תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות

נושא הכניסה להריון הוא נושא מורכב עבור רוב האוכלוסיה, ומעטים יותר המקרים שבהם הכניסה להריון עוברת בצורה חלקה, וללא שום צורך בהתערבות של גורמים טיפוליים או עזרה חיצונית כזו או אחרת. מרבית האוכלוסיה מעידה על נסיונות ארוכים מאוד בדרך לכניסה להריון, ועל טיפולים מסוגים שונים שיסייעו לה להתרחש.

טיפולי פוריות נמנים עם הטיפולים המוכרים ביותר בדרך לכניסה להריון, וכאשר הם מתרחשים – הם תופסים נפח גדול הן מבחינת זמן והן מבחינת אנרגיה. טיפולי פוריות מתפרשים על פני תקופת זמן לא קצרה בכלל, ולכן לא פעם הם מתנגשים עם חיי היום יום והשגרה שאותה אנחנו מנהלים בדרך כלל.

תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות היא נושא שחשוב לדבר עליו, ועל מנת שתוכלו לדעת מה מצפה לכם כאן – הכנו את המדריך שלפניכם ובו כל הפרטים החשובים.

תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות – נתחיל מהבסיס

כאשר מדברים על תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות, מדברים על תקופה המוכרת בחוק, ושאותה צריכים לכבד הן המעסיקים והן הקולגות שעוטפים את העובד או העובדת שעוברים אותם.

ידיעת החוק היא הבסיס לשיח בנושא של תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות, ולכן הפרה של החוק, אי כיבודו או התעלמות ממנו יכולה להוביל בהחלט להליכים משפטיים, באמצעות עורך דין דיני עבודה. בנושא הזה באופן ספציפי עוד ניגע בהמשך המאמר, אבל לבינתיים – בואו נמשיך הלאה.

 

ימי מחלה ותקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות

הקשר בין תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות, קשורה באופן ישיר לימי המחלה של העובד. למעשה, ההיעדרות מהעבודה לטובת טיפולי פוריות מתאפשרת על ידי חתימה על ימי מחלה. המכסה שמגדירה את תקופת ההיעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות תלויה בהיקף המשרה, ויכולה לנוע בין 64 ימים בשנה, 80 ימים בשנה ועוד, בהתאם לימי המחלה הצבורים לזכותו של העובד.

מכסת הימים בהחלט יכולה להיות גדולה או קטנה יותר – בהתאם להיקף המשרה שאותה ממלא העובד, ובהתאם לימי המחלה הצבורים לרשותו.

תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות
תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות

כיצד משולמת תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות?

ברגע שהעובד חותם על ימי מחלה על מנת לנצל את תקופת ההיעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות, הוא למעשה זכאי לקבל בעבורם תשלום – ממש כמו שקורה בחתימה על ימי מחלה מטעמים של שפעת, לצורך הדוגמה.

לכן, התשלום עבור ימים אלו יהיה לפי הנוסחה המקובלת לתשלום: הימים השני והשלישי להיעדרות ישולמו לפי 50% מגובה השכר היומי, ואילו החל מהיום הרביעי – 100% מגובה השכר היומי. קיימים גם מצבים שבהם ימי המחלה ישולמו כבר מיום ההיעדרות הראשון, אך הדבר חייב להיות חתום בהסכם העבודה שקיים בין שני הצדדים.

 

שעות ספציפיות להיעדרות מהעבודה לטובת טיפולי פוריות

על מנת לקחת חלק בטיפולי פוריות, אין כל צורך להיעדר ימים שלמים ממקום העבודה. לפעמים, במקרים שבהם ניתן יהיה להסתפק בשעות בודדות מתוך יום העבודה, ניתן יהיה להיעדר לשעות ספציפיות, ועד לצבירה של 40 שעות שכאלו בשנת עבודה.

 

עורך דין דיני עבודה ותקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות

כאמור, תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות היא דבר שמעוגן בחוק, ולכן הוא חייב לקבל את ההכרה הראויה לו. ברגע שמתעוררת מחלוקת כלשהי בין המעסיק לבין העובד, במקרים שבהם, למשל, לא ניתנת לעובד האפשרות לחתום על ימי מחלה לשם טיפולי פוריות – ניתן בהחלט לפנות לעורך דין דיני עבודה לשם פתיחה בהליך משפטי בעניין.

וזה לא נגמר כאן, כמובן. עורך דין דיני עבודה יכול להיות רלוונטי גם בסיטואציות אחרות שקשורות בנושא הזה, כמו פיטורין בגין טיפולי פוריות.

 

פיטורין בגין טיפולי פוריות – דבר אסור על פי חוק

עובדים שלוקחים חלק בטיפולי פוריות, ומתוקף כך נאלצים להיעדר במשך שעות וימים ארוכים ממקום העבודה שלהם, זכאים למעין "חסינות" מפיטורין ממקום העבודה שלהם. במשך תקופת הטיפולים וכן במשך מאה וחמישים הימים שלאחר הטיפולים, לא רשאי המעסיק לפטר את העובד, אלא במקרים שבהם הוא משיג לצורך העניין אישור מיוחד, שמפריך את הקשר הקיים שבין הפיטורין לבין טיפולי הפוריות.

כמובן שמעסיק שעובר על חוק זה, עלול למצוא את עצמו מתמודד בהליך משפטי שנפתח כנגדו.

כיצד עורך דין דיני עבודה מסייע בנושא תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות?

ברגע שעובד טוען שבמקום העבודה שלו הוא לא מצליח לממש את הזכויות המגיעות לו, הן בנושאים כלליים יותר והן בנושאים ספציפיים יותר כמו כיבוד תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות, הוא זכאי לפתוח בהליכים משפטיים אל מול מעסיקיו.

עורך דין דיני עבודה יכול לסייע לו בפתיחת ההליך המשפטי, באיסוף המסמכים הרלוונטיים כהוכחות וכראיות שישמשו אותו לאורך ההליך, וכמובן להתמודדות אל מול מערכת המשפט – שיכולה להציב כל מיני שאלות שיובילו לחקר האמת.

 

תקופת היעדרות מהעבודה המותרת לטובת טיפולי פוריות – מיצוי זכויות המעסיק

ממש כשם שהעובדים זכאים לפנות לעורך דין דיני עבודה ברגע שהם טוענים להפרת זכויותיהם, כך גם המעסיקים שלהם זכאים לפנות לעורך דין דיני עבודה שיוכל לייצג אותם מהצד השני של המתרס. מעסיקים שמעוניינים להגן על עצמם, ולהפריך את הטענות שנטענות כלפיהם, יוכלו לקבל ליווי צמוד מעורך דין דיני עבודה, שיוכל לעזור להם בבניית כתב הגנה שינסה לסייע להם להיחלץ מהעניין.

 

חשיבות הסיוע מעורך דין דיני עבודה בזמן ההליך המשפטי

ההליך המשפטי הוא כזה שיכול להעמיד את שני הצדדים בפני מצבים מאוד לא פשוטים. במיוחד כאשר אנחנו מדברים על נושא רגיש כל כך כמו טיפולי זוגיות, לא מן הנמנע שיהיו מעורבים בהליך המשפטי לא מעט רגשות מעורבים וקשים במיוחד, הן מצד המעסיק והן מצד העובד.

משום שהרגשות עלולים להציף את הצדדים ברגעים מכריעים מול מערכת המשפט, עורך דין דיני עבודה יוכל לייצג אותם בכבוד, לשמור על קור רוח, ולאפשר ייצוג הולם ומכובד אל מול השופטים. באופן הזה, ניתן להגיע לתוצאות כמה שיותר אידיאליות עבור כל אחד משני הצדדים המעורבים בהליך המשפטי.

 

ידע, כלים, מקצועיות וניסיון – הנוסחה המושלמת של עורך דין דיני עבודה

לצד כל הדברים החשובים שכבר ציינו כאן קודם לכן, חשוב גם להבין שעורך דין דיני עבודה הוא איש מקצוע לכל דבר ועניין. ממש כמו שלכם בעצמכם יש תחומים שבהם רכשתם התמחות ומקצועיות, כך עורך דין דיני עבודה מחזיק בכל הידע, הכלים, המקצועיות והניסיון הדרושים לו לסייע לכם בדרך להצלחה בהליך המשפטי.

עם היכרות מעמיקה עם כלל החוקים והסעיפים של דיני עבודה, עם ניסיון עבר, הצלחות רבות ומקצועיות מופתית, יוכל עורך דין דיני עבודה לייצג את כל אחד משני הצדדים בכבוד.

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.