רשלנות רפואית סרטן השד

רשלנות רפואית סרטן שד עלולה, במקרה החמור, לעלות בחייה של המטופלת. רשלנות רפואית במקרה זה עלולה להתרחש בעת האבחון או בעיכוב באבחון, אשר ישפיע על הטיפול ועל סיכויי ההחלמה.

כמו כן, עלולה להיעשות פעולה רשלנית גם בעת בחירת הטיפול המתאים, או בהחלטות שונות בניתוח ובמהלך הכוללני של ניהול המחלה. בכל מקרה של חשש או חשד לרשלנות רפואית שהתרחשה יש לפנות לייעוץ אל עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל ללוות את התיק, לייעץ ולהמליץ על המשך ניהול התיק ועל הצורך בתביעה.

עורך הדין יידרש לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק, ולבקש חוות דעת ממומחים נוספים אשר יוכלו לתמוך בתביעה. המבחן אותו יעמיד בית המשפט במקרה של רשלנות רפואית הינו על פי עיקרון הרופא הסביר, כך שנראה כי רופא אחר היה פועל באופן שונה במקרה דומה.

מהי רשלנות רפואית באבחון סרטן השד

כיום ידוע, כי אבחון מוקדם של סרטן שד עשוי להעלות את שיעור השרידות מהמחלה, ולפעמים אף להוביל לריפוי מלא. בכדי שהאבחון ייעשה בשלב המוקדם ביותר האפשרי, יש להקפיד על מספר מרכיבי האבחון.

על הרופא המטפל לערוך ראיון עומק עם מטופליו, כדי לאבחן את ההיסטוריה הרפואית של כל מטופלת, אשר יכולה להעיד על סיכונים פוטנציאליים לחלות במחלות שונות, ובאופן מיוחד בסרטן שד.

כאשר ישנה היסטוריה רפואית של סרטן שד או שחלות, על האישה לעבור בדיקות גנטיות לשלילה או אישוש של מוטציה גנטית כמו BRCA. צעד זה הינו צעד ראשון בדרך למעקב רציף ועיקבי אותו תוכל לעבור הנשאית, אשר עשוי להציל אותה מגילוי מאוחר.

בנוסף לאבחון התדיר הנדרש, על הרופא המטפל ללמד את האישה על יסודות הבדיקה העצמית, ועל חשיבות המעקב. עליו לשלוח אותה לבדיקות הנדרשות אחת לפרק זמן מסוים, ולהשוות בין הבדיקות השונות לגילוי כל תסמין מחשיד.

את הבדיקות השונות חייב הרופא המטפל לאסוף, ולתת ניהול מגבוה של התהליך. הוא יכול להיות איש הקשר בין הרופאים השונים המטפלים, אשר כל אחד מהם רואה זווית צרה אחרת של המטופלת. מעל לכל, חייב הרופא להקשיב לכל תסמין חריג של המטופלת, ולאבחן באופן המהיר ביותר את המצב.

רשלנות רפואית סרטן השד
רשלנות רפואית סרטן השד

סרטן השד ומשמעותו של האבחון המוקדם לסיכויי ההחלמה של המטופלת

משמעותו של האבחון המוקדם הינו קריטי להמשך ניהול המחלה ולסיכויי הריפוי מהמחלה. ככל שהגידול נתפס בגודל קטן יותר ללא מעורבות של איברים אחרים או גרורות, כך הטיפול יכול להיות יעיל ואפקטיבי יותר.

גידול קטן יוכל להוביל לטיפולים שמרניים, אשר ינסו לשמר את השד עד כמה שניתן, באופן אשר יאפשר ניתוח והחלמה קלים יותר, וטיפולים נלווים לניתוח (כמו הקרנות או כימותרפיה) קצרים יותר. יתרה מכך, לפעמים, לאחר הניתוח כאשר הגידול שהתגלה קטן באופן מיוחד, יכולה להתקבל ההחלטה אשר תייתר לגמרי את הטיפולים הנלווים.

משמעותו של האבחון המוקדם חשובה גם להיבט חשוב במשפט, אשר מקשר בין הפעולה הרשלנית לנזק שנגרם, כך שהטענה היא כי אם הגידול היה נתפס בשלביו הראשוניים הוא היה יכול להוביל לתוצאות טובות יותר מאשר אבחון מאוחר אשר הוביל בהכרח לתוצאות גרועות ולנזק כפי שהוא נידון.

 

רשלנות רפואית בניתוח או בטיפול סרטן שד

רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם בניתוח שנעשה, כאשר לא מוצא כל הגידול ולא נבדקים השוליים הנקיים אותם צריכים לבדוק. החלטות שגויות בעת הניתוח עלולות להוביל לנזקים משמעותיים ולשיעורי ריפוי נמוכים יותר. כמו כן, ככל שהניתוח ייעשה באופן מקצועי וטוב יותר, כך הטיפולים הנלווים יוכלו להיות יעילים יותר, ומשך האשפוז קצר יותר.

החלטות שגויות עלולות להילקח גם בעת הטיפול, כאשר לא נבחר פרוטוקול הטיפול המתאים או כאשר הוא מתאים לדרגת המחלה שנמצאה. יש לציין כי טעויות בשיקול הדעת, לרוע המזל, נעשות לפעמים, אולם הן חייבות להתבסס על ידע מקצועי, נהלים וסטנדרטים קיימים ולא מחוסר תשומת לב או התעלמות מתסמינים.

 

מהלך המשפט העוסק ברשלנות רפואית סרטן שד

כאשר ישנו חשש או חשד שבגלל רשלנות רפואית של הרופא המטפל, בין אם בגלל איחור באבחון, פיענוח לקוי או קבלת החלטה שגויה, התרחש נזק משמעותי, יש לפנות לעזרת עורך דין רשלנות רפואית.

במהלך המשפט ינסה עורך הדין להוכיח את צדקת טענותיו, אשר יעסקו בכך שהרופא לא פעל על פי הנהלים והסטנדרטים המקצועיים, ועל פי המחויבות שלו לשלום המטופלת.

במקרה של איחור באבחון, במהלך המשפט יפורט באופן המדויק ביותר פרק הזמן שעבר בין גילוי התסמינים של המטופלת ועד אבחון הסרטן, בפועל. ובמקרה של פענוח לקוי יובאו ראיות של הבדיקות שנעשו ופירושן ופיענוחן כפי שהיו צריכות להינתן על ידי הרופא הסביר.

בכל מקרה יידרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח את הקשר הישיר הקיים בין הנזק שנגרם לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה. גובה הפיצויים אותם יפסוק בית המשפט יתבססו על חומרת הנזק, תוך התחשבות באותם הפסדים של כושר השתכרות, זמני האישפוז והטיפולים ועוד.

 

לסיכום

רשלנות רפואית סרטן השד עלולה להתרחש בעקבות עיכוב באבחון, טעות בפענוח אחת הבדיקות או כתוצאה מניתוח רשלני או לא מקצועי. בכל מקרה של חשש לרשלנות רפואית, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל להמליץ על המשך הטיפול בתיק ועל נחיצותה של תביעה.

במהלך המשפט יידרש עורך הדין להוכיח שהפעולה הרשלנית עיכבה את הטיפול או גרמה לשיעורי החלמה קטנים יותר, בהשוואה לשיעורי ההחלמה אשר היו יכולים להיות אם הגידול היה נתפס בתחילת התפתחותו.

לשם כך, ידרש עורך הדין לעקוב אחר השתלשלות האירועים באופן מפורט, ולהביא חוות דעת של מומחים בתחום אשר יוכלו לתמוך בתביעה, ולהוכיח כי במקרה הנידון לא פעל הרופא המטפל כפי שהרופא הסביר היה צריך לפעול.

על מנת למנוע ולעצור את התפתחות סרטן השד בשלב מוקדם ככל הניתן, ישנם מספר דברים שעל הרופא המאבחן לבצע, כאשר חלקם מהווים כבר מעקב רציף. אם כן, יש לבצע שיחת היכרות לשם הכרת ההיסטוריה הרפואית, לבצע בדיקות לצורך הסרת ספקות, לקיים שיחת הסבר ועוד.
במקרה של מחלת הסרטן ככל שהסרטן מתפתח, כך הוא גם תוקף איברים נוספים אחרים בגוף. אי לכך, ככל שעובר הזמן, סרטן השד גדל וקשה יותר לטפל בו. על כן, ביצוע אבחונים מקדימים יכולים לגלות את הסרטן ולמנוע ביתר קלות את המחלה.
במקרה של סרטן השד, ייתכנו מספר מקומות בהם תיתכן רשלנות רפואית. אחד מהם הוא בעת הניתוח לשם טיפול במחלה. רשלנות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בניתוח שאינו מתבצע באופן מקצועי כגון טיפול במקומות עיקריים בלבד ללא תשומת לב להתפשטות הסרטן במקומות אחרים.
במהלך משפט בגין רשלנות רפואית בעת טיפול בסרטן השד, אשר גרמה לנזק כזה או אחר למטופל, יבוצעו מספר דברים. בעיקרם, עומד תהליך ניסיון השכנוע של עורך הדין, כי הרשלנות שהתבצעה כגון קבלת החלטות שגויה או אי עמידה בנהלים, גרמה נזק משמעותי לחולה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית סרטן השד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של