אחד הטרנדים הבולטים ביותר בשנים האחרונות בתחום השיווק הדיגיטלי הוא פיתוח אתרים ליצירת לידים לעורכי דין. יותר ויותר משרדי שיווק דיגיטלי, מקדמי אתרים פרילנסרים ומנהלי קמפיינים עצמאיים בונים אתרים שמטרתם היא לתפוס את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים ולמכור את הלידים האלה לעורכי דין שרוצים להתרכז בעבודה שלהם נטו ולחסוך לעצמם את הטרחה של שיווק עצמי. אבל למה כולם בוחרים דווקא בתחום הזה? בואו נחקור את העניין הזה כאן!
ביקוש גבוה לשירותים משפטיים
הביקוש לשירותים משפטיים גבוה באופן עקבי‚ עקב המורכבות של הסוגיות המשפטיות והצורך בייצוג משפטי מקצועי בהיבטים שונים. מנזקי גוף ודיני משפחה ועד לדיני תאגידים וקניין רוחני‚ אנשים פרטיים ועסקים כאחד צריכים ייעוץ וייצוג משפטי. כל מי שעוסק בתחום השיווק יודע שמשרדי עורכי דין מוכנים להשקיע סכומים משמעותיים בגיוס לקוחות חדשים. בניית נכסים דיגיטליים שמזרימים באופן קבוע לידים רלוונטיים לעורכי דין יכולה להיות אומנם מטרה מאתגרת עקב רמת התחרות הגבוהה, אבל מי שמצליח להתגבר על האתגר הזה יכול להרוויח ממנו היטב.
רווחיות גבוהה
עורכי דין נוטים לטפל בתיקים של הלקוחות שלהם תמורת עמלה גבוהה‚ מה שאומר שכל ליד יכול לייצג הכנסה פוטנציאלית גבוהה. זה מאפשר לבעלים של אתרי יצירת לידים לגבות מחירים גבוהים פר ליד מאשר בתחומים רבים אחרים. יש תחרות עזה בין משרדי עורכי הדין כשזה מגיע לגיוס לקוחות, מה שגורם למחירים של לידים להיות גבוהים, לכן מדובר בשוק רווחי עבור יזמים שיכולים לספק זרם של לקוחות פוטנציאליים בנישה הזאת. ככל שהלידים יותר חמים ואיכותיים, כך גם הסיכוי שהמשרד עו"ד ימשיך להיות מעוניין בהם גדל.
פוטנציאל סקיילינג של אתר לייצור לידים בתחום עריכת דין
לאתרי לידים יש פוטנציאל סקיילינג גבוה, במיוחד אם הלקוח שרוכש את הלידים זה משרד גדול שנותן מענה ללקוחות במגוון רחב של תחומים. מי שמעוניין להתחיל בקטן, יכול להתחיל מיצירת לידים בנישה מסויימת אחת ולאחר מכן להרחיב את רשימת התחומים באתר. לדוגמא, במידה והצלחתם לקדם אתר בתחום של גירושין ופנה אליכם עורך דין אחר שעוסק בתחום של נזיקין, אפשר להוסיף קטגוריה נוספת של תחום הנזיקין ולהכניס בעמודים של התחום הזה את פרטי ההתקשרות של העורך דין הרלוונטי. כך אפשר לנצל אתר אחד לייצור לידים עבור יותר מעורך דין אחד, בלי לגרום ללקוחות שמחפשים עורך דין בתחום הגירושין להתקשר בטעות לעורך דין שעוסק בדיני נזיקין.
לסיכום
הבחירה לבנות אתרים ליצירת לידים בנישת עורכי הדין מונעת מכמה גורמים עיקריים ודי יחודיים לתחום הזה: ביקוש גבוה‚ פוטנציאל רווחיות גבוה מאוד ויכולת לעשות סקיילינג ללא מורכבות מיותרת. מי שמוכן להשקיע את הזמן והאמצעים שדרושים בשביל להתחרות בתחום הזה, יוכל לייצר יותר הכנסות מאתר מצליח אחד מאשר היה מייצר במספר אתרים שונים בנישות אחרות.