רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה

בתי החולים הם מוסדות שמטרתם לעזור לאנשים להבריא ולהביא להקלה במצבם. עם זאת, בגלל האופי של בתי החולים, שמלאים באנשים עם בעיות רפואיות שונות, הם גם מייצרים וירוסים וזיהומים קשים שגורמים גם למותם של אנשים, ולשלל בעיות רפואיות חמורות במיוחד.

הזיהומים הללו נגרמים כמובן בצורה טבעית ולאור האופי של בתי החולים, אך עם זאת, את הזיהומים הללו ניתן למנוע באמצעות שמירה על היגיינה ותשומת לב לפרטים. רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה צריכה להיחקר על מנת שניתן יהיה לזהות אם לבית החולים היה חלק בנזקים שנגרמו למטופל.

מהי רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה יכולה להיגרם בעיקר בשל חוסר הקפדה על היגיינה ברמה גבוהה. חוסר ההיגיינה והניקיון יכולים להיגרם הן על ידי הצוות הרפואי, הן על ידי צוות הניקיון של בית החולים ואפילו על ידי החולה עצמו.

בבתי חולים יש צורך ברמת סטריליזציה גבוהה במיוחד, ואם לא עומדים ברף המדובר, ישנם נזקים רבים שיכולים להיגרם למטופלים. כמובן שיש כמה קבוצות סיכון בולטות, שמערכת החיסון שלהם אינה חזקה, אשר יכולות ללקות בזיהומים כמו קשישים, חולים אונקולוגיים, נשים בהריון ואפילו ילדים. יש לשים לב גם לאנשים אחרי ניתוח.

 

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה בעקבות ליקויי היגיינה וניקיון

כמות האנשים הסופגת זיהומים בבתי החולים מדי שנה היא עצומה, מפני שיש קושי בסיסי לשמור על היגיינה בבתי החולים, בהם עוברים כל כך הרבה אנשים עם מחלות שונות. עם זאת, כאשר עובדים לפי הפרוטוקולים ונזהרים במיוחד בטיפול באוכלוסיות הסיכון, מורידים את הסיכוי לקבל זיהום באופן משמעותי מאוד.

מדי יום מתבצעות בישראל אין ספור פרוצדורות רפואיות אשר עלולות לחשוף את המטופלים לזיהומים, ועל הרופאים והצוות להיזהר מאוד כדי לא לייצר נזק שיהיה קשה מאוד להפוך אחר כך, ובכך להיגרר לתביעות רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה אשר תתבררנה בבית המשפט.

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה
רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה – סוגי החיידקים המעורבים

יש כמה סוגים עיקריים של חיידקים העלולים לגרום לנזק גדול מאוד בתוך בית החולים. חיידק הקלבסיאלה הוא חיידק אשר עמיד בפני כל סוגי האנטיביוטיקה והוא עלול לגרום לדלקת ריאות או לזיהומים בדם.

חיידק האצינטובקטר הוא זיהום הנפוץ אצל חולים שנמצאים בבית החולים תקופה ארוכה והוא תוקף במערכת הנשימה ובדרכי השתן, או במערכת הדם. חיידק המרסה הוא חיידק המצוי על פני העור והוא מתפרץ בנסיבות מסוימות בזמן אשפוז.

הוא חיידק אלים במיוחד אשר עמיד בפני מרבית סוגי האנטיביוטיקה. כל התיאורים הללו הם קשים ולכן בתי החולים עושים מאמצים רבים כדי להימנע ממקרים של רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה אצל חולים.

 

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה – הסיטואציות השונות

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה יכולה להתרחש בכמה סיטואציות שונות ולכן, על החולים להתעקש על עבודה לפי הנהלים, ולנסות לראות היכן יש מקרים של התנהלות בלתי סבירה:

  1. אי שימוש בכפפות חד פעמיות
  2. אי רחיצת ידיים בסבון מחטא
  3. אי סטריליזציה של כלי הרופא לפני השימוש
  4. הזנחה של ציוד
  5. אי ניקיון של החדר לעיתים תכופות
  6. אי החלפת מצעים במיטת החולה לעיתים תכופות
  7. פרוצדורות כירורגיות שנעשות במקומות שאינם סטריליים לחלוטין
  8. החלטה שגויה של רופאים שלא להעביר מטופל הלוקה בזיהום לחדר מבודד

 

רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה – מתי מגישים תביעה משפטית?

יש לא מעט מטופלים שחולים בזיהומים בבתי החולים ומחלימים, לצד אנשים שהולכים לעולמם בגלל זיהום שיצא משליטה. בכל מקרה, לא כל זיהום נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, ויש מקרים בהם הזיהומים נגרמים מטבעם, למרות שהצוות הרפואי פעל כשורה. לכן, רק חלק מהאנשים אשר יגישו תביעת רשלנות רפואית יוכלו לזכות בפיצויים.

הדבר החשוב ביותר הוא לעבוד עם אנשי מקצוע מעולים, כמו עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בתחום באופן ספציפי.

 

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית בהגשת תביעות נזיקין

עורך דין רשלנות רפואית הוא עורך דין המתמחה באופן ספציפי בתחום ומכיר את כל הפרצות הרלוונטיות בחקיקה, בהם יוכל להשתמש בבית המשפט כדי להגדיל את סיכויי הלקוח שלו לזכות. הדבר הכי חשוב במשפטי רשלנות רפואית בתחום הזיהומים הוא חוות דעת של איש מקצוע.

חוות דעת מקצועיות הן קשות להשגה כיום, שכן רופאים לא ממהרים לכתוב כנגד קולגות על מנת לא לפגוע באותם אנשים או במעמדם בתוך הקהילה הרפואית. עורך דין רשלנות רפואית עם ידע וקשרים יוכל לספק את חוות הדעת הללו, ואף במחירים הגיוניים.

 

סכומי הפיצויים שניתן לקבל בהגשת תביעת רשלנות רפואית

סכומי הפיצויים שיכולים להתקבל ממשפטי רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה הם גדולים במיוחד. זה כמובן תלוי במצב המטופל, ברמת הנזק הנפשי והפיזי, ובתפקיד הרופאים ביצירת הזיהום. הוכחת הקשר היא קשה מאוד, ולא תמיד אפשר להוכיח שהצוות לא עבד לפי הפרוטוקולים המקובלים.

עם זאת, יש הרבה רופאים ללא ידע, ללא ניסיון, אשר דעתם מוסחת בשל שעות עבודה ארוכות, או כאלה שחוטאים בחטא היוהרה, וצריכים לשלם על הנזקים שעשו למטופלים שכל כך סמכו עליהם.

 

לסיכום

אנשים מגיעים לבתי החולים במטרה להבריא ולהרגיש טוב יותר. הם סומכים על הרופאים שלהם בעיניים עצומות ולעיתים לא מרגישים שהם מקבלים את המענה הטוב ביותר. את מרבית הזיהומים ניתן למנוע אך ורק באמצעות היגיינה ועבודה לפי הפרוטוקולים.

הנושא של רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה זוהי סוג הרשלנות הרפואית המרגיזה ביותר, כי מדובר בטעות בסיסית, מתמשכת ולא נקודתית. אנשים מרגישים שנגרם להם נזק בצורה לא הגיונית, ורוצים להשיג פיצויים שיפצו אותם על הנזק הנפשי והפיזי, על עוגמת הנפש, וכמובן על טיפולים רפואיים בעבר, בהווה ובעתיד שהם יצטרכו לממן בגלל הזיהום.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית שגרמה לזיהום קשה? בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
זיהום

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של