אם הבנק רואה כי קיים יסוד סביר המעיד כי פתיחת החשבון היא לצורך הלבנת הון, ראשי הבנק לסרב לאותו אדם לפתוח חשבון.

 

פעילות פלילית (בעייתית) 

ישנם מקרים בהם אותו אדם הפקיד צ'קים מזויפים בחשבון, במקרה זה על הבנק לבחון את המקרה בערוב גורמים רלוונטיים, בנוסף ראשי הבנק להקפיא את הפעילות בחשבון, בין אם נמסר לו לבצע זאת על ידי גופי המשטרה, ובין אם הוא רואה לנכון כי פעילות מסוג זה חוזרת על עצמה. (גם במקרה זה, אין חיוב כי סיבה זאת תופנה דווקא לאדם הנמצא בהליך פשיטת רגל).

יחד עם זאת, אם אתם נמצאים בהליך של פשיטת רגל, ראשי הבנק לבקש מכם אישורים נוספים לפני פתיחת החשבון, בין אותם אישורים יש להציג את אישור הכונס הרשמי עליו הטיל בית המשפט את כינוס הנכסים ואת הליך פשיטת הרגל.

 

סירוב אשראי

במקרה ואדם נמצא בהליך של פשיטת רגל, ראשי הבנק לסרב לתת לו אשראי בחשבון, במקרה זה אין הגנה על פושט רגל והוא כפוף לתנאי הבנק.

 

סירוב לפתיחת חשבון

אם הבנק אליו פנים בבקשה לפתיחת חשבון סירב לכם לביצוע הפעולה, עליו יהיה להגיש את סיבת הסירוב בכתב וזאת לא יאוחר מחמישה ימים.

בנוסף, אם אישר לכם הבנק לפתוח חשבון ואתם נמצאים בהליך פשיטת רגל, ייתכן מאוד ויחולו הגבלות על החשבון בהתאם להוראות החוק, במקרים כאלו יש לבדוק עם עורך דין מהם הזכויות העומדות לרשותכם, אחד מעורכי הדין המובילים את תחום פשיטת הרגל בישראל הוא לא אחר מאשר עורך דין רונן דלאל שימצה בצורה הטובה ביותר את כל הזכויות שלכם בתור פושטי רגל.

 

כרטיס

מאמרים נוספים בתחום

עבור אנשים שנקלעו למצוקה כלכלית חמורה, והפכו לחייבים של כספים לנושים רבים, הליך של פשיטת רגל עשוי להיות קרש קפיצה לחיים חדשים. לאחר הרפורמה שהחלה בשנת 2013, הפך התהליך של הכרזה על אדם כפושט רגל למהיר יותר. הגשת הבקשה על ידי החייב, אם כן, עשויה להוות עבורו פתרון אחרון,...
כיום יותר ויותר אנשים מוצאים עצמם במצב של חובות מול הבנקים. ניתן לנסות ולהסביר מצב עגום זה, בו מוצאים עצמם מאות אלפי ישראלים (ואף יותר מכך), על ידי בחינת הנקודות הבאות: יוקר המחייה: אין כל ספק כי המחייה בישראל יקרה, כמובן כאשר משווים אותה למדינות מערביות אחרות. מן הנתונים...
צו הפטר חובות ניתן לחייבים שנמצאים בהליכי הוצאה לפועל וחדלות פירעון במטרה לעזור להם להשתקם כלכלית. עם זאת לא תמיד ניתן לקבל צו זה. כל הפרטים – בכתבה שלפניכם.   חדלות פירעון לעיתים אנשים מגיעים לסיטואציה קשה כלכלית ולא מצליחים לעמוד בתשלום חובותיהם. מצב זה מכונה חדלות פירעון, ובו...
בתור לפירעון החוב של פושטי הרגל עומדים כל הנושים שממתינים לקבל את כספם. אז מול מי מהם פורעים את החוב קודם? וכיצד פועל סדר נשייה בפירעון החובות על פי החוק החדש?     מהי קופת הנשייה? חייבים שנמצאים בהליך חדלות פירעון, משלמים את חובם לקופה מרוכזת הנקראת קופת הנשייה....
חדלות פירעון הפכה להיות ביטוי שגור בפיהם של אנשים רבים בארץ. לצערנו, הדבר בא לידי ביטוי בעקבות שינויים קיצוניים בכלכלה שעוברים על אזרחי מדינת ישראל בחודשים האחרונים. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים שתציג בפני כל דורש את המונחים הנפוצים ביותר שעשויים להגיע לפתח ביתכם. הפעם נציג את...