אחת התופעות המוכרות ביותר לדיירים שמתגוררים בבניינים משותפים זו נזילה של מים. שכן, מדובר בתופעה שבאה לידי ביטוי לא פעם בעקבות מי גשמים, בעיות בצנרת וכו'. אם העניין מוכר לכם מקרוב, אתם בוודאי יודעים שזה יכול להיות מורכב. שכן, לא תמיד יש מי שלוקח אחריות על התקלה והמצב עלול להימשך עד שמישהו יטפל בה בהתאם. במדריך זה יצאנו לבדוק מי האחראי לטפל בבעיות כאלו לפי החוק. הישארו אתנו ותגלו.
הרקע לכתיבת המדריך
את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב לאחר שגילינו ששאול, השכן המבוגר מקומה 3 טס להודו לכמה חודשים והשאיר את הדירה שלו עם מזגן דולק. אם אתם תוהים איך אנחנו יודעים את כל הפרטים, אז, קודם לגבי הטיסה – הוא סיפר לנו על זה בכל הזדמנות שנפגשנו במעלית. לגבי המזגן, אנחנו יודעים כי הצינור מחוץ לבית שלו מטפטף לנו ישר אל המרפסת. אם לא די בכל אלה, הקומה למעלה מסריחה מריע רע של מזגן תקול. שאול לא ענה לטלפונים שלנו והעדפנו כמובן שלא להזמין טכנאי ופורץ כל עוד הוא לא נמצא. כך אנחנו עברנו דרך ארוכה עד שהבנו מי אחראי לטפל בתקלה על פי החוק. בסיומה, החלטנו לכתוב את המדריך ולאפשר גם לכם לדעת מה התשובה לשאלה המתבקשת.
אז מי אחראי לטפל בנזילה מהשכנים על פי החוק?
אחרי שהתקשרנו אל עורכי דין וביררנו את העניין באופן מעמיק עם אנשי מקצוע מתחומים שונים, התברר לנו שבמצב שבו יש נזילת מים מהמזגן של השכן שגורמת לטפטוף אצלנו בדירה – האחראי לטפל בתקלה הוא השכן מלמעלה. כלומר, במקרה שלנו זה שאול שלא יודע בכלל על מה שקורה בבניין ואין לו מושג שהדירה שלו מדיפה ריח רע מהמזגן שמגיע אל הלובי של הבניין.
מה עושים עם יש חברת ניהול?
אם אתם גרים בבניין שיש בו חברת ניהול, כדאי שתדעו שהרווחתם. שכן, אתם לא צריכים לרוץ עכשיו אחרי השכן שלכם ולהגיד לו שעליו ליצור קשר עם טכנאי מזגנים על פי החוק. במצב שכזה, אתם צריכים להתקשר אל חברת הניהול ולבצע את הדברים הבאים:
- לדווח על תקלה
- למסור את מספר הדירה
- למסור את שם הדיירים
- למסור את הכתובת המלאה שלכם
אתם לא צריכים לשקוט על השמרים
אם אתם סובלים מנזילה והשכנים שלכם מסרבים לטפל בה, כדאי שתדעו שאתם יכולים לפנות אל עורך דין ולהסתייע בו כדי לקדם את העניינים. אל תשבו בשקט ותחכו שהדירה שלכם תתמלא מים ועובש. תעשו מה שביכולתכם כדי לעצור את המפגע.
לסיום
עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על נזילה מהשכנים. כעת, כשיש לכם את הידע, אתם רק צריכים לשלוח את המדריך לשכן שטיפל בתקלה.