רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

גוף האדם הוא למעשה מערכת מסועפת שצריכה לעבוד בהרמוניה על מנת שאנחנו נחייה. יש הרבה תהליכים שעוברים על הגוף במהלך החיים, חלקם ארוכים ואיטיים וחלקם מהירים ומתרחשים ברגע אחד. התהליכים המהירים הם לרוב מצבי חירום רפואיים שמצריכים טיפול מציל חיים, ואחד המצבים המסוכנים ביותר הוא תסחיף ריאתי.

תסחיף ריאתי הוא למעשה מצב בו ישנה חסימה בעורק הראשי בריאה או באחד מסעיפיו בגלל קרישי דם או בגלל תסחיף שומני. מדובר במצב מסוכן מאוד שצריך להיות מטופל ללא רבב, ועדיין, ישנם מקרים של רשלנות רפואית תסחיף ריאתי שהם מסוכנים מאוד.

מהי רשלנות רפואית תסחיף ריאתי?

שיעור התמותה ממקרים של תסחיף ריאתי בישראל הוא יחסית גבוה, כ-10 אחוזים כאשר התסחיף מאובחן בזמן, וכ-30 אחוזים כאשר התסחיף לא מאובחן בזמן. כלומר, לאדם שמקבל את הטיפול הרפואי הראוי, יש פי 3 יותר סיכוי לשרוד מאשר אדם שמקבל טיפול רפואי לקוי. הטיפול הרפואי הלקוי, שכולל חוסר בידע, טעות, אבחון שגוי או טיפול לא טוב, יכול להסתיים בתביעת רשלנות רפואית תסחיף רפואית אשר תתברר בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית תסחיף ריאתי – מהם גורמי הסיכון

לתסחיף ריאתי יש כמה גורמי סיכון שצריכים להפעיל נורה אדומה אצל רופאים המטפלים במצב, ובכך הם יוכלו להימנע מהגשת תביעת רשלנות רפואית תסחיף ריאתי על ידי המטופל:

  1. רקע גנטי – כאשר לקרוב משפחה יש היסטוריה של תסחיפים, הסיכון כמובן עולה
  2. חוסר ניידות למשך זמן ממושך – תורם להיווצרות קרישים
  3. עישון
  4. השמנת יתר
  5. לחץ דם גבוה
  6. מחלה זיהומית
  7. סרטן לסוגיו
  8. היסטוריה של אירוע לב / אירוע מוחי
  9. מחלות מעי דלקתיות
  10. נטילת גלולות מניעת הריון
  11. נשים בתקופת הריון ולקראת סופו
רשלנות רפואית תסחיף ריאתי
רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

רמת הנזק שעלולה להגרם למטופל בעקבות רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

רמת הנזק שנגרמת בעקבות תסחיף ריאתי היא גדולה מאוד. כאשר התסחיף מתרחש נמנעת העברת החמצן מהריאות לאיברים שונים בגוף, ולכן, הרבה מאוד מהמקרים מסתיימים במוות. הסימנים המקדימים דומים מאוד לתסמינים של התקפי לב. לפתע, מרגיש הבנאדם כאבים פתאומיים וחזקים מאוד בחזה, קושי בנשימה, דופק מהיר ואפילו שינויים בגוון העור.

הנשימות שלו מעלות קצב, יש לו סחרחורות והוא מזיע בצורה קיצונית. במצבים כאלה יש צורך להרגע, להסדיר עד כמה שניתן את הנשימה ולהזמין טיפול רפואי מקצועי באותו רגע. חוסר אבחון או טיפול נכון לאחר המקרה, עלול להסתיים במוות, ורופאים שמזלזלים בתסמינים, חשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית תסחיף ריאתי – איך זה קורה?

יש לא מעט רופאים שנתבעו בעבר בשל רשלנות רפואית, אך אם ניתן להגיד דבר גורף – המקרים אינם נעשים במזיד. רופאים הם מקצועיים מאוד ואכפתיים, אך לעיתים, הסיטואציה המסוימת בה הם נמצאים גורמת להם למעוד. יש רופאים שנמצאים במשמרות ארוכות במיוחד, יש רופאים שחסר להם מעט ידע או כאלה שמפספסים אבחנה.

רופאים תמיד צריכים לקחת ריזיקה ולשלוח את המטופל לאבחנה נוספת, לאור התסמינים שלו. עם זאת, יש רופאים לא מספיק מקצועיים, אך הם חושבים שהם שולטים בסיטואציה, ולא כך המצב. חשוב לציין שגם טיפול אגרסיבי מדי יכול להיחשב כרשלנות רפואית, ויש לשים לכך לב.

 

רשלנות רפואית תסחיף ריאתי – האבחון מתבצע בשלבים

את הסיכוי לתסחיף ריאתי ניתן לאבחן בכמה שלבים, וגם באמצעות בדיקה פיסית כוללת ותקופתית. כאשר גוף החום של האדם נמוך במיוחד, עדיף שיבדוק את עצמו להיווצרות קרישים באזור הריאות. טיפול באמצעות נוגדי קרישה בשלב מוקדם יכול להציל חיים, וכך גם בנושא של תסחיפים ריאתיים.

המלצות נוספות כוללות הורדת כמות הסוכר בתפריט, שינוי בתזונה, פעילות ספורטיבית, הימנעות מעישון וכו'. רופא אשר מזהה את הבעיה ולא ממליץ לפעילויות מנע, הוא רופא שמסתכן בהגשת תלונת רשלנות רפואית תסחיף ריאתי נגדו.

 

מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית בגין רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

חוסר תשומת לב לתסמינים המוקדמים הוא אינו המקרה היחיד בה יכולה להתרחש רשלנות רפואית תסחיף ריאתי למטופל. הרופאים לעיתים לא מבצעים את ההדמייה הנדרשת לפענוח התסמינים ולעיתים אף מפענחים בצורה שגויה את הממצאים בגלל חוסר מקצועיות.

הרופאים גם יכולים להעניק טיפול תרופתי שגוי או כזה שלא מתחבר עם מצבו הרפואי הקיים של המטופל, ובאופן כללי לנהל מעקב רשלני, לא מספק, או להעניק טיפול לא נכון שיחמיר את מצבו של המטופל. כל אלה יגרמו למטופל להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית בתיקי רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

תביעת רשלנות רפואית מוגשת לרוב באמצעות עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום באופן ספציפי. כלומר, לעורך הדין יש היסטוריה בתחום, והוא יודע כיצד לגשת אליו בשלבי ההכנה ובבית המשפט. עורך דין רשלנות רפואית זקוק לכל החומרים הרלוונטיים במהלך הטיפול הרפואי, כולל התכתבויות, הוראות וצילומים, כדי שיוכל להוכיח את הנזק שנעשה ללקוח שלו, ולקשר אליו את עבודתו הרשלנית של הרופא.

הוכחת הקשר הזה יכולה להסתכם בפיצויים של הרבה מאוד כסף.

 

הפיצויים בהגשת תביעת רשלנות רפואית תסחיף ריאתי

פיצויים של תיקי רשלנות רפואית תסחיף ריאתי יכולים להסתכם בהרבה מאוד כסף. כאשר הנזק הקיצוני הוא מוות, בתי המשפט נוטים להעניק למשפחות סכומי כסף גדולים מאוד אם אכן הוכח הקשר לעבודת הרופא. הסיכוי לזכות בתיק עולה בצורה משמעותית כאשר עורך הדין מצליח לצרף לתביעה חוות דעת מקצועית.

חוות הדעת האלו מטות את הכף לטובת התובעים, מפני שהן מגיעות מאנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. רופאים לא ממהרים לכתוב חוות דעת רפואיות, אך עורכי דין איכותיים מצליחים להשיג אותם, ובמחיר נמוך.

 

לסיכום

תסחיף ריאתי זהו מצב רפואי חמור שאבחון מוקדם שלו יכול להציל חיים. רופאים חייבים לעשות את עבודתם, לעבוד לפי הנהלים ולהעלות את הסיכוי של אנשים לחיות בעקבות או לקראת אירוע כזה. אם הם אינם עושים זאת, ייתכן כי תוגש נגדם תביעת רשלנות רפואית תסחיף ריאתי אשר תשנה את הקריירה שלהם.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית תסחיף ריאתי? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ריאות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של