רשלנות רפואית סרטן הכבד

סרטן הכבד

הכבד הוא איבר פנימי אשר ממלא תפקידים רבים בגוף כך שהמוכרים בהם הם פירוק חומרים לא טובים כמו אלכוהול ולייצר חלבונים הנחוצים לגוף. סרטן הכבד יכול להיווצר בכבד עצמו הוא להתפתח לאור התפתחות של גרורה מסרטן באזור אחר בגוף. בנוסף להיווצרות סרטן כבד מגרורות של סרטן אחר, הסרטן יכול להיווצר גם ממחלות אחרות שכבר קיימות בכבד כדוגמת שחמת הכבד.

אבחון סרטן הכבד

אבחון סרטן הכבד לרוב יתבצע בעקבות קיום והופעה של תסמינים מקדימים העולים מבדיקת דם או בדיקות אחרות לאור מעקב צמוד של רופאים על אנשים שכבר חלו במחלת כבד כלשהיא או בסרטן באזור אחר בגוף. האבחון על ידי בדיקת דם, ביופסיה, אולטרה סאונד וכו', מאפשר לרופאים להבין מה חומרת המצב של החולה ובהתאם גם מה הוא הטיפול המיטבי למצבו.

 

טיפול בסרטן הכבד

מהרגע שאובחן אצל חולה סרטן הכבד כמובן שיש לטפל בו על מנת שיוכל להמשיך לחיות ושהמחלה תעצור ולא תתפתח לאזור אחר. בגלל שהכבד יכול לרפא את עצמו, ניתן לבצע כריתה לחלק מהכבד אשר נגוע בסרטן. כמו כן, לעיתים נדרשת השתלת כבד ממקור אחר או טיפולי קרינה בדומה לסוגי סרטן אחרים. במידה ואלו לא יכולים לעזור, הטיפול יכול גם להתמקד בעיקר בטיפול בתרופות.

 

רשלנות רפואית סרטן הכבד

אבחון סרטן הכבד וטיפול בחולה בו לאחר האבחנה, דורשים הבחנה במצב המחלה וההתקדמות שלה על מנת להבין מה הדבר הנכון לעשות. כמו כן, באם כבר נבחר טיפול כלשהוא כדוגמת כריתת או השתלת כבד, בעצם מדובר בהליך מורכב הדורש מקצועיות וריכוז רב. במקרים בהם לא ננקטה מצד הצוותים הרפואיים זהירות מספקת וזאת גרמה לנזק למטופל, מדובר במצב של רשלנות רפואית סרטן הכבד.

רשלנות רפואית סרטן הכבד
רשלנות רפואית סרטן הכבד

 

תביעה לקבלת פיצויים

רשלנות רפואית אמנם לא בהכרח, וגם סביר כי לא, מתבצעת כתוצאה מכוונה מכוונת שכן רצונם של הצוותים הרפואיים לדאוג למטופלים שלהם, אך בכל מקרה, יש עליהם אחריות והם לא מילאו אותה בצורה מספקת. על כן, זכאי המטופל לתבוע על מנת לקבל מהם פיצוי כספי אשר יסייע לו להתמודד עם הנזק שנגרם, גם אם מדובר בכסף לטובת טיפול או לכל שימוש שיבחר על מנת להקל את ההשפעה.

 

את מי תובעים?

הגשת תביעה לקבלת פיצויים מוגשת על ידי המטופל אשר נגרם לו נזק כחלק מאבחון או מטיפול בסרטן הכבד, או כמובן במקרה שזאת נדרש, על ידי בני ובנות משפחתו לאור כך שהנזק היה בלתי הפיך והביא למותו. ניתן להגיש את התביעה אל מול כמה גורמים כתלות במידת האחריות ובמקרה הספציפי של המטופל.

  1. רופא ספציפי שהוביל את ההליך או נתן את ההמלצה, תביעה אישית כלפי מישהו אחד.
  2. כלל הצוות הרפואי שטיפל במטופל הן בהליכי האבחנה והן בטיפול, מתן תרופות או ניתוח או כל טיפול אחר שניתן לסרטן הכבד.
  3. המוסד הרפואי אשר בו אושפז המטופל ובו גם נגרם לו הנזק שבגינו הוא תובע.

 

איך תובעים?

קבלת הפיצוי מחייבת כמובן להגיש לתביעה לבית משפט השלום או המחוזי, כתלות בגובה הפיצויים שדורש התובע. מדובר בתביעת נזיקין אשר בה נדרש המטופל, ביחד עם עורך דינו, להוכיח כי הצוות הרפואי נהג בו ברשלנות אשר הביאה לכך שנגרם לו נזק במהלך הטיפול במחלת סרטן הכבד בה חולה. התביעה דורשת הבאת דעה של רופא מומחה אשר יחווה דעתו כי אכן הייתה רשלנות רפואית במהלך האבחנה או הטיפול.

 

עורך דין רשלנות רפואית

ברור לכולם כי לא ניגשים לבית משפט ללא עזרה מעורך דין אשר גם ייעץ בדרך, אך גם ייצג בבית משפט. זאת נכון גם עבור תביעה לרשלנות רפואית, נדרש מהמטופל לבחור עורך דין רשלנות רפואית אשר ייצג אותו בתביעה. המטרה לזכות בתביעה בפיצוי כספי מצד הנתבעים, גם אם מדובר בכך שיצטרכו להפעיל את הביטוח שלהם. הפיצוי יכול להגיע גם למיליוני שקלים, כמובן כתלות במקרה ובפרטיו.

 

הטיפול גרם לנזק

טעות נפוצה של מטופלים ומקרוביהם היא להניח כי כל נזק שנגרם במהלך ניתוח או הליך רפואי כלשהוא הוא רשלנות רפואית וניתן לקבל פיצוי על כך. למרות שמדובר במקרה מצער באם נגרם נזק כחלק מהליך טיפולי שדווקא היה אמור לעשות טוב, אין זה אומר כי הייתה רשלנות, לא כל נזק הנגרם במהלך הליך טיפולי היה ניתן למנוע ועל כן, לא כל נזק הוא רשלנות רפואית.

באם לא ברור אם הטיפול גרם לנזק כתוצאה מרשלנות רפואית, או כי זה המצב, כדאי לברר זאת עם איש מקצוע תחילה.

 

על התיישנות ומהירות

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית היא תנאי הכרחי על מנת לקבל פיצוי בגין נזק שנגרם מטיפול רפואי. מדובר בפיצוי שיכול לסייע מאוד אך הוא ללא ספק דורש תביעה. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להגיש תביעה ולאחר זמן מסוים חלה התיישנות על המקרה (לאחר כ-7 שנים). בעוד סביר כי נזק מטיפול יכול לגרום הרבה מורכבות רגשית וגם פיזית, חשוב לשים לב שלא עוברות השנים של התיישנות טרם הגשת התביעה.

 

רשלנות רפואית סרטן הכבד, בדומה לכל רשלנות רפואית אחרת, היא מקרה בו נגרם נזק למטופל כתוצאה מכך שהצוות הרפואי שטיפל בו לא נקט מספיק זהירות במהלך הטיפול. רשלנות רפואית מאפשרת למטופל אשר נגרם לו נזק לתבוע את מי שגרם לו את הנזק ולהכריח אותו לספק פיצוי כספי. את התביעה מגישים בבית משפט בליווי של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה. התביעה חייבת לכלול חוות דעת של רופא והוכחות כי אכן הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות.

רשלנות רפואית אשר נגרמה למטופל במהלך הליך טיפול בסרטן הכבד, נחשבת לכזו בתנאי שאכן נגרם נזק כזה או אחר למטופל במהלך קבלת הטיפול הרפואי. נזק זה, יכול לבוא לידי ביטוי כנזק פיזי שנגרם כתוצאה מקבלת טיפול כזה או אחר, או בשל החלטות שגויות.
תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית של סרטן הכבד, כמו גם כל תביעת פיצויים באשר היא, מתבצעת מול בית המשפט. אי לכך ועל מנת לייעל את הסיכויים לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם מומלץ לעשות שימוש בעורך דין מומחה בתחום.
בתביעה בגין רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן הכבד, על התובע לתבוע את הגורם לנזק. על כן, במקרה זה ניתן לתבוע רופא ספציפי שגרם לנזקים, צוות רפואי שלם אשר הוביל לנזק, או מוסד רפואי שלם בו קיבל המטופל את הטיפול.
בעולם התביעות בבתי המשפט, ישנו מושג הנקרא התיישנות. מושג זה מהווה את כמות השנים אשר מקרה כלשהו יכול לעבור עד לרגע בו הוא כבר לא רלוונטי, ולא ניתן להגיש בגינו תביעה. במקרה של רשלנות רפואית, לאחר כ 7 שנים חלה התיישנות על המקרה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גוף האדם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של