תשלום גלובלי עבור שעות נוספות

מקום העבודה שלנו מזמן לנו כל מיני חוויות, חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. בין חוויה לחוויה, ניתן להבחין גם בזכויות וחובות המוטלות על כל אחד ואחת מאיתנו במקום העבודה, שאותן אנחנו זכאים לקבל ואותן אנחנו חייבים למלא למען הסדר הטוב. ברגע שהסדר הזה מופר – מתחילות לצוץ כל מיני בעיות, בין אם מטעמו של המעסיק כלפי העובד, ובוודאי שגם מטעמו של העובד כלפי המעסיק.

אחד הנושאים שגורמים ללא מעט טלטלות בין עובדים למעסיקים, הוא הנושא של תשלום גלובלי עבור שעות נוספות. בעוד חלק מהמעסיקים סבורים שהתשלום הגלובלי מכסה את מכלול השעות שאותן עובדים העובדים, חשוב לדעת שבפועל העניין הזה עובד קצת אחרת.

אז מה צריך לדעת על הנושא, ומתי עורך דין דיני עבודה יהפוך לרלוונטי עבורכם? במדריך שלפניכם כל הפרטים שחשוב להכיר בנושא תשלום גלובלי עבור שעות נוספות, כדי למנוע תסבוכות מיותרות.

תשלום גלובלי עבור שעות נוספות – מונח טריקי שעלול להטעות ולבלבל

באופן כללי, כל מקום עבודה רשאי לקבוע לעצמו את תנאי השכר שלו, והעובד יכול להחליט האם הם מקובלים עליו או לא, לנסות להתמקח עליהם, או לנסות לחתור אל עבר הסכם פרטני ואישי שנתפר במיוחד למידותיו. אחד מהתנאים שאותם רשאי מקום העבודה להציב, הוא תנאי תשלום גלובלי עבור שעות נוספות ועבור שעות רגילות.

על פניו, נדמה שהמונח הזה כולל בתוכו את התשלום עבור כלל שעות העבודה, אולם גם לעניין הזה צריך להיות איזשהו גבול ברור.

 

תשלום גלובלי עבור שעות נוספות לא אמור לגרום לכם לעבוד לאורך כל היום

שעות נוספות הן שעות עבודה שאותן העובד משלים גם אחרי שעות העבודה המקובלות שלו. ברוב המקרים, לאחר 8.5 שעות עבודה יחלו להיספר השעות הנוספות, שעבורן זכאי העובד לקבל, כמובן, תשלום נוסף ומוגדל, אך מה קורה כאשר מדברים על תשלום גלובלי עבור שעות נוספות? ובכן, ברגע שנקבע בין העובד לבין המעסיק תשלום גלובלי עבור שעות נוספות, ההסכם חייב לכלול את כמות השעות הנוספות המקסימלית שאותה העובד יכול למלא בחודש עבודה, ולשקף אותה בתשלום הגלובלי, שיבוא לטובתו של העובד.

אם כך, איפה הבעיה מתחילה אתם שואלים? ובכן, ברגע שהמעסיקים לא ממש מכבדים את ההסכם הזה, בלשון המעטה.

תשלום גלובלי עבור שעות נוספות
תשלום גלובלי עבור שעות נוספות

ניסוח חוזים לא חוקיים כחלק מתשלום גלובלי עבור שעות נוספות

לצערנו, מעסיקים רבים מחתימים את העובדים שלהם על הסכמים לא חוקיים, שבהם לא מפורטים תנאי התשלום שכוללים את השעות הנוספות, כמו גם לא מצוינת כמות השעות הנוספות המקסימלית שאותה העובד יעבוד מדי חודש.

למעשה, מתקבל כאן מצב של תשלום סטנדרטי לחלוטין, שמבחינת המעסיק כולל גם את השעות הנוספות שאותן צפוי העובד לעבוד, ולעיתים אף שעות רבות יותר מהצפוי. מדובר כאן על אקט לא חוקי, שעורך דין דיני עבודה יכול בהחלט להתערב בו ולהוביל להליך משפטי שימצה את הצדק.

 

ניסוחים הוגנים של הסכמים על תשלום גלובלי עבור שעות נוספות

לעומת זאת, ניסוחים הוגנים של הסכמים על תשלום גלובלי עבור שעות נוספות הם ניסוחים כמו אלו שציינו בפסקה השלישית כאן למעלה, כמו גם ניסוחים שמציינים את השכר הגלובלי הרגיל, התוספת בעבור השעות הנוספות שאותן העובד יעבוד, וכן סעיף שמתייחס לכך שבמידה והעובד לא ישלים את מלוא השעות הנוספות שבגינן הוא מקבל תוספת בתשלום הגלובלי – יתבצע קיזוז עבורן.

כמו כן, קיימים גם הסכמי עבודה חוקיים ותקינים שבמסגרתם תשולם התוספת עבור השעות הנוספות לעובד, גם במקרים שבהם הוא לא ישלים את מלוא השעות הנוספות הצפויות לו מדי חודש.

 

כיצד ניתן להבטיח חתימה על הסכם הוגן וקביל מבחינת תשלום גלובלי עבור שעות נוספות?

עורך דין דיני עבודה הוא איש מקצוע שיכול לסייע בכל הנוגע לניסוח הסכמי עבודה קבילים, הן בנושא של תשלום גלובלי עבור שעות נוספות בפרט והן בנושאים אחרים בכלל. ברגע שעורך דין דיני עבודה מעורב בהליך ניסוח ההסכם, הוא יכול להבטיח ניסוח של סעיפים הוגנים וחוקיים, שלא חורגים משום זכות הן של המעסיק והן של העובד.

באילו עוד סיטואציות עורך דין דיני עבודה יכול לסייע?

כמובן שעבודתו של עורך דין דיני עבודה אינה מסתכמת אך ורק בניסוח ההסכמים והחוזים, והוא בהחלט יכול להיות איש מקצוע רלוונטי למקרים שבהם נחתמו הסכמים לא חוקיים שמפרים את זכותו של העובד, כמו גם למקרים שבהם נחתמו הסכמים חוקיים שאינם מקבלים שום ביטוי בפועל.

במקרים שבהם המעסיק מתעלם מזכותו של העובד לקבל שכר בעבור השעות הנוספות שעבד, בין אם במסגרת ההסכם החתום ובין אם לאו – ניתן בהחלט להסתייע בעורך דין דיני עבודה.

 

סיוע מעורך דין דיני עבודה בנושא תשלום גלובלי עבור שעות נוספות רלוונטי גם עבור המעסיק

אמנם העובדים הם אלו שבדרך כלל יפנו לעורך דין דיני עבודה בנושאים של תשלום גלובלי עבור שעות נוספות או נושאים אחרים שקשורים בדיני עבודה, אולם גם המעסיקים יכולים להיעזר בעורך דין דיני עבודה לאורך הדרך. ממש כשם שהעובד יקבל ייצוג משפטי הולם ויציג את טענותיו, כך גם המעסיק מוזמן להיעזר בעורך דין דיני עבודה שייצג אותו בצורה מכובדת, ויוכל לנסות ולפתור את התסבוכת במגוון דרכים שונות.

 

יש לכם דרך ארוכה לעבור – ליווי מעורך דין דיני עבודה הוא לא פחות מחובה עבורכם

ברגע שנפתח הליך משפטי, בין אם בנושא תשלום גלובלי עבור שעות נוספות ובין אם בכל נושא אחר, הוא יכול ללוות אתכם במשך חודשים ארוכים, שלא לומר שנים ארוכות. אדם שפונה להליך משפטי בנושאים שונים של דיני עבודה, צריך לדעת כי מדובר על הליכים ארוכים, מייגעים ולא פעם מתסכלים מאוד, ולכן ייעוץ, ליווי וייצוג מטעם עורך דין דיני עבודה הוא לא פחות מחובה.

 

מדוע לא כדאי לוותר על עורך דין דיני עבודה בשום שלב בדרך?

ההליך המשפטי הוא הליך שמתבצע אל מול גורמים משפטיים עליונים ובכירים, ולכן הו אצריך להתבצע על הצד המקצועי והמיומן ביותר. ללא עורך דין דיני עבודה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בלב לבה של סיטואציה שאין לכם שום כלי להחלץ ממנה, להתמודד איתה, ובוודאי שלא לצאת ממנה עם ידכם על העליונה.

עורך דין דיני עבודה הוא זה שיכול להיות הפנים המקצועיות שלכם אל מול מערכת בתי המשפט, ולסייע לכם בכל שלב בדרך.

 

לסיכום

אחרי דרך לימודית ארוכה, צבירת ניסיון והצלחות רבות, יכול עורך דין דיני עבודה להשתמש בכל הידע והכלים שהוא צבר לאורך הדרך, על מנת לגרום להליך המשפטי להתנהל לטובתכם. בין אם אתם עובדים ובין אם אתם מעסיקים, עורך דין דיני עבודה הוא איש מקצוע שחשוב שיהיה לצידכם, אז אל תוותרו עליו בשום אופן.

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.