מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון.

אך זאת לא תמיד מספיק, ואנשים רבים נזקקים לטיפולי שיניים אסתטיים או טיפולים הכרחיים על מנת לשמור עליהן בריאות ויפות. טיפולים אלו יכולים להיות מכוסים בביטוחים פרטיים אשר מאפשרים לקבל החזר על הוצאות טיפולי שיניים, הנה מדריך תביעת ביטוח שיניים שיעשה לכם הרבה סדר בבלאגן.

פיצוי על פגיעה בשיניים, אשר מכוסות בכיסוי ביטוחי מתאים, תלוי בחומרת הפגיעה שנגרמה לשיניים, בעלויות הטיפולים שנדרש אליהן המבוטח וגם פשוט בתנאי הפוליסה.

בגלל שטיפולי שיניים יכולים להיות מאוד מסובכים ולהגיע לאלפי, ואפילו עשרות אלפי שקלים, ובהתאם לכך, גם הפיצוי שיגיע מחברת הביטוח. כמובן שזאת בתנאי שהוגשה תביעה לחברת הביטוח ונמצאה זכאות לכך.

אמנם שיניים לא בהכרח משתקות התנהלות של אדם בחיי היומיום אך הן עדיין יכולות להיות מכוסות בביטוח אשר יאפשר לכם לתבוע ולקבל פיצוי. את זה כדאי מאוד לעשות בליווי של איש מקצוע אשר מתמחה בתחום ויודע כיצד להשיג כמה שיותר בעבור המקרה שקרה לכם. אל תצאו לדרך לבד וצרו איתנו קשר.

מדריך תביעת ביטוח שיניים

עולם השיניים רחב מאוד ואיתו גם עולם ביטוח השיניים הפרטי והממלכתי שמגיע במסגרת הביטוח הלאומי. באם אתם מבוטחים בביטוח שיניים אתם וודאי יודעים שיש המון כיסויים ואפשרויות בחירה בהרכבת הפוליסה שלכם. במסגרת מדריך תביעת ביטוח שיניים נתמקד בכמה דברים נפוצים שיש במסגרת ביטוח שיניים.

תביעת ביטוח למימון טיפולים בהסדר סביר כי לחברת הביטוח שלכם יש הסדר עם מכוני טיפולים ומרפאות אשר נותנים מענה למצבים רפואיים מורכבים שיכולים לפקוד את השיניים שלכם. עבור טיפולים בהסדר חברות הביטוח משתתפות במימון של הטיפול באופן שגם דורש השתתפות עצמית שלכם, או אפילו לא דורש כלל, הכל בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם. תביעת ביטוח שיניים במקרה זה לא יהיה לכם אפילו צורך להגיש את התביעה אלא פשוט לקבוע תור במקום בו יש הסדר.
תביעת ביטוח למימון טיפולים מיוחדים גם אם יש לחברת הביטוח הסדר עם מרפאה מסוימת אין זה אומר שכל הטיפולים בה מכוסים אוטומטית ועבור טיפולים מיוחדים, תצטרכו לבקש אישור מראש מחברת הביטוח שלכם. אישור זה יכול להיות מורכב לקבל וכאן כבר כדאי לשלב איש מקצוע אשר ישיג את האישור עבורכם. לאחר קבלת האישור תוכלו לפנות לטיפול ולהיות בטוחים כי תקבלו מימון כפי שהובטח לכם והוגדר בפוליסה.
תביעת ביטוח שיניים להחזר הוצאות לא תמיד הטיפול בהכרח מתוכנן וגם לא תמיד מרוצים ממרפאות ההסדר ועל כן, גם מקרים אלו עשויים להיות מכוסים והם דורשים את התביעה המוכרת מביטוחים אחרים. במקרה זה יש צורך להגיש בקשה להחזר הוצאות ובהתאם לתנאי הפוליסה היא תישקל ויוחלט באם להחזיר למבוטח את הכסף או לא לקבל את הבקשה.
מדריך תביעת ביטוח שיניים
מדריך תביעת ביטוח שיניים

בודקים מה יש בהסדר

לפני שניגשים לטיפול, בוחרים רופא ותאריך, חשוב קודם כל להבין אילו רופאים וטיפולים יש בהסדר כדי שיחסכו לכם כסף. סמכו על חברת הביטוח שלכם שבחרה עבורכם שירותים איכותיים ומקצועיים ותרגישו בנוח לבחור באחד מתוכם.

ככה תוכלו לחסוך הרבה כסף וגם את התביעה העתידית שתדרוש מכם בירוקרטיות. לרוב, חברות הביטוח מציגות בצורה נוחה מה קיים בהסדר, עליכם פשוט לדעת היכן לחפש.

 

איך מגישים תביעת ביטוח שיניים

כמובן שישנו שוני בין חברת ביטוח אחת לאחרת אך באופן כללי, אופן הגשת התביעה דומה ומתחיל בהגשת טופס אינטרנטי הכולל פרטים אישיים של המבוטח ומסמכים נוספים. אלו לפי דרישת חברת הביטוח ובאופן כללי כדאי שתשמרו כל טופס ומסמך אשר יוכל לשרת אתכם בהמשך. הנה כמה דוגמאות לדברים שכדאי לשמור.

  1. קבלות על הוצאות רפואיות
  2. סיכומים רפואיים
  3. חוות דעת של רופאים
  4. תוצאות של בדיקות רפואיות שבוצעו

 

לא תמיד כדאי לנצל את הביטוח

נתון שלא תמיד ברור לכולם הוא האם בכלל כדאי לתבוע את הביטוח הפרטי שלכם כדי לקבל החזר. לעיתים, תביעות קודמות גורמות לתביעות הבאות להיות מורכבות או אפילו לביטוח עצמו להתייקר, לכן, יכול להיות כי כאשר איש מקצוע יסתכל על המאזן של כדאיות, הוא לא ימצא את התביעה כדאית מבחינת כמה שתוכלו להרוויח אל מול כמה שזה יכול לעלות לכם בעתיד. זאת כמובן לא גורף ומשתנה ועל כן, חובה להתייעץ עם איש מקצוע!

 

המלצת המדריך – מתייעצים עם איש מקצוע

גם אם אתם מרגישים מוכנים לצאת לדרך, תמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע, הן אם מדובר בטיפול בסיסי וכמובן באם מדובר בטיפול מורכב. תביעת ביטוח שיניים תהיה בהתאם לתנאים של הפוליסה ולהליכים שחברת הביטוח דורשת.

אנשי מקצוע יתנו לכם את הידע והניסיון שסביר כי אין לכם (אלא אם כן אתם תובעים סדרתיים של חברות ביטוח בנושא שיניים). אל תוותרו על ייעוץ, זה יחסוך לכם הרבה זמן וכאבי ראש.

תביעות ביטוח שיניים לאחר שכבר בוצע הטיפול תהיה על מנת להחזיר הוצאות וחייבת להיות מלווה במסמכים אשר מראים את ההוצאה שהייתה ומוכיחים כי היא הייתה נדרשת.

לעומת זאת, ניתן לבחור בטיפול אשר ממומן על ידי חברת הביטוח, או לפחות בהשתתפות חלקית שלו, לאור כך שהוא בהסדר של חברת הביטוח עם המרפאה או הרופא הזה.

התעסקות עם ביטוח שיניים יכולה להיות מאוד מסובכת ולא ברורה ועל כן, אנחנו כאן בשבילכם! כל שעליכם לעשות הוא ליצור עמנו קשר ולקבל סיוע מקצועי ומנוסה בכל הליך שתצטרכו בהתאם לטיפול אותו הייתם או תצטרכו לעבור ולפוליסות שקיימות לכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?