שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר

אחרי תקופת הקורונה הארוכה כל כך, החיים שלנו מתחילים לחזור להיות כפי שהיו: המסעדות חוזרות, הברים חוזרים, הקניונים נפתחים מחדש, ושגרת העבודה והלימודים של רובנו הולכת ומזכירה יותר ויותר את הזמנים שלפני המשבר הארוך. בהתאם, לא מעט אנשים מחפשים לעצמם מקומות עבודה חדשים, ומנסים להשתלב מחדש בשוק העבודה.

כמובן, גם כיום, מעסיקים בישראל עדיין נדרשים לממש את כלל הזכויות של עובדיהם, וביניהן, תשלום שכר עבודה. במסגרת המאמר הבא נבחן מה קורה במקרה של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר, הרקע להתרחשותו של מצב כזה, איך אפשר להתמודד עם התרחיש הלא נעים, והאופן בו עורך דין דיני עבודה יכול לסייע.

בין אם אתם חיילים משוחררים או סטודנטים שמחפשים עבודה בבר או מעסיקים בעלי ברים – את המידע שלפניכם חשוב מאוד לקרוא ולהכיר.

עבודה היא עבודה היא עבודה: כל משמרת היא בתשלום

הנושא של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר הוא נושא כואב אצל לא מעט עובדים. מיד נגיע לדבר כאן על הפרטים הגדולים והקטנים ביותר כאחד, אולם בתור נקודת התחלה אנחנו כבר יכולים לספר לכם שכל רגע שבו אתם עובדים במקום העבודה שלכם הוא רגע שמגיע לכם לקבל עבורו תשלום.

בין אם מדובר על תקופת הכשרה, השתלמויות שונות, התלמדויות או הכנות – כל אלו אמורים להביא איתם תשלום הולם, כפי שקבוע בחוק וכפי שנקבע ביניכם לבין המעסיק שלכם.

 

שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר – מה זה בעצם אומר?

לצערנו, לא מעט מעסיקים מרשים לעצמם להעסיק כל מיני עובדים תחת דרישות הזויות שאינן קבילות בשום אופן בחוקי העבודה: תקופת הכשרה וניסיון על חשבון העובד, משמרות ראשונות בשכר מגוחך שנמצא מתחת לשכר המינימום, אי תשלום על נסיעות בתקופת העבודה הראשונה ועוד.

כל ההתנהגויות האלו, שפוגעות באופן ישיר בעובדים, הן בגדר התנהלות בלתי תקינה בראי החוק במדינת ישראל, שיכולה בהחלט להוביל לנקיטת הליכים משפטיים חמורים ביותר כנגד מעסיקים. יש לזכור כי מבחינת החוק בארץ, שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר מהווה עילה קבילה להגשת תביעה של העובד, ולהגשת תלונה ביחידת האכיפה של חוקי העבודה.

שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר
שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר

מדוע שתתרחש סיטואציה של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר?

אין ספק שחלק גדול מהמעסיקים מתנהל בצורה הוגנת עם העניין הזה, אבל קיימים עדיין מעסיקים שמנסים "לעגל פינות" ולהקל על עצמם עם כמה שפחות תשלומים. באופן הזה, הם מרשים לעצמם להציב לעובדים החדשים עובדות מופרכות, כמו הכשרות ללא תשלום, ותחילת התשלום רק לאחר הקבלה לעבודה – בתום תקופת ההכשרה וההתלמדות.

מדובר על סיטואציה שנובעת מחוסר הוגנות של המעסיק, ולעיתים מתוך חוסר היכרות שלו עם החוק.

 

שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר: אי ידיעה אינה פוטרת מעונש

לעיתים, על מנת להצדיק את עצמם, טוענים המעסיקים כי אין הם ידעו שמחובתם לשלם לעובדים עבור תקופת ההכשרה בבר. כמובן שאי ידיעה אינה פוטרת מעונש, ולכן בית המשפט אינו מהסס להכריע בדיונים מסוג זה לטובת העובד התובע, ולהטיל על המעסיקים עונשי פיצויים גבוהים.

חשוב לדעת שתביעות בגין שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר הן תביעות שאותן ניתן להגיש בתקופת זמן של עד 7 שנים מרגע ביצוע העבירה על ידי המעסיק.

כך עורך דין דיני עבודה יכול לסייע במקרה של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר?

עורך דין דיני עבודה נכנס לתמונה ברגע שמתרחשת סיטואציה של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר. על מנת שהעובד יוכל למקסם את התוצאות של ההליך המשפטי שאליו הוא פונה, הוא זכאי שיעמוד לצידו עורך דין דיני עבודה שמכיר את החוק על בוריו. הידיעה המוחלטת שלו את החוק, מסייעת לעורך דין דיני עבודה ולעובד התובע לצאת לדרך משפטית עם מגוון ראיות והוכחות, שיוכלו להוביל להכרעה לטובתם.

 

גם מעסיקים זקוקים לשירותיו של עורך דין דיני עבודה

מעסיקים זקוקים לסיוע מטעם עורך דין דיני עבודה בשתי סיטואציות עיקריות, כאשר הראשונה מביניהן היא רגע האמת של ההליך המשפטי. ברגע שעובד פותח בתביעה כנגד המעסיק, המעסיק צריך לעשות כל שביכולתו על מנת להגן על עצמו.

בין אם המעסיק יכול להוכיח את עצם העובדה ששילם לעובד בעבור תקופת הכשרה בבר, ובין אם הוא לא יכול להוכיח אותה אך יכול להקטין בדרך זו או אחרת את היקף הפיצויים שאותם הוא יצטרך לשלם לעובד – עורך דין דיני עבודה יוכל להדריך אותו כיצד לעשות זאת בחכמה, לסייע לו באיסוף ההוכחות שיחזקו את טענותיו, ולייצג אותו בצורה הראויה ביותר.

 

ליווי מטעם עורך דין דיני עבודה חיוני אף עבור מי שמעסיק עובדים מזדמנים

הסיטואציה השניה שבה עורך דין דיני עבודה הוא רלוונטי עבור המעסיק, היא הזמן השוטף של פעילות הבר. ברגע שהמעסיק מחזיק לצידו עורך דין דיני עבודה שיכול לייעץ לו, לשקף בפניו את הזכויות של העובדים שאותן הוא צריך למלא, ולהדריך אותו על פי חוקי העבודה השונים – המעסיק מצמצם באופן דרמטי את הסיכוי לעבור על החוק, ולתת פתח לעובדים להגיש נגדו תביעות בנושאים שונים.

במיוחד בנושאים כמו שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר, שהם נושאים שעלולים להוביל לפיצויים גבוהים – שווה להבטיח כמה שיותר מראש את קיום הזכויות של העובדים במלואן.

 

כיצד שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר יכול להשפיע על עתיד העובד?

העובד זכאי לקבלת כל מיני זכויות שתלויות בוותק שלו במקום העבודה – זכויות כמו דמי הבראה, הפרשת תשלומים לקרן הפנסיה, צבירת ימי חופשה, צבירת ימי מחלה ועוד. ברגע שהעובד מתמודד עם סיטואציה של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר, הזכויות הללו עלולות להיפגע גם הן, ולמעשה עלול להיווצר מצב שבו העובד מאבד חלקים ניכרים מהזכויות המגיעות לו במקום העבודה.

מהסיבה הזו בדיוק, קיימת חשיבות גדולה לנושא, ועורך דין דיני עבודה הוא מי שיכול להבטיח שעובדים שנקלעים לסיטואציות בנושא הזה – יוכלו להיחלץ מהן עם הפיצויים המגיעים להם.

 

בשורה התחתונה

ברגע שמייצג אתכם איש מקצוע כמו עורך דין דיני עבודה, בין אם אתם מגיעים מהצד של העובד ובין אם אתם מגיעים מהצד של המעסיק, אתם יכולים להיות בטוחים שהזכויות שלכם יתממשו כהלכה. התמודדות עצמאית עם הנושא הזה עלולה להיות מורכבת, מסובכת, ארוכה, מסורבלת ולא מקצועית, אך סיוע מטעם עורך דין דיני עבודה הופך את ההתמודדות להרבה יותר פשוטה ובטוחה.

אם גם אתם מתמודדים עם סיטואציה של שכר שלא שולם על תקופת הכשרה בבר – זה הזמן שלכם לתאם פגישת ייעוץ ולצאת לדרך.

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.