עורך דין לתביעה בעקבות תאונה

אנשים רבים בישראל מבוטחים בפוליסות ביטוח שונות אשר אמורות לכסות את הוצאותיהם הרפואיות ולפצות אותם בסכום כספי חד פעמי בגין הנזקים שנגרמו להם, במידה ויעברו תאונה. אולם למרבה הצער, רבים גם מגלים על בשרם כי הדרך לקבלת התשלום המיוחל מחברת הביטוח, איננה קלה. בסקירה הבאה נדון בסוגי הביטוחים שלהם ניתן להגיש תביעה בעקבות תאונה, וכיצד עורך דין לתביעה בעקבות תאונה יכול לסייע.

סוגי הביטוחים שמכסים הגשת תביעה בעקבות תאונה

ישנם מספר סוגי ביטוחים שמכסים הגשת תביעה בעקבות תאונה. עם הכיסויים הביטוחיים שניתן לרכוש למטרה זו, ניתן למנות ביטוח נכות מתאונה כנספח ביטוחי המהווה חלק מביטוח תאונות אישיות או נספח לביטוח חיים, וכן פוליסות נכות עצמאיות. ניתן לרכוש ביטוח נכות מתאונה בכל אחת מן הקונסטלציות הללו, ממרבית חברות הביטוח בישראל.

זאת בנוסף למרכיב הנכות בקרן הפנסיה ודמי פגיעה או קצבת נכות שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי. חשוב לדעת כי תנאי הכיסוי הביטוחי במקרה של תאונה, משתנים מפוליסה לפוליסה ומנספח לנספח. למשל כאשר מדובר על תביעה בעקבות תאונה המוגשת במסגרת פוליסת ביטוח תאונות אישיות, יהיה שוני בתנאי הביטוח לעומת כיסוי לתאונות שנרכש כנספח לפוליסת ביטוח חיים או פוליסת מנהלים עם מרכיב של חיסכון.

איך מגישים תביעה בעקבות תאונה?

על מנת לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח בעקבות תאונה, יש להגיש לה טופס תביעה. את טופס התביעה מורידים מאתר האינטרנט של חברת הביטוח שממנה רכשתם את הפוליסה או סעיף הכיסוי הביטוחי לתאונות, ובו ממלאים פרטים בנוגע לתאונה שעברתם והטיפולים שנדרשתם לעבור בעקבותיה. בנוסף יש לצרף לטופס התביעה רשומות רפואיות רלוונטיות לבדיקות ולטיפולים שעברתם בעקבות התאונה.

התיעוד הרפואי החשוב ביותר שעליכם להוסיף לתביעת נכות מתאונה, הוא אישור רופא בו מפורט הנזק שנגרם לכם בעקבות התאונה לרבות אחוזי הנכות שהרופא מעריך כי אתם סובלים מהם. אף שמסמך זה איננו מחייב את המבטחת, חובה לצרף אותו לתביעה וייתכן בהחלט כי הוא ישפיע על החלטתה של חברת הביטוח בעניינכם. את התביעה ניתן להגיש במקרים רבים אונליין או במשלוח דואר רשום לחברת הביטוח.

עורך דין לתביעה בעקבות תאונה
עורך דין לתביעה בעקבות תאונה

כיצד עורך דין לתביעה בעקבות תאונה יכול לסייע במימוש זכויות המבוטח

בישראל קיימים מקרים לא מעטים שבהם אנשים רוכשים ביטוח תאונות ממיטב כספם, אך ברגע האמת מגלים שחברות הביטוח אינן מכירות בזכאותם לקבלת פיצוי כספי במקרה של תאונה אישית שאירעה להם. היה ונקלעתם למצב מצער כזה, מומלץ מאוד לפנות להתייעצות עם עורך דין לתביעה בעקבות תאונה, שיוכל לבחון את פרטי המקרה ולסייע לכם לממש את זכויותיכם במלואן מול המבטחת.

כאשר חברת הביטוח הסרבנית לא נעתרת לבקשתכם בשום תנאי, ניתן גם להגיש כנגדה תביעת פיצויים שתתנהל בבית המשפט. את ההליך המשפטי מוטב שינהל עורך דין תביעות ביטוח שבקיא בכל ההיבטים הרלוונטיים בתביעות מסוג זה.

 

באילו סוגי תאונות דרוש עורך דין לתביעה בעקבות תאונה?

ביטוח תאונות אישיות מטרתו לכסות פגיעות שנגרמו למבוטח במסגרת אירוע בלתי צפוי. זאת בשונה ממחלות שמתפתחות אצל מבוטחים לאורך זמן, שאינן נחשבות כתאונות לעניין הכיסוי הביטוחי הזה. זאת גם במקרים שבהם מחלה מתפתחת בהדרגה כתוצר של נסיבות חיצוניות שאינן בשליטת המבוטח.

כשמדובר על ביטוח נכות מתאונה הנרכש כנספח לפוליסת תאונות אישיות, הדגש הוא על תאונה שהתרחשה בתנאים שאינם תואמים את הסיווג של תאונת עבודה או תאונת דרכים. למשל, אדם שמחליק באמבט בביתו, או מועד ברחוב, ונפצע בשל כך. מאחר וישנן לעתים תאונות שעלולות ליפול "בין הכסאות" מבחינת הסיווג שלהן, יש מקום לערב עורך דין לתביעה בעקבות תאונה כדי להבטיח את מימושן המלא של זכויות המבוטח.

 

איזה פיצוי ניתן לקבל באמצעות עורך דין לתביעה בעקבות תאונה?

במסגרת הגשת תביעות ביטוח נכות מתאונה, החברה המבטחת אמורה לספק למבוטחים כיסוי של ההוצאות הרפואיות השונות שנגרמו להם בעקבות התאונה שעברו והטיפול הרפואי שנדרש בעקבותיה, לרבות פיצוי במקרי נכות חלקית או מלאה, שמחייבת אשפוז או טיפולים מתמשכים המגבילים את כושר העבודה של המבוטח.

בעזרת עורך דין לתביעה בעקבות תאונה, ניתן לקבל מהמבטחת בפוליסת תאונות אישיות, פיצוי בסכום חד פעמי בהתאם לשיעור הנכות שנקבע למבוטח.

 

עורך דין לתביעה בעקבות תאונה מסייע ביישוב מחלוקות על אחוזי הנכות מול חברת הביטוח

במקרים שבהם המבוטח שמגיש תביעת ביטוח נכות מתאונה סובל מנכות קבועה בהיקף חלקי, חברת הביטוח תשלם לו אחוז יחסי בלבד מתוך סכום הפיצוי לו הוא זכאי על פי תנאי הפוליסה. זאת בהתאם לאחוז הנכות שנקבע למבוטח.

לעומת זאת, במקרים בהם המבוטח שמגיש תביעת ביטוח נכות מתאונה סובל מנכות קבועה ומלאה – חברת הביטוח תשלם לו את סכום הפיצוי המלא שמגיע לו בהתאם לתנאי הביטוח. אך מה קורה במצב בו חברת הביטוח טוענת לאחוזי נכות חלקיים בעוד שהרופא של המבוטח טוען לנכות מלאה? זהו המקום בו עורך דין לתביעה בעקבות תאונה יכול לסייע ביישוב המחלוקת מול חברת הביטוח בכלים משפטיים.

חברת הביטוח קובעת את אחוזי הנכות של המבוטח בתביעת ביטוח נכות מתאונה בעזרת רופא מוסמך המתמחה בסוג הפגיעה המדווחת. לצורך העניין, כשמבוטח סופג פגיעה אורטופדית בעקבות התאונה שעבר, הוא יבדק מול אורטופד. לחילופין – במקרה של פגיעת ראייה, המבוטח ייבדק בידי רופא עיניים, וכן הלאה.

אחוזי הנכות למבוטח נקבעים לפי טבלת אחוזי הנכות של המוסד לביטוח לאומי, שידועה בתור טבלת "קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה", ומופיעה בתקנות הביטוח הלאומי. לעתים כאשר ביטוח הנכות מתאונה נרכש כנספח ביטוחי לפוליסת תאונות אישיות או ביטוח חיים, ישנן בתנאי הנספח לפוליסה פגיעות מסוגים מסוימים שלהן חברת הביטוח מייחסת אחוזי נכות משלה.

אולם מדובר ברשימה יחסית מצומצמת, כאשר עבור שאר סוגי הפגיעות שאינם מפורטים בתנאי הפוליסה, נקבעים, כאמור, אחוזי נכות בהתאם לטבלה של המוסד לביטוח הלאומי.

 

בשורה התחתונה

בקרות תאונה, במקרים רבים חברות הביטוח עושות כמיטב יכולתן בכדי להימנע מתשלום הפיצוי שמגיע למבוטח. לכן אם עברתם תאונה חשוב לפנות בהקדם להתייעצות משפטית מקצועית עם עורך דין לתביעה בעקבות תאונה, על מנת להבטיח כי תקבלו את הכספים המגיעים לכם מחברת הביטוח שלכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח תלמידים

כאשר ילדינו מבלים במסגרות החינוכיות שלהם אין לנו שליטה אמיתית על מעשיהם, וקשה לנו להבטיח את שלומם ובטחונם. בדיוק מסיבה זו, נדרשים מוסדות הלימוד בישראל

עורך דין לתביעה בעקבות מחלה קשה

לחברות ביטוח יש נטיה לערום קשיים על מבוטחיהן, בבואם לממש את פוליסות הביטוח שרכשו ממיטב כספם. אין זה שונה גם במקרה בו אדם חולה במחלה

מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות

תביעת ביטוח תאונות אישיות היא תביעה ביטוחית שנוהגים להגיש מבוטחים בפוליסת ביטוח תאונות אישיות. הגשת תביעת תאונות אישיות מאפשרת למבוטח לקבל פיצוי בסכום חד פעמי

תביעת החזרים בגין תאונות אישיות

הגשת תביעת החזרים בגין תאונות אישיות מאפשרת לאדם שנפגע בתאונה אישית לקבל החזר כספי בסכום חד פעמי קבוע, בגין הוצאותיו הרפואיות והסיעודיות בעקבות האירוע הביטוחי

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?