רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב

לידה היא אירוע רפואי מורכב מאוד שיכול להשתבש מהרבה מאוד סיבות. הלידה עצמה יכולה לסבך את העובר ואת היולדת, ובהרבה מקרים, מחליטים רופאים ללכת לניתוח קיסרי כדי להוריד את הסיכון. אם אכן בוחרים בלידה מסורתית, לעיתים צריכים "לעזור" לילד לצאת, באמצעות שיטות שונות, והמציאות היא שלפעמים הילד נפגע.

אחת הפגיעות הקשות היא שיתוק על שם ארב אשר נגרמת במהלך הלידה, בגלל משיכת העובר מתעלת הלידה. כאשר הילד נמשך בצורה לא נכונה, נוצרות לו פגיעות בחוליה 5 – 6 בצוואר ובמקלעת הזרוע, והיא יכולה לגרום לשיתוק מלא בפלג הגוף העליון. כל הנושא של רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב הוא מאוד מורכב.

מהי רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב

שיתוק על שם ארב הוא כמובן אירוע נדיר יחסית ומאוד מורכב. לא כל ילד נתקע בתעלת הלידה, וגם כשזה קורה, יש מגוון דרכים לבצע את החילוץ, כמו בעזרת ואקום, לחץ פיזי על הבטן וכמובן ניתוח קיסרי. המשיכה היא רלוונטית כאשר הילוד הוא במשקל גבוה באופן יחסי, או שקיים קושי טכני להוציא אותו בגלל מיקומו ומצבו. כל משיכה במצב כזה, אשר נעשית בצורה לא נכונה, יכולה לפגוע בילד ולגרום לשיתוק על שם ארב. כדי לא להיקלע למצב של הגשת רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב רופאים צריכים להיות זהירים מאוד.

 

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב – גורמי סיכון

יש כמה גורמי סיכון שיכולים לגרום למצב של רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב ולכך יש לשים לב עוד לפני הלידה עצמה, אם רוצים להימנע מבעיות:

  1. משקל העובר – סיכון משמעותי מאוד, שכן יש קושי פיזי לעבור בתעלת הלידה.
  2. יולדת בעלת מימדים קטנים – שוב, עניינים טכניים ופיזיולוגיים
  3. עלייה משמעותית של האם במשקלה במהלך ההריון
  4. לידת מלקחיים
  5. מצב דומה בלידות קודמות
  6. מצוקה עוברית בזמן הלידה – שרירי כתף רפויים של היילוד.
  7. מצג עכוז
  8. סכרת הריון
רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב
רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב

 

ההשלכות של רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב

ההשלכות של שיתוק על שם ארב הן מרחיקות לכת ויפגעו במוביליות של היד לאורך כל החיים. למעשה, מנח היד של הילדים יהיה מנח הנקרא "תשר מלצרים", בו הזרוע נמצאת במנח סיבוב פנימי ממפרק הכתף. המרפק יהיה ישר, האמה מסובבת כלפי מטה ושורש כף היד יהיה כפוף מעט, במה שנותן מראה של מלצר המקבל תשר מלקוח.

התסמינים של השיתוק הן איבוד היכולת לבצע הרחקה של הזרוע מהמרפק, קושי בהטיית הזרוע, רפלקסים חלשים ביד, אחיזה חלשה ואיבוד תחושה ביד לזמנים ממושכים. כאשר מדובר בתינוקות, האזור יהיה רגיש וכואב מאוד. לכן, רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב אשר יכולה הייתה להימנע, צריכה להיות נידונה בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב – הנזקים

שיתוק על שם ארב הוא אינו חשוך מרפא, ובהחלט אפשר לשפר את המצב של הילד עם עבודה נכונה לאורך השנים. הדבר החשוב ביותר הוא הנזק הראשוני, אם הנזק הוא גדול, יהיה מעט שאפשר לעשות, ואם הנזק הוא קטן, הילד יכול להבריא לחלוטין עם הזמן.

הנזק הקטן ביותר הוא מתיחת העצבים, דימום ובצקת מקומית, אך מזה, הילדים מחלימים לבד בתוך כחודשיים. מנגד, קרע בסיבי העצב יסתיים ככל הנראה עם נזק תמידי וכאבים שמופיעים דווקא לאחר השינה. הכל תלוי בהחלטות של המיילדים בזמן אמת, והאם התרחשה רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב אשר החמירה את המצב.

 

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב בשלב הטיפול

כדי לטפל בשיתוק על שם ארב יש לקבע את היד, לבצע פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ובמקרים חריגים, ניתן אף לנתח את המטופל כדי לשחזר את העצבים. אגב, האופציה הכירורגית קיימת עד גיל שנה וחצי בלבד. רשלנות רפואית על שם ארב יכולה לקרות גם בניתוח, כמובן, אך גם במתן טיפול לא יעיל, שיכול לכלול ניתוח מאולץ או חוסר הפנייה לניתוח, וכמובן גם לפני הלידה, עם הערכת משקל לא נכונה או התעלמות מהסממנים המקובלים.

גם אבחון מאוחר של השיתוק, חוסר אבחון שלו או כשל בניתוח יכולים לגרור הגשת תביעת רשלנות רפואית על ידי המטופל.

 

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא אינה דבר שקורה במזיד, אך לעיתים, כאשר רופאים תחת לחץ, או שאם להם את הניסיון או הידע המקצועי לבצע דברים בצורה מסודרת, הם מקבלים החלטות לא נכונות שיוצרות נזק. השאלה הגדולה היא האם הם עומדים במבחן הרופא הסביר והאם ההחלטה שלקחו בזמן אמת תואמת למציאות ולנהלים המקובלים.

אם התשובה היא לא, ככל הנראה תוגש נגדם תביעת רשלנות רפואית על ידי עורך דין רשלנות רפואית שינסה לספק ללקוחות שלו פיצויים על עוגמת הנפש אשר נגרמה לו.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית במקרי רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הנזק שנגרם ללקוחות שלו, ולחבר את אותו נזק לעבודתו השגויה של הרופא. את הקשר הזה ניתן להוכיח בכמה וכמה דרכים, דרך המסמכים והצילומים של מעקב הטיפול, אך מה שיכול לעשות את ההבדל זוהי חוות דעת רפואית מקצועית.

חוות דעת של אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה יכולות לעשות את ההבדל, ורק עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון וקשרים יכול להשיג אותן, שכן רופאים לא ממהרים לכתוב אותן, מכל מיני סיבות.

 

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב – הפיצויים שניתן להשיג בתביעה

רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב היא רשלנות בעלת השלכות לכל החיים. הילד יתקשה מאוד לבצע פעולות בסיסיות, יסבול מכאבים וגם מדיספיגורציה פיזית. על כך יש לקבל פיצויים, אם עבודת הרופא לא עמדה בקנה אחד עם ההחלטות המקובלות שנלקחות בדרך כלל בסיטואציות דומות. הפיצויים אגב, יכולים להיות גבוהים מאוד, בהתאם לסיטואציה.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית שיתוק על שם ארב? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה הריונית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של