רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות מבטאת את העובדה שבעקבות פעולה רשלנית התפתח הסרטן עד לדרגת חומרה קשה המערבת גרורות. סרטן שד גרורתי בעצמות, אומר שהגידול המקורי הצליח להתפתח ולשלוח את שלוחותיו לעצמות, כך שהוא מפושט וקשה יותר לטיפול ובלימה.

למעשה, בעקבות הרשלנות הרפואית, נשללת מהמטופלת הזכות לחיות חיים ארוכים, כפי שהיא הייתה יכולה לחיות אם הסרטן היה מתגלה בזמן ובשלביו הראשוניים. בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לייעץ ולסייע בנושא, וללוות את התביעה מתחילתה ועד סופה.

דמי הפיצויים שייקבעו למטופלת, עשויים להיות גבוהים מאוד, מכיוון שהם לוקחים בחשבון את הרכיב הממוני ושאינו ממוני. אך למרבה הצער, יהיו הפיצויים גבוהים ככל שיהיו, הם לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור ולהשיב למטופלת את בריאותה וחייה.

סרטן שד גרורתי בעצמות – במה מדובר?

סרטן שד גרורתי נחשב לסרטן אלים ואגרסיבי, מכיוון שהוא הצליח כבר לשלוח גרורות לרקמות ואיברים מרוחקים. במקרה של סרטן שד, הגרורות יהיו בדרך כלל בעצמות, בריאות ובכבד.

משמעותן של הגרורות היא שהגידול הראשוני פרץ את הרקמה שממנה הוא התחיל, עבר בזרם הדם עד שהוא הגיע למקום קטן ממנו הוא כבר לא יכול לנוע ושם הוא מתפתח ומייצר לעצמו אספקת דם חדשה.

הבעיה הגדולה של סרטן שד גרורתי בעצמות הוא שהטיפול בו כבר לא יכול להיות מקומי, וחייב להתאים למצב המפושט של הגידול. הפרוגנוזה במקרים של סרטן גרורתי ירודה לאין ערוך בהשוואה לסרטן שד בשלב ההתחלתי. סרטן שד גרורתי בעצמות יתבטא בתסמינים של כאב ושברים בעצמות, והוא כבר יראה בכל הבדיקות שייעשו.

 

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות – איך קורה דבר כזה?

רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד גרורתי בעצמות מבטאת כי אחד או יותר משלבי האבחון הראשוניים היו לקויים ולא נעשו על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת.

יש לציין כי לפעמים המצב הוא בלתי נמנע, ונלקחות החלטות שגויות בדרך. מצבים אלה לא ייחשבו כרשלנות רפואית ובלבד שנראה כי נעשה הכל בכדי לשמור על בריאותה של המטופלת וננקטו כל הצעדים הזהירים והמתבקשים באופן מקצועי.

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות
רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות

פעולה רשלנית אשר עלולה להוביל להתפתחות של סרטן שד גרורתי כוללת עיכוב באבחון כתוצאה מחוסר תשומת לב לבדיקות או תסמינים שמציגה האישה, אי שליחתה לבדיקות מעמיקות יותר, חוסר זהירות מספק בניתוח הראשוני, אשר השאיר שאריות של גידול ואי תכלול של התיק אל מול הרופאים השונים אשר טיפלו במטופלת. משמעותה של הטעות אשר נעשתה, היא למעשה שלילת זכותה של האישה לטיפול הולם וקביעת תוחלת חיים קצרה יותר.

 

הטיפול בסרטן שד גרורתי בעצמות

הטיפול בסרטן שד גרורתי לעצמות דומה לטיפול בסרטן השד המקורי, מכיוון שהמקור של שני הגידולים, מבחינה מולקולרית, הוא דומה. אולם, עם זאת, כאשר הסרטן כבר שלח את גרורותיו, הטיפול יהיה ארוך יותר, קשה ומורכב יותר. הטיפול כולל כימותרפיה, הקרנות, טיפול ביולוגי, וטיפול פליאטיבי אשר נועד רק לטפל בתסמינים שנוצרו מהמצב, גם אם לא לרפא את מקור הבעיה.

נדירים המקרים בהם אפשר יהיה למנוע או לרפא את חולות הסרטן הגרורתי, ולכן המאמצים שייעשו יהיו מניעת כאב ושיפור איכות החיים. מכיוון שמצב זה הינו כה קריטי וחמור, ישנה חשיבות גבוהה ביותר לטפל בסרטן בשלביו הראשונים, עוד לפני ששלח גרורות מרוחקות. על הרופא מוטלת המחויבות לדאוג לשלום המטופלת ולפעול באופן המקצועי ביותר בכדי להבטיח לה איכות ותוחלת חיים ארוכה.

 

מהלך המשפט ברשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות

לפני תחילת המשפט, וכבר בפגישה הראשונה עם עורך דין רשלנות רפואית, על עורך הדין להעריך את הצדקת התביעה. כדי לבצע זאת, יידרש עורך הדין לאסוף את החומר הרפואי הקיים בתיק, על מנת להבין את השתלשלות האירועים. במקרה זה יוכל עורך הדין להוכיח כי הפעולה הרשלנית שנעשתה, הובילה להתפתחות סרטן שד גרורתי בעצמו.

המבחן העומד בבית המשפט, כדי לוודא כי אכן מדובר ברשלנות רפואית, הוא מבחן הרופא הסביר. מבחן זה מסביר כי הרופא המטפל לא פעל על פי הנהלים והסטנדרטים המקובלים בתחום, ולא עקב אחר הפרקטיקה הרפואית המקצועית המקובלת.

לפעמים, יידרש עורך הדין להביא חוות דעת מרופאים מומחים אוביקטיביים אחרים, אשר יוכלו להצדיק את התביעה ולפרט בבית המשפט את הפעולות שכן היו צריכות להינקט, בכדי לא להביא לתוצאה העגומה שהתרחשה.

חוות דעת מפורטות ומקצועיות עשויות להיות ההבדל בין תהליך משפט מוצלח או כושל. במרבית המקרים יפסוק בית המשפט פיצויים גבוהים למטופלת, אולם לרוע המזל פיצויים אלה לא יכולים להחזיר את הגלגל לאחור ולרפא את המטופלת או להאריך את חייה.

 

לסיכום

מחלות אונקולוגיות, על סוגיהן השונים, מטילים אימה ופחד על החולים בהן. במקרה של סרטן שד גרורתי בעצמות הפרוגנוזה הגרועה, עלולה להיות מפחידה אף יותר. מכיוון שכך, יש לעשות הכל במטרה למנוע את התפתחותו של הגידול, המחייב טיפולים מורכבים, קשים וארוכים יותר.

פעולה רשלנית אשר עלולה להוביל להתפתחות סרטן שד גרורתי בעצמות מקורה בטעות באבחון, עיכוב באבחון, פענוח שגוי של הבדיקות, מהלך ניתוח לא זהיר או חוסר תכלול של התיק כולו, כך שפרטים ותסמינים שונים לא אובחנו בזמן. למעשה, רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן גרורתי שוללת מהמטופלת איכות חיים ותוחלת חיים ארוכה יותר מזו אשר היא תזכה לה.

במהלך המשפט, עורך דין רשלנות רפואית ינסה להוכיח שקיים קשר ישיר בין התפתחות הסרטן הגרורתי בעצמות לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה. מכיוון שסיכויי הריפוי בסרטן השד הגרורתי קטנים לאין ערוך בהשוואה לסיכויי הריפוי כאשר הסרטן מתגלה בשלביו הראשונים, הוכחת קשר זה יכולה להיעשות.

סרטן שד הוא סוג מסוים של מחלת הסרטן, אשר תוקף תחילה את השד. המושג גרורתי, מעיד על התפתחות והתפצלות הסרטן לעוד מקומות בגוף מלבד אזור השד, על ידי פריצת הרקמה של האזור הראשוני וזרימה בדם. במקרה זה, סרטן שד גרורתי בעצמות, הוא למעשה סרטן שד שהתפתח והתרחב, ולבסוף התיישב בעצמות.
רשלנות רפואית בדבר סרטן שד גרורתי בעצמות, היא למעשה אבחון רשלני ולקוי עוד בשלבי האבחון הראשוניים. רשלנות זו, בשלבי האבחון הראשוניים, הובילה בסופו של דבר להתפתחותו הגרורתית של סרטן השד לעצמות.
רשלנות רפואית בנושא של סרטן שד אשר כתוצאה מהרשלנות הפך לגרורתי בעצמות, באה לידי ביטוי בשלבי האבחון הראשוניים. רשלנות יכולה להיות עיכוב בתוצאות המעקב כתוצאה מחוסר תשומת לב לפרטים במהלך האבחון, מתן טיפולים שלא לצורך או במינונים לא נכונים, רשלנות במהלך הניתוח הראשוני ועוד.
על מנת שעורך הדין שלכם יוכל לסייע לכם בהליך המשפטי, עליו לאסוף את מלוא הנתונים אודות העניין הרפואי והתהליך הטיפולי שקיבלתם מהרופא. לאחר מכן, ובעזרת הנחת הרופא הסביר, עליו להוכיח כי הפעולות וההחלטות שננקטו אינן היו מתבצעות על ידי רופא ניטרלי, "סביר".
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של