התמודדות עם המערכת הבנקאית מרתיעה את רוב האנשים בישראל. גם כאשר אתם יודעים שהצדק והחוק לטובתכם, סביר להניח שלא תמהרו לנקוט פעולה נגד הבנק, שכן הבנקים בישראל נהנים מזכויות נרחבות, תקציבי עתק וסוללות עורכי דין המשרתים את האינטרסים שלהם. אז מה אפשר לעשות אם אתם חושבים שיש לכם עילה לתביעה נגד בנק יהב? איך אפשר לזכות בצדק המגיע לכם? האם בכלל יש לכם סיכוי לנצח?
עו"ד תביעה נגד בנק יהב
עורך דין מומחה לדיני בנקאות יכול לבחון את טיב הטענות ואיכות הטיעונים, כדי לקבוע האם יש עילה מספקת לתביעה נגד הבנק, האם כדאי לנסות לבקש הסכם פשרה, האם הפעולה כדאית ומה סיכויי ההצלחה.
אם תקבלו יחד החלטה כי תביעה נגד בנק יהב היא מהלך כדאי עבורכם, עורך הדין יוכל להציג בפניכם את האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותכם ולספק לכם הדרכה כיצד יש להמשיך את הטיפול בנושא, תוך בחינה של סיכויי ההצלחה כנגד הסיכונים הכרוכים בצעד משפטי נגד הבנק.
למה חייבים עזרה של עו"ד מומחה לתביעות נגד בנק יהב?
עו"ד בעל מומחיות בתביעות נגד בנקים הוא בעל מקצוע שיש לו ידע רחב ומעמיק בדיני הבנקאות, ניסיון רב בהתנהלות משפטית מול בנקים שונים, בניהול מקרים מגוונים של בעיה משפטית מול בנקים, אם בייצוג לקוח כתובע ואם בייצוג לקוח כנתבע מול הבנק.
חשוב שעורך דין לדיני בנקאות יהיה בעל הבנה של המערכת הבנקאית, הכוחות המניעים אותה, כיצד היא פועלת וכן הלאה, כדי להתמודד באופן אופטימלי מול המחלקות המשפטיות של הבנק, כמו גם מול סוללת עורכי דין מהשורה הראשונה, העומדים לרשות הבנק באופן קבוע. כל אלה הופכים את ההתמודדות המשפטית נגד בנקים בישראל מורכבת מאוד ולכן דרושה מומחיות וכן ניסיון כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה.
בין הבנק ללקוח – חובות וזכויות
בין הבנק ללקוחותיו מתקיימת מערכת יחסים מבוססת אמון. בעיקר מצד הלקוח אל הבנק. במסגרת זו, הבנק מחויב על פי חוק לנהוג כלפי לקוחותיו נאמנות וזהירות, שאם לא כן, הוא חשוף לתביעה משפטית. מערכת המשפט רואה בבנק אחראי להגן על לקוחותיו מפני תוצאות בלתי רצויות, מפני שפעמים רבות, הבנק שולט בהיבטים רבים של ניהול החשבונות, כאשר הלקוחות אינם בהכרח מודעים ליכולות הללו, או נמצאים בעמדת נחיתות משמעותית מול הבנק ולכן נמצאים לעיתים קרובות במצבים של חוסר אונים.
תביעה נגד בנק יהב – מתי יש עילה לתביעה?
המערכת המשפטית מתייחסת בעת טיפול בתביעה נגד בנקים אל הבנק כאל בעל מקצוע מיומן ומנוסה בתחומו, אל מול הלקוח, או האזרח, הנתפס כמי שאינו מתמצא בתחום, אין בידיו את הידע הדרוש ואפילו את העובדות הרלוונטיות לעיתים קרובות ולכן מערכת המשפט מצפה מהבנק לפעול לטובת לקוחותיו ולמנוע מהם הפסדים, או הסתבכויות ככל שהדבר מצוי בידיו.
כמו כן, עקרון תום הלב קובע כי חלה על הבנקים חובה מוגברת כלפי הלקוח, למסור לו מידע רב ומדויק ככל האפשר לגבי ההשלכות העומדות בפניו לאחר ביצוע פעולות משמעותיות, כמו לקיחת הלוואות, חתימה על חוזה משכנתא וכדומה – בייחוד בהתחשב במצבו הפיננסי של הלקוח בעת חתימה על ההסכם. חובת הבנק מתעצמת עוד יותר כאשר מדובר על מה שקרוי "משכון חינם" כנגד הלוואה, כמו משכון של נדל"ן למשל.
אז הבנק נדרש להסביר ללקוח במילים פשוטות ובצורה ברורה את היקף הסיכון בלקיחת הלוואה עבור הלקוח ואף להבטיח ולוודא כי הלקוח הבין את הדברים על בוריים. אם ניתן להוכיח למשל, כי הבנק לא קיים את חובתו זו כלפי לקוח, אז קיימת עילה לתביעה נגד הבנק. אך זוהי רק דוגמה אחת מני רבות.
עו"ד תביעה נגד בנקים – מתי הוא נכנס לפעולה?
עו"ד תביעות נגד בנקים הוא גם בעל המקצוע המייצג לקוחות בנקים שנתבעו על ידי הבנק (מצב נפוץ הרבה יותר מהמצב ההפוך). לעורכי דין מומחים בדיני בנקאות יש פתרונות שונים ומגוונים לטיפול בבעיות משפטיות מול בנקים, בין אם הלקוח תובע את הבנק, או נתבע על ידי הבנק.
במצב של תביעה נגד בנק יהב למשל, עורך דין בנקאות הוא המומחה שיודע כיצד אפשר לתבוע את הבנק בגין מתן שירות לא תקין, ייעוץ מטעה, ביצוע שגוי של פעולות, חישובי ריבית שגויים וכל פעולה רשלנית אחרת, שגרמה פגיעה, או הפסדים ללקוחות שלו.
מהם החובות של הבנק כלפי לקוחותיו?
במילים אחרות, בכל מקרה שבו הבנק מעל בחובה החוקית שלו כלפי הלקוחות שלו, יש עילה לתביעה.
חובת הסודיות
הבנק חייב לשמור על פרטי לקוחותיו וענייניהם בדיסקרטיות מוחלטת. אסור לבנק למסור את פרטי לקוחותיו לגופים שונים, כל עוד הלקוח נמצא בהתקשרות עם הבנק. קיימים מקרים נקודתיים, בהם הבנק חייב למסור מידע אודות הלקוח לפי החוק, או כאר יש הסכמה מצד הלקוח להעברת מידע. אם הבנק פרסם מידע אודות לקוחותיו בניגוד להנחיות – הוא יהיה חשוף לתביעה.
חובת הנאמנות
הבנק חייב לפעול לטובת לקוחותיו באופן שווה כלפי כל הלקוחות – לפי החוק. בנוסף, המערכת המשפטית מכירה בעליונות של הבנקים מול לקוחותיהם במרבית המקרים ולכן מחייבת את הבנקים להימנע בכל דרך משימוש לרעה בכוחו זה. זוהי חובה נתונה לפרשנויות ולכן במקרה של תביעה הנוגעת לחובת הנאמנות, המערכת בודקת כל מקרה לגופו.
פעולה בתום לב
החוק מחייב את הבנקים לפעול מול הלקוחות באופן הוגן וראוי תמיד. אם הלקוח יצליח להוכיח כי הבנק פעל בחוסר תום לב, מתוך אינטרס שפגע לבסוף בלקוח, הוא עשוי לנצח בתביעה נגד הבנק.
לסיכום
הגשת תביעה נגד בנק יהב היא פעולה אפשרית למרות הקושי הברור, בתנאי שהיא נעשית בשיתוף עורך דין מומחה לדיני בנקאות, שיש לו הניסיון והידע הדרוש, כדי לקבוע אם אכן קיימת עילה לתביעה, אם תביעה נגד הבנק היא צעד משתלם ואת הדרכים המתאימות ביותר להכנת תביעה כזאת.