תשלומים על הילדים לאחר הגירושין

אחרי שכל מסך הערפל מוסר מעל הליך הגירושין, שני בני הזוג הגרושים נותרים עם לא מעט התלבטויות וסימני שאלה בנוגע למה שהיה להם, לפחות עד עכשיו, ברור כשמש. כל ההתנהלות הזוגית הולכת והופכת להתנהלות יחידנית, ולכן כל מיני סוגיות ששני בני הזוג כבר הספיקו לשכוח, מציפות אותם מחדש, וביניהן: כיצד לשלם על דירה באופן עצמאי? כיצד לשלם חשבונות ללא כל עזרה? ושאלות דומות נוספות.

דבר אחד עומד במרכז הליך הגירושין שהוא זר ולא ברור לשני הצדדים, והוא כל הנושא של תשלומים על הילדים לאחר הגירושין. היות ושני בני הזוג אינם מכירים, קרוב לוודאי, את הסיטואציה הזו, יש להבין מה אומר החוק לגבי הסוגיה הזו, איך מתנהלים מולה, כיצד יש לנהוג במסגרתה וכמובן גם איך לעגן את החובות והזכויות של בני הזוג והילדים בצורה חוקית וברת תוקף.

כדי לתת לכם קצה חוט בנושא המורכב והחשוב הזה, הכנו מדריך ובו הפרטים העיקריים שחשוב לדעת על תשלומים על הילדים לאחר הגירושין.

כל עוד טובת הילדים במרכז – כל היתר כבר הופך פשוט יותר

הליך הגירושין ידוע בתור הליך שלא פעם מביא איתו משקעים, מחלוקות, שינויים גדולים ושגרת חיים שמשתנה מן הקצה אל הקצה. עוד לפני שנדבר על הנושא של תשלומים על הילדים לאחר הגירושין באופן קצת יותר רחב ופרקטי, חשוב לנו כבר עכשיו לתת לכם טיפ חשוב ועקרוני: כל החלטה שתקבלו במסגרת הליך הגירושין, בין אם היא קשורה בכם ובין אם היא קשורה בילדים שלכם – צריכה לקחת בחשבון את טובתם של הילדים.

ככל שנקודת המוצא הזו היא זו שתניע אתכם, ככה תוכלו להבטיח שכל ההתמודדות תהיה הרבה יותר פשוטה ונעימה.

 

תשלומים על הילדים לאחר הגירושין: להבדיל בין סוגי התשלומים

כשמדברים על תשלומים על הילדים לאחר הגירושין, קל להתבלבל בין סוגי התשלומים השונים. כבר בשלב הזה חשוב שנעמיד על כף המאזניים את סוגי התשלומים על הילדים לאחר הגירושין, כאשר קיימים תשלומים הקשורים לצרכים הבסיסיים של הילדים, וקיימים גם תשלומים שקשורים במותרות. שני סוגי התשלומים האלו הוא זה שיקבע גם את חלוקתם בפועל, ולכן חשוב להבין שקיימים ביניהם הבדלים.

 

תשלומים על הילדים לאחר הגירושין לטובת כיסוי צרכים בסיסיים

הליך הגירושין מוביל לתשלומי מזונות מצד הגבר, שכן באחריותו, מן הסתם, להמשיך ולדאוג לילדיו גם אחרי הליך הגירושין שעבר מאשתו. תשלומי המזונות משמשים לצרכים הבסיסיים של הילדים, הכוללים מחייה, מגורים, לימודים, פעילויות העשרה כמו חוגים ועוד.

את תשלומי המזונות מחויב הגבר לשלם לאישה עד שהילדים מגיעים לגיל 18, אך עד שחרורם מהצבא הוא מחויב להמשיך לשלם אחוז מסוים מתוכם, שכן הילדים, שהתגייסו בינתיים לצבא ההגנה לישראל, עדיין אינם יכולים לפרנס את עצמם בשלב זה.

תשלומים על הילדים לאחר הגירושין
תשלומים על הילדים לאחר הגירושין

תשלומים על הילדים לאחר הגירושין – תשלומי מותרות

כל מה שאינו קשור בשגרת החיים הרגילה של הילד, כמו מסגרות חינוכיות ולימודיות, חוגים, ביגוד, הוצאות רפואיות ועוד – הוא משהו שנחשב חריג ולכן ההתייחסות אליו תהיה שונה. למשל, במקרים שבהם האם מעוניינת לנסוע לחופשה משפחתית עם ילדיה, ללא האב, אין שום סיבה שתשלום זה יוטל גם על האב.

כמובן שבמידה ושני בני הזוג נשארו ביחסים טובים והם מעוניינים לחלוק בתשלומים על הילדים לאחר הגירושין גם במקרים של חופשות והנאות – הם בהחלט מוזמנים לעשות זאת, אך לא מדובר כאן על עניין שהוא חובה.

 

איך מסדירים את נושא התשלומים על הילדים לאחר הגירושין?

כל הליך גירושין מביא איתו את המאפיינים הייחודיים לו, שהופכים אותו לשונה מכל הליך גירושין אחר. בהתאם, כל הליך קביעת נושא התשלומים על הילדים לאחר הגירושין הוא הליך שיצטרך להיקבע בהתאם לאופי של הליך הגירושין הנערך בין שני בני הזוג המתגרשים.

יהיו מקרים שבהם יהיה קל יותר להכריע באשר לתשלומים על הילדים לאחר הגירושין, ומקרים שבהם לא תוכל להתקבל הכרעה כל כך בקלות. במקרים משני הסוגים – עורך דין גירושין יכול להיות רלוונטי מאוד לעניין.

 

עורך דין גירושין לשם הסדרת התשלומים על הילדים לאחר הגירושין

במקרים בהם שני בני הזוג נותרים בקשר טוב ביניהם, אמנם יהיה קל יותר להגיע לכדי החלטות משותפות, אבל זה ממש לא אומר שאי אפשר להיעזר בעורך דין גירושין לצורך העניין. היות והנושא הוא חדש וזר לשני בני הזוג, רצוי שיהיה מעורב בהליך גם גורם משפטי שיוכל לסייע להם, באמצעות כלים מקצועיים, ניסיון קודם וכמובן ידע עשיר.

 

עורך דין גירושין – כאשר בני הזוג אינם מסוגלים לתקשר ולקבל החלטות בעצמם

היעזרות בעורך דין גירושין במקרים כאלו היא אפילו יותר הכרחית וחשובה, ולמה? פשוט מאוד – כי הם זקוקים לגורם שלישי וחיצוני שיוכל לגשר ביניהם ולגרום להם לשבת בשולחן הדיונים לכדי קבלת החלטות.

במקרים הגרועים ביותר, שבהם אפילו הישיבה המשותפת סביב שולחן הדיונים היא אינה אפשרית עבור שני בני הזוג – עורך דין גירושין שיוצמד לכל אחד מבני הזוג יוכל לייצג אותם בצורה הולמת, ולנסות להוביל לכדי תוצאות שיגנו עליהם.

 

מדוע חשוב להסתייע בעורך דין גירושין בעניין תשלומים על הילדים לאחר הגירושין

לאורך הליך הגירושין שלכם, ובוודאי גם אחריו, אתם עומדים לקבל לא מעט עצות מחברים, בני משפחה, מכרים וגם מקבוצות שאתם חברים בהן ברשתות החברתיות, לדוגמה. העצות האלו הן אמנם חשובות וכבודן במקומו מונח, אבל כאשר מעוניינים לקבל לא רק עצות אלא גם להנות מצעדים פרקטיים אל עבר השגת המטרה שלכם – עורך דין גירושין הוא מי שיכול לעזור לכם לעשות את זה.

במקרים כמו הליך הגירושין, ובמיוחד בקבלת החלטות בנוגע לנושאים כבדי משקל כמו תשלומים על הילדים לאחר הגירושין, גורם מקצועי שמעורב בעניין יכול להפוך אותו להרבה יותר קל לפתרון עבורכם וגם עבור הצד השני. ויתור על סיוע מעורך דין גירושין עלול לעלות לכם ביוקר בהמשך, וחבל.

 

דאגה לאינטרסים שלכם, היכרות עם החוק, קור רוח – כל החבילה בעורך דין גירושין

בין אם אתם מודים בזה בפני עצמכם כרגע ובין אם לא, בסופו של דבר אין לכם את הידע והכלים להתמודד עם נושא הגירושין והסוגיות הכרוכות בו באופן עצמאי. חוסר ההיכרות עם החוק וחוסר האונים הגדול, כמו גם הרגשות הלא פשוטים שמעורבים בעניין, עלולים לדרדר את הליך הגירושין ברגע אחד לתהום עמוקה, שממנה היציאה תיראה לכם כמעט ובלתי אפשרית.

במקום להיכנס לסיטואציה הזו, עורך דין גירושין מציב בפניכם קשת של אפשרויות לפתרון הליך הגירושין בזריזות וביעילות. עורך דין גירושין שמגיע מרקע רלוונטי ומצויד בניסיון מקצועי ענף, יכול להוביל אתכם בדרך הבטוחה אל עבר תוצאות מועילות בהליך הגירושין, בשאיפה שיהיה לשביעות רצונכם המלאה.

אם כך, גם בהקשר של מציאת פתרון הולם בנושא התשלומים על הילדים לאחר הגירושין, עורך דין גירושין הוא איש המקצוע עבורכם. בהצלחה.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא