רשלנות רפואית לפי מחלה

רשלנות רפואית לפי מחלות שונות | רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

רשלנות רפואית היא מחדל המתבצע בידי המערכת הרפואית ואנשי המקצוע הפועלים בה, כנגד מטופלים הפונים אליהם למטרת אבחון של בעיה גופנית ומציאת מזור לבעיה. רשלנות רפואית עשויה להתרחש בכל שלב משלבי האבחון והטיפול במחלה – בין אם בשלב הבדיקות שנועדו לגיבוש האבחנה, בשלב התאמת הטיפול הרפואי לבעיה המאובחנת, או בשלב מתן הטיפול הרפואי עצמו.

במסגרת מאמר זה נדון במקרים שונים של רשלנות רפואית לפי מחלה, במשמעותו של דיוק בשלב אבחון המחלה למניעת רשלנות רפואית בעת קבלת הטיפול עצמו, ובסעדים הזמינים למי שנפגע מרשלנות רפואית בעת הפניה לאנשי מקצוע מתחום הרפואה.

האם יש מחלות המועדות יותר למקרי רשלנות רפואית?

למרבה הצער, רשלנות רפואית עלולה להתרחש בהקשר לאבחון ולטיפול בכל מגוון המחלות הקיימות, ולעתים בעקבות רשלנות רפואית, אף עלולה להופיע מחלה שהמטופל לא סבל ממנה כלל לפני הפניה לקבלת סיוע רפואי.

אף שרשלנות רפואית אינה שכיחה במיוחד בהקשר של מחלה מסוימת, ואנשי מקצוע מכל קצוות הקשת הרפואית עלולים לחטוא בה, כן ניתן למנות תרחישים ספציפיים שבהקשרם מגיעות תביעות רשלנות רבות לבתי המשפט בישראל, כפי שנסביר בהמשך.

על חשיבות הדיוק בשלב אבחון המחלה למניעת רשלנות רפואית בעת קבלת הטיפול הרפואי

שלב אבחון המחלה, הוא שלב קריטי ביותר בטיפול הרפואי בכל מחלה שהיא, ובעיקר כאשר מדובר על מחלות סרטניות.

שלב זה הוא משמעותי מאין כמוהו, משום שבלא דיאגנוזה נכונה של המחלה שמתפתחת בגופו של המטופל, היא ממשיכה להתפשט בגופו באין מפריע והסיכון לחייו גדל במידה ניכרת. בימינו, קיים מגוון רחב של בדיקות, שחלקן פולשניות יותר או פחות, המסייעות באבחון של מחלות שונות ביעילות ובמהירות יחסית.

רשלנות רפואית לפי מחלה
רשלנות רפואית לפי מחלה

באילו נסיבות ותרחישים רשלנות רפואית עלולה להתרחש?

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בתרחיש שבו מטופל לא הופנה על ידי רופאיו לביצוע הבדיקה הנדרשת, או הבדיקה הרלוונטית, או במצב שבו הבדיקה שאליה המטופל הופנה לא הוכיחה את הימצאותה של מחלה בגופו חרף קיומה.

אי לכך, נדרש הרופא המאבחן לשאול את המטופל את השאלות הרלוונטיות בעת לקיחת האנמנזה שלו, וזאת על מנת שיוכל להעלות על הסימנים הקליניים שמאפשרים לזהות את קיומה של מחלה כזו או אחרת ולשלול מחלות אחרות.

במידה וכבר אובחנה מחלה מסוימת, נדרש הרופא לבחור בפרוטוקול הטיפול הרלוונטי והיעיל ביותר עבורה. לאחר שפרוטוקול הטיפול המתאים נבחר בידי הרופא, עליו לוודא כי המטופל יקבל טיפול רפואי מיטבי ואיכותי.

בכל אחד מן השלבים הללו, עשויה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית, בין אם מטעם הרופאים עצמם ובין אם מטעם אחיות או אחים, שלא בהכרח נצמדו לפרוטוקול  הטיפול כראוי.

כיצד רשלנות רפואית באה לידי ביטוי במחלות אונקולוגיות

מחלות אונקולוגיות, המערבות מחלות סרטן מכל הסוגים, הינן מסוג המחלות המבטאות רשלנות רפואית, מעצם מורכבותם והידע הרב אשר נדרש מהרופאים ומאנשי הצוות לדעת לפני עצם הטיפול בחולים.

רשלנות רפואית הנובעת מאבחון מאוחר, או אבחון לקוי של המחלה, עלול להוביל למחלה מתקדמת יותר, אשר לפעמים ריפויה הופך להיות מסובך יותר, ובסוגי סרטן מסוימים, אף לבלתי אפשרי.

בשלב זה, רשלנות רפואית יכולה להתרחש על ידי בודק ומפענח הבדיקה שנעשתה שלא אבחן את המחלה, למשל, או לא שלח לבירור נוסף, על ידי הרופא הראשוני אשר לא ראה את הסימנים המקדימים של המחלה, או על ידי מערכת הבריאות באופן כללי, אשר לא סיפקה את השירותים הרפואיים הזמינים עבור החולה הספציפי, כאשר למשל, לא נמצאו במקום מגוריו מכונים או מכשירי בדיקה מהותית.

רשלנות רפואית בסרטן עלולה לנבוע מכשל בשלב האבחון של המחלה

הסיבות לרשלנות במהלך אבחון, אשר הינו משמעותי במחלות הסרטן, הינן חוסר תשומת לב, שיקולים כלכליים, ולפעמים אי הקשבה של הרופא לתלונות החולה. יש להדגיש כי לא בכל מחלות הסרטן, איחור באבחון ייחשב כרשלנות, אלא במהלך המשפט יש להוכיח כי לאיחור זה היה קשר ישיר להתקדמות המחלה.

קשר זה הינו ברור בסרטן השד, הריאות, אך לא, למשל בסרטן הלבלב, אשר הינו, גם ללא איחור באבחון, קשה ומסובך לטיפול אפקטיבי.

על הקושי באבחון של גידולים סרטניים

למרבה הצער, במקרים רבים אבחון של גידולים סרטניים מתגלה כהליך מאתגר וחמקמק ביותר. לעתים אין די בבדיקות הסטנדרטיות כדי לאתר את קיומו של גידול ממאיר, היות ומחלות מסוימות נוטות להציג תסמינים של ממש, רק כעבור פרק זמן מסוים, כאשר בשלבי המחלה הראשוניים האבחון עלול להיות קשה עד בלתי אפשרי.

למותר לציין שכאשר עסקינן בגידול סרטני או מחלה קשה אחרת, גילוי מהיר הוא המפתח לשיפור סיכויי ההחלמה של המטופל. לכן מצופים הרופאים שלא להקל ראש בתלונות של מטופלים על תחושות חריגות, אלא להפנותם לבדיקות שישללו עד כמה שניתן את קיומן של מחלות מסכנות חיים, ולבצע מעקב אחר המצב לאורך זמן.

על רשלנות רפואית במחלות אורתופדיות

מחלות אורטופדיות שונות עלולות, גם הן, לבטא רשלנות רפואית באחד משלבי המחלה עצמה. תביעות רבות בתחום האורתופדיה עוסקות סביב שברים ונקעים שלא אובחנו ולא טופלו באופן מיטבי. נקעים ושברים שלא אובחנו או לא רופאו באופן מיטבי, עלולים לגרום לצליעה זמנית או כרונית, ואף נכות במקרים מסוימים.

כמו כן, רשלנות רפואית שכיחה עלולה להתרחש במצבים בהם לא הוסברו כראוי תוצאות או סיבוכים שעלולים לקרות לאחר ניתוחים אורתופדיים כמו כאבים, שיתוק גפיים ועוד. מכיוון שבמחלות אורטופדיות, עלולים להיגרם נזקים שישאירו את החולים נכים או משותקים, באופן בו איכות חייהם עלולה להישאר ירודה מאד, יש בתביעות של רשלנות רפואית במחלות אורטופדיות סיכוי לפיצויים גבוהים מאוד.

כדי להוכיח כי לשחרור המהיר מבית החולים, או בטיפול הלא סביר שניתן, או בגיבוס הלא נכון וכו' יש קשר ישיר לנזקים שמהם החולה סובל, יהיה צורך בהוכחת ובהדגשת סדר האירועים כהוויתם. לכן, יתייעץ עורך דין דיני רשלנות רפואית עם אורתופדים מומחים אשר יעריכו האם היה בטיפול ובדרך הטיפול משום רשלנות מכל סוג שהיא, והאם כך היה מתנהג הרופא הסביר הממוצע.

על רשלנות רפואית במחלות נוירולוגיות

מחלות נוירולוגיות, שבראשן מצוי השבץ המוחי, הן מחלות שאבחונן המהיר הוא כורח המציאות. ללא אבחון כזה וטיפול מהיר שהוא הכרחי ביותר, עלול החולה לסבול מנזק תמידי, ובמקרים מסוימים אפילו למות.

שבץ מוחי, למשל מלווה במספר תופעות מקדימות, המחייבות, התייחסות וטיפול ומוטב שינתנו באופן המהיר ביותר שמתאפשר. ישנן תביעות רשלנות רפואית במחלות נוירולוגיות, הנסובות סביב הנושא של מהירות הטיפול, המחייבת מקצועיות וניסיון רב מגורמי הרפואה המעורבים.

במדינת ישראל, ישנם אזורים גיאוגרפיים ספציפיים, שבהם חולה לא יכול לקבל טיפול רפואי בתוך פרק זמן סביר גם כשמדובר על טיפול מציל חיים, וזאת מאחר ואין מרכזים רפואיים בסביבתו המיידית, שיוכלו להעניק לו טיפול חירום כנדרש במצבו.

על רשלנות רפואית במחלות לב

בדומה למחלות נוירולוגיות, גם במחלות לב, כדוגמת התקפי לב, מהירות האבחון וקבלת הטיפול הם קריטייים ביותר ומאוד משמעותיים לשמירה על בריאות החולה. ללא אבחון מהיר של התקף לב, ובהעדר טיפול הולם, עשוי המטופל גם למות.

במקרים כאלה, פשוט יותר להוכיח את קיומו של קשר ישיר בין הנזקים שנגרמו לחולה לבין אבחון שגוי או מושהה של המחלה. ככל שהנזקים שנגרמו לחולה הם חמורים יותר ומרחיקי לכת יותר, כמו שיתוק, צורך בשיקום, ירידה בתוחלת חיים ואף מוות, כך סביר כי הפיצוי שיקבע בבית המשפט במסגרת תביעת הרשלנות הרפואית, יהיה גבוה יותר.

רשלנות רפואית באבחון או טיפול במחלות זיהומיות

רשלנות רפואית במקרים של מחלות זיהומיות עלולה להתבטא בעיקר בדרכי הטיפול הנבחרות בזיהומים שונים, כמו למשל בחירת האנטיביוטיקה הנכונה. עם זאת, רשלנות רפואית עלולה גם להתבטא באבחון לא נכון של הזיהום, או אבחון מאוחר, שבינתיים עלול לגרום לנזק חמור יותר.

חשוב לזכור כי מחלות זיהומיות מסוגים שונים עשויות גם להתרחש במהלך תקופת האשפוז בבית החולים, במגוון זיהומים, שרבים מהם הינם עמידים לאנטיביוטיקה. תופעה זו של הידבקות במחלות זיהומיות בבית החולים, הינה תופעה ידועה ושכיחה, אולם יש לדאוג כי הטיפול יעשה בעזרת כלים מחוטאים, בשטיפת ידיים בחיטוי בין טיפול אחד למשנהו, בניקיון שוטף ועוד.

במקרים של מחלות זיהומיות, הן בבית החולים והן מחוץ לו, עורך דין דיני רשלנות רפואית יידרש להוכיח, באופן משכנע ביותר, את עובדת הקשר בין הטיפול במחלות הזיהומיות ובין הנזקים שנגרמו, ועלולים להתבטא בימי אשפוז ארוכים וכשלי מערכת ספציפיים.

על רשלנות רפואית באבחון מחלות ילדים והדרך למנוע אותה

כאשר רופא ניגש לבצע אבחון של מחלה מול מטופל, חשוב שיזהה האם המטופל הוא ילד או אדם בוגר. לילדים, לצורך העניין קשה מטבע הדברים להסביר באופן קוהרנטי מהם התסמינים שמהם הם סובלים. במקרים מסוימים, הילד אינו מוצא את המילים לתאר את סבלו כלל ועיקר. לכן חשוב שהרופא המטפל יצטיין בקשב רב ורגישות כלפי מטופליו – ובפרט כשעסקינן במטופלים קטינים.

בהתאם לאמור לעיל, האבחנה אינה יכולה להישען על דיווחיו של המטופל בלבד, והרופא מחויב מתוקף תפקידו להפנות את המטופל לבדיקות הרלוונטיות כדי לאבחן את מצבו באופן המדויק והמקצועי ביותר. בין הבדיקות שעשויות לסייע באבחון מחלות ילדים, ניתן למנות בדיקת גם, בדיקת שתן, בדיקות דימות לסוגיהן וכן הלאה.

איך ניתן לדעת אם אכן נפגעתי מרשלנות רפואית בעת האבחון של מחלתי?

כאשר עולה השאלה האם נגרמה רשלנות רפואית לאדם בעת הטיפול במחלתו, יש לדון במקרה אל מול מבחן ה"רופא הסביר".

זהו אומדן שנועד לבדוק האם הרופא שטיפל בחולה פעל בצורה מקצועית, ועל פי הסטנדרטים המקובלים בתחומו ופרוטוקולי האבחון והטיפול הנדרשים במצבו של המטופל. הרופא הסביר מחויב לגלות הקשבה לתלונותיהם של מטופליו, ולעשות שימוש בידע הרפואי המצוי ברשותו כדי למצוא להן הסבר סביר, במידת האפשר.

ככל שיוכח שהרופא האמור לא פעל באופן המצופה ממנו בנסיבות המקרה, ויוצג קשר סיבתי  בין ההחמרה במצבו הבריאותי של המטופל לבין מחדליו של הרופא – קיים סיכוי גדול לכך שבית המשפט יפסוק תשלום פיצויים לטובת החולה.

אילו סעדים זמינים למי שנפגע מרשלנות רפואית בעת הפניה לאנשי מקצוע מתחום הרפואה?

במקרים שבהם מתרחשת רשלנות רפואית בטיפול במחלה כלשהי, על הנפגע לפנות להתייעצות עם עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית. במקרים רבים, קשה למדי להבין שהנזק שנגרם למטופל במסגרת הטיפול הרפואי שניתן לו עבור מחלה כלשהי, נבע מעצם רשלנותם של צוותי הרפואה בטיפול בו, ולכן חשובה מאוד הבנת המידע הרפואי.

כיצד מסייע עורך דין רשלנות רפואית בהכנת תיק התביעה?

להליך התביעה בגין רשלנות רפואית באבחון או טיפול במחלה, נלווים צעדים מקדימים רבים, אשר כוללים בין היתר, את חקר פרטיו של המקרה הספציפי. במסגרת זו, מתבצע ריכוז של כל החומר הרפואי, ובקשה של חוות דעת רפואיות מיועצים רפואיים שונים ומומחים המתמחים בטיפול במחלה המדוברת.

גם במסגרת המשפט עצמו, עשויות להידרש חוות דעת שונות של מומחים בתחום, וליווי רפואי מטעמם של אנשי מקצוע בעלי שם, על מנת להבטיח ששלב ההוכחות ינוהל באופן היעיל ביותר ויסייע במיצוי זכויותיו של המטופל. למותר לציין כי רוב התביעות בתחום, נוטות להסתיים בהליך גישור או קבלת פיצויים, בהסכמה המלאה של שני הצדדים בתביעה.

כיצד מתנהלת תביעת רשלנות רפואית לפי מחלה?

בתביעת רשלנות רפואית, על פי רוב מעורבים סכומי כסף משמעותיים מאוד, ובהתאם לזאת, גם היקף הפיצויים בגין רשלנות רפואית עשוי בהחלט להיות גבוה. עקב כך היערכות מוצלחת לתביעת רשלנות רפואית מחייבת מומחיות וניסיון רב מצד הצד התובע.

היכרות עם גורמי המשפט ואנשי המקצוע שמספקים חוות דעת רפואיות, חיונית אף היא להצלחת התביעה. זהו אם כן הערך המוסף שמציע עורך דין דיני רשלנות רפואית.

במקרים רבים, לחולים או בני משפחתם קשה לזהות כי נעשה להם עוול בדמות רשלנות רפואית בטיפול במחלתם או באבחונה. לפיכך אדם עשוי לסבול מנזק הנובע מטיפול לקוי במחלתו – נזק שייתכן בהחלט שניתן היה למנוע אותו, בעזרת תשומת לב מדוקדקת יותר מצד גורמי הרפואה.

כיצד ניתן להוכיח כי התרחשה רשלנות רפואית כשזו המילה שלך מול המילה של רופא בכיר

אנשים רבים מביטים על רופאים ואנשי מקצוע במערכת הבריאות, כבעלי סמכות ומומחיות מקצועית, שקשה לערער עליהן. האשמת אנשי רפואה במחדל רפואי היא האשמה חמורה מאוד, וישנו קושי רגשי רב בכניסה להליך משפטי סביב נושא מורכב, אינטימי ורגיש כמו תחום הרפואה – שמחייב התמצאות וניסיון רב.

לכן ישנה משמעות רבה לבניית תיק ראיות מבוסס והסתייעות במומחים שיספקו חוות דעת מקצועית על המקרה של הנפגע, לשם תיקוף טענותיו כנגד הנתבע.

תביעות רשלנות רפואית מחייבות את התובע לסבלנות ואורך רוח

גם כאשר נפגעי רשלנות רפואית מחליטים להתקדם להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, מדובר בהליך שמצריך סבלנות רבה, לנוכח מורכבותו ונטייתו להתארך. יחד עם זאת, הגעה להליך באמת מוכנות גבוהה, עשויה בהחלט לסייע לקדם אותו.

לשם כך, לפני שמגישים את התביעה, חשוב לאפשר לעורך הדין שמייצג את נפגע הרשלנות, לחקור את פרטי המקרה שלו לעומק, באמצעות איסוף של מכלול הרשומות הרפואיות ולאפשר לו גישה למידע הרפואי האישי של התובע, לרבות חוות דעת רפואיות שניתנו לו, מהלך הטיפול, סוגי הבדיקות שהנפגע ביצע וכיוצא באלו.

על הצורך בקבלת חוות דעת רפואית ממומחה למחלה בתביעת רשלנות רפואית

יידרש עורך הדין המייצג לקבל את חוות דעתם של רופאים המתמחים במחלת התובע על מנת להבין אילו מסקנות רפואיות עולות מן הראיות בתיק, והאם הרופאים המטפלים יכלו לפעול אחרת, בהתחשב בסטנדרט הרפואי הקיים. שלב זה הוא חיוני כדי להבין האם קיים בסיס מוצק דיה להגשת התביעה בפועל.

האם ניתן לתבוע על רשלנות רפואית לפי מחלה מבלי לערב את עורך הדין בכל הפרטים בתיק הרפואי?

מתן גישה לעורך הדין לכל הרשומות הרפואיות של התובע, היא חיונית אם כן למיצוי הזכויות של המטופל מול המערכת הרפואית וקבלת פיצוי הולם על הנזקים הבריאותיים ועל עוגמת הנפש שנגרמו לו.

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית לפי מחלה הינה עילה לתביעות נזיקין רבות, אשר בסופן נקבעים תשלומי פיצויים גבוהים, אשר מתבססים על חומרת ודרגת הנזק שנגרם. רשלנות עלולה להתרחש בכל אחד משלבי המחלה, החל מאבחונה, דרך בחירת הטיפול בה ועד דרך הטיפול שנעשתה הלכה למעשה.

הרשלנות עלולה להתבטא במחלות שונות, כמו מחלות אונקולוגיות, אורטופדיות, לבביות, נוירולוגיות או זיהומיות, ועל ידי כל גורם במערכת הרפואית, כמו רופאים, אחים ואחיות או מערכת הבריאות הכללית. על עורך דין דיני רשלנות רפואית להוכיח, במהלך המשפט, לאחר ייעוץ עם מומחים ורופאים בכירים בתחום, את הקשר בין הנזק לבין הרשלנות הרפואית.

צריך לבדוק כל מקרה לגופו, אבל קיים סיכוי סביר כי אם המטופל ציין בפני הצוות הרפואי כי הוא לא חש בטוב ואלו לא בדקו אותו לעומק, ייתכן כי ישנה עילה לתביעה לרשלנות רפואית במקרה שכזה.
התשובה לכך היא לא. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של מחלות (בין אם מדובר במחלות לב, מחלות ריאה, מחלות אורתופדיות וכו'). נכון לרגע כתיבת מילים אלו, לא ידוע על מחלה מסוימת שיש בעקבותיה גל של תביעות בתחום הרשלנות הרפואית.
בהחלט, רשלנות רפואית לפי מחלה יכולה לבוא לידי ביטוי אצל כלל האוכלוסייה. פעוט, נער, קשיש וכל אדם באשר הוא שחווה שהטיפול הרפואי שקיבל לא היה הולם או שהטיפול חלילה גרם להתפרצות של המחלה, יכול לתבוע בגין רשלנות רפואית.
אפשר לנסות. במקרים שבהם מטופל חושש כי הרופא אינו פועל בהתאם והוא סבור כי עליו להישלח לבדיקות נוספות במטרה לאבחן לעומק את מצבו מכיוון שהוא חושש שהוא סובל ממחלה מסוימת, המטופל יכול לבקש מהרופא לבצע בדיקות מקיפות ולקוות שהרופא יפנה אותו הלאה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית התקף לב

רשלנות רפואית התקף לב עלולה להיות קטלנית מאין כמוה ולקצר באופן מיידי את תוחלת החיים של המטופל ולשבש את איכות החיים שלו, במידה וישרוד את

רשלנות רפואית מחלת צהבת

צהבת הינה מחלה הנגזרת מבעיות שונות בכבד. מחלת הצהבת מחייבת אבחון יעיל ומהיר וטיפול בשלביה המוקדמים בכדי להימנע מהופעת סיבוכים שעלולים להעמיד את חיי החולה

רשלנות רפואית דליפת סיליקון

תביעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון, מוגשת במקרים שבהם ישנו חשד סביר לכך שרופא מנתח  שהשתיל בגופה של מנותחת (או מנותח) שתל סיליקון, לא פעל על

רשלנות רפואית ממחלת טיי זקס

מחלת טיי זקס היא מחלה חשוכת מרפא שעוברת בתורשה. מדובר בליקוי בריאותי שלמרבה הצער, מרבית הילדים הסובלים ממנו אינם שורדים מעבר לשנת חייהם הראשונה. מכאן

רשלנות רפואית מחלת קרוהן

מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית של המעיים, הפוגמת בצורה משמעותית באיכות חייהם של החולים בה. היות ומחלת קרוהן היא מחלה כרונית שמובילה לא אחת לאשפוזים

רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

קוליטיס זו מחלת מעי דלקתית הפוגעת באיכות חייהם של אנשים רבים בישראל ובעולם בכלל. מדובר במחלה כרונית שמקשה על קיומה של שגרה תקינה הן בהיבטים

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות

הכליות שלנו ממלאות חלק חשוב מאוד בתפקוד הגופני שלנו. הכלייה מסננת את הדם ומסננת את הפסולת מהגוף, כדי להוציא אותו החוצה בצורת שתן. אנשים עם

רשלנות רפואית דלקת אנדוקרדיטיס

האיבר החשוב ביותר בגוף הוא הלב, והוא האחראי על תפעול המערכות שלנו באופן שוטף. יש הרבה סוגים של כשלים לבביים אשר יכולים להביא לנזקים קשים

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים

גוף האדם מורכב ממערכת מסועפת של איברים וכלי דם המובילים את הדם ממקום למקום. כלי הדם הראשי והמרכזי בגוף הוא האאורטה, או אבי העורקים, שמחובר

רשלנות רפואית מפרצת במוח

המוח מהווה את מרכז השליטה של הגוף, וכמו כל חלק אחר בגוף, גם הוא נתון לפגיעה ואפילו מועד לפורענות בחלקו. אחת הבעיות המסוכנות ביותר שעלולות

רשלנות רפואית קורפוס קלוסום פגום

עוברים אשר מתפתחים בבטן האישה חשופים כמובן להרבה מאוד פגמים, כאשר חלקם חמורים יותר וחלקם חמורים פחות. אחת התסמונות החמורות ביותר היא של קורפוס קלוסום

רשלנות רפואית אבנים בכיס מרה

אבני מרה הם הצטברות של מיצי מרה אשר הפכו להיות גושים מוצקים. בדרך כלל הרכב אבני המרה הוא כולסטרול, ובמקרים מסוימים הרכבו יכול להיות גם

רשלנות רפואית בגידול מוחי

רשלנות רפואית בגידול מוחי עלולה לעלות בחייו של החולה. גידול מוחי מייצר לחץ רב בגולגולת ועלול לפגוע בתפקודים משמעותיים בחיי היום יום של המטופל, כמו

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח, בעיקר זו החיידקית, יכולה להיות מחלה שלא תוביל לנזקים משמעותיים, במידה והיא מאובחנת באופן מהיר ומטופלת באופן מיידי. לכן משמעותה של רשלנות

רשלנות רפואית בהסרת גידול

רשלנות רפואית בהסרת גידול עלולה להוביל לנזקים משמעותיים ובלתי הפיכים למטופל. בין אם הגידול הינו שפיר ובין אם הוא סרטני הוא צריך להיות מוסר, עוד

רשלנות רפואית שגרמה לדלקת קשה

לא קיים אדם אחד שלא חלה בדלקת כלשהי במהלך ימי חייו, שכן, הווירוסים והחיידקים השונים המסתובבים בעולם, פוגעים בכל אדם ללא הבדלי דת, צבע ומין.

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה

בתי החולים הם מוסדות שמטרתם לעזור לאנשים להבריא ולהביא להקלה במצבם. עם זאת, בגלל האופי של בתי החולים, שמלאים באנשים עם בעיות רפואיות שונות, הם

רשלנות רפואית תת פעילות בלוטת התריס

פעילותה של בלוטת התריס היא חשובה והכרחית לקיומם של הרבה מאוד תהליכים בגוף האדם. בראש ובראשונה, הבלוטה אחראית על הזרמת הורמונים ועל חילוף החומרים בגוף,

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

אחד המצבים הרפואיים הקשים והמורכבים ביותר שידועים לאדם הוא שיתוק מוחין. שיתוק מוחין הוא למעשה תופעה רפואית של מקבץ הפרעות נוירולוגיות חשוכות מרפא, אשר באות

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב

לידה היא אירוע רפואי מורכב מאוד שיכול להשתבש מהרבה מאוד סיבות. הלידה עצמה יכולה לסבך את העובר ואת היולדת, ובהרבה מקרים, מחליטים רופאים ללכת לניתוח

רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

גוף האדם הוא למעשה מערכת מסועפת שצריכה לעבוד בהרמוניה על מנת שאנחנו נחייה. יש הרבה תהליכים שעוברים על הגוף במהלך החיים, חלקם ארוכים ואיטיים וחלקם

רשלנות רפואית בטרשת נפוצה

טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית נוירו-אימונולוגית שכיום עוד אין לה טיפול מרפא. בטרשת נפוצה הגוף נלחם באופן לא יעיל בזיהומים עד כדי יצירת דלקות בתאי

רשלנות רפואית תסמונת דאון

תסמונת דאון היא תסמונת אשר פוגעת בהתפתחותם של ילדים בפן ההתנהגותי ובפן החיצוני, ומגיעה בקשת רחבה של דרגות שנמצאות על הספקטרום האוטיסטי. החל מדרגות פגיעה

רשלנות רפואית תסמונת האיקס השביר

פגמים גנטיים הם פגמים שכיום ניתן לזהות אותם מוקדם, עוד במהלך החלק הראשון בהריון. יש המון סוגים של פגמים מסוג זה שפוגעים בגוף ובנפש בצורות

רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס

תסמונת ויליאמס היא תסמונת נדירה יחסית, וגם בעייתית מאוד. למרות הכינוי שהודבק לה, "תסמונת האהבה", זוהי תסמונת מורכבת מאוד שיש לדעת איך לאבחן ולטפל בה.

רשלנות רפואית במחלת בשבץ מוחי

שבץ מוחי, או אירוע מוחי (CVA) הינו אירוע אשר עלול להותיר את החולה עם נכות בלתי הפיכה ואף במצב חמור יותר, לגרום למותו. רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בתסמונת ספסיס

תסמונת ספסיס, או אלח דם, מתרחשת כאשר הגוף מגיב בתגובת יתר לזיהום כלשהו. בדרך כלל תסמונת זו תתרחש בקרב אנשים אשר הינם מדוכאי חיסון, מבוגרים

רשלנות רפואית ולוקמיה

מחלת הסרטן היא מחלה שמגיעה בכמה צורות ודרכים, ואין ספק שאחד הוריאנטים המדאיגים והקשים ביותר שלה היא הלוקמיה. לוקמיה היא למעשה סרטן הדם, כך שבניגוד

רשלנות רפואית ולופוס

לופוס, או זאבת בעברית, היא אחת המחלות המעניינות ביותר בעולם הרפואה. מדובר למעשה במחלה אוטואימונית, ובמסגרתה הגוף תוקף את עצמו בכמה חזיתות שונות. נוגדנים עצמאיים

רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

אנשים נולדים עם פגמים ומחלות שונות, אשר קשה מאוד להתמודד עמם. אחת המחלות המולדות הקשות ביותר היא סיסטיק פיברוזיס. סיסטיק פיברוזיס היא מחלה חשוכת מרפא

רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

מערכת העצבים היא אחת המערכות העדינות והחשובות ביותר בגוף. היא משפיעה באופן ישיר על המוטוריקה שלנו וכל פגיעה בה עלולה ליצור אפקט פרפר של הרעה

רשלנות רפואית מחלת לימפומה

מערכת הלימפה היא חלק בלתי נפרד ממערכת החיסון של הגוף, וכמו מרבית האיברים הפנימיים בגוף, גם היא חשופה למחלת הסרטן. מחלת הלימפומה, או סרטן מערכת

רשלנות רפואית מחלת וגנר

מחלת הקורונה הכירה לכולנו את הבעיות שעלולות להיווצר במערכת הנשימה שלנו. הקורונה פגעה בעיקר בריאות והפכה את הנשימה לקשה עד בלתי אפשרית. אולם הקורונה היא

רשלנות רפואית וספינה ביפידה

הפחד הגדול של כל הורה לעתיד הוא הריון לא תקין, ועובר עם מחלות ובעיות. אחת התסמונות הקשות ביותר שיכולות להיווצר במהלך הריון היא "ספינה ביפידה".

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

ההתמודדות עם כאב היא התמודדות קשה ומורכבת עבור כל אחד מאיתנו. לכל אחד מאיתנו יש סף כאב שונה, ותמיד יש צורך לטפל במקור הכאב ולמצוא

רשלנות רפואית סרטן מח העצם

רשלנות רפואית סרטן מח העצם עלולה להוביל לאובדן סיכויי ההחלמה של המטופל ואף למותו. סרטן מח עצם הינה קבוצת של מחלות המטולוגיות אשר כל אחת

רשלנות רפואית סרטן הרחם

הרחם הוא איבר רבייה חיוני בגוף האישה, וכאשר הוא נפגם מסיבה כזו או אחרת, כניסה להריון עשויה שלא להתאפשר עוד. בנוסף לכך, פגיעות מסוימות ברחם

רשלנות רפואית סרטן הפה

הפה שלנו הוא איבר שבו אנחנו עושים מגוון שימושים רבים וטובים – אנחנו אוכלים איתו, אנחנו מדברים איתו, אנחנו מתנשקים איתו ואנחנו נושמים באמצעותו. עם

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, היא מחדל רפואי המתרחש מעת לעת באבחון, בטיפול או במעקב הרפואי המתבצעים מול אנשים שחלו בסרטן המעי הגס. כאשר מי

רשלנות רפואית סרטן הריאות

סרטן הריאות הוא סוג הסרטן השכיח ביותר כיום בעולם המערבי, והוא אחראי למקרי המוות הרבים ביותר הן אצל גברים והן אצל נשים. בכל שנה, מאובחנים

רשלנות רפואית סרטן השחלות

השחלות בגופן של הנשים מהוות איבר חיוני בכל הנוגע למערכת הרבייה. הן ממוקמות באגן, משני צידי הרחם, כאשר כל שחלה היא דומה לשקד מבחינת הגודל

רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

הזקנה מביאה עימה הרבה מחלות שונות ומורכבות, אשר אנשים צריכים להתמודד איתן. אחת מהן היא מחלת הסקלרודרמה, שפוקדת לרוב אנשים מבוגרים בין הגילאים 35 ו

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם

סרטן רירית הרחם הינו סרטן גניקולוגי יחסית שכיח בקרב נשים. בדרך כלל סרטן זה הוא מסוג אדנוקרצינומה, כך שהוא מתחיל מתאי האפיתל של רירית הרחם.

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

למעי הדק חשיבות מכרעת ומשמעותית לתפקוד הגוף כולו, בתור האיבר העיקרי אשר מפרק וסופג את המזון. גידולים במעי הדק הינם נדירים באופן יחסי, ולכן עלולים

רשלנות רפואית סרטן האשכים

רשלנות רפואית סרטן האשכים עלולה להיות משמעותית וקריטית לחיי החולה ולאובדן סיכויי החלמתו מהמחלה. בכל חשש או חשד כי התרחשה רשלנות רפואית, יש להיוועץ עם

רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אשר נמצאת באזור הצוואר, מתחת לענבל, ומטרתה לייצר הורמונים, לווסת את קצב הלב, את לחץ הדם, המשקל והטמפרטורה של הגוף. מדובר

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא סרטן שנשים רבות בעולם נפגעות ממנו מדי שנה. למרות העובדה שסרטן צוואר הרחם ניתן לגילוי מוקדם מאוד, עוד בשלב הטרום סרטני,

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

בלוטות הלימפה הן חלק ממערכת החיסון של הגוף, הן נמצאות במקומות שונים בגוף ומגנות מפני זיהומים. לימפומה, הינו סרטן המתפתח בבלוטות הלימפה, ומתבטא בגדילה לא

רשלנות רפואית סרטן העור

סרטן העור הוא סרטן נפוץ יחסית מכיוון שמדובר במחלה שנוצרת בעקבות שיבוש בתהליך התרבות וחלוקת תאי העור בגוף. סרטן העור הוא מחלה קשה המתאפיינת בייצור

רשלנות רפואית סרטן הוושט

רשלנות רפואית כל טיפול רפואי אשר ניתן על ידי אנשי מקצוע למטופליהם נעשה בכוונה לטפל, לקדם ולעשות טוב למטופל. לא תמיד זה המצב ובפועל הטיפול

רשלנות רפואית סרטן הכבד

סרטן הכבד הכבד הוא איבר פנימי אשר ממלא תפקידים רבים בגוף כך שהמוכרים בהם הם פירוק חומרים לא טובים כמו אלכוהול ולייצר חלבונים הנחוצים לגוף.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית סרטן הלבלב רשלנות רפואית היא מצב בו הצוות הרפואי אשר היה אחראי על טיפול או אבחנה של מטופל, לא נקט בזהירות מספקת וכתוצאה

רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן

סרטן שלפוחית השתן שלפוחית השתן ממוקמת בתחתית הבטן ותפקידה לאסוף את כל השתן טרם יציאתו מהגוף. כאשר השלפוחית מלאה המוח קולט זאת ומרוקן את כל

רשלנות רפואית סרטן כליות

רשלנות רפואית – טיפול בסרטן רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מסיטואציה בה צוותים רפואיים אינם פעלו בצורה המיטבית ועקב טעות שביצעו נגרם נזק למטופל. כאשר מדובר

רשלנות רפואית סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הינו הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. הוא נפוץ יותר אצל גברים מעל גיל 40 ובעלי היסטוריה רפואית של סרטן הערמונית. סרטן זה אינו

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בכבד

רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד גרורתי בכבד הינה קריטית ומשמעותית לתוחלת החיים הצפויה של המטופלת. כאשר ישנו עיכוב באבחון סרטן השד או כאשר בוצעו

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם אומר שהסרטן כבר, ככל הנראה שלח גרורות ועירב איברים ורקמות אחרות בגוף. ככל ששלב המחלה מתקדם יותר, כך סיכויי הריפוי

רשלנות רפואית סרטן השד

רשלנות רפואית סרטן שד עלולה, במקרה החמור, לעלות בחייה של המטופלת. רשלנות רפואית במקרה זה עלולה להתרחש בעת האבחון או בעיכוב באבחון, אשר ישפיע על

רשלנות רפואית סוכרת

מחלת הסוכרת היא מחלה שכל אחד ואחת מאיתנו שמע עליה. מדובר באחת המחלות המוכרות ביותר בציבור הישראלי בפרט ובציבור העולמי בכלל, והיא מקבלת מקום נרחב

רשלנות רפואית מחלות לב

הלב שלנו הוא האיבר בגופנו האחראי על התפקוד של כל מערכות הגוף. הלב הוא זה שאחראי על הנעת הדם והעברת החמצן ממקום למקום, וברגע שהוא

רשלנות רפואית גניקולוגיה

גניקולוגיה היא ענף רפואה הממוקד בטיפול במחלות באיברי המין הנשיים ובכללן מחלות נרתיק, מחלות בשחלות, ומחלות רחם, אולם גם בכל הנוגע לפוריות, הריון, לידה ובעיות

רשלנות רפואית פצעי לחץ

פצעי לחץ מהווים בעיה רפואית ידועה ושכיחה למדי, הנפוצה במיוחד אצל אנשים קשישים או אנשים בעלי יכולת תזוזה מוגבלת, כמו מטופלים המצויים בתקופות אשפוז ארוכות.

רשלנות רפואית בטיפול בנגיף הקורונה

נגיף הקורונה הוא נגיף מדבק במיוחד, שנחת על העולם כרעם ביום בהיר, והוביל לקריסה של מערכות בריאות רבות. מדובר בנגיף שמצריך משאבים ומאמצים רבים: צוותים