תקיפת בן או בת הזוג

תקיפה של בן או בת הזוג עלולה להציב אתכם מול ענישה מחמירה ביותר, וזאת לאור ריבוי של מקרים אשר הסתיימו גם ברצח. כל המידע לגבי תקיפה והגדרות בחוק.

בשנה האחרונה לא ניתן להתעלם מהמספרים המחרידים אודות נשים כמו גם גברים אשר נרצחו על ידי בני הזוג.

על אף כי לרוב מדובר בתקיפה של גברים, גם נשים עלולות לתקוף באלימות מילולית או פיזית את בן הזוג, ובכך למצוא עצמן עומדות מול מערכות אכיפת החוק.

תקיפה של בן או בת זוג – עלולה להסתיים גם ברצח

למעשה, לאור העובדה כי אלימות בין בני זוג יכולה להסלים באופן מהיר ביותר עד לכדי רצח, נוקטת מערכת המשפט במדיניות ענישה מחמירה ביותר אשר כוללת בין היתר קנסות כבדים, עונש מאסר בפועל או על תנאי כמו גם צו הרחקה מבן או בת הזוג.

 

כיצד מגדיר החוק תקיפה של בן או בת הזוג?

ע"פ עורכי דין פלילים אשר להם שנים של ניסיון בתחום הפלילי,  החוק במדינת ישראל מגדיר תקיפה כמצב בו אדם מפעיל כוח כנגד אדם אחר, בלי הסכמה. למעשה, מדובר בהפעלת כוח בכל הדרגות אשר מהווה פגיעה בפרט, ולכן גם דחיפה יכולה להיחשב כתקיפה.

יחד עם זאת, במידה והתרחשה תקיפה לכאורה כלפי בן משפחה, העברה של תקיפה תהפוך לתקיפה בנסיבות מחמירות, כאשר ע"פ החוק אין חובה להוכחה כי נגרם נזק, אלא כי התוקף עשה זאת מתוך כוונה לפגוע ולהזיק.

על כן, גורמי המשפט נוטים לפסוק לחומרה במקרים מהסוג הזה, לעיתים אף כפול ומכופל מהעונש הרגיל על תקיפה, והוא יכול לעמוד על בין 4-8 שנות מאסר בפועל.

אולם, חשוב לזכור כי בן/בת זוג חייבים להיות ידועים בציבור בכדי להגיש כתב אישום בגין נסיבות כאלו, אולם חשוב לזכור כי במידה והיה מדובר במעשה אשר התרחש באופן חד פעמי, התיק ייסגר.

 

חובת דיווח של מוסדות רפואיים בגין תקיפה של בן או בת הזוג

חשוב לזכור כי ע"פ חוק מוסדות רפואיים אשר חוששים כי בוצעה תקיפה של רקע בן הזוג מחויבים להודיע לגורמי אכיפת החוק ובראשם משטרת ישראל על החשש הזה, כאשר ברוב הפעמים תתבצע בדיקה ראשונית. לעיתים, כפי שמסבירים עורכי דין אשר פועלים בתחום ניתן להרשיע אדם רק על בסיס עדות אחת, גם אם לא מדובר בבן/בת הזוג אשר הותקפו.

לכן, בעת פנייתכם לקבלת טיפול רפואי באם אכן הותקפתם זכרו כי הצוותים הרפואיים מחויבים לדווח אודות המקרה, כאשר הצעד הראשוני של משטרת ישראל יהיה לעצור את התוקף לתקופה של 24 שעות לכל היותר ולאחר מכן יתבצע שימוע אל מול השופט אשר יחליט להורות על הארכת המעצר לצורכי חקירה או שחרור הביתה.

תקיפת בן או בת הזוג
תקיפת בן או בת הזוג

לעיתים, לצורך הגנה יבקשו השוטרים לגשת למקלט בעבור נשים מוכות או למקום מסתור אחר, וזאת בשל חשש מסכנה לבריאותכם. ברוב המקרים, נוטים בתי המשפט לפסוק לטובת המותקף ובכך למנוע את המגע בין בני הזוג, ע"י מתן צו הרחקה. אי מילוי של צו ההרחקה מהווה עבירה על החוק, כאשר גם בגין זה ניתן לקבל עונשים כבדים מאוד.

יחד עם זאת, במדינת ישראל אין חובה של אזיק אלקטרוני, ועל כן לצערנו אנו עדים לכך שהתקיפות מסלימות עד לכדי רצח לעיתים, או חבלה בנסיבות מחמירות אשר גורמת לנזק ממשי בעבור המותקף.

יתרה מכך, לא ניתן להתעלם גם מהאספקט הרגשי אשר גורם לתחושה של פחד, חרדה כמו גם שיבוש משמעותי באורח החיים, ועל כן ישנה חשיבות רבה בעת שהתקיפה התרחשה לפנות לטיפול רפואי מידי כמו גם לעדכן בדבר התקיף עורך דין אשר יכול לתת את ההגנה המשפטית הטובה ביותר.

חשיבות הפנייה לעורך דין אשר מתמחה בתחום

כאמור, עבירות תקיפה של בני זוג הן לצערנו תקיפות נפוצות אשר מתרחשות בכל יום בכל רחבי הארץ. לאור המודעות הגדלה של הציבור להליכים המשפטיים הסבוכים כמו גם לעובדה כי רבים מהתוקפים אינם שומרים על מרחק, רבים חוששים מהגשת תלונה כנגד התוקף.

אולם, לאור מקרים טרגיים אשר התרחשו בעבר ניתן לומר כי אם אדם תקף באלימות, גם אם מדובר באלימות מילולית פעם אחת, המצב עשוי להסלים עד לכדי רצח.

על כן, התייעצות עם עורך דין מומחה לתחום תסייע לכם באופן ממשי להתנהל בצורה הטובה ביותר במסגרת של הליך פלילי אשר יתחיל בעת הגשת התלונה, כמו גם יגבש חומר ראיות אשר כולל תשאול של החברים ובני המשפחה, מעבר על התיק הרפואי ותיעוד הפגיעה כמו גם הגשת תביעה אל מול התוקף בהליך פלילי או הליך אזרחי.

לאור העובדה כי בתי המשפט רואים בחומרה את נושא התקיפה, ניתן לראות איך בשנים האחרונות תוקפים רבים נכנסו לשנים רבות לבתי הכלא כמו גם שילמו קנסות ופיצויים לקורבנות.

לכן, קשר השתיקה בנושא הזה חייב להישבר והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ע"י פנייה לעורך דין אשר ייתן את התמיכה המשפטית.

בנוסף לכך, במידה והותקפתם ע"י בן/בת הזוג חשוב לזכור כי כיום ניתן לקבל טיפול פסיכולוגי ורגשי מלא מעט ארגונים כמו גם מוסדות אשר מאפשרים לקבל טיפול ובכך להשיב את שגרת החיים לכפי שהייתה, בייחוד באם מדובר בנשים מוכות אשר להן ילדים.

כיום ישנם מקלטים רבים אשר מתנהלים בדיסקרטיות מוחלטת ומאפשרים לקבל הגנה פיזית מפני התוקף, באם הוא אכן מסתובב חופשי.

מדובר בפלטפורמה משמעותית ביותר בעבור נשים אשר כך יכולות לקבל הגנה במשך 24 שעות מפני התוקף שלהן, כמו גם לנהל את ההליך המשפטי ממקום אובייקטיבי, נוח ונעים אשר מכיל סיוע של גורמים מקצועיים אשר בקיאים בתחום.

תקיפת בן או בת הזוג

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תקיפת בן או בת הזוג

מידע נוסף סביב הנושא

עבירת תגרה

בכדי לשמור על שלומו של הציבור ולהגן עליו, קיימים כמה חוקים אשר אוסרים התנהגות אלימה ובריונית. אנשים אשר מפרים חוקים אלה עשויים לקבל עונשי מאסר

עבירת תקיפה סתם

"תקיפה סתם" הינה אחת מהעבירות שההרשעה בגינן אינה מחייבת פגיעה פיזית. ככלל, מדובר בעבירה פלילית שמוגדרת כמעשה אלים כלפי אדם אחר בניגוד לרצונו. מבין כלל

עבירות איומים

עבירות איומים הן עבירות פליליות נפוצות למדי במדינת ישראל. עבירות איומים מתבצעות כנגד אנשים מכל קבוצות האוכלוסיה – החל מנבחרי ציבור, אנשים מפורסמים, אושיות תקשורת,

עבירת חבלה חמורה

עבירות של תקיפה וחבלה נחשבות לעבירות חמורות מאוד. המחוקק שואף, ובצדק, להעניש את העבריין הגורם חבלה לאדם אחר בחומרה. זאת, בהתאם לחומרת החבלה שאותה גרם.

עו"ד אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא בין התופעות היותר מטרידות שניתן להעלות על הדעת, ודווקא בתקופה האחרונה, היא הופכת שכיחה מאי פעם. למרבה הצער, עבור אנשים רבים, התא