תביעת רשלנות רפואית בלידה

הלידה היא פרק זמן קריטי שבמסגרתו כל טעות מצד הצוות הרפואי האמון על סיוע ליולדת, עלולה להסתיים בפגיעה בלתי הפיכה בילוד ואף באמו. כאשר מתרחשת פגיעה כזו עקב חוסר תשומת לב ו / או אי זהירות מספקת של הצוות הרפואי בבית היולדות, נהוג להגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה באמצעות עורך דין המתמחה בייצוג נפגעות רשלנות רפואית בלידה.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה, מאפשרת לנשים רבות לפעול למיצוי הדין מול מי שגרמו להן, לתינוקן ולשאר בני משפחתן, עוול עצום ולקבל במקרים רבים, פיצוי כספי שימתיק ולו במעט, את הגלולה המרה.

רשלנות רפואית בלידה – כיצד היא באה לידי ביטוי?

כאשר מדובר על הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה, לרוב הדבר נעשה בעקבות ניהול כושל של הליך הלידה מצידם של צוותי הרפואה בבית היולדות. לעתים מדובר על רשלנות מצד צוות האחים והאחיות ובמקרים אחרים ברשלנות מצד רופא/ה מיילד/ת או רופאים אחרים שהיו מעורבים בהליך.

רשלנות רפואית בלידה תיתכן בכל שלב של הלידה – החל מרגע הקליטה של האם ההרה במחלקת היולדות בבית החולים, דרך הטיפול בצירי הלידה, ביצוע בדיקות ליולדת, או מתן אפידורל, וכלה ברגע האמת – השלב בו מתחילה לידת התינוק בפועל. רשלנות רפואית בלידה עלולה לבוא גם לכלל ביטוי במקרה בו הלידה אינה מתרחשת כמתוכנן ונדרשים הליכי חירום כגון זירוז לידה, ניתוח קיסרי וכן הלאה.

כך או כך, אישה שנפגעה מרשלנות רפואית בכל שלב משלבי הלידה, רשאית לפנות להתייעצות משפטית מול עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין ולהגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה, כפי שנסביר בהמשך.

 

תביעת רשלנות רפואית בלידה – על אילו נזקים ניתן לתבוע?

תביעת רשלנות רפואית בלידה רלוונטית כאשר בריאותם של אישה הרה ו / או תינוקה, נפגעת במסגרת הטיפול הרפואי שמוענק לה לקראת לידת התינוק. עם הנזקים שבגינם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה ניתן למנות מומים שונים שנוצרו בגופו או במוחו של הילוד בעקבות לידה לא תקינה, פגיעות שונות בבריאותה של האם, ואף מוות לעובר או לאם.

תביעת רשלנות רפואית בלידה
תביעת רשלנות רפואית בלידה

העילות להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

אף שהליך הלידה עשוי להיראות כהליך טבעי ופשוט לאנשים רבים, בפועל מדובר בהליך שטומן בחובו סיכונים רבים. רשלנות רפואית בלידה עלולה להתרחש עקב מחדלים מסוגים שונים המהווים כל אחד כשלעצמו, עילה מספקת להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה:

  • היעדרות רופא מחדר היולדות – ברגע שבבדיקות מוקדמות לקראת לידה נצפים קשיים שונים, ורופא בכיר איננו נמצא בחדר היולדות במהלכה, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה, ככל שהלידה מסתבכת ונגרמת פגיעה לעובר או ליולדת עצמה.
  • אי שימוש בכלים מקצועיים בלידה – לידה היא מעמד שנדרשים בו מגוון כלים מקצועיים, בהם נעשה שימוש על פי הצורך למטרות שונות – בין אם לטובת זירוז לידה, לשיפור הסיכויים ללידה תקינה, להקלה על היולדת ועוד. כאשר מתבצע שימוש בכלים מסוימים לתכלית שגויה, או שלא מבוצע שימוש בכלים הרלוונטיים כלל – ייתכן בהחלט שישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה.
  • שיקול דעת מוטעה בבחירת לידה טבעית / ניתוח קיסרי – ניתוח קיסרי הוא צורך שעולה בלא מעט מקרים, כאשר חלק מהם נובעים מתוך מצוקה הצפויה ליילוד או לאם. ברגע שלא הוחלט על ניתוח קיסרי אלא על לידה טבעית, דבר שאכן העמיד את התינוק בפני מצוקה וגרם לנזק, מדובר בדרך כלל לעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה.

 

תביעת רשלנות רפואית בלידה היא הדרך היחידה לקבל פיצוי כספי הולם

כשאנחנו מדברים על החומרה שבה נתפשות עבירות של רשלנות רפואית בלידה, אנחנו מדברים על חומרה שבאה לידי ביטוי בעונשים של תשלומי פיצויים גבוהים במיוחד. כל הליך משפטי של רשלנות רפואית בלידה מסתיים אמנם בגובה אחר של פיצויים, אך חשוב להבין שגובה הפיצויים נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה באם ובבנה או בתה.

כמובן שאת חומרת הפגיעה ניתן להוכיח על ידי אין ספור ממצאים שונים, אולם הסוד הטמון בקבלת פיצויים גבוהים קשור גם בעורך דין רשלנות רפואית.

 

כיצד עורך דין מסייע בהגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שצריך לעמוד לצידכן במסע הארוך מהרגע שבו חוויתן רשלנות רפואית בלידה, ועד הרגע שבו הפרוצדורה תסתיים בפיצוי הכספי שתקבלנה. עורך דין רשלנות רפואית הוא איש המקצוע שמחזיק במיטב הכלים על מנת לסייע לכן לעבור את ההליך המשפטי בצורה כמה שיותר יעילה, ולצאת עם הפיצויים המגיעים לכן.

 

בתביעת רשלנות רפואית בלידה ישנה חשיבות לבניית תיק ראיות מסודר

ההליך המשפטי שיתרחש בבית המשפט עומד לגבות מכן לא מעט אנרגיות, אך על מנת לקצר תהליכים ולהוכיח את טענותיכן – תצטרכנה להצטייד במסמכים רלוונטיים שיוכלו לתמוך בטענה כי התרחשה רשלנות רפואית מצד הגורמים המקצועיים שהיו מעורבים בלידה שלכן.

משום שקיימות רשומות רפואיות רבות שנאספות במהלך ההריון ובזמן הלידה בפרט, ישנה משמעות רבה לבניית תיק ראיות מסודר לקראת ההליך המשפטי. עורך דין רשלנות רפואית שילווה אתכן לאורך כל הדרך, ידע כמובן, מהן האסמכתאות שהתיק חייב לכלול, ואילו רשומות נוספות חשוב להמציא לטובת ביסוס התביעה ומקסום הפיצויים שבית הדין יפסוק לטובת התובעת ובני משפחתה.

 

בסיכומו של דבר

אם נפגעתן מרשלנות רפואית בלידה, חשוב ביותר לפנות בהקדם האפשרי להתייעצות מול עורך דין המתמחה בהגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. זאת על מנת שתוכלנה להעריך את הסיכויים להצלחת תביעתכן מראש. ייצוג משפטי מקצועי של עורך דין המתמחה בהגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה, הוא הדרך הנכונה לפעול למיצוי זכויותיכן מול המערכת הרפואית ולקבלת כל הסעדים להם אתן זכאיות על פי חוק, בעקבות הפגיעה בכן ובילדכן.

תביעת על רשלנות רפואית רלוונטית בעיקר כאשר נגרם נזק כזה או אחר לאישה היולדת או לתינוקה, וזו במסגרת הטיפול הרפואי אותו קיבלה מהצוות הרפואי האחראי עליה. לצערנו, פגיעות רבות עלולות להיות בלתי הפיכות ולהוביל למום הן באם והן בילד, ובמקרים קיצוניים ומצערים אף יותר להוביל למוות.
ישנן מספר עילות לתביעה על רשלנות רפואית בלידה. האחת היא שימוש בכלים לא מקצועיים, בתחילת במהלך ובסוף הלידה עצמה, השנייה היא היעדרות של הרופא מחדר הלידה כאשר הוא נדרש להיות ולטפל בקשיים שצצו, והאחרונה נוגעת לשיקול דעת מוטעה בהמלצה על ניתוח קיסרי או בבחירה בלידה טבעית.
תהליך התביעה כשלעצמו הינו תהליך קשה ועמוס מאד מבחינה פיזית ורגשית, ומדובר במצב קשה אף יותר אם מדובר במקרים קשים של רשלנות רפואית. במקרים כאלה, בניית תיק הוכחות באופן מהיר ימנע מכם את הצורך להתעסק באופן תמידי בתביעה, וכמו כן יזרז גם את הגעתה של התביעה לסיומה.
כפי שנאמר קודם, תביעות הנוגעות לרשלנות רפואית הינן מלוות בקשיים פיזיים ונפשיים רבים, אשר עלולים להכביד על התובעים. במצב כזה, שימוש בעורך דין יכול לסייע לכם לעבור את התהליך הארוך והקשה הזה, וכמובן גם לקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכם כתוצאה מהתביעה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של