תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים

אחת המטרות הגדולות ביותר עבור זוג אשר מתגרש היא לשמור על רמת החיים שהייתה לו במהלך מערכת היחסים. זה תמיד קשה ומאתגר, לבטח עבור אנשים שצריכים לשלם מזונות, אך לעיתים ישנה מורכבות גדולה יותר, כאשר יש פערים משמעותיים מאוד בין ההכנסות של צד אחד לצד השני.

בהרבה מאוד מקרים, אחד מבני הזוג מייצר הכנסה גדולה מאוד, והאחר הכנסה מינימלית. עם זאת, אין כל ספק שאיכות החיים של הצד החלש יותר יפגע אם לא יתמשש העיקרון של איזון משאבים. לכן, ישנן כמה אופציות, כולל תשלומים חד פעמיים בגירושין לצד השני, כפי שנסביר בהרחבה במדריך הבא.

על הבעייתיות בקיומו של פער כלכלי בין בני זוג בהליכי גירושין

פער כלכלי בין שני הצדדים הוא אינו נדיר, ומשפיע באופן ישיר על איכות החיים לאחר הפרידה. בגלל שהחוק מורה על חלוקה שווה של נכסים וכספים, יש צורך לבצע איזון משאבים כדי לדאוג שאכן החלוקה תהיה שווה.

יש שיגידו שהצד החלש סייע לצד החזק להתקדם מקצועית וכלכלית להגיע לאן שהוא הגיע, ולרמת השכר הגבוהה שלו. הוא עשה זאת באמצעות לקיחת אחריות על מטלות הבית ו-ויתור על הקריירה שלו למען השני.

לכן, הוא צריך לקבל על כך פיצוי, ויתרה מכך, לאפשר לעצמו לשמור על רמת החיים אותה עזר לייצר. לכן, תשלומים חד פעמיים בגירושין יוצרים את אותו איזון חשוב.

 

מהם תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים

תשלומים חד פעמיים בגירושין הם למעשה סכום כסף גדול שעובר בצורה חד פעמית מהצד הדומיננטי מבחינה כלכלית, אל חזקתו של הצד החלש. יש כמה אופציות של העברת כספים או נכסים כדי לייצר איזון משאבים, כאשר תשלומים חד פעמיים מהווים את האופציה הטובה ביותר, כאשר הזוג רוצה לנתק קשר באופן סופי.

האופציה של תשלומים עיתיים או חלוקת נכסים משאירה את הצדדים לרוב בקשר מסיבות כאלו ואחרות. באמצעות תשלום חד פעמי, אפשר לנתק קשרים לגמרי אם אין ילדים, או להישאר בקשר רק איתם.

 

חישוב תשלומים חד פעמיים בגירושין

הדרך לחישוב תשלומים חד פעמיים בגירושין נעשית דרך הליך גישור. כך לדוגמה, כאשר אדם מרוויח כ – 60 אלף שקלים ברוטו, לעומת גרושתו, שמרוויחה כ – 5,500 ש"ח נטו, הוא יידרש להעביר לה סכום של שנע בין חצי מיליון למיליון שקלים, על פי חישוב הפרשים עד לרגע פרישתו.

תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים
תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים

מדובר לרוב בסכומים מאוד גדולים, שמועברים ללא קשר לתשלום המזונות הקבוע. האלטרנטיבה היא להעביר סכום של כ – 4,500 שקלים בכל חודש, למשך תקופה של 10 שנים.

 

היתרונות והחסרונות בהליך תשלומים חד פעמיים בגירושין

אין כל ספק שיש יתרונות וחסרונות בתהליך של תשלומים חד פעמיים בגירושין שכן קבלת סכום גדול שכזה, פותח הרבה מאוד אפשרויות. ניתן לבצע השקעה גדולה, לקנות נכס או להשתמש בכסף לבזבוזים מכל סוג. עם זאת, יש הרבה פיתויים שמגיעים עם קבלת סכום כסף גדול, ואפשר להפסיד הכל במכה.

החסרון השני הוא שכאשר מדובר באדם שיכול עוד להתקדם, ההכנסה שלו יכולה לגדול, וכך אפשר להפסיד הרבה כסף באופן יחסי, כי הסכום המועבר הוא מוצמד לפערים בין הצדדים. שווה לשקול את כל האופציות ולא ללכת מיד על האופציה האטרקטיבית ביותר.

 

תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים והדרך לשמור על הכסף בגירושין

היתרון הגדול בתשלומים עיתיים הוא היכולת לשמור על הכסף, להתנהל איתו בחכמה, וכמובן להרוויח עוד עם השנים. עם זאת, החיסרון הגדול הוא שאפשר גם להפסיד הרבה כסף, אם אותו אדם מתחיל לרדת בהכנסות שלו.

חשוב לציין שישנם גם אנשים שמבצעים תרגילים כאלו ואחרים כדי להוריד את הסכומים, כמו להתפטר מעבודתם ולקחת עבודה זמנית, למכור נכסים וכו', ולכן, שווה לקחת את כל הצעדים בחשבון.

אגב, אופציה נוספת לעיקרון איזון משאבים הוא נכסי קריירה, לפיו הצד הדומיננטי בקשר מוותר על חלקו בנכס במקום לבצע תשלומים חד פעמיים או עיתיים לצד השני. אנשים יכולים לוותר על מחצית מדירה ששוויה 2 עד 3 מיליון שקלים בחלק מהמקרים, כדי לא להתעסק עם תשלומים גדולים.

 

הליך גישור כמפתח להסדר תשלומים חד פעמיים בגירושין

הליך גישור נכון הוא המפתח להשגת הסדר גירושין איכותי ונכון לשני הצדדים. מדובר בהליך שמתקיים מחוץ לכותלי בית המשפט, וכאשר הוא נעשה נכון, עם החברות הנכונות, הוא מלווה גם בתמיכה נפשית חשובה לכל המעורבים.

בעזרת הליך גישור אפשר לחסוך גם הרבה כסף, שכן התנהלות בבית המשפט היא יקרה מאוד. במהלך הליך הגישור, יעלה לבטח נושא עיקרון איזון משאבים ובאיזו דרך רוצים לבחור.

כאשר זוג נכנס להליך גישור, הוא צריך לחשוב על הרגע שאחרי הגירושין, ולבטח על הילדים. אם הזוג בטוח כי תשלומים חד פעמיים בגירושין זו הדרך הנכונה, אזי שצריך לקחת אותה בשתי ידיים.

 

תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים זו הדרך להתגרש בתנאים טובים

כל זוג מתגרש אחרת. יש זוגות שמשתדלים להיפרד בתנאים טובים, לבטח אם יש ילדים אשר מעורבים בסיפור, ויש זוגות שנכנסים להליך גירושין קשוח וקשה. אם מצליחים להישאר מחוץ לבית המשפט, כבר עושים צעד משמעותי שיקל על שני הצדדים.

הליך גישור הוא כזה שמנסה למצוא את נוסחת הפלא עבור שני הצדדים, וזה בדיוק חלק מהרצון להרכיב הסדר גירושין טוב, שכולל תשלומים חד פעמיים בגירושין מצד אחד לצד שני.

גם אם מחליטים להתגרש בצורה טובה, זה לא אומר שצריך להמשיך את הקשר לאחר מכן. תשלום חד פעמי למעשה פותר חלק גדול מהקשר הכלכלי, במשהו שהוא מאוד חיובי עבור שני הצדדים.

 

תשלומים גבוהים בהסדרת תשלומים חד פעמיים בגירושין

תשלומים חד פעמיים בגירושין יכולים להגיע לעיתים לסכומים דמיוניים. סכומים של 6 ו-7 ספרות אשר יצריכו את המשלם לקחת הלוואה על מנת לממש אותם. עם זאת, בהרבה מקרים, גם הצד הדומיננטי מבחינה כלכלית וגם הצד החלש יותר יעדיפו לקבל את כל הסכום במכה אחת, כדי למנוע התעסקות עתידית עם הסכום. בכל מקרה, סכום שכזה, חשוב לדעת לשים בצד, להשקיע בצורה נכונה, לשמור, ובאופן כללי להתנהל בצורה נכונה.

 

כיצד לפעול בתבונה בנושא של תשלומים חד פעמיים בין בני זוג מתגרשים

במקרים רבים, יעדיפו אנשים את האופציה של תשלומים חד פעמיים, על פני האלטרנטיבות, מפני שמדובר בכסף ביד. נושא הנכסים הוא לעיתים מורכב מאוד ודורש הערכות שווי, ואנשים חוששים מהתשלומים העיתיים, שכן אין לדעת מה יהיה הסטטוס בעוד כמה שנים.

זה לגיטימי, אך יש לקחת הכל בערבון מוגבל. צריך לנסות ולחשוב על האופציות לעומק, להתייעץ עם עורכי דין לפני כל פעולה, ולנסות לקחת את ההחלטה המושכלת ביותר בהתאם לסיטואציה בה אתם נמצאים. בכל מקרה, כניסה של סכום כסף גדול היא אינה דבר כל מה בכך.

 

לסיכום

תשלומים חד פעמיים בגירושין מהווים נושא מעניין שמטריד הרבה מאוד זוגות מתגרשים. כאשר נוצרים פערים כלכליים שכאלה, זה רק טבעי לאזן אותם, והדרך הטובה ביותר היא למצוא את הנוסחה הטובה ביותר לשני הצדדים.

אם יש רצון לנתק קשר, תשלומים חד פעמיים בגירושין הם האידיאל, אך אם רוצים למצוא נתיב שהוא מחושב יותר, ייתכן כי האלטרנטיבה של תשלומים עיתיים הוא הנכון והטוב ביותר בהתאם להרבה מאוד סיטואציות.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את