רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

החיים שלנו יכולים להיות נעימים ונינוחים, עד אותו רגע גורלי שבו אנו מגלים כי נפגעה בריאותנו. ליקויים בריאותיים, מחלות קשות, תאונות דרכים ושאר פציעות, הן בין הגורמים שעשויים להפוך את שגרת חייו של כל אדם על פיה, ולעלות על מסלול אחר לחלוטין.

בין היתר, אחד הדברים שאיתם לא מעט אנשים בישראל ובעולם נדרשים להתמודד הוא מחלת הסרטן, ושאר גידולים ממאירים אשר עלולים להתפתח לכדי בעיה אונקולוגית קשה לטיפול. מעבר לכך, קיים גם הנושא של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, אשר עלול להפוך את כל הסיפור להרבה יותר מורכב מכפי שהוא גם כך.

הנושא של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה הוא נושא שצריך לקבל את מלוא תשומת הלב הרפואית והמשפטית כאחד, ולכן סיוע של עורך דין רשלנות רפואית הוא כורח המציאות למי שחפץ במימוש זכויותיו מול המערכת הרפואית. במסגרת המדריך שלפניכם נדון במשמעותה של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה ובאופן בו סיוע משפטי מקצועי עשוי לסייע.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה – לעג לרש

מחלת הסרטן ידועה בתור אחת המחלות הקשות ביותר שבני האדם יכולים להתמודד איתן, משום שהיא מחלה שבחלק מהמקרים הופכת חשוכת מרפא.

עוד לא נוצרה התרופה שיכולה לגרום לאדם להחלים ממחלת הסרטן, והיום האופציה היחידה שעומדת בפני החולים היא טיפולים כימותרפיים המתפרשים על פני חודשים ארוכים, ולפעמים גם שנים ארוכות, כריתת איברים ועוד. משום שכך, ידוע היום שמחלת הסרטן היא נוראית וקשה להתמודדות גם בלי שנלווים אליה קשיים בירוקרטיים ומחדלים באבחון ובטיפול הרפואי.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה – מהי?

היות ולא ניתן להתעלם מעצם העובדה שרשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה מדווחת בלא מעט מקרים בישראל, מן הראוי להקדיש רגע על מנת להבין למה בעצם אנחנו מתכוונים כאן.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה היא מחדל קשה ביותר, אשר במסגרתו מטופל נתקל בטיפול לא ראוי והולם מטעם הגורמים הרפואיים, בכל אחד משלביה של המחלה – בין אם במסגרת אבחון המחלה, שיוך המחלה לקבוצת המחלות האונקולוגיות הרלוונטית, התאמת הטיפול למחלה, וכמובן במתן הטיפול למטופל בפועל.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה
רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

דרכים שבהן רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה באה לידי ביטוי

כפי שניתן לראות, רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד ואחד משלבי המחלה, ולכן קיימות אינספור דרכים שבהן היא יכולה להשפיע על חייו של המטופל באופן דרמטי.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה קשורה באבחון לקוי של המחלה, כלומר שיוך שלה אל משפחת מחלות הסרטן או שיוך שלה אל משפחת מחלות אחרת, מתן טיפול קלוקל שאינו הולם את סוג הסרטן שבו חלה המטופל, בדיקות לא מקיפות דיין, פענוח תוצאות הבדיקות בצורה שגויה ורשלנית, הסתפקות בחוות דעת מטעם רופא מומחה אחד ועוד.

כמובן שרשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה יכולה להתחיל גם בשלבים מוקדמים יותר, שבהם עלולה להתרחש התעלמות של רופא המשפחה מתלונות המטופל, שליחתו לבדיקות לא רלוונטיות ולא מקיפות מספיק ועוד.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה – משמעויות והשלכות

אין לנו ספק שאתם כבר מבינים באופן עצמאי את המשמעויות ההרסניות וההשלכות ארוכות הטווח שעלולות להיות לרשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, אך בכל אופן שווה לציין כאן כמה נקודות באופן פרטני. מחלת הסרטן היא מחלה שתלויה באופן ישיר וגורלי ברגע האבחון, כאשר ככל שרגע האבחון הוא מוקדם יותר – ככה הטיפול במחלה יכול להיות יעיל יותר, זריז יותר ובעל סיכויים טובים יותר להצלחה.

כמובן שברגע שמתקיימת רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, בין אם בזמן האבחון ובין אם בזמן הטיפול, הולכים ויורדים הסיכויים להצלחת הטיפול ולהחלמת המטופל ממחלת הסרטן. מדובר כאן על עניין של חיים או של מוות, ולכן ההשלכות של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה הן גורליות בצורה יוצאת דופן.

כיצד מערכת המשפט מתמודדת עם תביעות על רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

כאשר מדברים על רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, אין ספק שניתן להבחין כאן באחד מסוגי הרשלנות החמורים ביותר שיש. בין אם מדובר על בני אדם צעירים ובין אם מדובר על בני אדם מבוגרים יותר, מחלת הסרטן לא מרבה להבחין בין גיל כזה לבין גיל אחר, ולכן המשמעויות שלה יכולות להביא גם אנשים צעירים לכדי מוות מוקדם.

מהסיבה הזו בדיוק, ובגין המחדל הגדול שעלול לגדוע את חיי המטופל באיבם, מערכת המשפט אינה מקלה ראש בשום אופן או שלב עם העונשים שהיא מעניקה בהליכים המשפטיים השונים.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה – העונשים הצפויים בהליך המשפטי

חשוב לציין כבר בנקודת הזמן הזו שהנוכחות של עורך דין רשלנות רפואית היא לא פחות מדרמטית עבור המטופלים התובעים, משום שרק עורך דין רשלנות רפואית יידע להעניק ייצוג הולם שיוכל להוביל אותם בבטחה אל עבר הפיצויים המובטחים, אך לכך עוד נגיע בהמשך. בשלב הזה נתחיל מלהציג את העונשים הצפויים בהליך המשפטי, שבמרבית המקרים יגיעו בצורה של פיצויים כספיים.

כמובן שכל מקרה לגופו, ומערכת המשפט קובעת את גובה הפיצויים בהתאם לכל הליך והליך, אולם מדובר כאן על סכומי פיצויים שיכולים להגיע לבין עשרות אלפי שקלים, דרך מאות אלפי שקלים, ובחלק מהמקרים גם למיליוני שקלים. למה אתם שואלים? ובכן, התשובה היא ברורה ומחכה לכם בפסקה הבאה.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה: גובה הפיצוי הוא כאין וכאפס לעומת הקשיים של החולה

למעשה, לאחר שמתבצעת רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, עומדים המטופלים בפני חיים חדשים לחלוטין. במסגרת החיים האלו, הם יעמדו בפני טיפולים רבים, שחלקם היו נוכחים גם כך בחייהם, וחלקם חדשים ומגיעים במטרה להעניק, לשם שינוי, מענה הולם למחלה שאיתה הם מתמודדים.

כמובן שהמאמצים הרפואיים בנקודת הזמן שלאחר רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה יהיו מאמצים הרבה יותר אינטנסיביים, ובהתאם ההוצאות הכספיות עבורם יהיו הרבה יותר גבוהות וממושכות. משום שכך, הפיצויים שמערכת המשפט נוהגת לדרוש מהגורמים הרפואיים הנתבעים הם גבוהים כל כך.

כיצד עורך דין מסייע בהגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

כאשר מדברים על רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, מדברים באופן ישיר גם על עורך דין רשלנות רפואית. הזכרנו קודם לכן בקצרה את החשיבות של עורך דין רשלנות רפואית לצד המטופלים לאורך ההליך, אך כעת הגיע הזמן לפרוש בפניכם את מגוון היתרונות הגדולים שהוא מביא איתו אל ההליך הרפואי.

אז בראש ובראשונה, אנחנו מדברים כאן על הליך משפטי שעומד לגבות מכם לא מעט כוחות נפשיים, זאת לצד המחלה הארורה שגם כך לא נותנת לכם מנוח או שלווה. עורך דין רשלנות רפואית מגיע אל ההליך המשפטי נקי מכל עייפות או התשה, והוא עומד להיות שם לצידכם בכל רגע או שלב.

העניין הזה יכול לתת לכם שקט נפשי, שכן גם ברגעים שבהם תהיו מעוניינים לקחת רגע של מנוחה מהסיפור – הוא עדיין יהיה שם, ימשיך לעבוד ולקדם את ההליך המשפטי.

עורך דין רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה – יודע אילו ראיות יש להציג בבית המשפט

על מנת להכריע את התביעות בצורה שקולה והגיונית, מערכת המשפט מצפה מכל צד להציג את מגוון הראיות וההוכחות שנאספו בעניין, כאלו שיכולות לתרום להחלטת שופטי בית המשפט ולשקף לה את התמונה בצורה מלאה.

עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שיודע מה להציג, איך להציג, מה יכול לתרום ועוד. על מנת לייצר תביעה חזקה, יש צורך באיסוף מסמכים רפואיים מכל מיני סוגים – תאריכי בדיקות, ממצאי בדיקות, תאריכי ביקור אצל הרופאים השונים, אבחונים לקויים ושגויים ועוד.

למעשה, כל מסמך שיכול להעיד על רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה יכול לסייע בעניין, וככל שיאספו מסמכים כאלו על ידי עורך דין רשלנות רפואית – כך חוזק התביעה ילך ויגבר.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה – לא לוותר בשום פנים ואופן

למרבה הצער, זוהי עובדה ידועה כי הליכים משפטיים בכללותם נוטים להתארך ונמשכים לא מעט זמן. הדבר נכון במיוחד בתביעות הנוגעות לרשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, שכוללות היבטים רפואיים מקצועיים ברמת מורכבות גבוהה.

עורך דין רשלנות רפואית יודע שלקראת כל הליך משפטי שכזה, נדרשת היערכות נבונה על מנת להפיק מן התביעה את המירב לטובת הלקוח וכמובן, כדי להימנע מעיכובים מיותרים במתן פסק הדין והפיצויים.

רק הליך משפטי שמתבצע בצורה שקולה, מחושבת ומסודרת על ידי אנשי מקצוע הבקיאים בפסיקה בתחום, יוכל להוביל לתוצאות הרצויות לתובעים. לכן עורך דין רשלנות רפואית שצבר ניסיון בתיקי רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה הוא הגורם המקצועי שעליכם לפנות אליו.

עורך דין רשלנות רפואית ידאג לכלול בבניית תיק התביעה גם חוות דעת רלוונטיות של מומחים בתחום הסרטן והאונקולוגיה על מנת להבטיח את הצלחת התיק והשגת פיצוי ראוי לנפגעים, בתוך זמן סביר. בריאות שלמה ובהצלחה!

רשלנות רפואית לפי מחלות שונות עשויה לבוא לידי ביטוי מצד הצוות הרפואי (רופא, אחות וכו') כלפי המטופל באחד מהמצבים הבאים:
  1. שלב האבחון של המחלה
  2. שלב בחירת הטיפול המתאים במחלה
  3. הדרך שבה הוחלט לטפל במחלה
  4. הטיפול שבוצע בסופו של דבר
בהחלט, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית לפי מחלות שונות בטרם הגשת התביעה. הסיבה לכך היא שתביעה מסוג זה מחייבת מומחיות וניסיון רב בנושא ואין זה מספיק שהמטופל ייגש בגפו לבית המשפט.
ברוב המקרים, המטופלים ובני משפחתם אינם בקיאים בתחום המשפטי. לא תמיד המטופלים יודעים לאבחן כי בוודאות התרחשה רשלנות רפואית כלפיהם. התערבות של עורך דין מומחה בתחום עשויה לסייע להם בהגשת התביעה ובייצוג נכון ומקצועי שמאפשר לעיתים לזכות בתיק.
חשוב מאוד שעורך הדין ישיג חוות דעת מרופא בכיר. קיומה של חוות דעת מסייע לעורך הדין לבחון את הראיות שקיימות בתיק ומאפשר לו להבין כיצד הצוות הרפואי היה יכול להתנהל באופן שונה כדי להימנע מקיומה של הרשלנות.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית סרטן מח העצם

רשלנות רפואית סרטן מח העצם עלולה להוביל לאובדן סיכויי ההחלמה של המטופל ואף למותו. סרטן מח עצם הינה קבוצת של מחלות המטולוגיות אשר כל אחת

רשלנות רפואית סרטן הרחם

הרחם הוא איבר רבייה חיוני בגוף האישה, וכאשר הוא נפגם מסיבה כזו או אחרת, כניסה להריון עשויה שלא להתאפשר עוד. בנוסף לכך, פגיעות מסוימות ברחם

רשלנות רפואית סרטן הפה

הפה שלנו הוא איבר שבו אנחנו עושים מגוון שימושים רבים וטובים – אנחנו אוכלים איתו, אנחנו מדברים איתו, אנחנו מתנשקים איתו ואנחנו נושמים באמצעותו. עם

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, היא מחדל רפואי המתרחש מעת לעת באבחון, בטיפול או במעקב הרפואי המתבצעים מול אנשים שחלו בסרטן המעי הגס. כאשר מי

רשלנות רפואית סרטן הריאות

סרטן הריאות הוא סוג הסרטן השכיח ביותר כיום בעולם המערבי, והוא אחראי למקרי המוות הרבים ביותר הן אצל גברים והן אצל נשים. בכל שנה, מאובחנים

רשלנות רפואית סרטן השחלות

השחלות בגופן של הנשים מהוות איבר חיוני בכל הנוגע למערכת הרבייה. הן ממוקמות באגן, משני צידי הרחם, כאשר כל שחלה היא דומה לשקד מבחינת הגודל

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם

סרטן רירית הרחם הינו סרטן גניקולוגי יחסית שכיח בקרב נשים. בדרך כלל סרטן זה הוא מסוג אדנוקרצינומה, כך שהוא מתחיל מתאי האפיתל של רירית הרחם.

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

למעי הדק חשיבות מכרעת ומשמעותית לתפקוד הגוף כולו, בתור האיבר העיקרי אשר מפרק וסופג את המזון. גידולים במעי הדק הינם נדירים באופן יחסי, ולכן עלולים

רשלנות רפואית סרטן האשכים

רשלנות רפואית סרטן האשכים עלולה להיות משמעותית וקריטית לחיי החולה ולאובדן סיכויי החלמתו מהמחלה. בכל חשש או חשד כי התרחשה רשלנות רפואית, יש להיוועץ עם

רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אשר נמצאת באזור הצוואר, מתחת לענבל, ומטרתה לייצר הורמונים, לווסת את קצב הלב, את לחץ הדם, המשקל והטמפרטורה של הגוף. מדובר

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא סרטן שנשים רבות בעולם נפגעות ממנו מדי שנה. למרות העובדה שסרטן צוואר הרחם ניתן לגילוי מוקדם מאוד, עוד בשלב הטרום סרטני,

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

בלוטות הלימפה הן חלק ממערכת החיסון של הגוף, הן נמצאות במקומות שונים בגוף ומגנות מפני זיהומים. לימפומה, הינו סרטן המתפתח בבלוטות הלימפה, ומתבטא בגדילה לא

רשלנות רפואית סרטן העור

סרטן העור הוא סרטן נפוץ יחסית מכיוון שמדובר במחלה שנוצרת בעקבות שיבוש בתהליך התרבות וחלוקת תאי העור בגוף. סרטן העור הוא מחלה קשה המתאפיינת בייצור

רשלנות רפואית סרטן הוושט

רשלנות רפואית כל טיפול רפואי אשר ניתן על ידי אנשי מקצוע למטופליהם נעשה בכוונה לטפל, לקדם ולעשות טוב למטופל. לא תמיד זה המצב ובפועל הטיפול

רשלנות רפואית סרטן הכבד

סרטן הכבד הכבד הוא איבר פנימי אשר ממלא תפקידים רבים בגוף כך שהמוכרים בהם הם פירוק חומרים לא טובים כמו אלכוהול ולייצר חלבונים הנחוצים לגוף.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית סרטן הלבלב רשלנות רפואית היא מצב בו הצוות הרפואי אשר היה אחראי על טיפול או אבחנה של מטופל, לא נקט בזהירות מספקת וכתוצאה

רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן

סרטן שלפוחית השתן שלפוחית השתן ממוקמת בתחתית הבטן ותפקידה לאסוף את כל השתן טרם יציאתו מהגוף. כאשר השלפוחית מלאה המוח קולט זאת ומרוקן את כל

רשלנות רפואית סרטן כליות

רשלנות רפואית – טיפול בסרטן רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מסיטואציה בה צוותים רפואיים אינם פעלו בצורה המיטבית ועקב טעות שביצעו נגרם נזק למטופל. כאשר מדובר

רשלנות רפואית סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הינו הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. הוא נפוץ יותר אצל גברים מעל גיל 40 ובעלי היסטוריה רפואית של סרטן הערמונית. סרטן זה אינו

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד

רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד גרורתי בכבד הינה קריטית ומשמעותית לתוחלת החיים הצפויה של המטופלת. כאשר ישנו עיכוב באבחון סרטן השד או כאשר בוצעו

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם אומר שהסרטן כבר, ככל הנראה שלח גרורות ועירב איברים ורקמות אחרות בגוף. ככל ששלב המחלה מתקדם יותר, כך סיכויי הריפוי

רשלנות רפואית סרטן השד

רשלנות רפואית סרטן שד עלולה, במקרה החמור, לעלות בחייה של המטופלת. רשלנות רפואית במקרה זה עלולה להתרחש בעת האבחון או בעיכוב באבחון, אשר ישפיע על