שחרור משירות מילואים ביום הגיוס מסיבות רפואיות

אם אתם גרים במדינת ישראל, כנראה שאתם הולכים להתגייס או התגייסתם לצבא. מגיע גיל 18, וכל ילד או ילדה יודעים שזה הרגע לעצור את החיים הרגילים לכמה שנים ולשרת בצה"ל. מגיע יום הגיוס, נוסעים לבקו"ם, פרפרים בבטן, מתחילים מילואים, קורס, הכשרה, סדיר, שבתות, חגים, עוד קורס, עוד שבתות ואז – משתחררים. אחרי השחרור יש אנחת רווחה, חופש, טיול, עבודה, לימודים…. ואז – מילואים.

בישראל, לפי חוק המילואים, גברים חיילים מחויבים לשרת במילואים עד גיל 40, קצינים עד גיל 45 וישנם תפקידים ספציפיים המצוינים בחוק שניתן לזמן עד גיל 49. נשים לעומת זאת, ניתן לזמן עד גיל 38, או לחלופים עד היריון \ הורות, מה שמגיע ראשון.

אז בחזרה אליכם – אתם חיים את חייכם, ואז לפתע מגיע צו מילואים ואתם כבר אורזים תיק, מגהצים את המדים, מתכוננים נפשית לראות את כולם, או פשוט מתכוננים לחזרה הקצרה לצה"ל, רק שפתאום, באופן לא צפוי, יש לכם בעיה רפואית שמונעת ממכם למלא את צו המילואים. איך מקבלים אישור לשחרור מצו מילואים ביום הגיוס לאור סיבות רפואיות שונות למיניהן? נעבור עכשיו שלב שלב שתצטרכו לעבור על מנת לקבל שחרור כזה מהמילואים.

 

אז, מה עושים – איך מקבלים שחרור מילואים ביום הגיוס מסיבות רפואיות?

  1. להתייצב ביחידה – כמובן, בהנחה שאתם מסוגלים. במידה ואתם לא מסוגלים להתייצב – אתם יכולים לדלג ישירות לסעיף מספר שתיים. במידה ואתם מסוגלים מבחינה רפואית להתייצב ביחידתכם, עליכם לעשות זאת, להודיע על הבעיה הרפואית שלכם ועל הרצון להשתחרר משירות המילואים ולבקש לראות את הרופא של היחידה. הרופא יבדוק אתכם ולבסוף יחליט האם אתם אכן לא כשירים לביצוע צו המילואים לאור הבעיה הרפואית שלכם.
  2. אם אתם לא מסוגלים להתייצב ביחידה – לצו המילואים שלכם מצורף טופס 525 – טופס אישור רפואי – אותו עליכם להביא אתכם לרופא האזרחי המטפל שלכם. במקביל, תודיעו ליחידה על הבעיה הרפואית, על הכוונה שלכם להשתחרר משירות המילואים ותתנו פרטים שיאפשרו ליחידה התקשרות אתכם. לאחר מכן, העביר לרופא ביחידת המילואים בה אתם משרתים את האסמכתאות הרפואיות לבעייתכם ואת טופס 525 כמובן. חשוב לדעת שהמועד המאוחר ביותר להעביר את הטפסים לרופא היחידה הוא עד השעה 13:00 במועד ההתייצבות לצו המילואים ולא יאוחר מכך.
  3. לאחר שהרופא ביחידת המילואים ייבחן את בקשתכם – אם הרופא החליט לאשר את בקשתכם וכי אתם אכן אינם כשירים לשירות המילואים, הוא יעביר את המידע יחד עם תקופת ההחלמה הרצויה למפקד שלכם במילואים והמפקד שלכם יעביר לכם את האישור לשחרורכם משירות המילואים הקרב. הודעה זו מהמפקד היא קריטית. שכן, ללא הודעה כזו, אינכם משוחררים רשמית מהמילואים. לכן, שימו לב שהשחרור נעשה לפי שרשרת תפקידים זו וגם אם הרופא אמר לכם שהוא מאשר את בקשתכם, אל תוותרו על אישור פורמאלי מהמפקד.

המון בהצלחה ורק בריאות!

 

שחרור משירות מילואים ביום הגיוס מסיבות רפואיות
שחרור משירות מילואים ביום הגיוס מסיבות רפואיות

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!