מחיקת חובות מול הבנקים

כיום יותר ויותר אנשים מוצאים עצמם במצב של חובות מול הבנקים. ניתן לנסות ולהסביר מצב עגום זה, בו מוצאים עצמם מאות אלפי ישראלים (ואף יותר מכך), על ידי בחינת הנקודות הבאות:

  • יוקר המחייה: אין כל ספק כי המחייה בישראל יקרה, כמובן כאשר משווים אותה למדינות מערביות אחרות. מן הנתונים המוכרים ביותר נמצאת העובדה כי המשכורת הממוצעת במדינה נמוכה לעומת יכולת הקנייה שלה.

 

  • התנהלות כלכלית שגויה: עם זאת, ואנו לא מתעלמים מן העובדה כי המחייה בארץ יקרה, יש להפנות גם אצבע מאשימה כלפי עצמנו. רבים מרוויחים X ובוחרים להוציא X אנו לא מדברים על הוצאות הכרחיות כדוגמת מסגרות חינוכיות, אוכל או אף חוגים לילדים, אלא על הוצאות שאינן "הכרחיות" כדוגמת טיסות תכופות לחופשות (הנתונים לא משקרים – היקף העוברים בנתב"ג עולה מדי שנה), ביגוד יוקרתי ורכישת מסך טלוויזיה לצפייה במונדיאל.

 

  • לקיחת הלוואות וכניסה לאוברדרפט: הידעתם כי בארה"ב לא קיימת אפשרות להיכנס למינוס? בשאלה האם מדובר בדבר חיובי או לא יש לדון באריכות, אך לא במאמר זה. עם זאת, ללא ספק זהו אחד הנתונים המרכזיים האחראיים לכך שאנשים רבים מחפשים אחר פתרונות למחיקת חובות לבנק. ישראלים נוהגים לוקחים הלוואה אחר הלוואה, לצד כרטיסי אשראי חדשים חדשות לבקרים. כל אלו הם ללא ספק תוצאה של התנהלות כלכלית אשר תוצאתה היא אחת – כניסה לחובות.

החוב לבנק

מהר מאוד מוצא עצמו אדם תחת "טורנדו" של הלוואות וריביות בהן הוא אינו יכול לעמוד. ניתן לומר כי רגע אחד של חוסר תשומת לב, זה כל שנדרש, אשר לאחריו יחווה האדם ניפוח אסטרונומי של חובו לבנק. כניסה להליך של מחיקת חובות מול הבנקים הינו הליך המצריך אתכם להיות בקיאים בנושא. הכלים העומדים לרשות הבנק לשם טיפול בחייב הינם רבים וכוללים תביעה בהוצאה לפועל, העברת הטיפול לגורמים משפטיים, עיקול חשבון ואף (במקרים חריגים) הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ.

במידה ואדם נמצא בחובות כלפי הבנק, ונראה לאחרון כי הסדרת החוב רחוקה, השלב הראשון הוא הוצאה של מכתב התראה. במידה והמכתב לא יענה – עולים שלב – הגשת תביעה מצד הבנק כלפי הוצאה לפועל או אף תביעה של הנישום בסדר דין מקוצר (סד"מ).

מחיקת חובות מול בנקים

מחיקת חובות – וכמה שיותר מהר

מאחר ואתם, כנישום, מעוניינים להימנע ככל הניתן מהגעה לדין ודברים ברמה המשפטית עם הבנק, יש לנסות ולהגיע לידי הסדר חוב עמו כמה שיותר מהר. במסגרת ההסדר, ובמטרה משותפת להימנע מתביעה משפטית מייגעת, יש לנסות ולהגיע עם הבנק להסדר פריסת חוב. גם הבנק, בשונה ממה שייתכן ואתם חושבים, יעדיף להגיע להסדר מחיקת חובות, ואף לקצץ בסכום החייב על מנת לסיים את העניין במהרה.

באם נקלעתם למצב לא נעים זה בו אתם נדרשים להגיע להסדר מחיקת חובות מול הבנק, הקפידו לעשות כן מוקדם ככל הניתן ולא לדחות זאת. לדחייה ואי טיפול מהירים משמעויות כבדות אשר תוצאתה ניפוח (חסר פרופורציה) של חובכם. בידכם לנהל את המשא ומתן באופן עצמאי, אך הקפידו לעשות כן אך ורק אם אתם בעלי ידע נדרש בתחום. לחילופין, תוכלו לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה לשם ניהול המשא ומתן עם הבנק.

למידע נוסף דברו עם עורכי דין מחיקת חובות מיסקביץ'

 

 

 

מאמרים נוספים בתחום

עבור אנשים שנקלעו למצוקה כלכלית חמורה, והפכו לחייבים של כספים לנושים רבים, הליך של פשיטת רגל עשוי להיות קרש קפיצה לחיים חדשים. לאחר הרפורמה שהחלה בשנת 2013, הפך התהליך של הכרזה על אדם כפושט רגל למהיר יותר. הגשת הבקשה על ידי החייב, אם כן, עשויה להוות עבורו פתרון אחרון,...
אם אתם מצויים באחד של פשיטת רגל, אין ספק כי מדובר בהליך קשה מנשוא, אך יחד עם זאת יש כמה דברים שעליכם לדעת ולהכיר. בזכות הכרה של הזכויות שלכם בתור פושטי רגל, התהליך יהיה יותר קל ופשוט עבורכם. אחד הדברים החשובים ביותר בהליך פשיטת הרגל הוא הנושא של ניהול...
צו הפטר חובות ניתן לחייבים שנמצאים בהליכי הוצאה לפועל וחדלות פירעון במטרה לעזור להם להשתקם כלכלית. עם זאת לא תמיד ניתן לקבל צו זה. כל הפרטים – בכתבה שלפניכם.   חדלות פירעון לעיתים אנשים מגיעים לסיטואציה קשה כלכלית ולא מצליחים לעמוד בתשלום חובותיהם. מצב זה מכונה חדלות פירעון, ובו...
בתור לפירעון החוב של פושטי הרגל עומדים כל הנושים שממתינים לקבל את כספם. אז מול מי מהם פורעים את החוב קודם? וכיצד פועל סדר נשייה בפירעון החובות על פי החוק החדש?     מהי קופת הנשייה? חייבים שנמצאים בהליך חדלות פירעון, משלמים את חובם לקופה מרוכזת הנקראת קופת הנשייה....
חדלות פירעון הפכה להיות ביטוי שגור בפיהם של אנשים רבים בארץ. לצערנו, הדבר בא לידי ביטוי בעקבות שינויים קיצוניים בכלכלה שעוברים על אזרחי מדינת ישראל בחודשים האחרונים. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים שתציג בפני כל דורש את המונחים הנפוצים ביותר שעשויים להגיע לפתח ביתכם. הפעם נציג את...