רמיסה של זכויות הלקוח תחת רגליו הכבדות של הבנק היא תופעה מוכרת, כמעט לכל אדם המחזיק חשבון בנק לניהול ענייניו הכספיים. הנזק יכול להיות עצום, בייחוד כאשר הבנק מחליט לסגור את קו האשראי של חשבון עסקי למשל, אז יכולה פעולה כזאת להביא לסגירה של העסק, או החזרת צ'קים שלא כדין, שעלולה לגרום נזקים כבדים ללקוח, בכלל זה מתן דירוג אשראי נמוך, פגיעה בסיכויי הלקוח לקבל הלוואת משכנתא ועוד.
במקרים חמורים כגון אלה, כאשר הנזק שנגרם על ידי הבנק הוא גדול ותחושת העוול היא גדולה לא פחות – זה הזמן לפנות לייעוץ משפטי מקצועי, על ידי עו"ד לדיני בנקאות, שיכול לזהות האם מדובר בפעולה בלתי חוקית של הבנק כלפי לקוחותיו ולהעריך נכונה את סיכויי הזכייה בתביעה נגד הבנק. מרגישים שזכויותיכם נרמסו על ידי בנק אוצר החייל? זקוקים לייעוץ משפטי? פנו אלינו עכשיו וקבלו טיפול מקצועי בתביעה שלכם.
מתי כדאי להגיש תביעה נגד בנק אוצר החייל?
הממסד הבנקאי נחשב גוף נצלני, במידה רבה של צדק. זהו גוף שמרוויח פעמים רבות מרגעי חולשה של אנשים פשוטים, על ידי מתן הלוואות בתנאים משתלמים (עבור הבנק) ולאחר מכן נקיטת צעדים קשים וסנקציות שונות, כאשר הלקוח לא מצליח לעמוד בתנאים המבוקשים. למען האמת, פעולותיו של בנק כלפי הלקוח יכולות להיות הרות אסון גם כאשר הן נעשות מתוך טעות אנוש, ללא כוונת זדון.
עובדי הבנק אינם חפים מטעויות, אלא שלעיתים קרובות, הנהלת הבנק אינה ממהרת לפצות את הלקוח, גם כאשר נגרם לו נזק גדול ואז יש לפנות לסיוע משפטי מקצועי. למעשה, למרות שהחוק עומד לצידם של לקוחות הבנקים, הוא מעורפל למדי באשר לתקנות וכללי התנהלות תקינה של הבנקים מול לקוחותיהם ולכן מספיקה תחושת בטן לגבי כך שנגרם לכם עוול על ידי הבנק, כדי שתהיה לכם סיבה מספקת לפנות לעוד בנקאות, שיבדוק עבורכם את היתכנות התביעה שלכם נגד הבנק.
למי פונים במקרה של הגשת תביעה נגד בנק אוצר החייל?
עורך דין הוא הכתובת הטבעית והמתבקשת לפנייה כאשר מדובר על הגשת תביעה נגד בנק אוצר החייל. אלא שכפי שלא תפנו לגניקולוג במקרה של מחלת מעיים, כך לא תפנו לעורך דין מנהלי, במקרה של תביעה נגד הבנק, אלא לעורך דין מומחה לדיני בנקאות, או בקיצור – עו"ד בנקים.
זהו עורך דין שמכיר היטב את המערכת הבנקאית מבפנים, לעיתים עורך דין ששימש בעבר בתפקיד בכיר בבנק בעצמו ולכן מכיר היטב את השפה הבנקאית המבלבלת, את מערכת השיקולים של הנהלת הבנק במקרה של תביעה ובכלל, מכיר היטב את אופן הפעולה של המחלקה המשפטית ושל עורכי הדין של הבנק ולכן יכול להגן באופן אופטימלי על האינטרסים של הלקוחות שלו – גם כאשר הוא ניצב מול אחד הגופים המסחריים החזקים בישראל.
כיצד יש להתכונן לקראת הגשת תביעה נגד בנק אוצר החייל?
תביעה נגד בנק אוצר החייל היא מהלך מורכב וטעון. במקרה של הגשת תביעה, חשבון הבנק של הלקוח הופך ל"חשבון בטיפול משפטי". החשבון מפסיק להיות פעיל והבנק מפסיק להעביר מידע לבעל החשבון, מחשש שהאחרון יעשה בו שימוש נגד הבנק במהלך התביעה.
לכן, הצעד הראשון שיש לעשות הוא פתיחת חשבון בבנק אחר – לפני הגשת התביעה, מפני שהחל מרגע הגשת התביעה, אתם עלולים להיות מסומנים על ידי בנקים אחרים כ"לקוחות בעייתיים" ולהישאר ללא חשבון בנק. הצעד הבא הוא מציאת עו"ד מומחה לדיני בנקאות, שיוכל להנחות אתכם באופן אמין ומקצועי לכל אורך התהליך, להבטיח מינימום פגיעה בהתנהלות הכספית התקינה שלכם ולהגדיל את הסיכויים שלכם לנצח בתביעה נגד הבנק.
בהנחיית עורך הדין שלכם, תתבקשו לאסוף ולתעד את כל המסמכים, התדפיסים, השיחות והמפגשים שלכם עם עובדי הבנק, נציגיו, מנהלים, אפליקציות ואתרי אינטרנט. תיעוד זה יספק לכם ראיות יקרות ערך, שיתמכו בטענות שלכם נגד הבנק, שכן לאחר הגשת התביעה סביר להניח שלא תתקלו בשיתוף פעולה מצד הבנק, כך תאלצו להסתפק במה שיש ברשותכם.
עילה להגשת תביעה נגד בנק אוצר החייל
כאמור – החוק מעורפל יחסית בנוגע לעבירות של הבנקים נגד לקוחותיהם, בעיקר בגלל המערכת הבנקאית המסועפת ואינספור הדרכים בהן הבנק מגיש שירות ללקוחותיו, במהלכן משהו יכול להשתבש ולהיחשב כפעולה בלתי חוקית. על כן, מערכת המשפט הישראלית הגדירה את חובות הבנקים כלפי לקוחותיהם, כבסיס לקביעת התנהלות תקינה, או בלתי תקינה של בנק כלפי לקוחותיו.
חובת הסודיות
חובת הבנק לשמור בסוד את פרטי הלקוח, כמו גם מידע אודות פעולותיו ונכסיו בחשבון, למעט מקרים שבהם יש דרישה חוקית לחשיפת מידע זה.
חובת הציבוריות
בנקים בישראל הם בעלי מעמד מיוחד של עסק מסחרי, אך גם של גוף ציבורי ולכן בתי המשפט מתייחסים אל הבנקים בהתאם לחוקים החלים על גופי ציבור, שתפקידם לשרת את הציבור ולא רק כאל גופים מסחריים גרידא.
חובת חוזיות ונזקיות
חובה זו עוסקת באיסור התנהלות רשלנית של הבנק ועובדיו
חובת תום הלב
בנקים חייבים לנהוג בלקוחותיהם מתוך תום לב, גם אם טובת הלקוח סותרת את האינטרסים של הבנק – במידה סבירה וחוקית כמובן.
חובת הזהירות
הבנק ועובדיו חייבים להביא לידיעת לקוחותיהם את ההשלכות הנלוות לפעולות והחלטות שהם מקבלים. יתרה מכך, הבנק חייב לוודא כי לקוחותיו מבינים את הנאמר להם, מתוך הבנה כי השפה הבנקאית מסובכת ואינה מובנת לאם מן היישוב.
לסיכום
בנקים בישראל חייבים לתת ללקוחותיהם שירות הוגן, ראוי ואף מתחשב. הם חייבים לנהוג בלקוחותיהם בהגינות, תום לב, שקיפות וכבוד. שאם לא כן – הם יהיו חשופים לתביעה. לצורך הגשת תביעה נגד בנק אוצר החייל, באופן שיעניק לכם סיכוי לנצח, חשוב לפנות לעורך דין מומחה לדיני בנקאות, שיוכל להוביל אתכם את התיק עד לניצחון.