תביעת רשלנות רפואית בהריון

תביעת רשלנות רפואית בהריון היא הליך משפטי שנהוג לפתוח בו כאשר אישה נפגעת ממחדל רפואי במהלך הריונה. הכוונה במקרה זה היא לכשל בביצוע אבחון ו / או במתן טיפול רפואי הולם לאישה הרה מצד אנשי מקצוע בתחום הרפואה, ובכללם: רופאים ורופאות, אחים ואחיות, צוותי מעבדות רפואיות וכיוצא באלו.

במקרים כאלו, מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית בהריון ובלידה, כדי להעריך מהם סיכויי ההצלחה של התביעה מבעוד מועד. על המקרים שבהם נהוג להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון ואופי הסיוע המשפטי הנדרש במסגרת ההליך – נרחיב בפרוטרוט בשורות הבאות.

זה יכול לקרות לכל אחת – רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון, היא לצערנו הרב מזמן לא עניין נדיר במדינת ישראל. זהו למעשה מינוח כוללני לשלל סוגי כשלים במתן סעד רפואי לנשים הרות, אשר עלולים להסתכם בגרימת נזקים חמורים ואף בלתי הפיכים לאם ולילוד.

 

רשלנות רפואית בהריון – יש מה לעשות

במקרים של רשלנות רפואית בהריון לא תמיד ניתן להשיב את הגלגל לאחור בפן הבריאותי, אולם המינימום שכן ניתן לעשות הוא לפנות לקבלת סיוע משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון.

בכוחו של עורך דין כאמור לעיל, לסייע לנפגעת להשיג פיצויים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה ולילדה, ולכסות (לפחות במידה חלקית) את ההוצאות הרפואיות שנאלצה לספוג בשל התרשלותם של גורמי הרפואה שטיפלו בה, במילוי תפקידם.

 

באילו מקרים מוצדק להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון?

כאשר גורמים מקצועיים המועסקים בענף הבריאות כושלים במתן טיפול רפואי ראוי לאישה הרה, הם למעשה גורמים עוול לא רק למטופלת עצמה אלא במקרים רבים, גם לעובר אותו היא נושאת ברחמה וגם ליתר בני המשפחה. זה כשלעצמו, עשוי להוות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון לשם קבלת פיצוי כספי על עוגמת נפש.

תביעת רשלנות רפואית בהריון
תביעת רשלנות רפואית בהריון

 

יתר על כן, ישנם מקרים רבים אשר בהם רשלנות רפואית בהריון מובילה גם לסיבוכים רפואיים ליולדת ולצאצאיה, כגון לידת תינוקות בעלי מומים ושלל ליקויים בריאותיים, ובמקרים חמורים במיוחד – אף להפלת העובר. קיימים גם דיווחים על מקרים שבהם נפגעת רשלנות רפואית בהריון לא יכלה להרות בשנית בעקבות הפגיעה שספגה כתוצאה מרשלנות רפואית בהריון.

במקרים כאלו, יש הצדקה להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון גם מטעמים מעשיים, והם הצורך לכסות על ההוצאות הרפואיות בהן נאלצו האישה ההרה ובני משפחתה לשאת בעקבות מחדל שלא הם אחראיים לו.

 

עילות להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון

כשאיש מקצוע בתחום הבריאות פועל בצורה רשלנית במסגרת מתן טיפול רפואי לאישה הרה, הוא כאמור גורם עוול הן לאישה זו והן לתינוק שברחמה. עם המקרים בהם קיימת עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון, ניתן למנות:

  1. אבחון קלוקל או בלתי מדויק של בעיות רפואיות באם או בעובר במהלך ההריון.
  2. אבחנה מאוחרת של ליקויים רפואיים שונים במהלך ההריון.
  3. מתן טיפול רפואי שאינו מתאים ושיבש את המהלך התקין של ההריון.
  4. פגיעה פיזית באם ההרה ו/או בילוד במסגרת מתן טיפול רפואי.

 

אלה הן רק חלק מן הדוגמאות לעילות להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון

נזקים שנגרמו לאם ולילוד עקב רשלנות רפואית בהריון עשויים להותיר את חותמם בנפגעי הרשלנות הרפואית לאורך שנים ואף למשך שארית חייהם, כאשר הטיפול בפגיעות הגופניות עלול להיות כרוך אף בהוצאות כבדות מאוד. לכן ישנה חשיבות רבה ביותר להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון בעזרתו של עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין מסוג זה.

 

מה סך הפיצויים שניתן לקבל בתביעת רשלנות רפואית בהריון?

סכום הפיצויים אותו ניתן לקבל בהגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון עומד במקרים רבים על עשרות אלפי שקלים, ועשוי להאמיר גם למאות אלפי שקלים ואף מיליונים – כתלות בנסיבות המקרה ובחומרת הנזק שנגרם לנפגעים במסגרתו.

 

חשוב לזכור כי תביעת רשלנות רפואית בהריון היא הליך סבוך ומתמשך

אנשים רבים המגישים תביעת רשלנות רפואית בהריון, מניחים משום מה שתביעתם תטופל בהליך מזורז. אולם יש לזכור כי בתי המשפט בישראל מטפלים באינספור תביעות פיצויים במקביל, ולכן מטבע הדברים תביעות עלולות להתארך מעבר למצופה.

יתרה מכך, משפטי רשלנות רפואית בהריון עשויים להתארך אף לנוכח העובדה שמדובר בחומר רפואי מקצועי שהטיפול בו מצריך מעורבות של עדים מומחים שיספקו חוות דעת רפואית מטעם כל אחד מהצדדים. מערכת המשפט אינה מקלה ראש כלל ועיקר במתן הפסיקה בתיקים כאלו, וזוהי סיבה נוספת לכך שתביעת רשלנות רפואית בהריון עלולה לארוך זמן רב מכפי שהתובע הניח מלכתחילה.

יחד עם זאת, בכוחו של עורך דין רשלנות רפואית בהריון לזרז את ההליכים באופן ניכר.

 

שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון? דעו את זכויותיכם!

היה ונפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית בהריון, חשוב במיוחד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון באופן ספציפי. שיחת ייעוץ מול עורך דין בעל מומחיות בתחום זה, תבטיח שתגיעו אל ההליך המשפטי כאשר אתם מודעים היטב למכשולים שעלולים להיקרות בדרככם ולהיערכות לה תידרשו כדי לשפר את סיכויי התביעה להתקבל.

עורך דין רשלנות רפואית בהריון יסייע לכם להעריך מראש האם בהכרח קיימת עילה מוצקה להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון, מה הם סיכויי ההצלחה של התביעה לאור הנסיבות במקרה שלכם, ומהם הצעדים שהחוק מקנה לכם.

 

בשורה התחתונה

עורך דין רשלנות רפואית בהריון הוא הגורם המקצועי אליו עליכם לפנות במידה ונפגעתם מרשלנות של גורמים רפואיים במסגרת ההריון או הלידה. הגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון היא אמנם לא הליך קל בפן הרגשי, אך הוא בהחלט מסייע בהבאתם של האחראים למחדל לדין וקבלת פיצוי כספי הולם לנפגעת ולבני משפחתה, שעשוי לאפשר להם להשתקם.

רשלנות רפואית, ובהריון בפרט, זהו מצב בו הפרט המטופל אינו מקבל את הטיפול המקיף והמטיב אותו הוא אמור לקבל. דבר זה עלול להוביל לפגיעה חמורה במצבו הבריאותי של הפרט באופן ישיר או עקיף. במקרה של הריון, הסכנה הינה לשתי הנפשות יחדיו בשלב זה.
  • מתן טיפול שאינו מתאים למטופלת/לעובר שבבטנה, המשבש את מהלך ההיריון.
  • אבחון של ליקוי הנעשה באיחור, או לחילופין, אבחון אשר אינו תקין/בלתי מדויק.
  • פגיעה ישירה באם או בעוברה במהלך מתן טיפול רפואי.
ישנו מגוון רחב של פגיעות הנוגעות למהלך הריון, ומומלץ להיעזר בעורך דין להערכת עילה לתביעה.
משום שמדובר בחיי אדם, העונשים הניתנים על רשלנות רפואית בהריון הינם גדולים, וכוללים מגוון רחב של אופציות. האופציה המוכרת ביותר היא מתן פיצויים אשר יכול לעמוד על אלפי שקלים, ואף להגיע למיליון ומעלה. מקרים חריגים יגררו גם ענישה הכוללת תקופה של מאסר בפועל.
משום שמדובר בנושא כה רגיש, ישנו ערך רב להגשת תביעה על רשלנות רפואית בזמן הריון. מעבר לכך שתצמצמו את הנזק העתידי שיכול להיגרם לנשים נוספות, תוכלו לקבל פיצויים אשר יעזרו להתמודד עם המצב, ולפצות על הנזק הרב שנגרם לכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של