רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים

בתי חולים נועדו לאפשר לאנשים לקבל עזרה רפואית מיידית על מנת להרגיש טוב יותר. עם זאת, למרות הכוונות הטובות, בתי החולים יכולים להיות מקומות מאוד מסוכנים, שכן אנשים הנמצאים בהם חשופים לזיהומים שונים ומשונים, ויכולים לספוג נזק קשה מאוד לבריאותם, ואפילו למות. זיהומים יכולים לקרות בגלל כל מיני סיבות, אך רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים היא הסיבה המרגיזה והמקוממת מכולן.

מהי רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים

זיהום נוזוקומיאלי הוא זיהום המוגדר כמופיע בגוף החולה בתוך 48 השעות הראשונות שלו בבית החולים. שיעור הנדבקים בזיהומים הללו הוא גבוה במיוחד בישראל, בין 15 ל – 20 אחוזים והחדשות הרעות יותר הן שלאחרונה התפתחו זיהומים קשים ומורכבים יותר אשר עמידים לתרופות ומקשים יותר את ההחלמה של החולים מהם.

ההשלכות של הזיהומים הן קשות מאוד וכוללות עלייה בתחלואה ובתמותה בבית החולים, עלות כלכלית גבוהה יותר, סיכוי נמוך יותר להצלחת טיפולים מסוגים שונים ואפילו עליה בתפוצת החיידקים העמידים. רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים יכולה לגרום לנזקים קשים ביותר מכל מיני בחינות.

 

רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים – גורמי סיכון

יש מגוון גורמי סיכון שאם לא שמים לב אליהם, עולה הסיכוי למצב של רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים ועל הרופאים להבין את הנושא, כמו גם החולים, כדי לדעת לאן הם נכנסים.

גורמי הסיכון הם כדלקמן:

  1. פצעים
  2. שינוי ההרכב החיידקי בגוף
  3. צנתרים – צינורות הזנה והנשמה
  4. מחלות רקע
  5. תינוקות עם מערכת חיסון חלשה
  6. קשישים עם מערכת חיסון חלשה
  7. צפיפות בבית החולים
  8. חוסר שמירה על היגיינה
  9. שימוש לא נכון באנטיביוטיקה
רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים
רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים

מניעת רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים באמצעות היגיינה וזהירות

זיהומים בבית החולים יכולים לעבור בכמה דרכים שונות אל החולים, וזה כולל מגע ישיר או בלתי ישיר בין החולה והצוות המטפל, ואפילו דרך ציוד מזוהם שלא עבר סטריליזציה כמו שצריך. העברה טיפתית כוללת התעטשויות ושיעולים, והעברה אווירנית כוללת העברת חיידקים שחיים באוויר זמן רב, כפי שקורה במחלות כמו שחפת.

ההדבקה יכולה לקרות גם דרך מקורות מים משותפים, מזון ואפילו תרופות. עם זאת, זיהום בדרכי השתן הוא הזיהום השכיח ביותר בבתי חולים בישראל. את מרבית דרכי ההידבקות אפשר למנוע פשוט דרך היגיינה וזהירות, וזה מה שצריך לעשות הצוות הרפואי כדי לא להגיע למצב של רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים אשר גורמים לנזקים עצומים אצל המטופלים.

 

מתי מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים?

רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים היא לא דבר שנעשה במזיד, אלא בעיקר בשל אי שמירה על הנחיות. הצוות הרפואי לא מנקה מספיק טוב את הסביבה של החולים, או לא משתמש בציוד שלו באופן סטרילי כנדרש.

במקרים כאלה, יש בהחלט עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית לאור העובדה שהכשל של הצוות הוא זה שגרם לנזק באופן ישיר, ויש לתת על כך את הדין. הדרך הנכונה ביותר לתבוע בגין רשלנות רפואית היא לעבוד עם עורך דין המתמחה בתחום באופן ספציפי וייעודי.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית משפר את הסיכויים לקבלת פיצויים

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מסודרת ולעבור דרך עורך דין רשלנות רפואית באופן ממוסמך. כאמור, לא כל טיפול לקוי מהווה רשלנות רפואית ועורך הדין צריך להוכיח את הקשר שבין העבודה הרפואית הקלוקלת (על פי מסמכים ועדויות) לבין הנזק שנגרם לאדם או למשפחתו.

בחלק מהמקרים, כאשר האדם הולך לעולמו, משפחתו היא זו שתובעת את הרופא או הצוות הרפואי, וגם כאן יש עניינים רגישים מאוד עם משפחה שכולה, שכדאי מאוד לקחת בחשבון.

 

הערך המוסף של עורך דין רשלנות רפואית בהגשת תביעת פיצויים

עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בנושא יודע כיצד לטפל במשפטים בנושא. הוא יודע כיצד לשאול את השאלות הנכונות ואיך להשתמש בחומרים שיש לו כדי להוכיח את הקשר בין הנזק לעבודה הרפואית או ההיגיינית. עם זאת, מה שיכול לעשות את ההבדל במשפט זוהי חוות דעת רפואית של רופא מומחה.

חוות הדעת הרפואיות הן בעלות משקל רב בעת משפט, וקשה מאוד להשיג אותן שכן רופאים לא ממהרים לכתוב מסמכים שיוציאו באור רע את הרופאים האחרים. עם זאת, עורכי דין איכותיים בעלי קשרים יכולים להשיג את חוות הדעת הללו, שמסבירות כיצד היה צריך לנהוג בזמן אמת.

 

רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים – מתי זה קורה?

רופאים לא מגיעים למשמרת בבית החולים בכוונת זדון להתרשל בעבודתם, אך המציאות היא שיש רופאים שלא עומדים בפרוטוקולי הטיפול המקובלים בחולים. הם לא מזהים את האבחון בזיהומים, מזלזלים באבחונים, לא מבקשים חוות דעת שנייה, או פשוט לא עוקבים אחרי נהלי הניקיון וההיגיינה.

במקרים כאלה, חייבים הנפגעים להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט במטרה לזכות בפיצויים משמעותיים שיעזרו להם להתמודד עם הפגיעה שחוו.

 

הפיצויים שניתן לקבל בתביעת רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים

סכומי הפיצויים בתיקי רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים הם משתנים ממקרה למקרה, וזה תלוי בסוג הנזק, העוצמה שלו, והקשר לעבודת הרופאים. יש הרבה אנשים ששכרו את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית וזכו בסכומים גבוהים מאוד, שעזרו להם להתמודד עם הקושי הפיזי והנפשי, וכן לקבל פיצויים על עוגמת הנפש שחוו לאורך כל השהייה שלהם בבית החולים.

 

רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים – לטפל בבעיה

אנשים נכנסים אל בתי החולים במטרה להחלים ולהרגיש טוב יותר, ואם הם נפגעו בעקבות זיהומים שנגרמו כתוצאה מעבודה לקויה של הצוות, הם בהחלט זכאים לפיצויים. רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים היא יחסית נפוצה בישראל וזוהי בעיה שחייבים לפתור אותה. הדרך הטובה ביותר, היא דרך הכיס של הרופאים והצוותים הרפואיים, שמפסידים בתביעות רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית עקב זיהומים נרכשים בבית החולים? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
בית חולים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של