חופשה ושחרור משירות לחיילי מילואים בתקופת אבל

כישראלים, רובינו בעל מכנה משותף אחד (לפחות) – כולנו (או לפחות רובינו) צריכים וצריכות להתגייס לצבא בגיל 18. המסלול חיים הישראלי הממוצע מתחיל בסיום התיכון, התגייסות לצבא, טיול אחרי צבא ואז מתחילים לחשוב מה הלאה. כולנו זוכרים את הרגע שעלינו לאוטובוס בבקו"ם, קיבלנו מדים, התחלנו טירונות, עשינו קורס, הכשרה, נכנסו לשירות הסדיר, עשינו עוד קורס, עוד קצת סדיר, ואז סוף סוף – השחרור מהצבא. כמו שכולנו יודעים הסיפור לא נגמר כאן. הרי, יש עוד מילואים באופק.

חשוב שתזכרו שכחיילי מילואים התנאים שלכם שונים מאלו של חיילי הסדיר ועליכם לדעת זאת. יש לכם זכויות, והצבא מכיר ומתחשב בסיבות אישיות שונות שמשפיעות על שירות המילואים.

 

את מי מזמנים למילואים, לאן ועד מתי?

כאמור, חיילים לאחר השירות הסדיר שלהם משובצים באופן אוטומטי (פרט לחיילים שנאמר להם ביום השחרור שהם פטורים משירות מילואים) בכוחות המילואים של צה"ל כאשר חלק מהחיילים משובצים לאותן יחידות בהן שירתו במהלך השירות הסדיר שלהם, ואילו אחרים משובצים ביחידות אחרות לפי צרכי המערכת. המילואים תפקידם לתגבר את חיילי הסדיר במצבי חירום, מבצעים, ולפעמים אף לתגבר בסדר היום השוטף ולאימונים.

בחוק המילואים נקבע שניתן לזמן למילואים גברים עד גיל 40 במידה והם חיילים, קצינים ניתן לזמן עד גיל 45 וישנם תפקידים ספציפיים אליהם ניתן לזמן עד לגיל 49. נשים (רווקות) לעומת זאת משרתות במילואים  עד גיל 38, או לחלופין עד הריון ראשון, או הורות – מה שמגיע קודם.

הקריאה למילואים נעשית על ידי צו קריאה לשירות מילואים. כלומר, מכתב ובו מצוינים תקופת המילואים ומקומם. כמו כן, ניתן לזמן חייל בחירום על ידי צו 8, ללא התרעה מוקדמת. במידה וקיבלתם צו קריאה, ושירות המילואים אינו מסתדר לכם, מסיבות אישיות, רפואיות או אחרות עליכם או לדבר עם הולת"ם, זוהי הוועדה לתיאום מילואים או לחלופין (לעיתים ניתן לעשות את שתי הפעולות במקביל) להגיש טופס 58, זהו טופס כללי לבקשות של שחרור, קיצור, איחור, פיצול או הקדמת שירות המילואים מסיבות שונות.

יש אנשים שהמילואים מהווים עבורם חופש מהשגרה היומיומית, מהמשפחה, מהעבודה ולמעשה המילואים הם מפגש חברתי עם החבר'ה מהצבא. יש אנשים שפחות אוהבים את המילואים ומעדיפים להישאר בשגרה. אבל, יש תקופות שלשתי הקבוצות המילואים פשוט לא מתאימים ויש לבקש חופש או שחרור. אחד המקרים האלו, הוא בימי אבל.

לכן, אם את\ה נמצאים באבל, ונקראתם לשירות מילואים, אתם צריכים לדעת מה הזכויות המגיעות לכם מבחינת שירות המילואים והאפשרות לבקש להשתחרר מהמילואים או לבקש, לכל הפחות, חופשה.

 

אז מה מגיע לכם?

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת הוא שבמידה וקרוב משפחה שלכם מדרגה ראשונה נפטר, אתם יכולים לדחות את המילואים לתקופה של שלושים ימים ממועד הפטירה של אותו קרוב משפחה.

בהצלחה ושלא תדעו עוד צער.

חופשה ושחרור משירות לחיילי מילואים בתקופת אבל
חופשה ושחרור משירות לחיילי מילואים בתקופת אבל

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!