רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות

עד כמה שהיינו רוצים להאמין שהחיים שלנו יתנהלו על מי מנוחות תמיד, לצערנו במציאות קורה לא פעם, שהעניינים מסתבכים. לא מעט אנשים נאלצים להתמודד עם מגוון של מחלות ומצבים רפואיים שמונעים מהם לנהל אורח חיים תקין, להקים משפחה, להמשיך ולפרנס את עצמם ולהנות מאיכות חיים טובה.

אף שרבים מהמחלות והמצבים הרפואיים האלו הם ברי פתרון, בחלק מן המקרים מתרחש מצב של רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, כמו גם רשלנות רפואית בטיפול בהן. במקרים שבהם מתקיימת רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, קבלת סיוע משפטי של עורך דין רשלנות רפואית עשוי להקל, ולכן כדאי להכיר את האפשרות הזו קצת יותר לעומק.

מהי רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות? איך היא בכלל קורית בפועל? מה אפשר לעשות במצבים כאלו? מי יפצה אתכם וכיצד? כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, מונגש לנוחותכם במדריך שלפניכם.

באבחון מחלות שונות – הרופאים הם הגורם שעליו אנחנו סומכים בעת צרה

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות היא דבר מאוד לא פשוט בגלל הרבה מאוד סיבות, אבל בראש ובראשונה מדובר כאן על כשל שגורם לנו לאבד אמון. בכל מצב בחיים אנחנו יודעים לאיזה איש מקצוע כדאי לנו לפנות, ובוודאי במצבים שבהם המצב הבריאותי שלנו עומד בסימן שאלה.

מצבים שכאלו אמורים להיות מטופלים בצורה הטובה ביותר על ידי הגורמים הרפואיים המוסמכים לכך, וכאשר הפתרון הזה לא מגיע – מדובר על מחדל שהוא מתחת לכל ביקורת.

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות – איך היא יכולה לבוא לידי ביטוי?

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות היא מצב שבו הרופאים אינם מאבחנים כלל את המחלה, מאבחנים אותה בצורה שגויה, או מאבחנים אותה בשלב מאוחר מדי בטיפולים, על אף היכולת לזהות ולאבחן אותה בשלב מוקדם יותר. כל אחד מהמצבים הללו של רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות עלול לקרות בגלל כמה וכמה סיבות, אז בואו ונבחן אותן יותר מקרוב.

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות
רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות

הסיבות לרשלנות רפואית באבחון מחלות שונות

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות מקורה בשלל סיטואציות:

  1. רופאים שאינם מקצועיים מספיק – רופאים שאמנם עברו את ההסמכה המתאימה על מנת לעסוק במקצועם, אולם אינם מקצועיים מספיק על מנת לאבחן את המחלה.
  2. שימוש באמצעים לא נכונים לאבחון – במהלך הטיפול לצורך אבחון המחלה לא עושים הרופאים שימוש באמצעים הרלוונטים, וכך אין באפשרותם לאבחן את המחלה.
  3. אבחון של מחלה שגויה – הסתכלות על נתוני הבדיקות והסקת מסקנות שגויות מהם, ולפיכך להוליך את החולה בדרך שאינה מתאימה למחלה האמיתית שבה הוא מאובחן.
  4. זריזות הטיפול – לא פעם רופאים מנסים לצמצם את הזמן המוקדש לכל חולה, על מנת להספיק ולקבל כמה שיותר חולים ביום אחד. הזריזות הזו עלולה להוביל לרשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, משום שלא הוקדשו מספיק זמן ותשומת לב לבעיה שאיתה מתמודד הפציינט.

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות – מדוע היא חמורה כל כך?

שלא כמו תחומים אחרים, התחום הרפואי הוא תחום שעובד על פי אבחון מוקדם וטיפול יעיל בזמן. ברגע ששני האלמנטים האלו נעלמים בעקבות רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, עלול החולה למצוא את עצמו במצב שבו כבר לא ניתן לטפל במחלה שלו בצורה יעילה, וחס וחלילה להתדרדר לכדי מצבים של החמרת המחלה, או במצבים הקשים יותר אפילו לכדי מצבים של מוות. היות ולא מדובר כאן על תחום שניתן "לשחק" איתו מבחינת הזמנים, רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות היא אחת העוולות החמורות ביותר שהאדם עלול לחוות ולהתמודד איתן.

מהן המשמעויות של רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות?

לצערנו, הגוף שלנו עלול לזמן לנו לא מעט מחלות להתמודדות – מחלות הסרטן השונות על כל גווניהן, מחלות הקשורות בראש, ברגליים, בידיים, באיברים הפנימיים השונים ועוד. כל אחת מן המחלות האלו זקוקה לטיפול יעיל, וכאשר לא נעשה אבחון ראוי – הטיפול שמתקבל על ידי המטופל אינו יעיל בעליל ולא פותר את הבעיה.

למרבה הצער, זה לא נגמר כאן – ברגע שלא נעשה אבחון ראוי, לא רק שהטיפול הנכון לא יכול להתקבל, אלא המחלה הולכת וצוברת תאוצה, מתעצמת לכדי מצבים גופניים חמורים יותר ומותירה, בסופו של דבר, את החולה ללא שום פתרון יעיל.

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות עלולה להתרחש בכל דרג רפואי

לא פעם רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות מיוחסת אך ורק לרופאים בכירים מאוד, אבל בפועל רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות עלולה בהחלט לאפיין גם את השלבים הראשונים של ההתמודדות והאבחון של המחלה. כמו בכל הליך רפואי, הראשון לפגוש את החולה יהיה רופא המשפחה, שיצטרך להפנות את החולה לגורמים הרפואיים המתאימים בהתאם לתלונותיו.

ברגע שרופא המשפחה מתעלם או מקטין את תלונותיו של החולה המתלונן, או שולח אותו לגורמים שאינם יכולים לתת לו מענה ראוי – הוא חוטא ברשלנות רפואית באבחון מחלות שונות. כמו כן, כמובן שגם רופאים בכירים ומומחים שמקבלים חולה מסוים עלולים להתנהל תוך רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, על ידי אי הענקת הטיפול הראוי, או על ידי אי הענקת טיפול כלל.

רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות כבר קרתה – מה עושים עכשיו?

ברגע שמתרחש מצב של רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, שהתגלה בתור רשלנות, ניתן לפנות לעורך דין רשלנות רפואית לכדי התקדמות עם העניין.

בסופו של דבר, נוצרת כאן עוגמת נפש גדולה שעלולה להביא איתה מחיר יקר ולעלות בחיי אדם, ולכן כמובן שלצד האבחון המחודש והמדויק ומתן הטיפול הראוי, ניתן וצריך לפעול גם במישור המשפטי אל מול הגורמים המעורבים בעניין.

התנהלות ההליך המשפטי בזמן רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות

ברגע שחולה מסוים פונה לעורך דין רשלנות רפואית על מנת לפתוח בהליך משפטי כנגד הגורמים שהתנהלו תוך רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, הוא צריך לדעת לאן הוא נכנס.

מדובר כאן על הליך מורכב שיכול לקחת לא מעט זמן, כאשר בחלק מהמקרים הטיפול בנושא עשוי לארוך כמה חודשים, ואילו במקרים אחרים הוא מתפרש על פני כמה שנים טובות. אם כך, הדבר הראשון שחשוב להכיר בנושא הזה הוא הסבלנות הגדולה שבה צריך להצטייד לקראת הליך רפואי מהסגנון הזה, ולא לצפות לקיצורי דרך – פשוט כי הם בלתי אפשריים.

בחירת עורך דין רשלנות רפואית לטיפול ברשלנות רפואית באבחון מחלות שונות

במידה והחולה מחליט שהוא אכן מעוניין לגשת להליך משפטי בנושא רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, הוא יצטרך לפנות לעורך דין רשלנות רפואית. על מנת לבחור את עורך הדין בתבונה, יש לקחת בחשבון מרכיבים שונים כמו מקצועיות, וותק, ניסיון והמלצות.

ברגע שכלל המרכיבים האלו מתקיימים בצורה חיובית אצל עורך דין רשלנות רפואית, ניתן לצאת איתו לדרך המורכבת של ההליך המשפטי המדובר. כמובן שגם הצעת המחיר היא חשובה, אולם בחלק מהמקרים יהיה עדיף להשקיע סכומים גבוהים יותר על מנת להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית, שידוע בשל התוצאות המעולות שאליהן הוא מוביל בהליכים המשפטיים שבהם הוא לוקח חלק.

עורך דין רשלנות רפואית – איסוף ראיות והוכחות הוא קריטי לעניין הזה

הדבר הראשון שעורך דין רשלנות רפואית יצטרך לעשות, בדרך להליך משפטי בנושא רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, הוא לאסוף את כל הראיות וההוכחות הרלוונטיות להליך המשפטי.

בין אם מדובר על מסמכים רפואיים שונים שהחולה קיבל לאורך הדרך, על תוצאות בדיקות שהתקבלו, על פניות לרופא שהתבצעו בצורה מקוונת, על מענה מקוון על הפניות שנשלחו, על הפניות שונות או על תאריכי פגישות עם הרופאים – כל מסמך מהסוג הזה יכול להיות רלוונטי ויעיל להליך המשפטי.

עם נקודת פתיחה כזו, שמאגדת הוכחות וראיות מוצקות, ניתן לצאת להליך המשפטי בראש שקט ועם תביעה שבנויה היטב.

שלב אחרי שלב בהליך המשפטי עם עורך דין רשלנות רפואית

לאחר איסוף המסמכים הרלוונטיים להליך משפטי בנושא רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, ניתן יהיה לגשת להליך המשפטי עצמו. הגורם הרפואי שאותו תובע החולה יצטרך להגן על עצמו, באמצעות לא מעט דרכים. היות וסביר להניח שגם הגורם הרפואי יעזר בעורך דין רשלנות רפואית, יש להגיע להליך מוכנים ובידיעה שההליך המשפטי יגבה מהחולה לא מעט כוחות נפשיים ואנרגיות.

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון מחלות שונות? פנו ל עורך דין רשלנות רפואית

עבור נפגעי רשלנות רפואית באבחון מחלות שונות, ההליך המשפטי עלול לגרום להצפה של רגשות קשים. עורך דין רשלנות רפואית הוא הגורם המקצועי שיוכל לשכך ולו במעט את הקושי עבור הנפגע, לייצג אותו בכבוד בתביעה, ולמצות את האינטרסים שלו מול המערכת הרפואית והמשפטית.

פנו לעורך דין רשלנות רפואית, ותוכלו להבטיח הליך משפטי שקט ובטוח בדרך לתוצאות. בריאות שלמה!

רשלנות מסוג זה מתרחשת במצבים שבהם הרופא המטפל לא אבחן את המחלה. הרופא יכול לאבחן אותה באופן שגוי בתחילת הדרך או לאבחן אותה בשלב מאוחר מדי (למרות שהייתה לו את היכולת לזהות את המחלה וגם לאבחן אותה בשלב מודם יותר של הטיפול).
רשלנות רפואית יכולה להתרחש בסיטואציות הבאות:
  1. בעת טיפול אצל רופא שאינו מקצועי
  2. בעת אבחון שגוי של המחלה ממנה המטופל סובל
  3. בעת ניסיון לזרז את הטיפול (כלומר מתוך חוסר תשומת לב)
  4. בעת שימוש באמצעים לא רלוונטיים לאבחון המחלה של המטופל
בגלל שמדובר בתחום שפועל לפי אבחון מוקדם שצריך להביא לטיפול יעיל בזמן הנכון, בית המשפט רואה בסוג רשלנות רפואית מסוג זה חומרה רבה. בעקבות רשלנות זו, המטופל עשוי למצוא את עצמו במצב שבו הוא כבר לא יכול לטפל במחלה של ביעילות וזהו מצב חמור מאוד.
רשלנות מסוג זה עלולה להביא לכך שהמטופל ימצא את עצמו חסר אונים מכיוון שבעקבות אבחון שגוי של המחלה שלו הוא לא קיבל את הטיפול ההולם. במקרים למשל שבהם המטופל סבל מסרטן ולא אבחנו זאת בזמן, הוא איבד זמן יקר שעלול לעלות לו בחייו.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון לופוס

אף שלמחלת הלופוס אין תרופה, האבחון המוקדם שלה הינו קריטי למתן טיפול רפואי שיכול להקל על החולה במחלה במידה משמעותית. מסיבה זו, במקרים בהם קיים

רשלנות רפואית באבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון מחלה עלולה להוביל להשלכות חמורות ומרחיקות לכת עבור נפגעיה. במקרים כאלו הפנייה לקבלת סיוע מעורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית באבחון מחלות,

רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר

מחלת וגנר הינה מחלה דלקתית הפוגעת במערכת הנשימה באופן חמור וקטלני. לכן חשוב ביותר לאבחן את המחלה בשלביה המוקדמים, לפני שהיא הופכת למסכנת חיים. למרבה

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס (באנגלית: Cystic Fibrosis) זו מחלה חמורה שללא אבחון מוקדם וטיפול הולם, עלולה להוביל למוות. אף שהרפואה המודרנית מאפשרת לחולים בסיסטיק פיברוזיס הקלה מסוימת

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במלנומה

מלנומה הינה סרטן העור השכיח ביותר, בעולם המערבי. כדי לאבחן מלנומה יש צורך במודעות של המטופל לנגעים חדשים המופיעים בגופו ולמודעות של הרופא המטפל למעקב

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך עלולה להיות בעלת השלכות ומשמעויות קריטיות עבור המטופל. שיזור אשך, הנקרא גם תסביך אשך, הוא תופעה אשר בה האשך מסתובב

רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת

מחלת הצהבת נגרמת עקב סוגים שונים של בעיות בכבד. בעקבות תפקודו הלקוי של הכבד, חלה עליה ברמות הבילירובין בגוף החולה, כאשר הפיגמנט בחומר גורם לכך

רשלנות רפואית באבחון מחלת לימפומה

לימפומה, או בשמה הנוסף – "סרטן בלוטות הלימפה", היא מחלה ממארת המתבטאת בהתרבות בלתי מבוקרת של תאי הדם הלבנים (הלימפוציטים) בגוף החולה. בלוטות הלימפה מהוות

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

הפחד הגדול ביותר של כל אם ואב לעתיד, הוא לידה זה תינוק הסובל מליקויים בריאותיים או מומים. ספינה ביפידה היא בין התסמונות החמורות ביותר שעלולות

רשלנות רפואית באבחון שבר ביד

שבר ביד עלול להתגלות כשבר מורכב באופן מיוחד ולכן על האבחון להיות מהיר ולחייב טיפול מידי כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים. רשלנות רפואית אשר תפגע

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבר

שברים בגפיים או בכל מקום אחר בגוף עלולים להיגרם מטראומה כלשהי, תאונה, מחלות שונות כמו אוסטאופורוזיס או מאמץ יתר. תהיה הסיבה אשר תהיה, כאשר מגיע

רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס

רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס עלולה להיות בעלת השלכות משמעותיות וקריטיות עבור המטופל. תסמונת זנב סוס (Cauda equina syndrome) היא תסמונת נוירולוגית אשר מתבטאת

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

שבר ברגל הינה תופעה שכיחה באופן יחסי, אשר יכולה לפגוע בכל גיל ובכל חתך באוכלוסיה. הגורמים לשברים עלולים להיות עקב תאונה, פגיעה טראומטית כלשהי, מחלות

רשלנות רפואית באבחון טרם לידה

תקופת ההריון והלידה הינן תקופות משמחות ומרגשות בחיי ההורים הטריים. עם זאת, כיום, בעידן הבדיקות הרבות הנעשות טרם הלידה, עלולה תקופה זו להיות מלחיצה ואינטנסיבית

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה עלולה להעלות בחייו של המטופל. בלוקמיה, בדומה לסוגי סרטן אחרים, מהירות האבחון הינה קריטית להצלחת הריפוי מהמחלה. על הרופא המטפל, אשר

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן

מחלת קרוהן היא ליקוי בריאותי כרוני, שמלווה אנשים למשך רוב חייהם הבוגרים (ולא רק). מחלת קרוהן באה לידי ביטוי בהתקפים חזרתיים בדרכי העיכול, ובתקופות רגיעה

רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס

מחלקת קוליטיס היא מחלה כרונית, אשר מאופיינת בהתקפים חזרתיים עם תקופות של רמיסיה בין התקף אחד לבא אחריו. מדובר על מחלה הפוגעת בדופן המעי, וגורמת

רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות

רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוקות הינה בעלת משמעויות קריטיות אשר השלכותיה עלולות להיות קטלניות. התייבשות תינוקות עלולה להיות קריטית יותר בהשוואה להתייבשות מבוגרים, הן מעצם

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

המוח הוא האיבר הראשי במערכת העצבים אצל בני אדם. לכן כאשר מתגלה גידול במוח, חשוב לטפל בו במהירות ובנחישות. אחרת, בתוך זמן קצר ישפיע הגידול

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה

מחלת הסרטן על כל מאפייניה, היא אחת המחלות הקטלניות ביותר. למרבה הצער, חלק משמעותי ממקרי המוות היה יכול להימנע, לו התגלתה המחלה בשלב שעדיין ניתן

רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים

ניתוח להסרת שקדים שכיח מאד בקרב ילדים, אולם יש לזכור כי בדומה לכל ניתוח גם לניתוח שקדים ישנם סיבוכים וסיכונים פוטנציאליים, גם אם מינימליים. במרבית

רשלנות רפואית באבחון סוכרת

במדינת ישראל לבדה, ישנם כחצי מיליון חולי סוכרת מאובחנים ולפי ההערכות, קרוב לרבע מיליון ישראלים שאינם מאובחנים ואינם מודעים לכך שהם סוכרתיים. מדובר אם כן

רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה

תביעות רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה, הן לרוע המזל, לא מראה חריג במיוחד במדינת ישראל. נשים רבות וילדיהם, נפגעים מדי שנה ממחדלים רפואיים שבעטיים לא מאובחנים

רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ

פצעי לחץ הינם נגעים פתוחים שמופיעים על פני העור. פצעי לחץ נוצרים במקרים רבים עקב לחץ המופעל על אזור מסוים בגוף כשאדם שוכב או יושב

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון מחלות לב, אינן עניין נדיר כפי שניתן היה לצפות. תביעות רשלנות בעקבות כשל באבחון של מחלות לב וכלי דם,