תשובות של עורכי דין לשאלות בנושא מענק עבודה

עובדים שכירים ובעלי עסקים עצמאיים במדינת ישראל זכאים לפרקים לקבל מהמדינה שלל מענקים, בכפוף לעמידה בתנאים שונים.

חלק מן המענקים הללו ניתנים לעובד במסגרת זכות חוקית המוקנית לו מעצם היותו תושב במדינת ישראל, אחרים נגזרים מהיותו של אדם תושב באזורים מסוימים בארץ, או כתלות במעמדו הסוציו אקונומי, וישנם גם מענקים שמדינת ישראל מספקת לעובדים על בסיס הרקע התעסוקתי והמקצועי שלהם.

מענק עבודה הוא אחד מהמענקים המדוברים הללו, ובנוגע אליו מתעוררות מגוון שאלות. על מנת לעשות מעט סדר בנושא חשוב זה, ריכזנו להלן כמה תשובות של עורכי דין לשאלות בנושא מענק עבודה, לשימושכם. מומלץ ביותר לקרוא ולהכיר!

מענק עבודה – מהו בכלל?

עוד לפני שנשתף אתכם בכמה תשובות של עורכי דין לשאלות בנושא מענק עבודה, חשוב בראש ובראשונה להבין מהו מענק עבודה בעצם. למעשה אנו מדברים כאן על מענק אשר ניתן למגוון עובדים בשוק התעסוקה בישראל – החל מעובדים שכירים ועד עובדים עצמאיים (עוסקים פטורים ועוסקים מורשים), אשר ההכנסה שלהם נמצאת בטווח הסכומים שנקבע על פי חוק. מענק עבודה עומד נכון למועד כתיבת שורות אלו על סכום ממוצע של כ – 4,000 ש"ח, כתלות במגוון קריטריונים שונים.

 

מה חשוב לדעת על קבלת מענק עבודה בזמן תקופת הקורונה

תקופת הקורונה היוותה תקופה משמעותית ביותר מבחינת הנושא של מענק עבודה. מאות אלפי אנשים מצאו את עצמם מצטרפים למעגל האבטלה, או התחילו להתבסס על משכורות הרבה יותר נמוכות מאלו שהם היו רגילים אליהן לפני התקופה הזו. היות ותקופת הקורונה נכון לכרגע עדיין לא הסתיימה, מענק עבודה הוא בהחלט דבר שנמצא עדיין על שולחנם של עובדים רבים.

 

מהם תנאי הבסיס לקבלת מענק עבודה?

כאשר אנחנו מדברים על מענק עבודה, אנחנו מדברים על כמה תנאי בסיס. ראשית, העובדים צריכים לעמוד בקריטריון הגיל והמצב המשפחתי. למעשה, אנחנו מדברים כאן על עובדים שהם או בני 23 ומעלה ויש להם ילדים, או בני 55 ומעלה ילדים שאין או אין להם ילדים. הקריטריון השני הוא קריטריון ההכנסה, שצריכה להיות בטווח סכומים המשתנה בהתאם לגיל ולכמות הילדים שלהם.

תשובות של עורכי דין לשאלות בנושא מענק עבודה
תשובות של עורכי דין לשאלות בנושא מענק עבודה

כיצד מחשבים את סכום הזכאות למענק עבודה?

אז בראש ובראשונה, חשוב להכיר את אופציית הסימולטור של רשות המיסים. הסימולטור מאפשר הזנת נתונים פשוטה במספר קליקים, הכוללת את השנה הנבדקת, גובה ההכנסה ועוד, ובלחיצת כפתור קבלת הסכום המשוער לקבלת מענק עבודה. מעבר לכך, קיימות כל מיני נקודות מידע שיוכלו לסייע לכם בחישוב, שכן הקריטריונים למענק עבודה הם ברורים ומסודרים עד מאוד.

פירוט תנאי הסף לקבלת מענק עבודה

הזכרנו קודם לכן את נושא הזכאות לקבלת מענק עבודה, ואלו הם התנאים שתצטרכו להכיר בנושא הזה:

 

  1. אנשים שמלאו להם 23 ומעלה ויש להם בין ילד אחד לשניים, או אנשים שמלאו להם 55 ומעלה עם או בלי ילדים, זכאים לקבלת מענק עבודה במידה והכנסתם החודשית הכוללת עומדת בממוצע על בין 2,090 ש"ח לבין 6,198 ש"ח.
  2. אנשים שמלאו להם 23 ומעלה ויש להם לפחות שלושה ילדים, יהיו זכאים לקבלת מענק עבודה במקרים שבהם הכנסתם החודשית הכוללת עומדת בממוצע על בין 2,090 ש"ח לבין 6,807 ש"ח.
  3. אנשים שמתפקדים בתור הורים יחידים ויש להם בין ילד אחד לשניים, יהיו זכאים לקבלת מענק עבודה במקרים שבהם הכנסתם החודשית הכוללת עומדת בממוצע על בין 1,290 ש"ח לבין 9,502 ש"ח.
  4. אנשים שמתפקדים בתור הורים יחידים לשלושה ילדים לכל הפחות, ומפרנסים אותם, יהיו זכאים לקבלת מענק עבודה במקרים שבהם הכנסתם החודשים הכוללת עומדת בממוצע על בין 1,290 ש"ח לבין 11,650 ש"ח.
  5. חשוב לציין שאנשים אלו צריכים לעמוד בתנאי נוסף, והוא שחוץ מדירה אחת אין ברשותם בעלות על למעלה מ – 50% מזכות במקרקעין בשנת המס הרלוונטית לקבלת מענק עבודה.
  6. תנאי נוסף שיש לעמוד בו: הגשת הדו"ח השנתי כנדרש על ידי מס הכנסה.
  7. עובדים עם מוגבלויות גם הם עשויים להיות זכאים למענק עבודה, עם תנאים שונים בכל הנוגע לרמת ההכנסה שלהם ולעצם היותם הורים או לא.

 

מה צריך לעשות על מנת לקבל מענק עבודה?

במידה ומתברר שאכן מגיע לעובד מסוים לקבל מענק עבודה, הוא ידרש להגיש את התביעה לרשות המיסים בצירוף צילום תעודת זהות וצ'ק מבוטל, על מנת שרשות המיסים תוכל להעביר אליו באופן ישיר כספי מענק עבודה.

לעיתים תידרש הצגת מסמכים נוספים. חשוב לציין שהתהליך יכול להתבצע בצורה מקוונת לחלוטין, כך שמי שמעדיף להימנע מהגעה פיזית לעמדות השירות של רשות המיסים – בהחלט יכול לעשות זאת.

 

כיצד עורך דין דיני עבודה מסייע בנושא של קבלת מענק עבודה?

חלק מהאנשים לא בטוחים כיצד להתחיל את הליך התביעה לקבלת מענק עבודה, ומסתבכים עם ההליך שדורש לא פעם מעקב צמוד, שאילת שאלות ועוד. עורך דין דיני עבודה שמלווה את האדם שמבקש לקבל את המענק, יכול לעשות לו את החיים הרבה יותר קלים.

היות ועורך דין דיני עבודה מכיר את ההליך מקרוב, יודע את הזכויות המגיעות לכל עובד או עובדת בשוק, ופועל במישורים מקצועיים הרבה יותר מאשר האדם הפרטי – אין ספק כי ייעוץ וליווי ממנו יכולים לעשות את התמונה הרבה יותר פשוטה, ולקדם את ההליך.

 

מה עורך דין דיני עבודה יכול לעשות טוב יותר מאשר האדם הפרטי בהקשר למענק עבודה?

בסופו של דבר, מדובר כאן על הליך שאינו מוכר לאדם הפרטי, ולפעמים קיים בהחלט הצורך בייעוץ מטעם גורם מקצועי רלוונטי. עורך דין דיני עבודה הוא בדיוק הגורם המקצועי הזה, שיודע עם אילו טפסים כדאי להיערך בהתאם, וגם יוכל לייעץ לגבי השנים שלגביהן כדאי לבצע בירור של זכאות לקבלת מענק עבודה.

על ידי ליווי מטעם עורך דין דיני עבודה, העובד יוכל למצוא את עצמו עם מענק עבודה שמתייחס לכל מיני שנים שונות שבהן הוא עבד, ולצאת עם סכומי כסף הרבה יותר גדולים מאלו שהוא דמיין לעצמו.

 

בסיכומו של דבר

אמנם זה נדמה שהדברים אמורים לעבוד בצורה חלקה ופשוטה, אבל בפועל לא פעם אנשים פרטיים מוצאים את עצמם מסתבכים עם קבלת מענק עבודה, עם הגשת הטפסים וגם עם סירוב של רשויות המיסים להעברת המענק – מסיבות כאלו ואחרות.

במקום להסתבך עם בירוקרטיות ארוכות, מתסכלות ומייגעות, עורך דין דיני עבודה הוא מי שיכול לעשות את כל זה בשבילכם. ברגע שהוא מגיע עם המקצועיות, הידע, הניסיון והיכולות האישיות שלו – הוא יכול להוביל אתכם בדרך הרבה יותר בטוחה אל עבר מענק עבודה, ולהבטיח שהוא ייכנס לחשבון הבנק שלכם בצורה כמה שיותר מהירה ובטוחה.

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.