רשלנות רפואית סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הינו הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. הוא נפוץ יותר אצל גברים מעל גיל 40 ובעלי היסטוריה רפואית של סרטן הערמונית. סרטן זה אינו נחשב אגרסיבי מטבעו, אולם סיכויי הריפוי המוחלט ממנו גדלים כאשר הוא מתגלה בשלביו הראשוניים.

אבחון  בשלבים ההתחלתיים הינו מורכב יותר, מכיוון שסוג זה של סרטן לא חייב להציג תסמינים שונים אשר יכולים לעורר את החשד על עצם קיומו. מחויבותו של הרופא המטפל היא להיות זהיר ומקצועי מספיק כדי שיוכל להעלות על נוכחות המחלה הסרטנית עוד לפני גילוי תסמינים וסימפטומים מסוימים.

אם קיים חשש כי בעקבות רשלנות רפואית לא התגלה סרטן הערמונית, כדאי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל להעריך את מידת הצדקתה של התביעה, ולסייע במשפט, אם יש צורך בכך. על עורך הדין להוכיח את הקשר הישיר שיש בין הנזק שנגרם לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה.

סרטן הערמונית – אבחון וטיפול

התסמינים שמבטא סרטן הערמונית הינם די ספציפיים לסוג זה של סרטן, וצריכים להדליק נורה בראשו של הרופא המטפל. תסמינים אלה כוללים תכיפות ודחיפות במתן שתן בעיקר בלילה, לצד קושי בהטלת השתן. התסמינים עלולים להופיע בשלבים מאוחרים יחסית, ולכן אין לבדוק נוכחות של גידול רק כאשר מתלונן החולה על תסמינים.

חלק מאבחון  הסרטן יהיה באמצעות בדיקת דם, PSA, אשר מבטא נוכחות חלבון ספציפי. עם זאת, אין תמיד אפשרות להסתמך רק על בדיקה זו, מכיוון שהיא עלולה לא להיות רגישה מספיק או לחילופין לבטא ערכים גבוהים ללא נוכחות מחלה.

לכן, יש להמשיך ולבחון באמצעות בדיקות נוספות, כמו בדיקה רקטלית, ובדיקות הדמיה שונות. כמו כן, במהלך האבחון  יש משמעות קריטית לאבחן האם הגידול הינו סרטני או שפיר, כדי להחליט על המשך הטיפול. הטיפול המקובל יהיה תלוי בשלב האבחון.

בשלבים הראשונים עשוי המטופל להיות תחת מעקב בלבד ובשלבים מתקדמים יותר, יהיה עליו להיות מטופל בכימותרפיה, טיפול ביולוגי והקרנות וכמובן ניתוח להסרת הגידול. אבחון הסרטן בשלביו הראשונים הינו קריטי להצלחת הטיפול ולסיכויי הריפוי, כך שכל פעולה רשלנית אשר מעכבת את האבחון  בשלביו ההתחלתיים עלולה לשלול מהמטופל את הזכות לטיפול הוגן ולפרוגנוזה טובה יותר.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית
רשלנות רפואית סרטן הערמונית

מה מתבטאת רשלנות רפואית סרטן הערמונית

רשלנות רפואית סרטן הערמונית עלולה להתבטא במספר פעולות אשר צריכות להיעשות, אולם משום מה לא נעשו על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת. פעולות אלה עלולות לכלול למשל, עיכוב באבחון  למרות הצגת תסמינים של המטופל, או כאשר המטופל לא נשלח לבדיקות נוספות למרות חשש או חשד של המטופל לעצם קיום המחלה, טעות בפענוח הבדיקות או הביופסיה ועוד.

כמו כן, הרשלנות הרפואית עלולה להתרחש גם בעת ההחלטה על הטיפול המתאים, או במהלך הטיפול. בהחלטות אלה יש לקחת בחשבון את עלות התועלת שיש בטיפול לעומת התפתחות פוטנציאלית של הגידול.

מכיוון שישנם סוגי סרטן ערמונית אשר יכולים להיות לא אלימים או אגרסיביים, בעוד שישנם סוגים אחרים אשר כן ישלחו גרורות מרוחקות, יש להיזהר ולבחון את סוג הסרטן, אל מול גיל החולה ומצבו הפיזי. לא תמיד פעולה רשלנית תוביל לנזק ממשי, אך יחד עם זאת, כדאי לשקול את הצדקת התביעה והאם היא יכולה להיות מוכחת בבית משפט.

 

הוכחת הקשר בין הנזק לבין רשלנות רפואית

לפני שמחליטים על תביעה בתיק של רשלנות רפואית, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק האם התביעה נחוצה והאם היא תתקבל בבית המשפט. כדי לעשות זאת, יבחן עורך הדין את עוצמת הקשר שבין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית שהתרחשה.

במהלך המשפט יידרש עורך הדין להציג את השתלשלות האירועים במקרה הנידון, ולהביא חוות דעת מרופאים מומחים נוספים, אשר יוכלו לפרט כיצד היה צריך להתנהג הרופא הסביר בתיק זה.

לאחר שמדגישים את הכשלים שנמצאו במהלך האבחון  או הטיפול, ניתן להראות כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר, ולא על פי הנהלים והסטנדרטים המקובלים בנושא.

הוכחת הקשר הישיר בין הנזק לפעולה הרשלנית אינו כה פשוט בתחום זה של סרטן הערמונית, מכיוון שמאפייניו של סרטן זה אינם כה אלימים ונוטים להתפשטות. עם זאת, אם הוכח בבית המשפט כי אכן נגרם נזק למטופל, אשר נבע מהפעולה הרשלנית, ייפסקו לטובתו דמי פיצויים, אשר עשויים גם להאמיר לסכומים גבוהים.

דמי הפיצויים לוקחים בחשבון מספר מרכיבים כמו איבוד כושר ההשתכרות, הטיפול שעוד נכון לחולה ועוד. אולם גבוהים ככל שיהיו, הם לא יכולים להחזיר את בריאותו של המטופל או את תוחלת החיים שהיה יכול לזכות בה אילולא המקרה הרשלני.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בסרטן הערמונית עלולה להתבטא במספר אופנים ושלבים, בעת האבחון , הטיפול או המעקב. בשונה מסוגי סרטן אחרים, לא תמיד איחור באבחון יוביל לנזק ממשי לחולה, ולו רק בשל המאפיינים הייחודיים של סרטן הערמונית אשר אינו כה אגרסיבי ופולשני.

עם זאת, כאשר ישנו חשש או חשד שנעשתה פעולה רשלנית, יש לפנות לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לבדוק האם ישנו קשר ישיר בין המקרה הרשלני לנזק שנגרם.

כמו כן, במהלך המשפט ינסה עורך הדין להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל בתיק כפי שהיה מצופה ממנו, על פי הנהלים והסטנדרטים המקצועיים בתחום וכפי שכל רופא סביר אחר היה פועל.

על הרופא מוטלת המחויבות לדאוג לשלומו של המטופל ולתכלל את כל הטיפול בו, באופן שיאסוף את הממצאים מכל הגורמים השונים. הפיצויים אשר ייפסקו בתיק רשלנות רפואית עשויים להיות גבוהים, אולם למרבה הצער הם לא יכולים להחזיר את הגלגל לאחור ולהשיב למטופל את בריאותו וסיכויי הריפוי הגבוהים אשר היו יכולים להיות מנת חלקו.

במקרה שבו התפתח סרטן הערמונית בעקבות דבר החשוד להיות רשלנות רפואית, מומלץ ביותר להיוועץ עם עורך דין מומחה ומקצועי בתחום. זאת כמובן, על מנת לקבל את סך הפיצויים הגבוה ביותר שניתן בגין פגיעה הנובעת מרשלנות מקצועית.
יש להישאר ערים במהלך קבלת הטיפול בסרטן הערמונית על מנת לוודא כי לא מתבצעת נגדכם רשלנות רפואית כזו או אחרת. זו, יכולה לבוא לידי ביטוי בעיכוב באבחון המחלה, טעויות פענוח של בדיקות, אי שליחה או שליחה מוטעית לטיפולים ועוד.
ישנם סוגים שונים של סרטן הערמונית, חלקם קטלניים יותר וחלקם פחות, ועל כן רשלנות רפואית במקרה זה עלולה להיות מסוכנת אך יכולה גם לא. בכל מקרה, מומלץ להגיש תביעה במקרה שבו נגרם לכם נזק, ואפשרות התביעה תהיה לטובתכם.
בסופו של דבר, עורך הדין המייצג את המטופל בבית המשפט, צריך להוכיח כי הרופא אשר טיפל בחולה בצורה רשלנית, אכן גרם לנזק לחולה בשל פעולות או החלטות שנקט בניגוד למצופה מרופא, ובניגוד לסטנדרטים ולנהלים שלפיהם היה צריך לפעול.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית סרטן הערמונית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של