שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון"

כל אחד ואחת מאיתנו שלוקחים חלק בשוק העבודה, מודעים לכך שקיימות לא מעט זכויות שמגיע לעובד השכיר לממשן. במקביל לידיעת העובדים, גם המנהלים השונים של מקומות העבודה אמורים לדעת בדיוק לאילו זכויות הם צריכים לדאוג, ולהוציאן אל הפועל באופן מלא במסגרת ההעסקה של העובדים.

בין אם מדובר על תשלומים לקרנות הפנסיה, תשלומי מיסים, תשלומי ביטוח לאומי, הענקת ימי חופש כחוק, ימי מחלה ועוד – קיימים לא מעט דברים שצריכים להישמר באופן מוחלט במסגרת יחסי עובדים ומעבידים. אחת הסוגיות המורכבות ביותר בעניין הזה הינה הסוגיה בנושא של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון", ולכן חשבנו שיהיה נכון להרים את הכפפה ולחקור את העניין הזה קצת יותר לעומק.

"מנהל" העובד ב"משרת אמון" – למה בעצם מתכוונים כאן?

על מנת שנוכל לצלול פנימה בהמשך, חשוב שנתחיל מנקודת היסוד הבסיסית ביותר, והיא מהו "מנהל" העובד ב"משרת אמון". אם כן, ניתן להבחין בכך שכל מקום עבודה מחזיק בכמה דרגים של עובדים, וביניהם הדרג הניהולי והדרג הזוטר.

כאשר מדברים על "מנהל" העובד ב"משרת אמון", מדברים בדרך כלל על עובדים שקודמו לתפקיד ניהולי, שבמסגרתו הם צריכים להקדיש שעות נוספות, אל מעבר לשעות העבודה המקובלות שלהם, על מנת לבצע את תפקידם כהלכה.

 

שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון" – נושא בעייתי

העובד הזוטר, שאינו ממלא שום תפקיד ניהולי מסוג כזה או אחר, יודע שהוא זכאי לקבל תשלום עבור שעות נוספות שבהן הוא עובד. בחלוף מספר השעות החוקי לעבודה, הן בימי חול והן בימי שבת וחג, זכאי העובד לקבל תשלום גבוה יותר עבור שעות העבודה הנוספות שלו – בשעתיים הנוספות הראשונות גמול של 125%, ואילו בשעות שלאחריהן 150%.

לעומת זאת, עובדים שמתפקדים בתור מנהלים אינן תמיד זוכים לזכויות האלו. מדובר כאן על תחום אפור, שהדין עבורו ניתן באופן ספציפי עבור כל מקרה בנפרד.

 

הסוגיות שעולות בהקשר של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון"

מצד המעסיקים, עולות טענות שונות כלפי הנושא. המעסיקים טוענים, לא פעם, שעצם התפקיד הניהולי שאותו ממלא ה"מנהל" העובד ב"משרת אמון" מעניק לו מלכתחילה שכר גבוה יותר, ולכן הוא סוג של "כולל בתוכו" גם את השעות הנוספות שאותן הוא עובד.

שעות נוספות גם ל''מנהל'' העובד ב''משרת אמון''
שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון"

טענה זו מלווה לא מעט מעסיקים שניצבים בפני בית המשפט, בתביעות בנושא. כמו כן, מדברים המעסיקים על יכולת השליטה הניתנת למנהלים בעניין שעות העבודה שלהם, דבר שלא יסולא בפז, ויכול לשרת אותם לשם איזון שעות העבודה שלהם לאורך השבוע.

 

לא כל מנהל בפועל הוא מנהל גם בהגדרה החוקית

על מנת לחמוק מתשלום של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון", התחילו לא מעט מעסיקים לפזר ביתר קלות תפקידים ניהוליים לעובדיהם. ניתן לראות בשנים האחרונות צמיחה גדולה בתחום הניהול, שכן עובדים מתקדמים לכדי תפקידי ניהול כמו מנהלי מוצר, מנהלי צוותים ועוד.

המעסיקים, לא פעם, עושים את צעד הקידום הזה על מנת לחמוק מתשלומים של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון", וכאן בדיוק מתחילות הבעיות. מדוע? ובכן, העניין הוא כזה – "מנהל" העובד ב"משרת אמון" זכאי, במרבית הפעמים, לקבלת תשלום עבור שעות העבודה הנוספות שלו. כן, זה עד כדי כך פשוט.

תביעת מעסיק בגין אי תשלום שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון"

במקרים כאלו, בהם נעשית התחמקות ברורה של המעסיק מתשלום של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון", יכול העובד לתבוע את מעסיקיו. התביעה צריכה להיעשות בסיוע של עורך דין דיני עבודה, משום שרק כך היא יכולה להנות ממלוא הכלים והידע הקיימים בתחום. עובד שניצב בפני סיטואציה של אי קבלת תשלום עבור שעות נוספות, יכול לשלוח מכתב התראה למעסיקיו, מכתב שישלח על ידי עורך דין דיני עבודה.

 

שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון": לאן תביעה כזו יכולה להגיע?

ברגע שעובד תובע את מעסיקיו בגין אי תשלום שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד במשרת אמון", הדבר יכול להסתעף לכמה וכמה אפשרויות. ראשית, חשוב להבין שהעובד נכנס להליך משפטי ארוך, שיכול להתפרש על פני תקופת זמן ארוכה מאוד – במצב הטוב חודשים, ובמצב הפחות טוב שנים. משום שכך, חשוב להצטייד במלוא הסבלנות והאיפוק לאורך ההליך.

מכאן, הסיטואציה יכולה להתגלגל לכדי זכייה בתביעה או הפסד בתביעה – בהתאם לאופיו של ההליך המשפטי וניהולו בפועל.

 

כיצד עורך דין דיני עבודה יכול להוביל להצלחה בתביעה בנושא זה?

תפקידו של עורך דין דיני עבודה בהליכים משפטיים בנושא של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון" יהיה תפקיד פשוט מאוד – לעשות כל מה שביכולתו על מנת להוציא את הצדק לאור.

ברגע שהעובד סובל מאי קבלת התשלומים המגיעים לו, הוא יצטרך להגיע להליך המשפטי כאשר הוא מצויד במגוון ראיות והוכחות, שיוכלו מצד אחד לפרוש בפני שופטי בית המשפט את דרישות התפקיד ואת ביצועו בפועל, ומצד שני להוכיח את אי קבלת התשלומים.

 

תביעה על שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון" – לא עושים זאת לבד

עובדים שנכנסים אל תוך הליך משפטי אל מול מעסיקיהם, צריכים לקחת בחשבון שהם יוצאים לדרך אל מול חברות גדולות, ולפעמים אף תאגידי ענק. משום שהחברות מצוידות באנשי מקצוע משל עצמן, ועורך דין דיני עבודה יהיה חלק בלתי נפרד גם מהצד שלהן בתביעה, חשוב לגשת להליך המשפטי עם עורך דין דיני עבודה מקצועי, אמין, מומלץ ובעל ניסיון.

ככל שיקפיד העובד על בחירת עורך דין דיני עבודה שמבין את משמעות התביעה, את הנסיבות שהובילו לפתיחתה, ואת הנושא המדובר, כך יוכל העובד להיות שקט יותר בנוגע להליך המשפטי שאליו הוא ניגש.

 

שמירה על זכויותיכם בתור עובדים עם עורך דין דיני עבודה

בסופו של דבר, בין אם מדובר על הנושא של שעות נוספות גם ל"מנהל" העובד ב"משרת אמון", ובין אם מדובר על כל נושא אחר שקשור בדיני עבודה – עורך דין דיני עבודה הוא בדיוק האיש שאותו אתם צריכים לצידכם לאורך המסע.

היות והמסע הזה עלול להיות מתיש, מעייף ולא פעם קשה מבחינה נפשית, חשוב שילווה אתכם איש מקצוע קר רוח, שלא לוקח ללב את ההסתעפויות השונות של ההליך המשפטי, ויודע להתמודד עם כל סיטואציה בצורה לא פחות ממצויינת. הדבר החשוב ביותר הוא לא לוותר על שום זכות שלכם, ולא לפחד להתמודד עם הליך משפטי לשם ההגנה על הזכויות המגיעות לכם מתוקף החוק. בהצלחה!

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.