מדריך תביעת ביטוח רכב

כנראה שכולכם יודעים באופן בסיסי לפחות מה הוא ביטוח רכב בשל העובדה שהוא חובה במדינת ישראל ונהיגה בלעדיו היא עבירה על החוק. בהמשך לכך, שכנראה שעוד פחות מכם יודעים באמת איך תובעים את חברת הביטוח, איך באמת מקבלים פיצוי מהחברה ואפילו שאלות פשוטות יותר כמו אילו סוגי ביטוחים קיימים ועל מה חשוב לשים לב כשרוכשים ביטוח לרכב. לצורך כך הכנו לכם מדריך תביעת ביטוח רכב.

מדריך תביעת ביטוח רכב אמנם יכול לספק לכם הוראות איך תובעים חברת ביטוח אך לא ניתן לקבוע באופן גורף עבור כל תביעה כמה כסף היא תשיג מחברת הביטוח. כן ניתן לומר כי תביעות ביטוח יכולות להיגמר בפיצוי של מאות אלפי שקלים וזאת אפשרי במקרה שהנזק שנגרם לרכב הוא חמור מאוד והתיקון שלו עולה המון כסף (עוד יותר במקרים שבהם הרכב נהרס לגמרי ונדרש חדש).

אל תהססו ליצור איתנו קשר על מנת לקבל את כל המידע הדרוש בעת רכישת ביטוח רכב אך כמובן גם בעת תביעת חברת הביטוח כחלק מנזק שנגרם לכם, לרכב שלכם או לצד שלישי. תביעה איכותית בהתאם גם תשיג פיצוי גבוה שיביא לכך שלא תצטרכו להתמודד לבד עם הנזק הכלכלי.

 

מדריך תביעת ביטוח רכב

ברוכים הבאים להסבר של מדריך תביעת ביטוח רכב. עולם ביטוח הרכב, למרות שהוא חובה ועל כן משותף לכל האנשים אשר נוהגים, עדיין אפוף באי ודאות ולעיתים גם מהירתעות מהבירוקרטיה שחברות הביטוח דורשות על מנת באמת לקבל פיצוי. אל דאגה! ההליך לא באמת כל כך מסובך ומעקב אחר ההוראות יקל עליכם עוד יותר את התביעה וכמובן גם את קבלת הפיצוי.

איפה מתחילים?

לאחר שעברתם תאונה או חוויתם נזק כתוצאה מנהיגה ברכב שלכם, אתם זכאים להתחיל בהליך תביעת חברת הביטוח שלכם. בשלב הראשון כדאי לברר את הזכאות שלכם לקבלת פיצוי לפי התנאים בפוליסה. לדוגמא – באם אתם מבוטחים בביטוח חובה (המבטח רק נזקי גוף) ואתם מעוניינים לקבל סיוע בכיסוי עלויות עבור מראת האוטו שלכם שנשברה, אין לתביעה שלכם עילה ועל כן מדריך תביעת ביטוח רכב אינו רלוונטי עבורכם בשלב זה.

 

אילו ביטוחים קיימים?

  1. ביטוח חובה – בגדר חוק לרכוש אותו עבור כל כלי רכב ממונע, מבטח ומכסה עלויות של נזקי גוף הנגרמו לנהג, לנוסעים ברכב או להולך רגע שנפגע מהרכב.
  2. ביטוח מקיף – מתווסף על ביטוח החובה, והוא ביטוח רשות. כולל כיסויים נוספים אשר עשויים לקרות כדוגמת פריצה לרכב, אובדן מפתח וצורך בשירותי גרירה או שירותי דרך אחרים.
  3. ביטוח צד ג' – ניתן כחלק מביטוח מקיף אשר ניתן לרכושו גם בנפרד, מבטח רכוש של צד שלישי ומכסה את התשלום שהמבוטח צריך להעביר לבעל הרכוש במקרה שפגע בו.
מדריך תביעת ביטוח רכב
מדריך תביעת ביטוח רכב

איך מגישים תביעה?

בהנחה שהנזק שנגרם לכם אכן תואם את הביטוח שלכם, תוכלו להמשיך הלאה עם מדריך תביעת ביטוח רכב אל שלב הגשת התביעה. כל חברת ביטוח מבקשת מלקוחותיה לבצע הליך שונה אך בגדול מדובר בהגשת טופס תביעה אשר עליכם למלא ולשלוח לחברת הביטוח (לרוב מדובר בהליך אינטרנטי נגיש ודי פשוט). הטופס כולל התייחסות לפרטים אישיים של המבוטח והרכב אך גם דורש לפרט את המקרה.

 

עזרה בשירות מדריך תביעת ביטוח רכב

למרות שהגשת התביעה היא כביכול פשוטה וחברות הביטוח מנסות להנגיש אותה כמה שאפשר, עדיין ישנה חשיבות גבוהה למה שמפורט בטופס ולמסמכים שמלווים אליה. מדריך תביעת ביטוח רכב ממליץ להיעזר באיש מקצוע אשר מבין בתחום, בייחוד עורך דין המתמחה גם בחוק הישראלי וגם בביטוחי הרכב.

לרוב הפיצוי שתקבלו בסיוע של איש מקצוע יהיה גבוה יותר ועל כן, משתלם לשלם בעבור שכר הטרחה שלו על מנת להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי גבוה.

 

מה השלב הבא?

הגשתם תביעה לחברת הביטוח, השלב הבא שיש לבצע על פי מדריך תביעת ביטוח רכב הוא לא אחר מאשר שלב ההמתנה. התביעה שלכם נבדקת ונחקרת אצל חברת הביטוח ואתם צפויים לקבל תשובה על פי תנאי החברה בה אתם מבוטחים.

התשובה אליה אתם מחכים היא גודל ההשתתפות העצמית שאתם צריכים לשלם, גובה הפיצוי שהחברה נותנת לכם בעקבות המקרה, וגם תנאים אשר מוזילים את ההשתתפות העצמית או מעלים את גובה הפיצוי.

 

מוסך הסדר

על מנת באמת לקבל פיצוי גבוה והשתתפות עצמית נמוכה, מראש כדאי לפנות לתקן את הרכש במוסך הסדר. כוונתו של מדריך תביעת ביטוח רכב במוסך הסדר היא למוסכים אשר לחברת הביטוח שלכם יש הסדר איתם. תוכלו לעיין ברשימת המוסכים הללו באתר של חברת הביטוח שלכם או לשוחח עם נציג שירות.

בכל מקרה, למרות שזה מעט זר מהמוסך שלכם, סמכו על החברה שלכם שהיא בדקה ובחרה בקפידה את המוסך, ובכל מקרה, אם אתם מחפשים מחיר זול זאת בהחלט הדרך לכך.

באם אתם נדרשים להגיש תביעה לחברת הביטוח שלכם מומלץ מאוד שתעקבו אחר מדריך תביעת ביטוח רכב. השקיעו בשלב הגשת התביעה, גם אם זה אומר להתייעץ ולהיעזר באיש מקצוע, תקנו את הרכב שלכם רק במוסכי הסדר אשר חברותה ביטוח בתמורה מוזילות את ההשתתפות העצמית שלכם ותעדו כל הליך או טיפול שאתם מבצעים על מנת שתוכלו להציג ולהוכיח זאת לחברת הביטוח בעת הצורך.

בכל מקרה – התייעצו עם איש מקצוע, יכול להיות שמדובר בסכומי כסף גדולים מאוד. בהצלחה!

 

המסר העיקרי שניתן להבין מקריאת מדריך תביעת ביטוח רכב הוא שחשוב להתייעץ עם איש מקצוע, אנחנו עושים את ההבדל! לשירותכם אנשי מקצוע אמינים ובעלי ניסיון ולכם כל שנותר, על מנת לצלוח את התביעה, הוא ליצור אתנו קשר כבר עכשיו. מחכים לשמוע מכם!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עורך דין תביעות ביטוח חובה

אמנם בישראל יש כמה ביטוחים שהם בגדר חובה, אך המושג ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר מעוגן בחוק הישראלי כביטוח חובה. מתוך הבנה שנהיגה היא

עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

משאית היא ללא ספק אחד מכלי הרכב המרשימים ביותר שניתן לפגוש על הכביש בדרכים. כלי רכב ענק שסוחב ומכיל כמויות מאוד גדולות של ציוד או

עורך דין תביעות ביטוח מונית

נהגי מוניות נתונים לסיכונים רבים מעבר לסיכונים שנהג רכב פרטי נתון אליהם וזאת עקב כך שהוא נמצא שעות רבות על הכביש ופוגש בהרבה אנשים זרים

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?