מדריך תביעת ביטוח סיעודי

עולם הביטוח רחב מאוד החל מהביטוח הלאומי הממלכתי אשר ניתן לאזרחי המדינה בהתאם לתשלום חודשי ועד למגוון עצום של ביטוחים פרטיים הניתנים על ידי חברות הביטוח הפרטיות.

לחברות הביטוח יש המון כיסויים להציע עבור כל מיני מקרים שעשויים לקרות לאנשים עקב תאונה, מחלה או כל מקרה אחר שישפיע על הבריאות והתפקוד שלהם. כחלק מביטוחים אלו קיים ביטוח סיעודי, לפניכם מדריך תביעת ביטוח סיעודי כך שתדעו מה לעשות ומה לא.

ביטוח סיעודי נותן מענה לאנשים אשר הופכים סיעודיים בעקבות אירוע רפואי או תאונה ונותרים ללא יכולת להתקיים בעצמם.

בגלל שביטוח סיעודי מגיע בעקבות היות אדם סיעודי וזקוק לעזרה, הפיצוי אשר יקבל מגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים על מנת לפצות כמה שאפשר את האדם אשר לפתע נהיה סיעודי וזקוק לעזרה. כמובן שעזרה מקצועית מאנשים שמבינים בתחום תגרום לכך שהפיצוי יהיה כמה שיותר גדול.

לכל שאלה, התייעצות או בעיה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר על מנת לקבל עזרה מאנשי מקצוע מומחים ומנוסים שישיגו לכם פיצוי שיעזור לכם להתמודד ולשלם בעבור עזרה וטיפולים. אין סיבה שתתחילו ותתקדמו בתהליך לבד אם תוכלו לעשות את זה איתנו, מחכים לשמוע מכם!

ביטוח סיעודי – מה הוא?

כטבע האדם אנשים מגיעים לגילאים מבוגרים, מזדקנים ונזקקים הרבה יותר לעזרה מאחרים ולטיפולים מיוחדים שגם יכולים להיות יקרים. במקביל לכך, סביר כי בגילאים אלו הם גם יפסיקו לעבוד ועל כן, יתקשו לשלם בעבור כל הטיפולים והעזרה שהם צריכים.

הביטוח הסיעודי מגיע בצורת פיצוי כספי גדול אשר מטרתו לסייע בכל ההוצאות הללו, בעצם משלמים בעבור פוליסת הביטוח הסיעודי כל חודש בהתאם לתנאים ומקבלים פיצוי כספי גדול כאשר מוגדרים סיעודי.

 

אדם סיעודי – מי הוא?

תביעת הביטוח וקבלת הפיצוי ניתנת רק כאשר אדם נהיה סיעודי על פי התנאים שמוגדרים בחברות הביטוח. באופן כללי אדם צריך לא להיות מסוגל לבצע מספר מסוים של פעולות מתוך רשימת הפעולות המוגדרות כבסיסיות ויומיומיות, ביניהן אפשר למצוא פעולות כדוגמת. באם יש לאדם קושי לבצע יותר מ-50 אחוז מהפעולות הנקובות הוא מוגדר סיעודי.

  1. רחצה
  2. אכילה
  3. שתייה
  4. הליכה
  5. ישיבה
  6. קימה
מדריך תביעת ביטוח סיעודי
מדריך תביעת ביטוח סיעודי

מתוך הבנה כי אלו פעולות בסיסיות שכאשר אדם לא יכול לבצע אותן הוא חייב עזרה צמודה, או לפחות בתדירות גבוהה, זאת עולה הרבה כסף ומטרתו של הביטוח הסיעודי לסייע בכך. חוץ מהפעולות הללו, גם במקרים של תשישות נפש (אלצהיימר) ניתן להפעיל את הביטוח ולקבל את הפיצוי.

 

קבלת הפיצוי

כאמור, קבלת הפיצוי ניתנת רק למי שמוגדר כסיעודי על ידי חברת הביטוח ומרגע שאושרה הזכאות למבוטח על ידי חברת הביטוח מגיע לו פיצוי לפי התנאים. כדי לסייע לאנשים הסיעודיים להתמודד עם המצב תינתן להם קצבה חודשית אשר קבועה ותלויה בגיל שבו הצטרף המבוטח לביטוח סיעודי. ישנן שלוש מדרגות גיל אשר משפיעות על סכום הקצבה שתינתן.

  1. עד גיל 49
  2. מגיל 50 ועד גיל 59
  3. מגיל 60 ומעלה

 

נוסף על הגיל בו הצטרף המבוטח לביטוח הסיעודי ישנה חשיבות גם למיקום בו המבוטח גר בין אם הוא גר בביתו או במוסד לאנשים סיעודיים. כאשר אדם שוהה במוסד הסכום אשר יקבל יהיה גבוה יותר לאור כך שעליו גם לשלם בעבור השהות במוסד וגם בעבור טיפולים או עזרה, אפילו גובה הקצבה מוכפל כאשר מדובר בשהות במוסד.

 

הגשת תביעה לקבלת הקצבה

כדי לקבל את הקצבה צריך להגיש תביעה לחברת הביטוח בה האדם מבוטח בביטוח סיעודי. הגשת התביעה מתבצעת בטופס אינטרנטי בו ממלאים את הפרטים האישיים של המבוטח וגם את המידע הרפואי אשר נדרש על מנת לאשר את הזכאות לביטוח הסיעודי. לעיתים יידרש גם לגשת לבדיקה מיוחדת אשר תוודא את המצב התפקודי של הבן אדם ותקבע אם הוא אכן סיעודי.

 

הצטרפות לביטוח סיעודי

אחד הדברים שאנשים רבים שואלים עצמם הוא מתי הזמן הנכון להצטרף לביטוח סיעודי כך שיהיה הכי כדאי שאפשר. בגלל שיש שוני גדול בקצבה אותה יקבל המבוטח בעת שיצטרך לכך בין הגילאים, באם יש לכם אפשרות עדיף מבחינת תכנון קדימה להצטרף מוקדם וכך גם בהתאם תעלה הקצבה החודשית שתינתן. גובה התשלום שיש לשלם בכל חודש נמוך יותר ככל שגילו של המבוטח צעיר יותר, כך שאתם גם משלמים פחות וגם תקבלו יותר.

 

עזרה סיעודית אחרת

חשוב שתדעו שחוץ מביטוח סיעודי בחברת ביטוח פרטית ישנם עוד דרכים שניתן לקבל סיוע לאחר שאדם הוגדר סיעודי. זאת כמובן מהביטוח הלאומי אשר נותן קצבאות לאלו שצריכים זאת וגם דרך קופת החולים של המבוטח.

אך ביטוח סיעודי מובטח לכם במסגרת התשלום, אתם יודעים מראש כמה תקבלו ובאילו תנאים והתשלום החודשי שאתם משלמים בהתחלה מותאמים למצב הבריאותי שלכם. כמו כן, יכול להיות כי מדובר בסכום הרבה יותר גדול.

 

ביטוח סיעודי דרך קופת החולים

קופות החולים מציעות לחברים בהן ביטוח סיעודי קבוצתי אשר נבנה על פי התנאים שלהן ובהתאם גם עשוי להשתנות, יש צורך בתשלום נוסף על מנת להיות חלק מהביטוח הסיעודי הקבוצתי שנותנות חברות הביטוח.

תנאי הפוליסה אינם משתנים בין קופות החולים אך כן יכול להיות שינוי בין המחיר שמציעות החברות ללקוחות וכמובן, באיכות השירות אותו נותנות החברות.

הפעלתו של הביטוח הסיעודי מלווה בהרבה לחץ ומועקה נפשית בשל הפיכתו של אדם לסיעודי והדרדרות במצבו הבריאותי וסביר שגם הנפשי. אל תתמודדו עם כל זה לבד ופנו אלינו שנוכל לסייע לפחות בתהליך תביעת הביטוח וקבלת הפיצוי שמגיע לכם בהתאם לתנאים של החברה שלכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי בישראל מבטח כל אזרח ודורש תשלום חודשי כתלות בגובה השכר ובמאפיינים נוספים ובתמורה מכסה את המבוטחים מפני מקרים כמו אבטלה, נכות, תאונות ועוד.

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים

אנשים רבים, בהגיעם לגיל מבוגר, מתקשים לבצע פעולות בסיסיות אשר מונעות מהן להתנהל באופן שגרתי ועצמאי. בעזרת עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים ניתן להגיש

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קבוצתי

ביטוח סיעודי קבוצתי הוא פוליסה ביטוחית המוצעת ללקוחות קופות החולים מתוך הבנה כי הביטוח הסיעודי הפרטי יקר מאוד ולא מתאים לכולם. עורך דין תביעת ביטוח

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים

ביטוח סיעודי הוא פוליסה אשר מבטיחה למבוטח קצבה חודשית בשלב שבו יהיה סיעודי ויצטרך סיוע כלכלי כדי להתמודד עם המצב. כאשר מדובר בביטוח סיעודי לילדים

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?