שחרור חייל מילואים שבת זוגו עוברת טיפולי פוריות

יום הגיוס, לחץ, התרגשות, בקו"ם, מדים, טירונות, קורס, הכשרה, חפיפה, סדיר, עוד קורס, שבתות ואז סוף סוך מגיע ה – שחרור. אז אתם משתחררים מהצבא ומנסים להבין מה הלאה – טיול, לימודים אולי עבודה. רק שכולנו יודעים שהסיפור שלכם עם הצבא לא נגמר כאן, יש לכם עוד דרך ארוכה לצעוד ביחד – מילואים. ישנם שני סוגי אנשים – כאלו שאוהבים מילואים, רואים אותם כחופשה, מפגש עם החבר'ה מהצבא, שקט מהשגרה היומיומית, וכאלה שמעדיפים את השגרה והבית. יחד עם זאת, יש זמנים ששני סוגי האנשים יעדיפו לדחות את שירות המילואים לזמן אחר, מתאים יותר. למשל, כשבת הזוג שלכם צריכה אתכם.

אז במידה ואתם חיילים משרתים מילואים בת הזוג שלכם עוברת טיפולי פוריות, אתם במקום הנכון. דבר ראשון נתחיל מהסוף להתחלה ונגיד שאתם זכאיים לשחרור משירות מילואים. זמן השחרור תלוי בטיפול הפוריות בת הזוג שלכם עוברת.

טיפול הפרייה במרפאה – אם בת הזוג שלכם עוברת טיפול הפרייה במרפאה, אתם זכאיים לשחרור ממילואים לתקופה של חמישה ימים סך הכל הנמדדים מיומיים לפני הביוץ ושלושה ימים לאחר הביוץ.

טיפול הפרייה חוץ גופית – אם בת הזוג שלכם עוברת טיפול הפריה חוץ גופית אתם זכאיים לשחרור ממילואים לתקופה של עשרה ימים המורכבים משלושה ימים לפני הביוץ ועד לשבעה ימים לאחר מכן.

 

איך מקבלים שחרור מהמילואים בפועל במקרה שבת הזוג שלכם עוברת טיפול פוריות?

קודם כל – עליכם להכיר את טופס 58, אותו תצטרכו להגיש. זהו טופס כללי דרכו מגישים בקשה לשחרור, קיצור, פיצול, דחייה, או הקדמה של מילואים מסיבות שונות: אישיות, משפחתיות, כלכליות או סטודנטיאליות. את הטופס ניתן למלא אונליין דרך אתר המילואים. עליכם למלא את חלק ב' של הטופס ולצרף חתימה שלכם. כמו כן, תדרשו לצרף מסמכים רלוונטיים כגון אישור רפואי שניתן על ידי גניקולוג שיכלול את התאריך בו צפויה בת הזוג שלכם לבייץ, על מנת שיוכלו לחשב את ימי החופש. במידה וקיבלתם תשובה שאתם משוחררים משירות המילואים תדעו שאתם משוחררים מכל שירות שהוא לזמן שקיבלתם בו את האישור. כמו כן, במידה ומדובר בצו 8 אינכם זכאיים לשחרור משירות המילואים.

הגשתם בקשה לשחרור מהמילואים, מה הלאה?

התשובה צריכה להגיע עד עשרה ימים מיום הגשתה, במישה והגשתם אותה עשרה ימים או יותר לפני תחילת צו המילואים. במידה והגשתם את הבקשה בפחות מכך, תשובה תתקבל עד ליום תחילת המילואים מקסימום. במידה והגשתם את הבקשה תוך כדי שירות המילואים, תשובה תגיע עד 72 שעות מהרגע שהגשתם את הבקשה לכל היותר.

תשובה להגשת טופס 58 צריכה להתקבל או עד עשרה ימים לאחר הגשת הבקשה או עד יום לפני תחילת שירות המילואים, המוקדם מבין שני התאריכים. לאחר שיבחנו את הבקשה שלכם במסגרת טופס 58, הגורמים המוסמכים לכך יוכלו להחליט האם לבטל, לדחות, לקצר, להקדים או לפצל את שירות המילואים אליו קיבלת זימון, או כמובן להחליט לדחות לגמרי את הבקשה שלכם היות וכאמור אין חובה חוקית להיענות לבקשה כזו לפי החוק. כמו כן, זכרו שגם אם דוחים את בקשתכם אתם יכולים לערער על קביעה זו ולנסות את מזלכם בשנית.

בהצלחה!

שחרור חייל מילואים שבת זוגו עוברת טיפולי פוריות
שחרור חייל מילואים שבת זוגו עוברת טיפולי פוריות

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!