שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד

חלק בלתי נפרד מהשירות הצבאי, שירות החובה במדינת ישראל, הוא שירות המילואים שמגיע לאחר השחרור. לשירות המילואים קיימים כל מיני פטורים המאפשרם לסיים את השירות, אך כל מי שאינו בעל פטור כזה – מחוייב לשירות המילואים, ועליו להתייצב אל מול כל קריאה לשירות כזה. אמנם, ישנה אפשרות לשחרור משירות המילואים בגין מגוון של סיבות. שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד הוא אחת הסיבות האלו, ובה נדון במאמר הבא.

 

שירות מילואים במדינת ישראל

מדינת ישראל מוצבת מדי פעם ופעם, ובתדירות די גבוהה לצערנו, במגוון סיטואציות המחייבות אותה לגייס אל שורותיה את חיילי המילואים. מבצעים ומלחמות הם מצבים די תדירים במדינה, וחיילי המילואים מהווים כוח חשוב ומשמעותי, המסייע לצבא להתמודד בסיטואציות הקשות האלו. לחיילי המילואים נערכים אימונים מדי פעם ופעם, על מנת לשמור אותם בכושר פיזי ולשמר את הידע שלהם לתפקיד.

 

שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד – כל מה שצריך לדעת

היות וחיילי המילואים הם, לפחות בחלק מהמקרים, נשואים ואף בעלי משפחות – ניתנות מספר זכויות אותן ניתן לממש במצבים מסויימים. שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד הוא אחד המצבים הנפוצים בהם זכאי החייל לקבל שחרור.

שחרור משירות מילואים יינתן למשך 30 יום מיום הלידה, לחייל המילואים שנולד לו ילד. חשוב לדעת שהשחרור משירות המילואים אינו כולל שחרור מצווי 8, הם צווי חירום המחייבים את כל חיילי המילואים להתייצב, ללא תלות במגוון סיבות כמו לידת ילד, אימוץ ועוד.

 

איך מקבלים שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד?

חשוב להכיר את ההליך הברור אותו יש לבצע על מנת לקבל שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד. בארגון גדול עם כל כך הרבה טפסים – דעו בדיוק מה לבקש, על מנת לזרז תהליכים ולקבל את מבוקשכם.

ראשית יש למלא את טופס 58. הטופס הוא למעשה טופס בקשה אותו אפשר למלא עבור מגוון צרכים, אחד מהם הוא שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד. בתום מילוי הטופס, הקפידו למלא גם את חלק ב', וחתמו עליו.

אל הטופס יש לצרף מכתב בו תפרטו את סיבת הבקשה לשחרור. את המכתב והטופס שלחו יחד אל היחידה בה אתם משרתים בשירות המילואים שלכם. אופציה נוספת לשליחת המכתב והטופס היא באמצעות מוקדי השירות לחיילי המילואים, או בראשי התיבות – מושל"ם.

 

כמה זמן אצטרך לחכות לתשובה?

בהתאם לתאריך בו הבקשה הוגשה, יוערך זמן קבלת התשובה. אם תגישו את הטופס בתקופה של עד עשרת הימים שלפני תחילת השירות, או לפני, תקבלו תשובה תוך עשרה ימים. טופס שהוגש במהלך אותם עשרה ימים שלפני תאריך השירות, התשובה אליו תתקבל בזמן של עד יום לפני תאריך השירות הנוכחי. אם כבר התחלתם את שירות המילואים ורק אז הגשתם את הטופס, התשובה צפויה להתקבל בתוך 72 שעות מרגע שהגשתם את הבקשה.

מרגע קבלת ההחלטה, תקבלו צו חדש תוך 96 שעות. משך צו זה בהכרח לא יעלה על משך הזימון הראשון, אותו זימון בעקבותיו הגשתם את הבקשה לשחרור.

שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד הוא קריטי גם לכם וגם למשפחתכם. חשוב לדעת מה הזכויות שלכם, ולדעת מה הדרך לקבל אותן ולהנות מהן. הקפידו למלא את הטופס כראוי ולשלוח אותו כמה שיותר מהר, והכי חשוב – שיהיה במזל טוב!

שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד
שחרור משירות מילואים בגין לידת ילד

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!