רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם

סרטן רירית הרחם הינו סרטן גניקולוגי יחסית שכיח בקרב נשים. בדרך כלל סרטן זה הוא מסוג אדנוקרצינומה, כך שהוא מתחיל מתאי האפיתל של רירית הרחם. בדומה לסוגי סרטן אחרים, את האבחון שלו נדרש לבצע מהר, כדי שאפשר יהיה להתחיל מהר ככל האפשר בטיפול.

בכל חשש כי נעשתה פעולה רשלנית בעת האבחון, בטיפול או במעקב אחר המטופלת, כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבחון את התביעה, להבין האם היא מוצדקת ולאמוד את עלותה. משפט, העוסק ברשלנות רפואית הינו משפט ארוך ומורכב, מכיוון שהוא מערב מושגים ומונחים רפואיים ונדרש ידע רב, הן לשם הכנת התביעה והן לשם הפסיקה בה.

עם זאת, יש לזכור כי משפטים אלה מסתיימים, לרוב, בפסיקת תשלום פיצויים, אשר גם אם אינם יכולים להחזיר את הגלגל לאחור ולרפא את המטופלת, הם עשויים להשיב את תחושת הצדק ולשפר את איכות חייה.

מהו סרטן רירית הרחם?

סרטן רירית הרחם, כאמור, הוא מסוג של אדנוקרצינומה. גורמי הסיכון שלו הם גיל המעבר (גילאי 50-60), רמות אסטרוגן גבוהות, שחלות פוליציסטיות, עודף משקל ועוד. התסמינים אשר צריכים לעורר נורת אזהרה אצל הרופא המטפל, או הגניקולוג אשר רואה את המטופלת לראשונה, הם דימומים מוגברים, חוסר תיאבון, בחילות וירידה במשקל.

לרוב, בסרטן רירית הרחם, התסמינים עלולים להופיע בשלב מאוחר יותר של המחלה, ולכן על הרופא המטפל לבחון את גורמי הסיכון ולשים לב לתמונה הרחבה יותר. במקרה וחורג הרופא מתפקידו ולא פועל על פי מה שהיה מצופה ממנו לפעול במקרים דומים, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

שלבי האבחון של סרטן רירית הרחם

חומרתו של סרטן רירית הרחם נקבע על פי דרגת התקדמותו. את סרטן רירית הרחם נוטים לחלק על פי שלבים מוגדרים, כאשר בשלב הראשון הסרטן מוגבל רק לרירית הרחם עד לחדירה של חצי מדופן השריר. בשלב השני, הגידול חדר גם לצוואר הרחם, ובשלב השלישי הגידול התפשט, אך לא יצא מגבולות האגן.

לשלב זה ישנם תתי שלבים, אשר כל אחד מהם מגדיר אזור נוסף של התפשטות. השלב הרביעי יוגדר כאשר הגידול שלח גרורות לאיברים קרובים כמו שלפוחית השתן או רירית המעי הגס, ולאיברים רחוקים יותר, כמו חלל הבטן או הריאות. ככל שהאבחון ייעשה בשלב מוקדם יותר, כך סיכויי המטופלת להירפא יהיו גבוהים יותר.

למעשה, רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם עלולה לפגוע באופן משמעותי באורך חיי המטופלת או לגרום נזק לאיכות חייה.

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם
רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם

באיזה שלב מתרחשת רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם?

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם עלולה להתרחש במספר שלבים במהלך המחלה:

  1. רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם בעת אבחון המחלה
  2. רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם במהלך הטיפול במחלה
  3. רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם בעת המעקב אחר החולה

 

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם בעת אבחון המחלה

איחור באבחון סרטן רירית הרחם עלול לעכב את התחלת הטיפול הנדרש, באופן שייצור נזקים בלתי הפיכים למטופלת ויוריד את סיכויי החלמתה מהמחלה. על הרופא המטפל, או הגניקולוג, לגלות ערנות כלפי התסמינים אותם מציגה המטופלת, באופן הזהיר והקפדני ביותר, מכיוון שלפעמים גם בדיקות מסוימות, כמו בדיקת פאפ, לא יוכלו לגלות את המחלה בשלביה ההתחלתיים.

על הרופא להציע למטופלת לעבור בדיקה אבחנתית, היסטרוסקופיה וביופסיה של רירית הרחם, כדי לאשש או לשלול את קיום הסרטן באופן מוחלט. כמו כן, יידרש הרופא לשלוח את המטופלת לבדיקות נוספות, או לפחות להציע לה את האפשרות לבדיקות אלו. אם לא עשה כך, עלול הדבר להיחשב כפעולה רשלנית, בה לא פעל הרופא לאור אחריותו לבריאותה של המטופלת.

 

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם במהלך הטיפול במחלה

הטיפול במחלת הסרטן כולל פרוטוקולים טיפוליים שונים, אשר כל אחד מהם מתאים לשלב אחר של המחלה או לגורמים ספציפיים שיש לבדוק לאור מצבה של המטופלת. על הרופא להתאים באופן מיוחד ופרטני את הטיפול לגיל החולה, מצבה הפיזי, שלב הגידול וסוג המחלה המדויק.

כמו כן, יש לשקול התוויות נגד או בעד ניתוח כריתה, אשר יכלול את השחלות, הרחם וצוואר הרחם. הניתוח כולל סיבוכים וסיכונים שונים, אותם יש להסביר למטופלת, לצד סיכויי הניתוח. לפני הניתוח, המטופלת תידרש לחתום על טופס הסכמה מדעת, אשר יבטא את מודעותה המלאה לעבור את ההליך.

מקרה בו לא נבחר הטיפול הנכון, או לא הוסבר למטופלת כלל הסיכויים והסיבוכים אשר עלולים להיגרם מהטיפול, עלול להיחשב כרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם בעת המעקב אחר החולה

רשלנות רפואית אשר מתרחשת בעת המעקב אחר החולה, עלולה להתרחש עוד במחלקת האשפוז בבית החולים, למשל לאחר ניתוח. אולם, פעולה רשלנית עלולה להתרחש גם לאחר פרק זמן מסוים לאחר ריפויה של המטופלת, כאשר לא נבדקים תסמינים או לא מושם דגש על המעקב למניעת הישנות המחלה.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם

את ניהול תיק התביעה בנושא של רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם, ינהל עורך דין רשלנות רפואית, אשר הינו מיומן ומנוסה בסוג זה של תיקים. על עורך הדין להוכיח כי במקרה האמור לא פעל הרופא כפי שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול, ולכן הנזק שנגרם למטופלת נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית.

כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיק, ולקבל חוות דעת מגניקולוגים אונקולוגים, המומחים בתחום זה. חוות דעת שניתנת באופן מקצועי, עשויה לבאר לשומעי המשפט, ולשופט, את מהותה של הפעולה החריגה שנעשתה, ולהוכיח זאת על ידי הדגמת מקרים דומים שתוצאתם הייתה שונה ולהוביל למסקנה המתבקשת על תשלום דמי פיצויים.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן רירית הרחם? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה בהריון

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של