מדריך תביעת ביטוח תלמידים

כאשר ילדינו מבלים במסגרות החינוכיות שלהם אין לנו שליטה אמיתית על מעשיהם, וקשה לנו להבטיח את שלומם ובטחונם. בדיוק מסיבה זו, נדרשים מוסדות הלימוד בישראל לבטח את תלמידיהם. מכאן עולות הסוגיות: איזה כיסוי מעניק ביטוח תלמידים, באילו מקרים יש להגיש תביעת ביטוח תלמידים, ומה קורה אם חברת הביטוח מקשה על התלמיד והוריו בקבלת פיצוי הולם? כל התשובות לשאלות החשובות הללו, במדריך שלפניכם.

מהי תביעת ביטוח תלמידים?

מאחר ומגוון אירועים עלולים לקרות בזמן שהילדים שלנו נמצאים בבית הספר, בגן, או במסגרות חיצוניות מטעמם, קיים החוק לביטוח תלמידים. החוק הזה מבטיח ככל הניתן את הפיצויים שאותם יקבלו התלמידים בקרות אירוע ביטוחי לסוגיו.

פוליסת ביטוח תלמידים מספקת כיסוי ביטוחי בגין פגיעות גוף המתרחשות במסגרת תאונה שאירעה בתחומי המסגרת החינוכית ומחוץ לה – למשל, במקרה של פעילות חוץ המתקיימת מטעם בית הספר. היה ותלמיד נפצע בתאונה שאירעה בהקשר לפעילות של בית ספרו הוא או הוריו יהיו זכאים לתשלום פיצויים,אם נגרמו לו בשל כך נכות זמנית או קבועה, נזקי שיניים, ואף מוות.

די בקיומה של פוליסת ביטוח תלמידים בבית הספר על מנת שניתן יהיה להגיש תביעת ביטוח תלמידים ולקבל פיצוי לילד בקרות תאונה, מבלי שיהיה צורך להוכיח את קיומה של רשלנות.

מתי נהוג להגיש תביעת ביטוח תלמידים?

אם תחשבו על זה, את מרבית הזמן הילדים שלכם מבלים במסגרות החינוכיות, כמו הגן או בית הספר, חטיבות הביניים או התיכונים. זמן זה הוא חלון זמן פוטנציאלי לתאונות שונות, שעלולות להוביל לשלל פגיעות ונזקי גוף לילדים במוסד החינוכי, בין אם בזמן השיעור, במהלך ההפסקה, בזמן טיול או סיור שנערך מחוץ לגן או לבתי הספר השונים, וכיוצא באלו.

ברגע שנגרם נזק גופני כלשהו לתלמיד או תלמידה, מן הראוי לקחת בחשבון את האפשרות של הגשת תביעת ביטוח תלמידים.

 

תביעת ביטוח תלמידים בגין פגיעה בשטחי בית הספר

התלמידים לוקחים חלק בפעילויות שונות המתרחשות הן בשטח הכיתה, בשטח החצר, במסדרונות בית הספר, ובשטחים נוספים בבית הספר. כל אחד מהשטחים הללו טומן בחובו פוטנציאל לפגיעות שונות שעלולות להותיר תלמידים עם נזקים גופניים, בדרגות חומרה משתנות.

בין אם תלמיד ניזוק מפגיעה של חפץ חד ובולט, מקטטה עם תלמידים אחרים, או מכל סיבה אחרת, ברגע שאותו תלמיד נפגע פיסית, יש מקום להגיש תביעת ביטוח תלמידים לקבלת פיצוי כספי הולם.

מדריך תביעת ביטוח תלמידים
מדריך תביעת ביטוח תלמידים

אילו סוגים של אירועים ביטוחיים מכוסים במסגרת ביטוח תלמידים?

קיימים שיעורים במסגרת בית הספר או הגן שחורגים מהמסגרת המקובלת של תלמידים ישובים ומורים שעומדים בקדמת הכיתה. שיעורים כמו שיעורי ספורט, שבהם נעשה שימוש בכדורים, גומיות, ארגז קפיצה ועוד, שיעורים חופשיים שבהם ניתנת לתלמידים הזדמנות לבחור בעצמם משחקים ופעילויות ועוד – כל אלו הם שיעורים בעלי פוטנציאל לפגיעה פיזית בתלמידים.

גם בשל שיעורים כאלו, האופציה של תביעת ביטוח תלמידים היא אופציה שחשוב לקחת בחשבון.

 

האם ניתן להגיש תביעת ביטוח תלמידים גם בגין פגיעה מחוץ לשטחי המוסד החינוכי?

תביעת ביטוח תלמידים יכולה גם להיות רלוונטית לפעילויות שמתקיימות מחוץ לגן או לבית הספר. ידוע שעל מנת לגוון את שנת הלימודים, משתבצות במערכת השנתית מגוון פעילויות כמו טיולים שנתיים, סיורים, ביקור במוזיאונים, ימי שדה ועוד, שמעשירות את הילדים בצורה מדהימה. נזקים גופניים שעלולים להתרחש במסגרת הפעילויות הללו הם נזקים שעלולים גם הם להוביל לתביעת ביטוח תלמידים.

 

מה קורה לאחר שמגישים לחברת הביטוח תביעת ביטוח תלמידים?

ברגע שנפתחת תביעת ביטוח תלמידים, מתחיל סבב של חקירות ובירורים שנעשים מטעם חברת הביטוח. בלשון המעטה, ניתן לומר שחברות הביטוח לא ממהרות לקבל את התביעות כהרף עין ולשלם את כספי הפיצויים עבורן, להיפך – הן לא פעם מציבות מגוון מכשולים ואתגרים על מנת שהתביעה אכן תוכל להתבסס, ובהתאם ישוחררו ממנה הכספים. על מנת להפוך את ההליך זריז ומקצועי יותר, כדאי לשלב עורך דין תביעות ביטוח תלמידים בעניין.

 

אילו שירותים מספק עורך דין במסגרת תביעת ביטוח תלמידים?

עורך דין תביעות ביטוח באופן כללי, ועל אחת כמה וכמה עורך דין תביעת ביטוח תלמידים שעוסק בעניין באופן ספציפי, הוא איש מקצוע שיודע בדיוק איך להתמודד עם חברת הביטוח, בין אם בשלב פתיחת התביעה ובין אם לכל אורכה.

עורך דין תביעת ביטוח תלמידים יכול להוביל אתכם בדרך, להסביר לכם בדיוק אילו מסמכים תצטרכו לאסוף, על אילו טפסים לחתום, אילו ראיות יכולות להפוך את התביעה מוצקה ואיתנה יותר, וכמובן לייצג אתכם בצורה טובה אל מול חברת הביטוח. לידע והניסיון של עורך דין תביעות ביטוח אין שום תחליף, ולכן כדאי שהוא יהיה לצידכם בדרך.

 

מה ניתן לעשות אם חברת הביטוח מערימה קשיים בתביעת ביטוח תלמידים?

גם כשמדובר על תביעת ביטוח תלמידים, חברות הביטוח אינן מהססות לערום קשיים על התובעים. אין זה פלא לאור העובדה שחברות הביטוח שואפות תמיד למקסם רווחים ולשמור על כספן, ואילו אתם כתובעים, מגיעים עם אינטרס הפוך לחלוטין והוא – לקבל את הכספים ממנה כפיצוי על הנזקים הגופניים שנגרמו לילדכם.

אולם ברגע שמלווה את ההליך עורך דין תביעת ביטוח תלמידים, לא צריך להיות לכם כל חשש להגיע להליך המשפטי ולדרוש את מימוש זכויותיכם הביטוחיות.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי מעורך דין בהגשת תביעת ביטוח תלמידים

בהגשת תביעת ביטוח תלמידים לעתים אין מנוס אלא לפנות להליכים משפטיים כנגד חברת הביטוח, במקרה כזה מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח, שילווה אתכם לאורך ההליך המשפטי וייצג את האינטרסים שלכם ושל ילדכם. זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח את מיצוי זכויותיכם מול חברת הביטוח וקבלת פיצוי כספי הולם בגין הנזק שנגרם ליקיריכם. בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
תביעת ביטוח משלחות תלמידים לחו"ל

הסדרת הביטוח למשלחות תלמידים לחו"ל מהווה תנאי בסיסי והכרחי לצאתן מן הארץ, ומשלחות שאין להן ביטוח – אינן רשאיות לצאת את גבולות ישראל. ברגעים שבהם

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?