תקיפה גורמת חבלה

תקיפה גורמת חבלה: ע' שימש לתקופה קצרה כמנכ"ל בחברה מוכרת במשק. אחת מעובדות החברה זומנה לשיחת הבהרה במשרדו של ע' ונערכה לשיחה כשהיא מצוידת במכשיר הקלטה פעיל. לאחר שהודיעה העובדת לע' כי ברשותה מכשיר הקלטה המקליט את השיחה, החל ויכוח סוער בין השניים, במסגרתו ניסה ע' למנוע את ההקלטה.

משלא הסכימה לכך העובדת, כופף ע' את ידה לאחור בחוזקה וחילץ ממנה בכוח את מכשיר ההקלטה. ע' הואשם בתקיפה גורמת חבלה ממשית.

גם אנשים נורמטיביים ביותר עשויים למצוא את עצמם מואשמים במעשה תקיפה הגורמת חבלה. דין ודברים בין אנשים מתפתח לא אחת לתקריות אלימות ומחייב את המשטרה לחקור את הנעשה.

בבית המשפט יקבע השופט על סמך נסיבות המקרה לגופו ויחליט על העונש שיוטל על הנאשם. היות ומדובר בהליך פלילי עם רכיב מאסר ממושך וכבד שנפתח כבר בחדר החקירות וצפוי להמשיך למעצר ודיונים משפטיים מורכבים – יש חשיבות רבה לייצוג המשפטי מטעם עורך דין פלילי שידע כיצד לספק לבית המשפט את גרסתו של הנאשם, להטיל ספק בראיות התיק ולשאוף לכך שלנאשם ייגרם כמה שפחות נזק לעתידו, לתדמיתו ולמהלך חייו.

מהי תקיפה?

מעשה תקיפה הוא אקט אלים של הכאה, נגיעה, דחיפה או הפעלת כוח באמצעות גופו או על ידי חפץ מטעם התוקף על אדם אחר (הפעלת כוח ישירה או עקיפה), ללא הסכמתו או באמצעות הסכמה שהושגה בתרמית.

הפעלת הכוח מתייחסת גם לאלמנטים כמו אור, חום, חשמל, ריח, גז וכל חומר אחר שהופעל במטרה לגרום לנזק או לכל הפחות לאי נוחות. עבירה שעניינה תקיפה מחייבת בעונש של 2-14 שנות מאסר, בהתאם לחומרת העבירה ומידת הנזק שנגרם למותקף.

 

שלוש דרגות החומרה למעשי תקיפה

תקיפה ללא חבלה

מכונה גם "תקיפה סתם". זוהי תקיפה שאיננה מותירה סימני חבלה והיא יכולה להתקיים גם כתוצאה מליטוף, סטירה, יריקה, טפיחה על השכם או כל הפעלת כוח בכל עוצמה ובניגוד לרצון המותקף. תקיפה זו מתבססת על עצם הפגיעה באוטונומיה של המותקף ולכן אין משמעות לכך שלא נגרמו נזק, כאבים או אי נוחות מעצם הפגיעה.

תקיפה גורמת חבלה
תקיפה גורמת חבלה

תקיפה הגורמת חבלה ממשית

נחשבת לעבירה פלילית קשה שבה נגרמת פגיעה גופנית שניתן לראות בבירור בעין על גוף המותקף, כמו: שריטות, שטפי דם, שפשופים, פצעים וכד'. תקיפה זו ניתנת להוכחה בקלות על ידי התיעוד המשטרתי וכן מסמכים רפואיים וצילומים של החבלות.

תקיפה בנסיבות מחמירות

תקיפה המבוצעת על ידי שני אנשים או יותר שחברו יחד לצורך ביצוע המעשה, או כאשר מדובר בתחום אלימות בתוך המשפחה. הקביעה של עבירה זו מבוססת על התכנון מראש לביצוע התקיפה, או על התלות שבין הקורבן לתוקף בשל יחסיהם המשפחתיים.

 

מהו העונש על תקיפה גורמת חבלה?

תקיפה סתם – עד שנתיים מאסר

תקיפה הגורמת חבלה ממשית – עד שלוש שנות מאסר. בסעיף זה נכללים גם תקיפה בכדי לבצע פשע/ כדי לגנוב דבר מה/ כדי להתנגד למעצר או לכידה כדין.

תקיפה של יותר משני אנשים – עד חמש שנות מאסר. בסעיף זה נכללת גם תקיפת עובד ציבור בעת מילוי תפקידו.

תקיפה הגורמת חבלה חמורה – עונש של עד שבע שנות מאסר

חבלה חמורה שנגרמה כתוצאה מנשק קר או חם – עונש של עד ארבע עשרה שנות מאסר.

תקיפה בנסיבות מחמירות – העונש על עבירה זו יוכפל בהתאם לחומרת התקיפה. אם למשל, הקורבן הוא בן משפחתו של התוקף ונגרמה לו חבלה ממשית (עונש של 3 שנות מאסר), עונשו של התוקף יעמוד על 6 שנות מאסר.

עבירת חבלה בכוונה מחמירה – עשרים שנות מאסר יוטלו על אדם שפגע לצמיתות בבריאות הנפגע או בנוחותו, שהטיל מום או פגיעה קבועה באחד האיברים, הקרומים, החושים החיצוניים או הפנימיים. להמשיך קריאה על – ייצוג בעבירות רצח.

 

מהי חבלה חמורה?

חבלה חמורה היא עבירה שמטרתה היא לסכן חיי אדם או לפגוע בו קשות. זוהי חבלה שנוצרת בעקבות רצון התוקף לייצר לקורבן מום או נכות קבועים באיבר או באחד החושים. מידת הנזק שנגרם לקורבן או שיכול היה להיגרם לו בהיעדר טיפול בזמן, הוא זה שיקבע את מסוכנות הנאשם ואת רף העונש שיקבל.

 

כיצד מתבצע ההליך הפלילי?

במעשי תקיפה גורמת חבלה, המשטרה לא נחה על זרי הדפנה. בכל הנוגע לשלומם וביטחונם של האזרחים, לא יחולו פשרות מצידה והיא תחקור לעומק את נסיבות המקרה מהרגע הראשון. כבר בחדר החקירות יועלו שאלות לגבי אופי המעשה:

האם המותקף נחתך בטעות מחפץ שביד התוקף (לכאורה)? האם נדקר אדם בכוונה כתוצאה מריב או הגנה עצמית? האם ידע מראש התוקף על רצונו לתקוף? האם תכנן זאת? האם מעשיו נבעו מנקמה?

המשטרה תבצע בדיקה מקיפה, תחקור ואיסוף ראיות לרבות כל המסמכים הרפואיים על מנת לקבוע את האשמה ואת מידת החומרה. בהתאם לכך, היא תגיש כנגד התוקף כתב אישום שיפתח את ההליך הפלילי.

בעבירות של תקיפה גורמת חבלה, נטל ההוכחה הוא על המשטרה. במילים אחרות – עליה להוכיח כי הנאשם אכן אשם בתקיפה ובנזקים שחוללה. כאן ייכנס עורך הדין לפעולה במטרה למזער ככל האפשר את הנזקים העתידיים שייגרמו לנאשם. עורך הדין יעמוד גם על זכויותיו של החשוד בחדר החקירות או בעת המעצר, יוכל לפנות אל התביעה על מנת לייצר הסדר טיעון, להמיר חלק מסעיפי האישום בסעיפים חמורים פחות על מנת להקל בעונש ועוד.

המטרה המרכזית של עורך הדין היא להטיל ספק בממצאי החקירה והראיות שאספה המשטרה, במקביל להצגת טיעוניו או גרסתו של הנאשם למקרה. בנוסף יובאו בחשבון גם נסיבות חייו האישיות של הנאשם כמו היעדר עבר פלילי, מצב משפחתי, כלכלי או בריאותי, הבעת חרטה על המעשה ועוד. בהתאם לאופי העבירה, הכוונה שמאחוריה, מידת הנזק שנגרם ונסיבותיו האישיות של הנאשם, יחליט השופט על היקף העונש הסופי.

 

אם זומנת לחקירה בחשד לתקיפה גורמת חבלה – זו זכותך להסתייע בעורך דין פלילי

משרדנו יעניק לך את הליווי, הייעוץ והייצוג המקצועי ביותר, מתוך ניסיון של שנים רבות והצלחות רבות כעורך דין עבירות אלימות. יחד נוכל להיערך לחקירה וההליך המשפטי בתבונה תוך שמירה מלאה על זכויותיך ומסירת העובדות מטעמך, על מנת להטות את הכף ולאפשר לך לשוב לשגרה.

משרד עו"ד

עורכי דין במשרדנו הם אנשי מקצוע שעוסקים בתחום המשפט הפלילי מזה שנים רבות. לכן, אם אתם יכולים לפנות אלינו ולקבל ייעוץ מקצועי, עדיף שתעשו זאת כמה שיותר מהר. עורכי דין שלנו הם אנשי מקצוע אדיבים שזמינים עבור הלקוחות שלנו תמיד, ובנוסף לכך, יש לנו מוניטין בענף הזה. לכן, אפילו אם אתם נמצאים בחקירת המשטרה המלחיצה ביותר, עם עו"ד מנוסה אתם יכולים להיות בטוחים שיש מי שדואג לאינטרסים שלכם. התקשרו אלינו בכל שעה ותראו שבסופו של דבר אנחנו נוכל לעזור לכם לצלוח את הסיטואציה שאליה נקלעתם.

תקיפה גורמת חבלה

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירת תגרה

בכדי לשמור על שלומו של הציבור ולהגן עליו, קיימים כמה חוקים אשר אוסרים התנהגות אלימה ובריונית. אנשים אשר מפרים חוקים אלה עשויים לקבל עונשי מאסר

עבירת תקיפה סתם

"תקיפה סתם" הינה אחת מהעבירות שההרשעה בגינן אינה מחייבת פגיעה פיזית. ככלל, מדובר בעבירה פלילית שמוגדרת כמעשה אלים כלפי אדם אחר בניגוד לרצונו. מבין כלל

עבירות איומים

עבירות איומים הן עבירות פליליות נפוצות למדי במדינת ישראל. עבירות איומים מתבצעות כנגד אנשים מכל קבוצות האוכלוסיה – החל מנבחרי ציבור, אנשים מפורסמים, אושיות תקשורת,

עבירת חבלה חמורה

עבירות של תקיפה וחבלה נחשבות לעבירות חמורות מאוד. המחוקק שואף, ובצדק, להעניש את העבריין הגורם חבלה לאדם אחר בחומרה. זאת, בהתאם לחומרת החבלה שאותה גרם.

עו"ד אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא בין התופעות היותר מטרידות שניתן להעלות על הדעת, ודווקא בתקופה האחרונה, היא הופכת שכיחה מאי פעם. למרבה הצער, עבור אנשים רבים, התא