תפיסת סמים שיובאו מחו"ל

בעיית הסמים היא בעיה מוכרת ביותר, ולצערנו היא רווחת במיוחד במדינת ישראל. משטרת ישראל פועלת רבות על מנת למגר את תופעת ייבוא הסמים והסחר בסמים, ואף פועלות תחתיה כמה וכמה יחידות מיוחדות שתפקידן מתרכז באופן ספציפי בנושא הסמים.

לא פעם משטרת ישראל מתמודדת עם מצבים של תפיסת סמים שיובאו מחו"ל, ובהמשך לכך מערכת המשפט צריכה להגיב בהתאם, על ידי מתן עונשים הולמים לעבריינים שנתפסו. היות ותפיסת סמים שיובאו מחו"ל יכולה להוביל לכדי עונשים כבדים במיוחד שעליהם נפרט בהמשך, ייעוץ וליווי מטעם עורך דין פלילי הוא עניין של חובה.

במידה ואתם עצמכם נתפסתם, או שמי מהקרובים אליכם עומד במצב של הליך משפטי בגין ביצוע העבירה המדוברת, כדאי לכם להמשיך ולקרוא.

תפיסת סמים שיובאו מחו"ל – לא סיטואציה נדירה

לא מעט אנשים במדינת ישראל פועלים במחתרות על מנת לייבא לכאן סמים מסוגים שונים, בכמויות שונות וממקומות שונים. עבירות הסמים כמובן אינן מסתכמות רק בתפיסת סמים שיובאו מחו"ל, אלא קשורות גם בסחר בסמים, לדוגמה, ומערכת המשפט מגלה אפס סבלנות לעבירות מהסוג הזה. לצערנו, תפיסת סמים שיובאו מחו"ל היא עבירה לא ממש נדירה, וניתן להבחין בלא מעט כתבות שנוגעות בה אחת לכמה שבועות.

 

סמים שיובאו מחו"ל – מהיכן בדיוק מגיעים הסמים המדוברים?

נפתח ונגיד שיש לא מעט מקומות בעולם שמהם יוצאים משלוחי ענק של סוגי סמים שונים, בכמויות מסחריות שמגיעות לעשרות ואף מאות קילוגרמים. המשלוחים הללו כוללים גם סמים קלים וגם סמים קשים, שבסופו של דבר עושים את דרכם לאזרחי ישראל, החל באנשי עסקים וכלה בבני נוער בגילאי העשרה. דרום אמריקה ידועה בתור אחד המקומות המרכזיים שמהם יוצאים המשלוחים המדוברים, שמגיעים הן בדרכי הים והן בדרכי תעופה.

 

איך מתרחשת תפיסת סמים שיובאו מחו"ל?

הפעולה של תפיסת סמים שיובאו מחו"ל היא פעולה שמשלבת בין כמה זרועות שונות, וביניהן המשטרה, אגף המכס והמע"מ, רשות המיסים ועוד. עבור כל ידיעה שמתקבלת על משלוח סמים שכזה, מתכננים הגורמים דרכי פעולה שונות על מנת שהתפיסה תוכל להתבצע בהצלחה. שילוב הזרועות המשותף בין כלל הגורמים, יכולים להביא לכדי תפיסת העבריינים, בין אם "על חם" ובין אם בדיעבד.

תפיסת סמים שיובאו מחו''ל
תפיסת סמים שיובאו מחו"ל

מרגע שהתבצעה תפיסת סמים שיובאו מחו"ל – הדרך לבית המשפט היא קצרה

עבריינים שביצעו עבירה של ייבוא סמים שיובאו מחו"ל, הם עבריינים שמערכת המשפט לא עומדת להקל איתם בשום פנים ואופן. ברגע שנאספו מספיק ראיות שמפלילות אותם, הם ימצאו את עצמם במהירות בהליך משפטי שיתנהל במטרה להאשים אותם, ובהתאם להטיל עליהם עונש כבד.

רק בשביל הכניסה לפרופורציה, נספר לכם שהעונש בגין תפיסת סמים שיובאו מחו"ל יכול להגיע גם ל-20 שנות מאסר, ואין ספק שמדובר כאן על עונש כבד מאוד. עורך דין פלילי, אם כן, יכול להיות הפתרון לעניין הזה.

 

תפיסת סמים שיובאו מחו"ל – עורך דין פלילי יכול לסייע גם למי שאשם וגם למי שכופר באשמה

עורך דין פלילי הוא איש המקצוע הרלוונטי להליך המשפטי המדובר. עורך דין פלילי יוכל לסייע גם לעבריינים מורשעים, וגם לאנשים שהובאו להליך המשפטי על לא עוול בכפם, ומעוניינים להיחלץ מן העניין עם אפס השלכות משפטיות.

במקרים של עבריינים מואשמים, עורך דין פלילי וכל לסייע בבניית הגנה שתוכל לנסות ולגרום לעונש להיות כמה שיותר צנוע, בהתאם להצגת ראיות והוכחות בפני שופטי בית המשפט. במקרים של אנשים שמואשמים על לא עוול בכפם, עורך דין פלילי יוכל לסייע באיסוף ראיות שמשחררות את הנאשם מכל אשמה, ובתקווה להוציא את הצדק לאור אל מול שופטי בית המשפט.

 

מה עושים אם מסתבכים בתפיסת סמים שיובאו מחו"ל?

כשמתרחשת תפיסת סמים שיובאו מחו"ל, ההליך המשפטי ידרוש מכם בתור מואשמים לעמוד בפני לחצים אין סופיים, שיופעלו עליכם מכל מיני צדדים. עורך דין פלילי מכיר את הלחצים האלו מקרוב, ויודע בדיוק מה נדרש מכם לעשות על מנת לצלוח את ההליך המשפטי עם כמה שפחות סיכונים ונזקים.

עורך דין פלילי, שהתמודד בעברו עם לא מעט מקרים דומים, יודע כיצד לסלול את הדרך הבטוחה בהליך המשפטי, והדבר יוכל לשרת אתכם בצורה מופתית.

 

עורך דין פלילי צריך להכיר את כל האמת ומקרוב

לעורך דין פלילי תהיה אפשרות ללוות אתכם בהצלחה אך ורק במידה והוא יהיה שותף מלא לאמת שלכם. על מנת שעורך דין פלילי יוכל לייצג אתכם בצורה טובה, ההתנהלות ביניכם אמורה להיות שקופה לחלוטין, וכזו שתאפשר לו להכיר את התמונה על כל צדדיה, רגע לפני שהוא בונה את אסטרטגיית הפעולה שלו.

ככל שתשתפו פעולה באופן נרחב יותר עם עורך דין פלילי, כך תוכלו להבטיח שההליך המשפטי יעבור בצורה כמה שיותר חלקה. בצורה הזו, בין אם בסופו יוטל עליכם עונש ובין אם לא, תוכלו לדעת במאת האחוזים שעורך דין פלילי ייצג אתכם כמיטב יכולתו.

 

בשורה התחתונה

מסובכים עד מעל הראש בפרשייה של תפיסת סמים שיובאו מחו"ל? אנחנו ממליצים לכם שלא לבזבז עוד רגע אחד, ולפנות בהקדם להתייעצות עם עורך דין פלילי שיסייע לכם בהליך המשפטי. ככל שתקדימו לעשות זאת, כך תוכלו להיערך בצורה מחושבת להליך המשפטי, ולהגיע אליו מוכנים הן מבחינה נפשית והן מבחינה משפטית.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עבירות ייצור סמים

פקודת הסמים המסוכנים, מגדירה אילו פעולות מהוות עבירות סמים, פעולות כגון: ייצור, הכנה, הפקה, החזקה, סחר, ייבוא וייצוא של סמים. הפקודה מפרטת גם מהם החומרים

סמים לצריכה עצמית

על פי פקודת הסמים בישראל, חל איסור על אספקת סמים לצריכה עצמית, ללא אישור מתאים (קרי: אישור לאחזקת קנאביס רפואי, למשל). אדם הנתפס עם סמים,

אי הפללה בקנאביס

משמעותה של אי הפללה היא התייחסות מקלה לעבירה מסוימת, ובהקשר של אי הפללה בקנאביס – הכוונה הינה למקרה של צריכה עצמית של קנאביס. הצעת החוק

חילוט רכוש בעבירות סמים

אחד האמצעים המשמעותיים ביותר שבית המשפט עשוי לעשות בו שימוש נגד מי שביצע עבירות סמים, הוא לחלט רכוש השייך לו לטובת אוצר המדינה. יש מקרים

עבירת תיווך בעסקת סמים

פקודת הסמים המסוכנים התשל"ג 1973 עוסקת בכלל ההיבטים של העיסוק בסמים. הפקודה מגדירה במפורש את הענישה אשר מי שעוסק בתיווך בעסקת סמים עלול לספוג. מדובר

עבירות סמים נוער

עם העבירות השכיחות יותר שבני נוער במדינת ישראל נוטים להסתבך בהן, ניתן למנות עבירות סמים נוער. מדובר בבעיה מטרידה במיוחד, לאור העובדה שעבירות סמים בבני