רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס

גוף האישה הוא מופלא ומדהים, אך כולל בתוכו גם לא מעט סכנות. מערכת הרבייה של נשים היא מורכבת ויש המון תסמונות גניקולוגיות הקשורות למערכת אשר יכולות לגרום לבעיות שונות ומשונות. אחת מהתסמונות המורכבות יותר היא תסמונת אנדומטריוזיס, שהיא תסמונת אשר מופיעה אצל כ-10 אחוז מהנשים בדרגות חומרה שונות.

התסמונת נגרמת בשל התפתחות רקמה רירית המצפה את פנים הרחם באזורים מחוצה לו. אבחון וטיפול מוקדם במחלה יכולים למנוע החמרה שלה, ופגיעה במערכת הרבייה. הסיכון פה הוא גדול, ולכן רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס היא מסוכנת מאוד.

מהי רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס

האזורים בהם מתפתחת תסמונת אנדומטריוזיס הם איברי הרבייה, חלל האגן ואפילו חלל הבטן. התסמונת גורמת לכאבים קשים באזור הפגיעה, הפוגעים בצורה קשה מאוד באיכות החיים, במיוחד סביב זמן המחזור החודשי. הנזקים עלולים לכלול גם הידבקות של הרקמה המדממת לאיברים שונים, ציסטות בשחלות והיווצרות צלקות.

הסממנים הם מאוד מדאיגים ורופאים אשר מטפלים במקרים של אנדומטריוזיס חייבים לשים לב, לאתר ולטפל בנושא. רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס יכולה להיגמר עם תביעה גדולה מאוד לאור הנזק הרב שנוצר אצל המטופלת.

 

רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס – על גורמי הסיכון במקרים אלו

הסיבות אשר גורמות לאנדומטריוזיס בצורה ישירה הן אינן ידועות, אך יש כמה גורמי סיכון ידועים. רופאים אשר מזהים את גורמי הסיכון ומבצעים בדיקות מקדימות, מורידים את הסיכוי למקרים של רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס אשר יסתיימו בבית המשפט:

  1. היסטוריה משפחתית וגנטיקה
  2. הריון ראשון לאחר גיל 35
  3. וסת ראשונה בגיל צעיר (לפני 11 שנים)
  4. מחזורים הנמשכים זמן ארוך מהממוצע וכוללים דימום מסיבי
  5. מחלות אוטואימוניות דוגמת אלרגיות, אסטמה, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד
  6. שימוש מופרז באלכוהול
  7. משקל נמוך
רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס
רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס

רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס – השלכות מרחיקות לכת

התסמינים של אנדומטריוזיס כוללים בעיקר כאבים כלליים המורגשים באזור האגן ואיברי הרבייה. בנוסף, הנשים ירגישו כאבים קשים בזמן הווסת, כאבים בגב ובאגן, כאב בזמן יחסי מין, דימומים קשים בזמן מחזור, הפרעות במערכת העיכול, והנורא מכל – אי פוריות שעלולים להוביל גם לדיכאון וחרדה.

הנזקים, כאמור, הם משמעותיים מאוד ויכולים למנוע מנשים להביא ילדים לעולם. ההשלכות הן מרחיקות לכת ולכן רופאים חייבים לנהוג בזהירות מרבית ולא להיקלע למקרים של רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס אשר ייכנסו לרזומה שלהם.

 

רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס – דרכי טיפול

יש כמה דרכי טיפול בתסמונת אנדרומטריוזיס והם כוללים תרופות נגד הכאבים והדלקות שנוצרות בגוף, טיפול הורמונלי אשר אמור לסייע בהסדרת הווסת לתקופות ממושכות, שינוי תזונתי, פיזיותרפיה לרצפת האגן, יוגה, פילאטיס ובמקרים קיצוניים – ניתוח להסרת המוקדים החוץ רחמיים של רירית הרחם, ובדיקת תקינות תקופתית של איברי הרבייה.

הטיפול חייב להיעשות בשלב מוקדם של המחלה, וכך הוא יהיה יותר יעיל. רופאים אשר לא מזהים את המחלה בזמן, גם לא מטפלים בה בזמן, ובכך נוצרת טעות נגררת של רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס אשר משפיעה גם בטווח הארוך וגם בטווח המיידי.

 

רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס – להימנע מנזקים למטופלת

יש כמה נקודות בהן יכולים רופאים למעוד בנושא של רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס וחשוב מאוד לשים לב, בכל נקודת זמן, ולהתעקש על טיפול ראוי אם יש סימני שאלה סביב הבדיקות. רשלנות באבחנה הראשונית היא קריטית, וכך גם איחור של אבחנה מבדלת וחלקית. אבחנה שגויה היא קשה במיוחד מפני שהיא לרוב מלווה בטיפול שגוי.

אי הפניה לטיפול מתקדם ומקצועי (של רופא משפחה) גם נגועה ברשלנות רפואית, וכך גם מתן טיפול שגוי או לא נחוץ. טיפול אגרסיבי מדי או רופס מדי מביאים איתם סוגים שונים של נזק, וכך גם תופעות לוואי בשל טיפול לקוי.

 

רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס – הפרוטוקולים המקובלים

רשלנות רפואית אינה מתרחשת בכוונה ויש רופאים מצוינים שטועים בגלל סיבות שונות. הטעויות קורות לעיתים בגלל עייפות, או טעות לגיטימית, ולעיתים בגלל שהרופא חורג מהפרוטוקולים המקובלים ולא עושה את עבודתו. במקרה השני, יש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

רופאים אשר לא עומדים במבחן הרופא הסביר, פוגעים במטופלים שלהם, ולא מאפשרים להם לקבל אבחנה וטיפול מדויק, אשר יעזרו להם להתמודד עם התסמינים ועם הנזקים בצורה הטובה ביותר.

 

רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית חייבת להיות מוגשת בצורה מסודרת ודרך שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית איכותי. עורכי דין המתמחים בתחום מביאים איתם ידע וניסיון, אך גם את היכולת להשיג חוות דעת רפואית מקצועית אשר תטה את הכף לטובתם בעת המשפט.

חוות דעת רפואיות הן בעלות משקל גדול מאוד, אם כי רופאים לא ממהרים לכתוב אותן כדי לא לפגוע בעצמם או בקולגות. חוות הדעת מספקות את הדרך הנכונה ביותר לפעול במקרה הספציפי המדובר, ואם הרופא הנתבע חרג מהן, הסיכוי לזכות בתביעה עולה בצורה משמעותית.

 

סכום פיצויים בהגשת תביעת רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס

תביעת רשלנות רפואית יכולה להסתכם בסכום פיצויים גדול במיוחד. אם המטופלת לא יכולה להוליד ילדים, או יותר מכך, נפגעה בצורה קשה בעקבות טיפול לקוי, הסכום יכול לגדול בצורה משמעותית.

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר שבין הנזק לבין עבודת הרופא, ואם הוא עושה זאת בצורה נכונה, התובע יכול ליהנות מסכום פיצויים גדול שיעזור לו להתמודד גם עם הטיפול לו הוא זקוק להקלה, וגם עם עוגמת הנפש שנגרמה לו עם הזמן.

 

לסיכום

תסמונת אנדומטריוזיס היא תסמונת קשה במיוחד, עם השלכות מרחיקות לכת. מקרים של רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס לא צריכים לקרות, אם נעשית עבודה רפואית נכונה. אבחון נכון ומהיר, שמלווה בטיפול נכון, יכול לאפשר לאותן נשים לחיות חיים רגילים, כמעט ללא השפעות משמעותיות על גופן ופוריותן.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית תסמונת אנדומטריוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
יד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של