תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי

בשנים האחרונות החלו אזרחים רבים להתעניין בדרכונים זרים שונים להם הם עשויים להיות זכאים. זאת בגלל המצב הבטחוני ההפכפך במדינת ישראל, יוקר המחייה ועוד מגוון סיבות. בחלק מהמקרים האזרחים שמנסים לקבל דרכון זר עושים זאת ליתר ביטחון, "שיהיה". בחלק אחר מהמקרים הוצאת הדרכון היא שלב פרקטי נטו על מנת לעזוב את הארץ, ועל מנת שיוכלו להסתדר עם עבודה ומגורים בלי בעיות במדינה החדשה אליה יעברו. במאמר זה נרחיב על תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי.

 

אז למה לי דרכון פורטוגלי עכשיו?

דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי. החזקת דרכון אירופאי מאפשרת מגורים, עבודה ולימודים בכל מדינות האיחוד האירופאי. כמו כן מחזיק הדרכון האירופאי זכאי לקבלת תנאים סוציאליים מלאים ממדינות האיחוד בה יבחר לגור.

עניין נוסף המושך אזרחים רבים בהנפקת דרכון פורטוגלי בפרט ודרכון אירופאי בכלל, היא האפשרות להיכנס למדינות שאין כניסה אליהן באמצעות דרכון ישראלי. הדובדבן שבקצפת עבור מחזיקי הדרכון הפורטוגלי הוא הכניסה לארצות הברית ללא צוך בויזה, עם כל המשתמע מכך. לא עוד מילוי טפסים בלתי נגמר, לא עוד עמידה בתורים בשגרירות.

תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי – מי זכאי?

לא כל אחד יכול להנפיק דרכון פורטוגלי. על מנת להנפיק דרכון פורטוגלי, יצטרך המבקש לעמוד בשלושה תנאים. ראשית, עליו להיות מעל גיל 18. שנית, הוא צריך להיות נקי מעבר פלילי על כל סוג עבירה ופשע באשר הם, וללא רישום פלילי כמובן. בנוסף, על המבקש להיות כמובן בעל קשר משפחתי למגורשי ספרד ופרטוגל.

עבור המבקשים דרכון פורטוגלי, את התנאי האחרון הולך ונהיה קשה יותר להוכיח. היות והוכחת הקשר תלויה בחיפוש נרחב והמצאת טפסים רבים, הרבה ממבקשי הדרכון הפורטוגלי נעזרים בשירותיהם של עורכי דין, על מנת לזרז תהליכים ולהשיג את הטפסים במלואם.

להבדיל מתהליך הנפקת דרכון אירופאי אחרים, בתהליך הנפקת הדרכון הפורטוגלי אין צורך בידיעת השפה ובהוכחת קשר תרבותי לפורטוגל. הקשר אותו תצטרכו להוכיח הוא משפחתי בלבד.

חשוב להבין – על מנת להוכיח קשר משפחתי אין צורך להיות ספרדי או פורטוגזי מכל הצדדים. יכול להיות שהמבקש הוא גם בעל שורשים אחרים. אולם הקשר חייב להיות מוכח, גם אם הוא מהווה רק חלק משורשיו של המבקש.

 

איך מוגדרים צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל?

בזמן הבקשה להנפקת דרכון פורטוגלי, מתבקשים מבקשי הדרכון להוכיח שהם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. כחלק מכך, יש להשיג מסמכים המעידים כי אבותיו של המבקש התיישבו במדינות אליהן היגרו המגורשים. מדינות אלו כוללות את ארץ ישראל, סוריה, מצרים, לבנון, אלג'יריה, תוניסיה, לוב, יוון, בולגריה, מרוקו, טורקיה ועוד.

כמובן שגם ילדי המגורשים, הדור השני, יכולים לבדוק אפשרות לזכאות הנפקת דרכון פורטוגלי, גם אם התיישבו במדינות אחרות כמו איטליה, גרמניה ועוד. הם יצטרכו, כמובן, להוכיח גם הם את הקשר המשפחתי למגורשים.

 

טפסיאדה

עכשיו מגיע החלק המסובך שדורש מהמבקשים סבלנות רבה וזמן רב – טפסיאדה. על מנת להוכיח קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל, כחלק מהתנאים לקבלת דרכון פורטוגלי, יש לקבץ כמה שיותר ראיות לפיהן אפשר לראות את הקשר הישיר בין המבקש לבין מוצאו הספרדי או הפורטוגלי.

היות ולא קיימת רשימה של טפסים נחוצים ודירוש שלהם לפי רמת החשיבות, כדאי ומומלץ לאסוף כמה שיותר טפסים כאלו, כדי שיחד יוכלו להוות הוכחה חותכת למוצא הספרדי או הפורטוגלי.

בין הטפסים שתוכלו להראות נמצאים ספרים ומסמכים של העם היהודי הכתובים בשפת הלדינו. ספרים ומסמכים אלו יכולים להיות ספרי תפילה, הגדות פסח, כתובות ועוד.

כל תעודה שיכולה להוכיח קשר יכולה להוות ראיה מעולה. תעודות לידה, תעודות עולה חדש, תעודות רשמיות על סוגיהן השונים.

שם המשפחה, כמובן, יכול להעיד רבות על המוצא והקשר. קיימים כ-60 שמות משפחה המזוהים בתור שמות משפחה פורטוגלים. שמות כמו זוארץ, פינטו, פרנקו ועוד. כמובן שגם שמות שלא נמצאים ברשימה אך יוכח מוצאו של נושא שם המשפחה כמוצא פורטוגלי, עשוי להיות זכאי להנפקת דרכון.

ניתן כמובן גם לשכור שירותים של מומחים לחקר המשפחה, גנאולוגים, שיוכלו לסייע לכם למצוא ולהנפיק מסמכים רלוונטים, וכן לצרף חוות דעת התומכת המוצאו של המבקש.

ידיעת שפת הלדינו יכולה גם כן לסייע בתהליך, אך היא אינה תנאי ואינה חובה.

חשוב לציין – כל הטפסים הללו ביחד הם כוח גדול יותר מאשר כל אחד בפני עצמו.

 

אני עומד בתנאים  – מה עושים עכשיו?

בהנחה ואתם עומדים בכל התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי, עכשיו מגיע הליך לא קצר שעליכם לעמוד בו בסבלנות.

בשלב הראשון הגישו בקשה לקהילה היהודית שבפורטוגל. בבקשה זו תפרטו מהן הראיות שיש בידכם הקושרות אתכם עם מגורשי ספרד ופורטוגל, כששוב – הקשר המוכח הוא קשר משפחתי ותרבותי. במידה והקהילה היהודית תשתכנע כי יש בידיכם מספיק טפסים והוכחות אודות הקשר והמוצא, תשלמו אגרה ותקבלו תעודה המאשרת את הקשר.

אחרי שתקבלו את התעודה, תשלמו עוד אגרה ותגישו אותה בצירוף מסמכים נוספים. על כל המסמכים להיות מתורגמים לפורטוגזית ולהיות חתומים בידי עורך דין. מסמכים אלו יכילו בין היתר את תעודת היושר שלכם, תעודת לידה, וצילומי העתק של עמודי הדרכון הנוכחי שלכם.

הגשתם את הבקשה והמסמכים? נהדר. כעת משרדי הממשלה הפורטוגלית עוברת עליהם ובוחנת אותם. בין הבדיקות שעורכת הממשלה נמצאות מעבר על המדינות בהן ביקרתם, בדיקת הימצאות רישומים פליליים בארץ המוצא ובעולם בכלל ועוד. היה ועמדתם בכל הבדיקות, תונפק עבורכם תעודת לידה פורטוגלית, שבאמצעותה תוכלו להזמין ולקבל את הדרכון.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לאתר של עורך הדין ישראל מזרחי. בהצלחה!

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי