שחרור חייל מילואים בגין אימוץ

לצבא ההגנה לישראל מערך מילואים מפואר וגדול, ולו תפקיד משמעותי ביותר בבטחון המדינה. מערך המילואים מהווה כוח חשוב במצבי חירום. הצבא והמדינה דואגים למגוון רחב של הטבות, כדי לשמר את רצונם של חיילי המילואים להמשיך ולתרום מעצמם באהבה, ולא מתוך הכרח. חיילי המילואים הם אנשים שהתחילו את חייהם הבוגרים, הכוללים גם חיי משפחה, הדורשים מהם לעיתים לדחות, לקצר ואף להשתחרר משירות המילואים. במאמר זה נפרט על שחרור חייל מילואים בגין אימוץ.

 

שירות מילואים

משוחררי הצבא, משירות סדיר או שירות קבע, הופכים באזרחות לשמש כחיילי שירות המילואים. שירות זה הוא חובה לאזרחי ותושבי מדינת ישראל, שלא קיבלו פטור כלשהו מהשירות. חיילי המילואים מוזעקים בעתות חירום, וכן מתייצבים לאימוני רענון מדי פעם. אולם, לחיילי המילואים, כמו לכולנו, יש חיים נוספים, הדורשים מהם לעיתים להשתחרר משירות המילואים. שחרור חייל מילואים בגין אימוץ הוא אחד מהמצבים האלו.

 

שחרור חייל מילואים בגין אימוץ – מה זה אומר?

חייל מילואים שמאמץ ילד או ילדה, זכאי לשחרור של שלושים ימים משירות המילואים, החל ממועד האימוץ. זאת להוציא שירות מילואים בצו 8 – צו חירום, בו על כל משרתי המילואים להתייצב ולשרת.

שחרור חייל מילואים בגין אימוץ – איך מממשים את הזכות?

קיימים מספר שלבים שעליכם לבצע על מנת לקבל שחרור חייל מילואים בגין אימוץ. השלבים הם ברורים ומסודרים, וכל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחריהם ולמלא אותם באדיקות.

על טופס 58 שמעתם? טופס זה הוא טופס בקשה המכיל בתוכו צרכים שעשויים לבקש חיילי המילואים בגין מגוון רחב של סיבות. כל בקשה להקדמה, דחייה, קיצור או שחרור משירות תירשם בטופס זה. הטופס בנוי מכמה חלקים, אל תשכחו למלא את חלק ב' ולחתום.

צרפו אל הטופס מכתב המפרט במילים שלכם את הבקשה, ואת שניהם, הטופס והמכתב, העבירו ליחידה שלכם, אפשר דרך הדואר, ואפשר דרך פניה למוקדי מוקד השירות לחיילי המילואים – מושל"ם.

תוך כמה זמן תקבלו תשובה?

הזמן המוערך לקבלת תשובה תלוי בזמן בו הגשתם את הבקשה. טופס שהוגש עד עשרה ימים לפני תאריך תחילת השירות, תשובה אליו תתקבל תוך עשרה ימים. אם הגשתם את הטופס במהלכם של עשרת הימים לפני השירות, אתם עשויים לקבל תשובה בזמן של מקסימום עד היום שלפני יום תחילת השירות הנוכחי. בהנחה והגשתם את הטופס במהלך שירות המילואים, תקבלו תשובה בתוך 72 שעות מרגע הגשת הבקשה.

צו חדש יישלח אליכם תוך ארבעה ימים, בהתאם לתאריך קבלת ההחלטה. משך צו זה יהיה נמוך יותר ממשך הזימון שבעקבותיו הוגשה על ידכם הבקשה לשחרור.

דעו את זכויותיכם ודעו מה הדרכים לקבלן. שחרור חייל מילואים בגין אימוץ הוא שחרור המגיע לכם בתור הורים מאמצים. הקפידו למלא אחר הוראות מילוי טופס הבקשה והגשתו, ותוכלו להנות מזכויותכם בהקדם. בהצלחה!

שחרור חייל מילואים בגין אימוץ
שחרור חייל מילואים בגין אימוץ

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!