רשלנות רפואית קוסמטיקאית

המאמצים שאנשים עושים כדי לשפר את המראה החיצוני שלהם כיום, הם גדולים מאוד. המשפט המפורסם אומר שכדי להיות יפה, צריך לסבול, כאשר אין כל ספק שהוא מתייחס בראש ובראשונה לעבודת הקוסמטיקאית. קוסמטיקאיות משתמשות בהרבה מאוד טכניקות טיפוליות ותכשירים עבור טיפולים קוסמטיים המתבצעים באזורים שונים בגופנו.

אף שקוסמטיקאיות ברובן אינן בעלות הכשרה רפואית מקיפה, ישנן קוסמטיקאיות רבות כיום המציגות עצמן כבעלות הסמכה בתחום הקוסמטיקה הרפואית, מה שמחייב אותן לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים על מנת לשמור על בריאות המטופלים ולהימנע מגרימת נזקים מיותרים – הן בפן הרפואי והן בפן האסתטי.

למרבה הצער, רשלנות רפואית קוסמטיקאית היא מחדל שכיח למדי בישראל, המתרחש לרוב על רקע אי עמידה בתקנות הבטיחות הרלוונטיות לטיפולים שונים, או מתן טיפולים אסתטיים ללא הכשרה מתאימה.

 

מהי רשלנות רפואית קוסמטיקאית

טיפולים קוסמטיים כושלים יכולים לגרום לבעיות ותופעות חמורות. בעקבות מחדלים של קוסמטיקאיות, לא מעט אנשים סובלים מנזקים ויזואליים חמורים ולפעמים אף חמור מכך.

טיפול קוסמטי שלא מתבצע על פי הפרוטוקולים ולפי ההכשרה הנדרשת למתן טיפולים קוסמטיים שונים הוא עבודה אשר נועדה לכישלון, ובהחלט יכולה להוביל להליכים משפטיים.

רשלנות רפואית קוסמטיקאית זהו נושא כאוב מאוד, מפני שמדובר באנשים שהגיעו במטרה לשפר את המראה החיצוני שלהם, ויצאו עם נזקים ויזואליים ואף רפואיים שחלקם לא ברי תיקון.

 

באילו תרחישים עלולה להתרחש רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

קוסמטיקאיות משתמשות בהרבה מאוד שיטות שונות לטיפולים שלהן. הם משתמשים בקעקועים לאיפור גבות, בלייזרים שעלולים לגרום לכוויות וטיפולי פילינג אשר מתבצעים עם חומרים כימיים שונים, אשר לא מתאימים לכל מטופל.

לכן, מרווח הטעות הוא די גדול, וכל קוסמטיקאית צריכה להיות מספיק מקצועית כדי לזהות בעיה אצל המטופלת שלה, לשאול את השאלות הנכונות ולכוון לטיפול הנכון. זה שהציוד הנכון קיים, לא אומר שהטיפול מתאים. אלו בדיוק המקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית קוסמטיקאית אשר מתבטאים בתביעות ובנזק בלתי הפיך.

רשלנות רפואית קוסמטיקאית
רשלנות רפואית קוסמטיקאית

מה עושים לאחר מקרה של רשלנות רפואית קוסמטיקאית

אנשים אשר סבלו לדעתם ממקרה של רשלנות רפואית קוסמטיקאית צריכים לפעול בנושא על מנת לקבל פיצוי. בפנייה אל עורך דין רשלנות רפואית בנושא של רשלנות רפואית קוסמטיקאית צריך לספק הוכחות שהן לא רק פיזיות.

כמובן שההוכחות הפיזיות הן הבולטות ביותר וכוללות נזקים לעור או לאלמנטים אחרים בגוף, אך גם המסמכים הרלוונטיים לגבי אופי הטיפול, המועד שלו, וההסכמה של הקוסמטיקאית לעסוק בכך יכולים לעזור מאוד לתביעה.

 

מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית

בניגוד לטיפולים הרפואיים הקלאסיים, קוסמטיקה זוהי פרקטיקה חדשה יחסית. בנוסף, אין כאן עניין של חיים ומוות ברוב המקרים, והתלונות קשורות לרוב באסתטיקה. אנשים רבים בוחרים בקפידה רבה את הקוסמטיקאיות שלהן, כדי שיוכלו לסמוך עליהן ולפתח איתן מערכת יחסים ארוכת טווח.

יהיה קשה מאוד להוכיח נזק אמיתי אם התוצאה אינה מוצאת חן בעיני הפציינט, אלא צריך להוכיח כשל מהותי בפרופורציות של הנזק. תביעת רשלנות רפואית במקרה הזה צריכה להיות מבוססת היטב.

 

רשלנות רפואית קוסמטיקאית והנורמות המחייבות קוסמטיקאיות בעבודתן

בית המשפט כבר קבע בעבר נורמות להתנהגות מול לקוחות, אשר רלוונטיות גם לעבודה של קוסמטיקאיות. בית המשפט פסק כי מעניק השירות מחויב לתת ללקוחותיו את השירות הנהוג שעולה בקנה אחד עם הנהוג בתחום.

אם הקוסמטיקאית חרגה מאותן נורמות, וגרמה למטופלים שלה נזק בלתי הפיך ו/או חמור, ישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית על כל המשתמע מכך. הקוסמטיקאיות לא יכולות לעבוד בקלות דעת ולבטח לא להשתמש במכשור שהן לא יודעות איך להשתמש בו. יש בכך סכנות גדולות.

 

רשלנות רפואית בתחום הקוסמטיקה הרפואית

הסוג החמור ביותר של רשלנות רפואית קוסמטיקאית הוא בכל מה שנוגע לתחום הקוסמטיקה רפואית. הרבה מאוד אלמנטים חדשניים בתחום דורשים הכשרה כירורגית ו/או רפואית, ויש קוסמטיקאיות שלא מתחשבות בנתון הזה. כלומר, הרבה מאוד נשות מקצוע מחליטות להשתמש בדרכי טיפול שאין להן יד ורגל בהן.

במקרה כזה, אין כל ספק שנזק שייגרם ללקוח או לקוחה יסתיים בתביעת רשלנות בבית המשפט ודרישה לתשלום פיצויים. הקוסמטיקה הוא תחום שמתפתח תדיר, והקוסמטיקאיות הטובות מבצעות השתלמויות כל הזמן כדי לעמוד בקצב ולהשיג את ההכשרה הנדרשת לטיפולים החדשניים.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל בתביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

הפיצויים אשר מתקבלים כתוצאה מתיקי רשלנות רפואית קוסמטיים הם שונים ומשתנים. ישנם תיקים אצל עורך דין רשלנות רפואית שיכולים להגיע לסכום של 6 ספרות, בהתאם לסוג הנזק שביצעה הקוסמטיקאית.

בכל מקרה, מעבר לדיספיגורציה הפיזית, יש כמובן להגיע תביעת רשלנות רפואית הכוללת את כל הניירת הרלוונטית, את ההתכתבויות בין הצדדים אם היו כאלה, וכן תמיכה ממוסמכת בצורך בהכשרה ייעודית לטיפול הספציפי שהלקוח עבר.

 

האם יש דרך להתגונן מפני רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

קשה להעיד על קוסמטיקאיות שרוצות להרע ללקוחות שלהן, אך יש הרבה מאוד נשות מקצוע, כמו בכל תחום, שמעגלות פינות ומקצרות תהליכים. העבודה מושפעת לרוב גם ממצב נפשי, לחץ ואלמנטים שונים אשר נוגעים גם לעבודה בסביבה ביתית. מדובר בעבודות עדינות במיוחד, כאשר כל טעות יכולה לייצר בעיות מסוגים שונים. לכן, יש לא מעט תיקי רשלנות רפואית קוסמטיקאית ויש סיבות שונות לכל סוג של טעות.

 

כיצד מסייע עורך דין רשלנות רפואית בהגשת תביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית

המטרה של תביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית היא קודם כל לאפשר לנפגעי הרשלנות לקבל פיצוי כספי ראוי, אך היא נועדה גם להעביר לאנשי ונשות המקצוע בתחום הקוסמטיקה, מסר ברור לפיו הם נדרשים לקחת ברצינות יתרה את עבודתם.

בהרבה מאוד מכוני קוסמטיקה יש אווירה ביתית ולא של קליניקה רפואית המחויבת בסטנדרטים מקצועיים מחמירים, שכן הקוסמטיקאיות עובדות במקרים רבים מביתן.

לעיתים, סביבת עבודה כזו אינה מתאימה לפרוצדורות רפואיות מתקדמות ולשימוש בחומרים מסוכנים שאיתם עובדות קוסמטיקאיות, מה שעלול להוביל לנזקים קשים מאוד אצל מטופלים.

באמצעות שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית ניתן לבחון לעומק את פרטי המקרה על מנת להבין האם קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות כנגד הקוסמטיקאית של המטופל, ולסייע לנפגעים למצות את זכויותיהם בהליך המשפטי.

תחום הטיפולים הקוסמטיים הינו חדש באופן יחסי, ומכיל מספר מורכבויות. על פי רוב הנזקים הנעשים בו אינם קטלניים, אולם בהחלט עלולים לגרום נזק למטופל. הגדרת מושג הנזק אינו ברור כביתר מקצועות הרפואה, כיוון שתחום האסתטיקה אינו חד ומדויק. בנוסף, קוסמטיקאים אינם נדרשים להציג תעודה כמו רופא ועל כן עולם האסתטיקה מכיל תחומים אפורים רבים.
ברשלנות רפואית קוסמטיקאית לא מספיק להוכיח שהטיפול לא הצליח או שהתוצאה אינה יפה, אלא יש להוכיח כי הקוסמטיקאי פעל בצורה פסולה באופן מהותי, כלומר השתמש בכלים או טיפולים אשר אינו מוסמך לבצע, או שפעל בצורה שאינה על פי הנורמות המקובלות בתחום.
ראשית מומלץ לפנות לעו"ד מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית על מנת שיבחן את סבירותה של התביעה. לאחר מכן עורך הדין יסייע לכם לאסוף את המסמכים הרלוונטיים ובפנייה אל המטפל עצמו בבקשה לשיתוף פעולה מצדו. על מנת להגיש תביעה עליכם להחזיק בכל הנתונים ובכל העדויות הרלוונטיות לתביעה, ולתעד את הנזקים הפיזיים שנעשו לכם.
הפיצויים אותם פוסק ביהמ"ש ניתנים על פי רמת הנזק הנפשי והפיזי אשר נגרם למטופל. פיצויים אלה יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאד, במידה והנזק אכן גדול. שימו לב כי הגדרת הנזק בתחום הקוסמטיקה אינה חד משמעית ובהחלט ניתן להרחיב ולצמצם אותה במידה רבה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית קוסמטיקאית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של