עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב

כל כלי רכב ממונע בישראל חייב להיות מבוטח בביטוח חובה באחת מחברות הביטוח המציעות פוליסות מסוג זה בשוק הישראלי. נוסף על ביטוח החובה לרכב, ניתן לרכוש ביטוחים נוספים שהם בגדר רשות וביניהם ביטוח צד ג' לרכב.

לאחר רכישת הביטוח אתם אמנם מבוטחים, אך לא הסתיימה העבודה שעליכם לעשות על מנת לקבל את מה שמגיע לכם במידה ותגיעו למצב שאכן יגיע לכם. מתוך הבנה שרוב האנשים, גם כאלה אשר מחזיקים במספר ביטוחים, לא באמת מבינים מה יש לעשות, לשירותכם עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב – מה הוא עושה ומה זה בכלל צד ג' לרכב?

פיצוי המגיע למבוטח כחלק מפוליסת ביטוח צד ג' לרכב, ניתן על מנת לכסות עלויות שהרכב המבוטח גרם לכלי רכב אחר. במידה והנזק שנגרם לו יהיה יחסית קל, הפיצוי צפוי להיות בהתאם די נמוך (לדוגמא – פיצוי על מנת לכסות עלות של מראה שבורה) אל מול נזק חמור שנגרם לרכב אשר עלות הכיסוי שלו יכולה להגיע גם לכמה עשרות אלפי שקלים. גובה הפיצוי גם תלוי במידת המעורבות של חברת הביטוח בהוצאה – חלקית או מלאה.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? פגעתם או גרמתם נזק לרכב אחר? באם יש לכם ביטוח צד ג' לרכב שאיתו פגעתם אתם זכאים לקבל פיצוי! לא יודעים מאיפה להתחיל או כיצד להתקדם? אנחנו כאן בשבילכם, צרו עמנו קשר להתחלת ההליך ולקבלת ליווי לכל אורך הדרך.

עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב

עולם הביטוח הוא עולם מאוד רחב ומעבר למבוטחים עצמם וחברות הביטוח, ישנם בעלי תפקידים אשר מטרתם לסייע ולהקל על ההליך עבור הלקוחות. אחד מאלו הוא עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב אשר מעבר להיותו עורך דין, איש מקצוע בתחום המשפטים, הוא גם מתמחה בתחום הביטוח, ועל כן בעל יתרון משמעותי בהליכי תביעה המתנהלים מול חברות ביטוח.

 

מי הוא צד ג'?

כאשר מדברים על צד ג' בעולם הביטוח הכוונה לכל אדם, או רכוש השייך לאדם, שהוא אינו המבוטח עצמו. כלומר צד א' וצד ב' הם חברת הביטוח והמבוטח. בהקשר של ביטוח רכב מתבצעת הפרדה בין שני סוגים של צד ג' אשר מבוטחים בנפרד.

  1. רכוש – רכוש המוגדר כצד ג' הוא רכב, או סוג רכוש אחר של אדם, אשר ניזוק כתוצאה מפגיעה של הרכב שכן מבוטח
  2. גופני – כאשר אדם, הולך רכב או נוסע ברכב אחר, נפגע כתוצאה מפגיעה של הרכב המבוטח, הוא תחת ההגדרה של צד ג' מבחינה גופנית
עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב
עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב

עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב – מי מבוטח?

אתם אלו שקונים את הביטוח, על כן חשוב שתבינו מה אתם בעצם רוכשים. אמנם כל המידע טמון אצל עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב, אך היכרותכם עם הפרטים חשובה לא פחות. כאשר אתם רוכשים ביטוח צד ג' אתם מבטחים את הצורך העתידי שיכול להיות לכם לשלם מכספכם על מנת לכסות נזקים שתגרמו לרכוש של אדם אחר, בכוונה וגם בשוגג.

 

ביטוח מקיף

כאשר תרכשו ביטוח מקיף, כמעט בכל הפוליסות תקבלו גם ביטוח צד ג' לרכב, אך אתם רשאים גם לרכוש ביטוח צד ג' לרכב ללא כל הכיסויים שביטוח מקיף מציע. מבחינת כדאיות, כנראה שעדיף לכם לרכוש ביטוח מקיף ולהכניס בתוכו את הביטוח עבור צד ג', אך כאשר הרכב יחסית ישן או במצב לא טוב, לעיתים הביטוח המקיף דווקא יהיה חבילה מאוד יקרה הכוללת הרבה כיסויים, ועל כן תוכלו ותעדיפו לרכוש ביטוח צד ג' בודד.

 

מתי עלי לתבוע את הביטוח?

רכשתם בעבר הרחוק את הפוליסה ומצאתם עצמכם בסיטואציה שאתם נדרשים לשלם לאדם אחר בעבור נזק שגרמתם לו. פתאום נזכרתם שאתם בכלל מבוטחים בכיסוי צד ג' ואתם לא בטוחים מה עליכם לעשות מכאן והלאה.

בקיצור – אתם צריכים להגיש תביעה, אך בפועל מדובר בהליך יותר מסובך אשר דורש מכם להכין מסמכים ולעקוב אחר ההוראות שלא תמיד ברורות. ברגע שגרמתם נזק לרכוש של אדם אחר, תוך כדי נהיגה ברכב שלכם, כדי להפעיל את הביטוח בצורה פשוטה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תביעות ביטוח צד ג'.

 

איך תובעים את הביטוח?

זאת בהחלט שאלה שאתם יכולים להשאיר למענה על ידי עורך דין תביעות ביטוח צד ג', אך הנה סקירה קצרה של ההליך.

  1. גרמתם לנזק – אתם, או הרכב שלכם, גרמו לנזק לרכוש של אדם אחר המהווה את הצד השלישי. צד זה דורש מכם לשלם עבור הנזק שגרמתם, בקשה לגיטימית על פי חוק.
  2. הגשת תביעה – מילוי טפסי תביעה באתר של החברה בנוסף להעלאת טפסים נוספים, טפסים אישיים וטפסים נוספים אשר שופכים אור על הנזק
  3. קבלת תשובה – חברת הביטוח תשיב לכם תשובה, מה גובה הפיצוי שמגיע לכם, ואם התביעה בכלל התקבלה כתלות באם היא עומדת בכל תנאי הפוליסה

 

ביטוח צד ג' לנזקים גופניים של אדם שלישי מוכלים במסגרת ביטוח חובה לרכב. לעומת זאת, על מנת לכסות גם מקרים של נזקים לרכוש של צד ג', כדוגמת רכב אחר הניזוק באשמת הנהג ברכב המבוטח.

שילובו של עורך דין תביעות ביטוח צד ג' לרכב, הוא קודם כל הידע הרחב שיש לו בתחום, אך גם שזאת העבודה שלו, ועל כן, תוכלו להתפנות לדברים אחרים במקום להתעסק בהליך התביעה.

אם פגעתם במהלך נהיגה ברכוש של אחר מגיע לכם סיוע מחברת הביטוח לצורך כיסוי העלויות הללו (בתנאי שיש לכם גם ביטוח צד ג' לרכב). עורכי הדין שלנו ישמחו לסייע לכם בהליך התביעה ויוודאו שההליך יבוצע ביעילות, מהירות ובצורה מיטבית.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עורך דין תביעות ביטוח חובה

אמנם בישראל יש כמה ביטוחים שהם בגדר חובה, אך המושג ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר מעוגן בחוק הישראלי כביטוח חובה. מתוך הבנה שנהיגה היא

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

משאית היא ללא ספק אחד מכלי הרכב המרשימים ביותר שניתן לפגוש על הכביש בדרכים. כלי רכב ענק שסוחב ומכיל כמויות מאוד גדולות של ציוד או

עורך דין תביעות ביטוח מונית

נהגי מוניות נתונים לסיכונים רבים מעבר לסיכונים שנהג רכב פרטי נתון אליהם וזאת עקב כך שהוא נמצא שעות רבות על הכביש ופוגש בהרבה אנשים זרים

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?