תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה

מקום העבודה שלנו הוא המקום שאליו אנחנו יוצאים בכל בוקר, וממנו אנחנו חוזרים בכל ערב. בלא מעט מקרים, על מנת להגיע למקום העבודה שלנו בזמן ולהשלים את מלוא שעות העבודה שלנו, אנחנו צריכים לצאת מהבית בטווח של כחצי שעה, שעה ולפעמים אף יותר.

משום ששעות העבודה שלנו גם כך ארוכות, ומגיעות גם ל-8 וחצי שעות ובחלק מהמקרים אפילו יותר, נוצר מצב שאנחנו "שורפים" במקרים מסוימים קרוב ל – 11 שעות מהרגע שיצאנו מהבית למקום העבודה, ועד הרגע שבו דרכנו בו בחזרה אחרי שעות העבודה שלנו. משום שמדובר על שעות ארוכות שתופסות לנו את מרבית היום, עולה הסוגייה של תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה.

אז האם מדובר כאן על דבר מקובל או נדיר? האם מדובר כאן על עניין של חובה מבחינת המעסיק או לא? ומה עושים במקרים שבהם אין ברירה אלא לפנות להליך משפטי בשל נושא כזה או אחר, בליווי של עורך דין דיני עבודה? כל הפרטים נמצאים כאן למטה.

תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה – באופן עקרוני, אתם לא זכאים לו

אם גם אתם עובדים תחת מעסיקים במקום העבודה שלכם, כדאי לפתוח בעובדה הבאה – תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה הוא, באופן עקרוני, לא דבר שאתם זכאים לקבל. החוק מחריג את זמן הנסיעה לעבודה משעות העבודה המקובלות, ולכן לא מדובר כאן על זמן שבעבורו אתם זכאים לקבלת תשלום מכל סוג שהוא. אז מתי הדבר הופך לרלוונטי בכל אופן?

 

הרלוונטיות של תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה

על אף שבאופן עקרוני מדובר כאן על דבר שאינו קבוע בחוק, ניתן להבחין במקרים שבהם תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה בהחלט יעמוד בתור דבר רלוונטי שעולה על הפרק. במקרים מסוימים, שיבחנו באופן פרטני וספציפי, ניתן יהיה להגדיר את תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה בתור דבר המקובל בין העובד למעסיקו.

 

דוגמאות לתשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה שמקובל במקום העבודה

מבין המקרים שבהם תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה יהיה רלוונטי, ניתן להבחין במקרים כמו, למשל, פגישות עם לקוחותיו של המעסיק שהעובד נדרש להגיע אליהן לפני שהוא מגיע למקום העבודה שלו, כשהמעסיק והעובד סיכמו ביניהם מבעוד מועד שזמני הנסיעה יחשבו בתור שעות עבודה משולמות, במקרים שבהם ניתן להבחין שההבנה בין העובד לבין המעסיק לאורך שנות העבודה הייתה שזמני הנסיעה הם משולמים ועוד.

תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה
תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה

זמן הנסיעה לעבודה יכול להסתכם ב – 10 דקות, אך גם ביותר

היום, ניתן להגיד בפה מלא שאחד מהשיקולים הבולטים ביותר של העובדים בבחירת מקום העבודה שלהם, הוא שיקול המרחק והנסיעות. ברוב המקרים, העובדים יעדיפו להגיע למקומות עבודה שנמצאים בקרבת מקום, או שהנסיעה אליהם לא עולה על בין 10 דקות ל – 20 דקות.

לעומת זאת, קיימים מצבים שבהם העובדים יגיעו מעיר אחרת אל מקום העבודה, ובמקרים כאלו יהיה מדובר על זמני נסיעה שחוצים את גבול השעה, בין אם ברכב פרטי ובין אם באמצעות תחבורה ציבורית. היות ומדובר על זמנים ארוכים במיוחד, הדורשים התארגנות מוקדמת והיערכות לעניין, ניתן להעלות את הסוגיה של תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה אל מול המעסיק.

 

כך עורך דין דיני עבודה מסייע בנושא שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה

הן בהקשר של תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה, והן בהקשר של נושאים שונים הקשורים למקום העבודה שלכם – עורך דין דיני עבודה הוא איש מקצוע שחשוב מאוד שתכירו. ברגע שנוצרים פערים בהבנה, וכמובן גם בהתנהלות בפועל, בין העובד לבין המעסיק – עורך דין דיני עבודה הוא איש מקצוע שחשוב לקחת בחשבון. עורך דין דיני עבודה יוכל לסייע בזמן ההליך המשפטי שייפתח אל מול המעסיק, ויוכל לנווט אותו בצורה מקצועית.

כיצד מתבטא הסיוע של עורך דין דיני עבודה בתשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה?

בסופו של דבר, הליך משפטי בעניין של תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה, או בכל עניין אחר שקשור במקום העבודה, הוא לא דבר נדיר. לצערנו, לא מעט מעסיקים עוברים על החוק, ולא מכבדים את ההחלטות שהם בעצמם קיבלו באשר לאופן העסקת העובדים שלהם, והתשלומים שאותם הם אמורים להעביר להם בכל חודש וחודשו.

משום שכך, עורך דין דיני עבודה יוכל לסייע בפועל לאיסוף ראיות והוכחות, שיוכלו להיות מוצגות בפני בית המשפט, ולהוביל אותו לכדי הכרעה שעומדת לטובת העובד.

 

האם גם המעסיק יכול להיעזר בעורך דין דיני עבודה לעניין תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה?

ברגע שנפתח הליך משפטי שמתקיים בין העובד לבין המעסיק, שני הצדדים צריכים להופיע בבית המשפט, ולהציג בפניו את כלל הראיות, ההוכחות והטענות השונות. היות וגם המעסיק צריך לעבור הליך דומה, במטרה לצאת מההליך המשפטי כשידו על העליונה, הוא בהחלט יכול ואף כדאי לו להיעזר בעורך דין דיני עבודה.

 

הוכחת הנושא של תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה

בסופו של דבר, אם העובד מגיע למצב שבו הוא תובע את המעסיק שלו בגין אי תשלום שכר עבודה על זמן הנסיעה לעבודה, שלא בהתאם למה שסוכם ביניהם, הוא בוודאי מסתמך על חוזה עבודה או הסכם עבודה שנחתם בינו לבין מעסיקו. חוזה זה יכול לעמוד בתור הוכחה מוצקה לעניין, ולהוביל את שופטי בית המשפט להכרעה פשוטה מאוד בעניין.

כיום, גם הקלטות של שיחות טלפון, לדוגמה, יכולות לעמוד בתור ראיה איתנה ויציבה מספיק על מנת לקבוע בעניין. לעומת זאת, אם העובד, בטענותיו, אינו מסתמך על שום ראייה מוצקה או הוכחה שניתן להציג בפני שופטי בית המשפט – הנושא יהפוך למורכב הרבה יותר. אל דאגה – גם לעניין הזה יש פתרון.

 

עורך דין דיני עבודה – מצויד בכלל הכלים שיוכלו לסייע לכם לאורך ההליך המשפטי

היות וקיימים מקרים שבהם ההליך המשפטי יעבור יותר בקלות, ולצידם מקרים שבהם ההליך המשפטי יעבור בצורה הרבה יותר מורכבת – עורך דין דיני עבודה הוא האיש הרלוונטי. עורך דין דיני עבודה מחזיק במגוון כלים ופרטי מידע שיוכלו לסייע לו לנווט את ההליך המשפטי בצורה מקצועית וטובה, כך שכל אחד מהצדדים, הן העובד והן המעסיק, יוכל להנות מייצוג משפטי ראוי ותקין.

 

בשורה התחתונה

ההליך המשפטי יכול להוביל כל מיני צדדים רגשיים אצלכם לצוף על פני הקרקע, צדדים שעלולים לפגום בתפקוד שלכם בהליך המשפטי. עורך דין דיני עבודה יוכל לשמור ברגעים שכאלו על קור רוח, ולהמשיך לנהל את ההליך המשפטי כראוי. מה שבטוח הוא שכדאי לכם להצטייד בסבלנות, שכן ההליך יכול להתפרש על פני תקופת זמן ארוכה. שיהיה בהצלחה!

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.