רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס

תסמונת ויליאמס היא תסמונת נדירה יחסית, וגם בעייתית מאוד. למרות הכינוי שהודבק לה, "תסמונת האהבה", זוהי תסמונת מורכבת מאוד שיש לדעת איך לאבחן ולטפל בה. מדובר בתסמונת תורשתית המתרחשת באחת מתוך כ – 10,000 עד 20,000 לידות. היא אינה נוטה לכיוון מין מסוים, ויש לה מגוון עצום של תסמינים, אשר נוגעים גם לפן הרפואי וגם לפן ההתנהגותי של היילוד.

לאור הסכנות הרבות והתסמינים הרבים הנובעים מתסמונת זו, רופאים נדרשים להקפיד ביתר שאת על מעקב אחר האם ההרה והפניה לבדיקות רלוונטיות עוד בשלב ההריון, כדי לאבחן במועד את הבעיה, ולהניח את כל האפשרויות לטיפול על השולחן עבור ההורים.

תסמונת ויליאמס – התסמינים שרופאים מצופים להכיר

תסמונת ויליאמס באה לידי ביטוי כמגוון רחב של תסמינים, כאשר חלקם נראים חיוביים, אך כאשר הם מגיעים בדרגה גבוהה במיוחד, הם עלולים להיות מטרידים. בתיקי רשלנות רפואית תסמונת וויליאמס יכולים גורמי המקצוע להתרשם מהתסמינים די בקלות:

  1. חברותיות מוגברת – תסמונת האהבה היא תסמונת שגורמת לאנשים להיות חברותיים במיוחד.
  2. תקשורתיות – הלוקים בתסמונת משדרים הרבה מאוד מהתחושות שלהם החוצה.
  3. ורבליות – הלוקים בתסמונת יודעים להביע את עצמם בציבור, לעיתים בצורה מוגזמת.
  4. דרמטיות – הרבה מאוד מהאירועים הקורים ללוקים בתסמונת מתעצמים מאוד.
  5. בדידות – הבדידות מתרשת בעקבות חוסר הבנה בסיסית של מצבים חברתיים וחוסר עכבות ביחסים בין אישיים.

 

מאפיינים קוגנטיביים של תסמונת ויליאמס

לתסמונת ויליאמס יש גם תסמינים קוגנטיביים בעייתים כמו לקות שכלית ברמה כזו או אחרת, בעיות ריכוז, היפראקטיביות, קשיים בתפיסה המרחבית ובעיה של זיכרון חזותי ברמה בסיסית מאוד.

 

תסמונת ויליאמס ומאפייניה החיצוניים

ברמת התסמינים הגופניים יש גם כמה סממנים בולטים אותם אפשר לזהות במהלך תיק רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס והם כוללים אף קטן וסולד, עפעפיים בולטים, לסת בולטת ושפה תחתונה בשרנית במיוחד. ללוקים בתסמונת לרוב יהיו מגוון רחב של בעיות במבנה השלד שלהם, והם יהיו לרוב נמוכים עם כתפיים שמוטות. אבי העורקים של הלוקים בתסמונת הוא צר, ויש להם בעיות בכליות, בעיות דנטליות ועיכובי גדילה ברמות שונות.

רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס
רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס

רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס המתבטאת באי ביצוע מעקב הריון

כדי למנוע תיקים של רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס יש לבצע מעקב הריון בצורה מסודרת. בכל הריון יש סיכון ולכן, נשים רבות עוברות בדיקות מקיפות כדי לזהות בעיות ולראות כיצד להתמודד איתן. כל אישה עוברת סקירות מערכות שונות, אך בגיל מסוים נשים מתבקשות גם לבצע בדיקות מי שפיר ובדיקות גנטיות מתקדמות.

בבדיקות הגנטיות יש סיכוי גבוה במיוחד שתסמונת ויליאמס תתגלה מכיוון שמדובר בתסמונת תורשתית, לפיה יש מחסור בכרומוזום מסוים. רופא אשר מתעלם או לא מצליח לזהות את הפגם למרות בדיקות גנטיות, חשוף להגשת תביעת רשלנות רפואית ע"י המטופל שלו.

 

רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס באי הפניה לבדיקות רלוונטיות

מלבד בדיקת מי השפיר והבדיקות הגנטיות השונות, נשים מתבקשות לעבור גם בדיקת סיס שילייה ואף אבחון לפני השרשה במקרים של הפריה חוץ גופית. רופאים אשר מקבלים מטופלת שנמצאת בקבוצת סיכון או כזו שבבדיקות המוקדמות שלה היו חשדות לאי סדרים, חייבים לשלוח את המטופלות לבדיקות הנכונות.

כל הנושא של רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס הוא די מורכב מפני שהוא יחסית קשה לזיהוי בתחילת ההריון, אך עם עבודה נכונה, בהחלט אפשר לעלות על הבעיה בשלב מוקדם ולהעביר את הכדור לידיה של האם בכל הנוגע להפסקת הריון או המשכתו.

 

רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס באי הפניה לטיפול מתאים

רופאים עלולים לחטוא בנושא של רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס בכמה נקודות שונות במהלך ההריון ואף לאחר שהילד נולד. הם יכולים לא להפנות את היולדת לבדיקות המתאימות עוד בשלב הראשוני של ההריון, לא להפנות את היולדת לבדיקות לפני ההשרשה או לבדיקות גנטיות מתקדמות וכמובן גם ברשלנות בטיפול.

יש גם הרבה סוגים של טיפולים שיכולים לעזור לילדים החולים בתסמונת ויליאמס והם כוללים פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וטיפולים התנהגותיים שונים שכוללים גם מסגרת חינוכית מיוחדת. בנוסף, יש גם טיפול תרופתי שאפשר לספק לילד.

 

רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס – מתי תוגש תביעת רשלנות רפואית?

הגשה של תביעת רשלנות רפואית היא רלוונטית כאשר יש פגם בהתנהלות הרופאים, בכל שלב של ההריון. לא כל טעות מהוות רשלנות רפואית, והרבה אנשים חשים שהם לא קיבלו את הטיפול הראוי, אך לא כל טיפול לא ראוי מהווה רשלנות רפואית. רופאים צריכים לעבוד לפי סטנדרטים ונהלים ידועים, וכאשר הם חורגים מכך, הם חשופים לתביעה.

מבחן הרופא הסביר הוא מבחן לפיו כיצד היה צריך לפעול בנקודת זמן ספציפית. אם הרופאים לא נקטו באמצעי הזהירות, ולא עמדו במבחן הרופא הסביר, הם עלולים לשלם פיצויים.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע בתביעת רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס?

הדרך הטובה ביותר לפעול בה במקרים של רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס היא לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין עם ידע וניסיון בנושא ידע כיצד להוכיח את הנזק של הלקוח שלו, ואיך לחבר את אותו נזק לפעולות של הרופא.

עורכי הדין הטובים והאיכותיים ביותר מסוגלים לספק אף חוות דעת מקצועיות של רופאים מומחים, דבר שמעלה באופן מרשים את הסיכוי לזכות בתביעה, ולהשיג סכום משמעותי של פיצויים שיעזרו בהמשך הדרך.

 

היקף הפיצוי שניתן לקבל בהגשת תביעת רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס

היכולת להשיג פיצויים בהגשת תביעת רשלנות רפואית היא חשובה מאוד. אנשים נאלצים להתמודד עם כל מיני סוגים של קשיים כשזה נוגע לתסמונת ויליאמס, שחלקם עולים הרבה מאוד כסף. בנוסף, נשים רבות היו רוצות לדעת על תסמונות כאלו ואחרות במהלך ההריון, כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי ההמשך שלו.

הנושא של רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס הוא מעניין מאוד, מכיוון שמדובר בתסמונת שהתסמינים שלה הם חיוביים בחלקם, אך היא עדיין תסמונת שקשה לחיות איתה, הן בצורה פנימית והן בצורה חיצונית.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית תסמונת ויליאמס? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מיומנים ומנוסים שישמחו לייעץ לכם פרטנית.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
יד מזריקה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של